**~~Tähtäimessä LOKAKUU 2014~~**
Hei vaan, jokohan löytyis muita joilla toiveissa laskettu aika lokakuussa 2014? Allekirjoittanut on jo pudonnut elokuisista ja syyskuisista eli nyt ois vuorossa yk3. Viime kierto oli mukavan lyhyt, 27 päivää. :)
yennaf kp 1/27 yk3
Kommentit (601)
Hei!
Aamusta kirjoittelin nopsaan, mutta viestiä ei täällä näy :(. Noh yritetään uudestaan.
ON: Aamulla Teil hailakan plustestin liuskatestillä, kun yön sain juosta pissillä. Tämä plussa on kovin varhainen, joten katsellaan kuinka käy. Kolme varhaista keskenmenoa ollaan jo koettu, niin jos taas menee kesken, niin sit päästään tutkimuksiin. Toivon kuitenkin, et nyt onnistais, kun sopii plussa yksiin tikutetun lh-huipunkin kanssa. Saas nähä nyt...
Lalaloo kp22/24-31 yk7
Hei! Täällä on aloitettu kolmannen lapsen yritys. Kuparikierukka oli reilu pari vuotta ja maanantaina se poistettiin. :) Ennestään on pian 3v. täyttävä poika ja 4v. tyttö.
sannakaro kp 10/21-33 yk 1
Nyt peukut pystyyn lalaloon plussan pysymiselle!
Blackpantherillakin alkaa olla jännät päivät :)
Alicia täälläkin haaveillaan toisesta. Meidän pikkuneiti nyt 5kk.
Bamse meinaatko tikutella ovista?
ON: Osaisko joku kertoa kärsiikö ovulaatiotikut pakkasessa? En oikeen tiiä uskallanko tilata niitä nyt näillä keleillä, jos eivät sit toimikaan kun ovat jäätyneet postilaatikossa. Tosin näillä mun nopeuksilla ehtii kevät tulla ennen ovista. *huokaus*
Jos mun kierto on ennallaan niin huomenna viimeistään pitäis alkaa menkat, mutta lähinnä se on kai sattumaa jos heti kaavinnan jälkeen kierto on sama eli oon varautunut oottelemaan niitä menkoja vielä pari viikkoa ainakin :) Vauvan tekeminenkin aloitettiin vasta tuossa viisi päivää sitten kun oltiin varmoja, että nyt se jälkivuoto on ihan oikeasti loppunut. Jos ei parin-kolmen viikon sisään niitä menkoja kuulu niin sitten kaiketi on aika kaivaa testit esiin, jos vaikka olis samantien tärpännyt :)
IPA86, kiva et täällon samassa tilanteessa olevia :).En kyllä yhtään tiedä kestääkö ovistikut pakkasta,eipä käyny ees misä et näin vois olla...
Viime raskaudessa plussa tuli täysin puun takaa, ei ollu menkoista poikkeavia oireita,ja hailakka plussa näky vasta kierron vikojen päivien jälkeen.Eli tiedän et mun on ihan turha arvuutella oireita ja testailla etukäteen, (jota kumminkin teen)No mut nyt vaan odottelen sitä ovista ja sinnekin on vielä pari viikkoa jos kierto samanlainen kuin ennen esikoista. sen takia just ovistikut hommasin et näkis onko kierto samanlainen kuin ennen.Ite teen tikutuksen niin et alan hyvissä ajoin tikuttaa ns halpis testeillä ja kun viivat alkaa tummua varmistan cb:n hymynaama testillä.Ei niistä viivoista ota muuten selvää...foolihappoa tilasin kans,kyl on järeet keinot :D
Millasia elämäntilanteita muilla on,onko lapsia,käyttekö töissä,ootteko ollu pitkään suhteessa?Mä oon ollu miehen kanssa 10 vuotta yksissä (jousta 3,5 naimisissa),vanhempainvapaalla olen tällä hetkellä ja töihin meen mahdollisesti syksyllä ellei pikku kakkonen ilmoita tulostaan...
Plussatuulia kaikille +++
Niin ja Millimammalle & Lalaloolle varovaiset onnittelut, toivottavasti pikkuset on tiukasti matkassa!
