Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

**~~Tähtäimessä LOKAKUU 2014~~**

29.12.2013 |

Hei vaan, jokohan löytyis muita joilla toiveissa laskettu aika lokakuussa 2014? Allekirjoittanut on jo pudonnut elokuisista ja syyskuisista eli nyt ois vuorossa yk3. Viime kierto oli mukavan lyhyt, 27 päivää. :)

yennaf kp 1/27 yk3

Kommentit (601)

301/601 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa uusille :)

bamse, oi miten kutkuttavan jännittävää, pitkä viikko viel edessä mutta toivottavasti saisit plussan :)

on: Ovista vielä odottelen, eilen vielä selkee nega, tänää ei oo viel testiä kastettu että näyttäiskö jo tänään selkeempää punaista väriä. Laskureiden mukaan ovis olis vasta viikonvaihteessa. Halut on kyl ollu kohdillaan menkkojen päättymisestä lähtien ;) 

Mulla on käytössä Multi-tabsin raskaus ja imetys, on kuulema paras ja olihan sillä kyllä hintaakin. Niin ja se reilu d-vitamiinilisä on kans käytössä, jos laittais hormonit hyrräämään oikein urakalla :D 

Foliren- nimistä foolihappoa oon syönyt nyt 1,5 vuotta kun gyne kirjotti ihan reseptin siihen kun kuuli että toinen lapsi on jossain vaiheessa tervetullut. Saa kuitenkin ilman reseptiä sitä :) 100 tab. maksaa joku 7-8 euroo.

Niin ja ette kyllä usko mutta mun vhh-ruokavalio on edelleen pitänyt :D Tiukkaa teki toi joulu ja uusi vuosi ja lahjaksikin sain paljon suklaata. Ne tuolla kaapin perältä minua huutelevat aina välillä mutta toistaiseksi olen vielä pitäytynyt ja oon niin ylpee itsestäni :) Normaalisti syön siis melkein joka päivän jotain makeaa... Painokin on kivasti pudonnut 4,5 kg mikä vaan on plussaa näissä vauvahaaveissa :)

Plussia paljon kaikille toivoen,

yennaf kp 12/27 yk3

302/601 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtui kp1 tänään .Kierto on täsmälleen sen 25 päivää.
Laskeskelin, että nyt alkaa yk20 tai 21.
Soitin aamulla gyneajan. Iski tajuntaan, että aletaan tutkia lapsettomuutta. Miksi se voikin olla näin vaikeaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
303/601 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdin jo laittaa mun viestin tonne syyskuisiin, vaikka tännehän se oli tarkoitettu...

Siirryin tänne tuolta Heinäkuun plussanneista. Valitettavasti mun raskaus todettiin tuulimunaksi joulukuun lopulla varhaisultrassa rv 7+6. Keskenmeno ei lähtenyt itsestään käyntiin niinkuin viimeksi, joten kättärillä varmistettiin asia ja sain keskeytyslääkeet seuraavalla viikolla rv 8+5 ja samana iltana alkoi tyhjentyminen elämäni hirveimpien kipujen kera. :(

Nyt menossa keskeytyspäivästä laskettuna kp23 ja perjantaina teen vielä raskaustestin ja varmistan, että raskaushormoonia ei enää löydy. Sitten seuraavista menkoista lähtien uuttaa yritystä vaan. Harmittaa, kun viime elokuussa oli keskenmeno myös ja esikoista kovasti toivotaan. En tiedä miten kestän, jos kolmaskin raskaus on tuulimuna tai keskeytyy muusta syystä, mutta ainakin sitten pääsisin tutkimuksiin. Nyt ollaan yritetty lasta reilu 2 vuotta.

Taustailen täällä tän kuun ja henkisesti valmistaudun tulevaan kuukauteen. Marraskuisissa sitten oon tositarkoituksella taas mukana. :)

Jonsteri kp23/~34, yk 2v, km 08/2013 & 12/2013

304/601 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sain kahlattua tämän ketjun viestit läpi ja bongasinkin monta tuttua! Safia, me plussattiin kummatkin heinäkuisista ja täällä taas ollaan. Tsemppiä meille kummallekin! Ja Marjana... Olet ollut myös mielessä. Toivon koko sydämestäni, että sullakin nyt tärppää!

