**~~Tähtäimessä LOKAKUU 2014~~**
Hei vaan, jokohan löytyis muita joilla toiveissa laskettu aika lokakuussa 2014? Allekirjoittanut on jo pudonnut elokuisista ja syyskuisista eli nyt ois vuorossa yk3. Viime kierto oli mukavan lyhyt, 27 päivää. :)
yennaf kp 1/27 yk3
Kommentit (601)
^ ja edelleen siis nyt keskenmenon jälkeen yk 1, normaali kierto 27-28 päivää ja jos siitä kaavinnasta lasketaan niin nyt on 19. päivä, mutta kiertohan voi nyt eka heittää ihan häränpyllyä. Periaatteessa nuo tiedot vois tuohon kuitenkin päivittää? Eli kp19/27-28 yk1?
Päivitys 7.1.2014
**Lokakuun 2014 jännäilijät:**
-
bamse8 kp 32/30-40? yk3
blackpanther kp 19/27-28 yk1
Taivaanlaiva kp 18/31, yk1
Jansku20 kp 17/32? Yk 7
Lalaloo kp 15/24-31 yk7
Tunturi kp 12/26-28 yk5
killed kp 12/28 yk2
Simpukka74 kp 11/21-34 yk7
yennaf kp 10/27 yk3
mammanen2011 kp 9/28 yk 5
emilllia kp 8/28 yk3
mannariini kp 3/26 yk1
katarine kp 2/?? yk1
Marjana kp 28 yk4v
mannariini kp ?/?? yk1
tann kp ?/?? yk1
Safia ?/??
Huomenta kaikille!
Mun kierto on kyllä täysin sekaisin, joulun jälkeen oli menkat, jotka kesti kaksi päivää ja nyt eilen alkoi taas vuoto... Omituista. Mutta kaipa tässä nyt sitten on päivitettävä kierto uusiksi. Oletetusti tänään kp2.
Simpukka kp2/21-34
Hei kaikille!
Meillä 2. ICSI nyt tammikuussa. Parhaillaan tasaan omaa hormoonitoimintaa e-pillereillä yhden kierron ajan ja ens viikolla alkaa piikitys. Jännittävä tammikuu siis tiedossa :)
Snipsus kp 19/30, yk 44
Moikka. Siirryn tänne lokakuisiin. Tein syyskuisissa pikavisiitin. Nyt näyttäisi täti kurvailevan jo tänne joten eipä tärpännyt ja oiskin ollut ehkä pienoinen ihme kun oli eka yritys. Eli tulen mukaan jännäilemään :)
kp 1/30-33 yk 2
Päivitys 7.1.2014
-
bamse8 kp 32/30-40? yk3
blackpanther kp 19/27-28 yk1
Snipsus kp 19/30, yk 44
Taivaanlaiva kp 18/31, yk1
Jansku20 kp 17/32? Yk 7
Lalaloo kp 15/24-31 yk7
Tunturi kp 12/26-28 yk5
killed kp 12/28 yk2
yennaf kp 10/27 yk3
mammanen2011 kp 9/28 yk 5
emilllia kp 8/28 yk3
mannariini kp 3/26 yk1
Simpukka kp2/21-34
katarine kp 2/?? yk1
kathia kp 1/30-33 yk2
Marjana kp 28 yk4v
mannariini kp ?/?? yk1
tann kp ?/?? yk1
Safia ?/??
Täällä tuumailen, milloin kehtaisi tehdä r-testin, pillerit oon tosissaan jättänyt 27.12, sen jälkeen ei oo ollut menkkoja. Oireita on kyllä ollut, mutta varsinainen alaselkäkipu on jäänyt pois. Vatsaa on kipristellyt, nipistellyt. Nälkäkin tuntuu olevan kaksinkertainen ja pissalla saisi olla kokoajan! :D
Mutta auts! Seksi tekee nykyään aika kipeää, se on siis siedettävissä, mutta epämiellyttävän tuntuista. Lähinnä kun mennään pohjaan asti, osuu kohdunnipukkaan? Niin tekee kipeää. Riittää kun sen työntää pohjaan asti, mitään rajumpaa ei olla nyt harrastettu. Mitähän tää on?