Mulla on kaks lasta. Poika 5/2007 ja tyttö 2/2009. Miehen kanssa tavattiin eka kerran vuonna 2000 eikä saatu toisiamme mielestä eli loppuvuodesta 2005 alettiin sitten ihan "oikeasti olemaan", 2006 tammikuussa kihlauduttiin, kesällä muutettiin yhteen ja elokuussa mentiin naimisiin. Ja kutakuinkin hääyönä sai esikoinen alkunsa (siveyden sipuli, olihan sitä vasta 4 kk sitä ennen yritetty, mutta ei selvästi halunnut olla "esiaviollinen" lapsi). Ripeästihän tuo sitten kaikki kävi :D Nyt on onnellista avioliittoa takana siis reippaat 7 vuotta.
Kolmas lapsi on toiveissa ja kerran oli jo tuloillansakin, mutta päättyi siis surullisesti kun rv 16+5 ei löytynytkään sykettä. Ylihuomenna olis rakenneultra, mutta me mennäänkin sen sijaan käymään muistolehdossa, jonne pikkuisemme tuhkat on siroteltu <3
Vaan joku villitys mulla nyt on päällä... Mä oon alkanut ihan innoissani tuunaamaan Imse Vimsen flanelletteja, joita ehdin jo pienelle hankkia ja nyt tilasin kestovaippakankaita niin isolla summalla, että en kehtaa edes kertoa! Ei kun ompelemaan ja jos niin onnettomasti käy, että itselle ei tule käyttöä, niin saahan nuo sitten myytyä eteenpäin :) Jos nyt jälki ei ihan ammattimaista ole, mutta vähintäänkin tyydyttävää silti. Muutenkin kun mä onneton oon myynyt joka ikisen vauvatarvikkeen, kestovaipat, vaunut, sängyt, vaatteet (joitain oon muistoksi säästänyt) jne.jne. kun tuon tytön piti olla ehdottomasti meidän toinen ja viimeinen lapsi. Vaan eihän sille mitään voi, jos vauvakuume iskee yllättäen ;)
ipa: Tikutan ovista ainakin tässä kierrossa vielä kun on tikkuja jäljellä :). En osaa sanoa meneekö ne tikut pilalle pakkasesta mutta en usko. Kohmeista tikkua suoraan postilaatikosta en käyttäis mutta eiköhän ne aineet reagoi normaalisti virtsan hormooneihin kun on huoneenlämpönen? Voihan sitä asiaa tietty kysyä joltain nettikaupalta joka niitä myy :). Saan siitä myös mielenrauhan että varmasti ollaan peittoa heilutettu oikeana ajankohtana kun tosiaan minkäänlaisia ovis oireita ei ole niin muuten ei olisi mitään hajua millon se tarkkaan on. Kahdessa viime kierrossa oviksen ajankohta heitti monella päivällä, niinkuin kierron pituuskin. Jos tästä kierrosta einappaa niin ehkä lopetan tikuttamisen jos se jotenkin alitajunnassa saa mut stressaamaan. Esikoinen kun sai alkunsa vasta sitten kun lopetettiin yrittäminen ::D
Alicia: Meillä on yhteistä taivalta takana 10 vuotta ja siitä melkein 5 vuotta naimisissa :). Vajaa 2v löytyy kotoa jolle olis ihana saada leikkikaveri, sydän murtuu joka kerta kun menkat alkaa. Tällä hetkellä olen töissä mutta olis aivan mahtavaa päästä mammalomalle pian ;)
Onpas tönkköä tämä puhelimella näpyttely..
Blackpanther onpas ihana kun käytte muistamassa pientänne tuollaisena "merkkipäivänä". Otan osaa <3 en osaa edes kuvitella miltä sinusta ja teistä on tuntunut. Toivon teille paljon vauvaonnea ja pikaista raskautumista!
Bamse kp 5/32-36 yk 4
Päivitys 15.1.2014
**Lokakuun 2014 jännäilijät:**
-
blackpanther kp 27/27-28 yk1
Snipsus kp 27/30 yk 44
Jonsteri kp 29/~34, yk 2v
Taivaanlaiva kp 26/31, yk1
Jansku20 kp 25/32? Yk 7
Henriikka85 kp 22/29 yk13
Tunturi kp 20/26-28 yk5
killed kp 20/28 yk2
yennaf kp 18/27-31 yk3
mammanen2011 kp 17/28 yk 5
emilllia kp 16/28 yk3
sannakaro kp 11/21-33 yk1
mannariini kp 11/26 yk1
Simpukka kp 10/21-34
katarine kp 10/?? yk1
kathia kp 10/30-33 yk2
Rva79 kp 8/30-31 yk3
Siirisofia kp 7/25 yk 20-21
Emotar kp 7/28 ja yk7
Ipa kp 7/40 yk2
Marjana kp 7/? yk4v
Alicia kp 6/30 yk3
Bamse8 kp 5/32-36 yk4
mannariini kp ?/?? yk1
tann kp ?/?? yk1
Safia ?/??