Niille, jotka ei mua tunne. Niin tarinani on tuossa edellisessä viestissä, ikää 31v. mies 33v.  Yhteistä matkaa meillä 5v. takana, naimisissa 3v. ja kummallakaan ei lapsia ja kuume on kova.

Vierailija
305/601 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille! Tipahdin syyskuisista tänne. Oikeestaan näillä kierronpituuksilla taisin tipahtaa jo marraskuisiin.. Kp 39 lopuillaan ja karu tipahdus kp1:een.

Yennaf, meillä sillon syyskuisissa oli sama kierron alku. Mä tosin bongasin oviksen vasta joskus kp29 muistaakseni. Miltäs nyt näyttää sun osalta? Tänään vielä testaillu? Viimeks ku se osui kerrasta kohdalle. Toivottavasti tää kierto tärppäis! Kiva kuulla, että vhh on pitäny :)

Uuteen kiertoon startaten,

Ipa kp1/40 yk2

306/601 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen, ihan pienen hetken, ajattelin että jos tää on vain jotain tuhruttelua ja kuitenkin jotain olisi masussa. Yleensä menkat alkaa aika vauhdilla ja nyt oli kolme päivää tuhruttelua. Mutta ei, tänään aukesi hanat kunnolla. Meillä siis toiveissa kolmas lapsi ja nyt on ollaan sillä meiningillä liikkeellä että tulee jos on tullakseen...=) ja toinen yrityskerta sitten vasta lähtee liikkeelle.

307/601 |
09.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjana, ekalla kertaa oli Synarela + f-gonal mutta tuli hyperin oireita joten ens tiistaina alkaa pistokset f-gonalilla (ei jarrua lainkaan). Onko teillä kaikilla kerroilla ollut tuo Synarela + Menopur yhdistelmä? Entä ootko joutunut olemaan sairaslomalla hoitojen aikana?

308/601 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oih ja voih. Ruskea lähes huomaamaton vuoto jatkunut tänäänkin. Jos menkat alkaa samaan aikaan kuin viime kierrossa niin niiden pitäisi alkaa huomenna. Muhin tuo tuhrukin viittaisi :(. Jos ne alkaa huomenna niin tipahdan myös marraskuisiin,  seuraava ovis joskus helmikuun alussa :/. Ärsyttävää että se on noin 5viikon välein, huoh. Haaveilin jo kovasti ihanasta kesämasusta jota voisin esitellä ylpeänä kaikissa juhlissa joku ihana maksimekko päällä :D

309/601 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitys 10.1.2014

**Lokakuun 2014 jännäilijät:**

-

bamse8 kp 35/30-40? yk3

blackpanther kp 22/27-28 yk1

Snipsus kp 22/30, yk 44

Jonsteri kp24/~34, yk 2v

Taivaanlaiva kp 21/31, yk1

Jansku20 kp 20/32? Yk 7

Lalaloo kp 18/24-31 yk7

Henriikka85 kp 17/29 yk13

Tunturi kp 15/26-28 yk5 

killed kp 15/28 yk2

yennaf kp 13/27 yk3

mammanen2011 kp 12/28 yk 5

emilllia kp 11/28 yk3

mannariini kp 6/26 yk1

Simpukka kp 5/21-34

katarine kp 5/?? yk1

kathia kp 5/30-33 yk2

Siirisofia kp 2/25 yk 20-21

Ipa kp 2/40 yk2

Marjana kp 34/? yk4v

mannariini kp ?/?? yk1

tann kp ?/?? yk1

Safia ?/??

310/601 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ipa, voi kun sinäkin tipahdit tänne :( Sulla oliki sit paljon testattavaa oviksen suhteen kun eikös samaan aikaan aloitettu testailu.. Meinasitko tässä uudessakin kierrossa testailla ovista? Oli kyllä aika onnenkantamoinen se mulla viimeksi, huomaan nyt kun on jo monta päivää tikuttanu negaa (ja repiny hiuksia päästä)! No mutta tänä aamuna tuli selkee viiva, mutta on hieman haaleampi ( tai on jännästi osittaisesti tummaa ja osittaisesti haaleaa viivaa ) kuin kontrolli että pitää illansuussa testailla uusiksi josko ois vahvistunut tarpeeksi että ois plussaksi luokiteltava viiru. :) Alavatsa on vähän ollu arka eilisillasta asti (tai kun kumartuu) että sitä se sit meinas. Vois vaikka tuossa lapsen päiväunien aikaan koittaa kellistää isäntä kammarin puolelle kun ilta voi olla aika väsy... Olen nukkunut tosi huonosti viimeiset viikot :(

yenna kp 13/27 yk3

311/601 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siiri Sofia: Voimia lapsettomuustutkimuksiin! Alku tuntuu hankalalta juuri henkisellä tasolla, mutta vauhtiin kun pääsee, niin helpottaa. :) Se on suorastaan helpottava tunne, kun huomaa saavansa tukea ja apua ammatti-ihmisiltä. Menetkö yksityiselle vai julkiselle puolelle?

Jonsteri: Sinä olet kyllä kovia kokenut. Lämmin halaus ja voimia yritykseen!

Snipsus: Meillä oli ekalla kerralla myös tuo Gonal-F, mutta vaihdettiin toisessa hoidossa sitten Menopuriin ja näköjään nyt jatketaan sillä. Aina ollut tuo Synarela mukana. Minulla tulee paljon rakkuloita ja hyperin riski on ollut joka kerta olemassa, mutta olen toipunut kuitenkin hyvin. Ekalla kerralla olin lomalla hoidon aikana, joten saikkua ei tarvittu. Toisella kerralla pistivät viikon sairasloman, kun se hyperin riski ole niin selvä. Kolme päiväähän siitä tulee vähintään sairaslomaa. Toivottavasti tällä kertaa selviäisi sillä kolmella päivällä. Sen olen ainakin töihin ilmoittanut...

ON: Menkat alkoivat eilen eli kaikki etenee suunnitelmien mukaan. Vuodon pitääkin tulla ennen pistoslääkityksen aloittamista tai muuten sitä ei voida aloittaa. Eli hyvä juttu! Ensi keskiviikkona sitten ultra-aika, että nähdään onko munasarjat lepotilassa. Minulle saa siis muuttaa kiertopäivät listaan.

Marjana kp 2/? yk 4v.

312/601 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, jospa tänne tulisin mukaan! Täällä ois yksi joka kovasti unelmoi vielä yhdestä lapsesta! Minulla on 3 ihanaa lasta, vanhin tyttöni täytti juuri 5 alle viikko sitten, poikani täytti syksyllä 3 ja nuorimmaiseni, pikku tyttöni täyttää parin viikon päästä 1...Epätodennäköistä kuitenkin on että tärppäis kun imetän vielä eikä kuukautisetkaan oo vielä tulleet, mutta joulukuun puolessa välissä päätimme kuitenkin jättää ehkäsyn pois koska olen lopettamaisillani imetyksen pikkuhiljaa...  yrityskertoja tai kiertoa en voi laskea kun ei ole kuukautisia ollut sitten 04/2012. Toisen lapsen jälkeen mieheni sairasti syöpää mutta sytostaatti- ja sädehoidoista huolimatta saimme vielä yhden ihanan tyttären. Nyt pelko taas iskee että mitä jos, mitä jos...Itsestäni sen verran että olen 32 v ja mieheni 34, yhdessä oltu kohta 11 vuotta josta kohta 8 vuotta naimisissa. Ikinä en ole ovistikkuja tai muuta kikkakolmosta käyttäny, mutta onnekas olen ollut kun 2 lasta tullut yk 1 ja syövän jälkeen tärppäs yk 2. mutta silloin on ollut menkkoja siis, ekan ja tokan lapsen välissä vain yhdet menkat mutta yhdet kuitenkin joten eipä kauheasti oo mitään mitä edes yrittää vielä. Kaikille onnea yrittämiseen!! Kaikille toivon tästä ketjusta pienen nyytin äkkiä kainaloon!

313/601 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kaikille!