Plussanneet:
Lalaloo kp 22/24-31
Millimamma ?/??
Jesh, ekat plussat pinoon, onnea oikein kovasti ! <3 Toivottavasti viivanne vaan vahvistuu ja Millimamma saa nyt sitten roikkua tässä meidän ketjussa vaikka syyskuun käärö tuliskin ;)
Toivottavasti nuo kp:t meni kaikilla oikein kun puolessavälissä listaa tuli ajatuskatko ja unohdin tyystin mitä olin tekemässä.
Ja sitten omaan napaan, heräsin tuossa yöllä ja tajusin että ei se tämäkään kierto ole se tärppikierto. Jostain syystä tuli niin vahva tunne raskautumattomuudesta että alkoi suoraan sanottuna vituttamaan. :D
Tilasin heti joulun jälkeen mammaksilta raskaustestejäkin ja ne ei ole vieläkään saapuneet, sekin varmaan jo joku merkki että ihan turhaan ne mulle asti edes saapuis.
Hei kaikille!
Onnea plussanneille ja kovasti tarrasukkia matkaan :)
Minäkin taidan liittyä tänne taas jännäilemään.Taustalla ollu joka päivä ja aikaisemmin eri nimellä.Nyt vaihdoin s.posti osoitetta ja samalla nimimerkkiä.
Olen 36v. ja mies 43v. esikko 1.5v. eli toisesta haaveillaan.Ensimmäinen nappasi ekasta kierrosta matkaan ja saa nähdä kuin käy nyt. Puolisen vuotta on saanu tulla jos on tullakseen. Meillä vähän ongelmana miehen haluttomuus peittojen heilutteluun,silloin on vähän vaikeampaa tulla raskaaksi :/ Niin ja töissä minäkin olen jo muutaman kuukauden kerinny olemaan.
Mulla aika säännöllinen kierto päivälleen,tikutellu olen ovista ja limoistakin jo tiedän sen lähestyvän.Joka kuu puolen vuoden ajan olen bongannut oviksen tikkuun,tosin mulla näyttää aika hailakkaa viivaa vahvimmillaankin. Minisun mamaa olen syöny ekasta raskaudesta lähtien tähän päivään ja sillä jatketaan.
Nyt alkaa ovis pukkaamaan päälle ja toissa päivän heiluteltiin peittoja.Josko sen miehen sais tässä lähiaikoina kellistettyä vällyjen väliin vielä niin pääsis jännäilemään ;)
Yk5 ja kp13/29
ANNIINA77
blackpanther, voi miten ikävää, voimia! Onneksi oot selkeesti jo löytänyt voimia jostain, kun jaksat suunnitella tulevaa. Ompelu olis ihanaa puuhaa, oispa itellekin suotu vähän kädentaitoja!
Bamse8, joillekinhan toi tikuttaminen tosiaan tuo just sen ei kaivatun stressin. Toivottavasti tässä kierrossa teille suotais se iloinen ja kaivattu plussa ja perheenlisäyksen odottaminen vois alkaa J
YENNAF, kiitos kun jaksat päivittää listaa, on siinä oma hommansa! Ja eipäs heitetä kirvestä kaivoon,se oireettomuuskin voi olla hyvä merkki J Mihinköhän ne testit on jääny?
Anniina77, tervetuloa mukaan!. Nyt vaan juonimaan piristystä vällyjen alle :D
Tänään tuli raskauskeijusta ovulaatio ja raskaustestit, toissapäivänä ne tilasin joten nopeeta toimintaa! Nyt sain vastauksen siihen Ipa86 kysymykseen, noissa testeissä lukee että säilytys 4-30 asteessa ja ei saa pakastaa. Silti toimittavat pakkaskelillä. Noh, ehkä ne on viipyny pakkasessa sen verran vähän aikaa että niitä voi kuitenkin käyttää.
Alicia kiitos vastauksesta! Taidan ottaa varmanpäälle sit ja ostaa niitä kunhan seuraavan kerran kauppaan menen. Enemmän vaan harmittaa sit jos testit ei näytä mitään, koska olivat tovin jäätyneinä.