Pudota tömähdin tänne Syyskuisista, terkkuja siis sieltä. :) Esikoista kuumeilee täällä 34v eukko (miehellä 2 lasta ennestään), yhdessä oltu 8v. H-kierukan poisto oli lokakuun alussa, jonka jälkeen kiusanneet äärettömän niukat menkat. Tänään gyne kuitenkin vakuutteli puhelimessa, ettei niistä pitäisi olla haittaa raskautumiselle, kunhan jotain vuotoa on kerran kuussa ja ovisplussakin bongattu viime kierrosta. Eli nyt siis sen suhteen paremmin mielin kolmanteen yrityskuukauteen! Troppina Multivita Raskaus ja imetys sekä D-vitamiini 50 µg. Saatan taustailla vielä pari viikkoa, ovisplussaa odottelen viime kierron perusteella vasta parin viikon päästä, noin kp 17. Vitsit, että tuntuu pitkältä ajalta tuo niinku vissiin kaikki tässä kuumeilussa. ;)

Kovasti tsemppiä jännäykseen kaikille ja paljon plussia pinoon!! :)

Rva79 kp 3/30-31 yk3

314/601 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siiri Sofia: Ainakin itelle oli kovinkin vaikea jotenkin ajatella, että me tullaan tarviimaan todennäköisesti apua lapsen saamiseen... Uskon kuitenkin, että tutkimuksiin ja hoitoihin meno kannattaa. Tutkimuksiin pääsy saattaa kestää, jos lähdette julkiselle puolelle. Pelkästään lähetteen saamisessa voi mennä kuukausi, kun lääkärit ovat kovin varattuja. Lähetteen julkiselle voi toki hakea myös yksityiseltä puolelta, jolloin sen saa heti. Ja sit jos hoitaa koko homman yksityisellä, niin tuota jonotusaikaa ei ole ollenkaan! Kumpaa puolta olette meinannut? Me lähdetään yrittää julkista kautta. Terveyskeskuslääkärille jonotettiin ensin kuukausi, sitten odotettiin viikko labratestien tuloksia (mm. klamydia tuli olla puhdas kummallakin ja mulla kilppari- ja veriarvot). Puhtaiden ja normaalien testitulosten jälkeen saatiin lähete, josta meni noin kaksi viikkoa kirjeen saamisessa poliklinikalta. Kirjeessä annettiin eka tutkimusaika noin kahden kuukauden päähän. Tähän mennessä siis jonot on ollut ihan kohtuullisia:) Miinusta on, että tutkimusten aikatauluihin ei voi oikein vaikuttaa...

Jonsteri: Olen tosi pahoillani toisesta keskenmenosta. Todellista kärsivällisyysharjoittelua ja/tai kärsimysnäytelmää tämä raskautuminen tuntuu olevan osalle meistä. Voimia yritykseen!

Henriikka85, kp17/29, yk 13

315/601 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Jonsteri täällä taas molemmat! Olisin teille niin toivonut onnistumista! 

Mä bongasin toissapäivänä oviksen! Jee! Ti oli hailakka haamu, ke selvästi saman vahvuiset viirut, to hailakka haamu ja tänään puhdas nega. Tälleenkö sen kuuluu mennä? Ekaa kertaa kun noita tikkuja kokeilen..

Menkkoja odottelen nyt siis alkavaksi parin viikon päästä, eli juuri kun ollaan Dubaissa :) Pitäiskös pakata mukaan sekä tamponit, että yks testi. Voi olla että oon niin malttamaton reissussakin että pakko päästä testaamaan :D

Vitamiineista on puhe ollut. Mulla menee tällä hetkellä Multivita raskaus ja imetys.  Edellisellä kerralla mulla oli greippimehu, raskausvitamiini ja Gelee Royalet, jotka lopetin kun plussasin. Niitä oli vielä purkin pohjalla niin popsin pois tuossa vuoden vaihteessa.

Vierailija
316/601 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas kerran tää vauva-keskustelu teki mulle sen, että sepostan tekstiä vaikka kuinka, mut se ei koskaan ilmesty mihinkään. Hienoa. Noh, ehkä se ei ollu niin tärkeetä.

Yenna: Sillon tosiaan syyskuisissa me alotettiin oviksen testailu yhtä aikaa. Mulla se vaa jatkui ekan 10 liuskaa ja sen jälkeen sit hain vielä toisen satsin. Yhteensä 20 liuskaa testailua, sitte kp40 asti odottelua, sit menkat. Harmitti kyl eilen illalla aika vietävästi :/ Pitää uuteen kiertoon tästä taas tsemppailla. Viime kierron mukaan ovista sais bongailla joskus 4vk päästä vasta. Odottavan aika on pitkä.. 

Ipa kp2/40

317/601 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitys 10.1.2014

**Lokakuun 2014 jännäilijät:**

-

bamse8 kp 35/30-40? yk3

blackpanther kp 22/27-28 yk1

Snipsus kp 22/30, yk 44

Jonsteri kp24/~34, yk 2v

Taivaanlaiva kp 21/31, yk1

Jansku20 kp 20/32? Yk 7

Lalaloo kp 18/24-31 yk7

Henriikka85 kp 17/29 yk13

Tunturi kp 15/26-28 yk5 

killed kp 15/28 yk2

yennaf kp 13/27 yk3

mammanen2011 kp 12/28 yk 5

emilllia kp 11/28 yk3

mannariini kp 6/26 yk1

Simpukka kp 5/21-34

katarine kp 5/?? yk1

kathia kp 5/30-33 yk2

Rva79 kp 3/30-31 yk3

Siirisofia kp 2/25 yk 20-21

Ipa kp 2/40 yk2

Marjana kp 2/? yk4v

mannariini kp ?/?? yk1

tann kp ?/?? yk1

Safia ?/??

Millimamma ?/?? 

Plussanneet:

318/601 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei menkkoja, vieläkään. Eipä kyllä ole mitään oireitakaan ole ollut, päätä hieman yritti eilen vai toissapäivä särkeä, mutta siihen se jäi. Nyt toivoisin ennemmin menkkoja, kuin että nyt ilman menkkoja olisikin raskaana. Jotenkin olisi ehkä turvallisempi olo, kun tietäisi, että siellä pohjalla on jotain, mistä pitää kiinni.

319/601 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäsin tuon plussanneet osion jo, josko pian saatais ekat plussat :)

Ipa, sulla on tosiaan harmittavan pitkä odotus tiedossa... :/ 

Rva79, tervetuloa syyskuisista! :) Mitä katselin niin siellä oli ainakin vähän aika sit hienosti plussanneita! Ja kiitos tuosta infosta mitä gyne sinulle kertoi että kuukautisvuodon määrällä ei ole vaikutusta. Mulla on nyt nää parit luomumenkat olleet normaalia niukemmat. Vuotoa on se 4-5 päivää mutta erilaista ja niukempaa kuin pillereiden aikaan. Tuli sit kans itelläkin mieleen tuossa tän kierron alussa kuinka paljon mahdollisesti vaikuttais raskaaksituloon.

On: Mä sain nyt illalla tosi selkeen ovisplussan testiin, ennakoitiin jo silloin päiväuniaikaan, eli homma on ns. hoidossa jo :) Testailen varmaan vielä aamulla, ihan vaan koska testejä on enkä halua jättää niitä mahdolliseen seuraavaan kiertoon kummittelemaan. Huoh, toivottavasti mitään seuraavaa kiertoa ei tule! 

yenna kp 13/27 yk3

320/601 |
10.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaa! Nopeasti kirjoittelen kännykällä, että anteeksi kirjoitusvirheet :). Tsemppiä kaikille hoidoissa oleville ja niihin meneville eritoten. Itselläkään tarkemmat tutkimukset eivät ole kaukana kolmen varhaisen km jälkeen. Toiveikkaana on pysyttävä kuitenkin, sillä vielä toisen lapsen haluaisimme kovasti. Esikoinen tuli ekasta kierrosta aikoinaan häämatkatuliaisena ja tyttö on keväällä 5v :).

ON: Tämä keskenmenon jälkeinen kierto on ollut nyt jo niin ihmeellinen, että saa nähdä mitä tästä vielä tulee. Luulin, että ovulaatio olisi ollut aikaisin ja kierrosta tulisi lyhyt, kun tikutin lh huipun kp 12-13. Nyt kuitenkin kipuili alavatsa ovulaatiomaisesti kp 17 ja jälleen tänään illalla sekä nyt on myös lievää kuvotusta. Ei tästä ota yhtään selvää, mutta aika näyttää taas ja jos saadaan kyytiläinen, niin toivottavasti toinen pysyy myös 9kk reissussa mukana :).

Lalaloo kp18/24-31 yk7