Yenna onpa kumma ettei testejä kuulu. Mulle aina kans tullu tilaukset parissa päivässä. Älä vielä heitä kirvestä kaivoon. Voi olla tosiaankin hyvä ettei ole oireita :)
Kiitos Bamse ja Alicia :) Alkaa isoin suru olla surtuna ja elämää jatketaan. Ensimmäiset pari viikkoa oli kyllä yhtä itkemistä ja varmaan hormonitkin vaikutti jonkin verran. Yksi mun vauvoista katselee meitä nyt enkelinä jostain, sille varmaan jokin tarkoitus oli. Ainakin se, että mikään ei ole niin itsestään selvää ja että mitä tahansa voi tapahtua myös itselle eikä aina "vain muille". Osaa arvostaa enemmän sitä, mitä jo on kun on jotain menettänyt. Toivottavasti vielä se kolmas lapsi kuitenkin joskus saadaan ja ihan elävänä <3
Mitä noihin käsitöiden tekemiseen tulee: Intoa on tuhat kertaa enemmän kuin taitoa :) Kyllä ne melkoisia räpellyksiä tahtoo olla -nuo kestovaipat nyt tulee suht hyviä/rutiinilla, mutta nekin vaan sen takia kun oon tehnyt niitä niin paljon. Oisittepa nähneet ne ensimmäiset joskus aikoinaan.. jotain niin järkyttävää :D
Niin ja plussanneille tuhannesti onnea :) Toivottavasti lista lähtee tuosta piakkoin pitenemään..
Heippa, liityn kanssa joukkoon. Toiveissa olisi toinen lapsi tämän vuoden puolella. Ensi viikolla nähdään tärppäsikö heti ensimmäisestä yrityksestä, kuten esikoinenkin.
IPA86, Mammaksilta voit ainakin huoleti tilata. Heidän r- ja o-testien pakkausselosteessa lukee näin: "Testin laatu ei kärsi vaikka lämpötila vaihtelisi -20 ja +40 C välillä kahden viikon aikana kuljetuksessa."
Kiitos YENNAF ahkerasta päivittelystä. :) Kumman kauan sun testeillä kestää saapua, mulla tuli 2 päivässä ja moni muukin on kehunut nopeaa toimitusta tuosta puljusta.
Mä koen, että itse stressaan vähemmän kun tikutan oviksen ja voidaan varmistaa, että ajoitus on kohdillaan. Vaikka mun huimalla 2 kk:n yrittämisellä ei ehkä kannattais sanoa vielä mitään :D Vielä pitäis viikko odotella ennen ku kannattaa alkaa ovistikkuun pissimään... Odotusta odottavan aika on pitkä...
;)
Rouva79
Niin ja onnea plussanneille ja plussaonnea muille :)
En kyllä todella ymmärrä jos kolmatta lasta haaveilevalle sanotaan että olisi jo liikaa lapsia?! Meillä tuli yhteen naapuriin viime keväänä viiden lapsen jälkeen kaksoset. Muutenkaan en ymmärrä miksi pitää arvostella muiden ratkaisuja. Mun oma äiti on kyllä tässä äärimmäisen hyvä, ja edelleenkään se ei tiedä meidän vauvaprojektista eikä tule tietämäänkään. Ei se varmaan pahaa tarkoita, mutta just tuollaiset "ootteko nyt ihan varmoja" tms. tuntuu kyllä aika pahalta, etenkin kun ei ekakaan helpolla alkuaan saanut. Se siis tuppaa töksäyttelemään asiasta kuin asiasta ja tää on yks sellanen mistä varmasti sanoisi, vaikkei ole kui "vasta" toinen tekeillä ja haloo, mä olen jo 35..
Maanantaina on se gyneaika. Viikonlopulle osuu ovis. Viimeksi raskauduin sellaisesta kierrosta, missä miehen simpat tutkittiin, osasin kai ottaa rennommin? Mulla on iltaisin tosi huonoa oloa, ei mennyt ohi vaikka oli noi menkatkin. Ne tosin kesti niin vähän aikaa, ja tiputteli lopussa mitä ei yleensä koskaan tee. Tuskin siltikään tarvii toivoa että jostain ihmeen syystä raskaana olisin (ei, en ole, testasin sillon 25/25 negan).
Välillä on vaan näitä päiviä, kun miettii ympärillä raskautuvia kavereita.. Yksi jolla myös lapsettomuutta takana, eka oli "tiukassa" hoitojen kanssa ja toinen tuli luomuna. Nyt paljastui ylläriraskaus, ja ovat ihan paniikissa mitä tekevät. Toinen kaveri odottaa toista muksua ja niilläkin oli omat ongelmansa ekan kanssa. Vaikka tiedän ettei tämä raskautuminen todellakaan ole helppoa, silti välillä olen kateellinen. Kai tää katkeroittaa vaan.