Katarine: Minä ostin apteekista raskaana oleville tarkoitettua vitamiinivalmistetta: Minisun Mama, 120 tabl. about 15 €. Olin kuullut että olisi hyvä olla sellaista missä ei olisi A-vitamiinia. Eviran sivuilla lukee saantisuositukset :)
Tuo rajahan on kyllä aika korkea, mutta jos syö maksamakkaraa ym ni en kyl sit söis vitamiinilisänä sitä A-vitamiinia kun Eviran mukaan tarpeellinen määrä tulee jo ruuasta. Ni ettei sit vahingossakaa kasvattais keskenmenon riskiä :) mutta tiedä noista. Ekassa raskaudessa en syöny mitää vitamiinilisiä tai foolihappoa ja aivan ihana neitokainen syntyi.
TANN: Aika hurjaa jos jo näin nopeasti olisit raskautunut. Onko se mahollista?! Mahtavaa jos on! Toivon siis kovasti plussaonnea <3 ainakin jänniäja lupaavia oireita sinulla on ;)
Yennaf, ehkei ihan kymppikerhoon lähdetä tälläkertaa ;-) hahahah
Oon yrittänyt ottaa rennosti ja olla miettimättä vauva-asioita nyt, paitsi yhtenä päivänä kun hetken ajan vahdin maailman suloisinta vauvaa, melkeen tuli tippa linssiin kun sen oman niin tahtois jo. Mutta ei auta kuin odotella, kyllä se vielä joskus tulee, toivottavasti..:-)
Teidän viestejä lukiessa tuli mieleen toi foolihappo taas, voiko sen käyttöä alottaa kesken kierron ja mitä valmistetta+vahvuutta suosittelette? :-)
Taitaa olla lipsahtanut väärin päin tuo minun kiertopäiväni tuolla... Eli tällä hetkellä menossa kp 32/? yk 4v. Eli kierron pituudesta ei voi sanoa mitään. Menkkojen pitäisi alkaa hetkenä minä hyvänsä.
Emillia: Kyllä foolihapon voi aloittaa ihan milloin vaan ja ehdottomasti kannattaa aloittaa, jos et vielä käytä mitään B-vitamiinivalmistetta tai monivitamiinia, jossa sitä olisi.
Snipsus: "Mukavaa", että täällä on toinenkin hoidoissa oleva. Joko tiedät, millä lääkityksellä ICSI tulee muuten menemään? Meillä siis 3. ICSI menossa Synarela-sumutteella ja pistokset Menopurilla.
ON: Niitä menkkoja odotellaan... Viikon päästä keskiviikkona olisi ensimmäinen ultra, jota ennen pitäisi menkkojen olla vähintään alkanut. Ja mielellään jopa loppuneet, kun se ultraus on ärsyttävää, jos vuoto päällä. :/
Synarelaa käytetty nyt 11 päivää ja pikkuhiljaa alkaa tulla niitä "vaihdevuosioireita". Pieniä hikipuuskia on pari kertaa ollut, mutta kohtuullisen pienillä haitoilla edelleen selvitty. Muuten yrittänyt ottaa rennosti ja pitää mielen rauhallisena tämän hoidon suhteen ja sen takia. Stressistä ei koskaan ole mitään hyötyä.
Vitamiineja syön säännöllisesti, että varmistan kaikkien vitamiinien saannin raskautta ajatellen, vaikka syön kyllä muutenkin monipuolisesti. Monivitamiini, C-vitamiinit, B-vitamiinit ja D-vitamiini menee päivittäin. Ja alkoholin jätin kokonaan pois nyt ennen tätä hoitokiertoa.
Marjana kp 32/? yk 4v.
Päivitys 8.1.2014
-
bamse8 kp 33/30-40? yk3
blackpanther kp 20/27-28 yk1
Snipsus kp 20/30, yk 44
Taivaanlaiva kp 19/31, yk1
Jansku20 kp 18/32? Yk 7
Lalaloo kp 16/24-31 yk7
Tunturi kp 13/26-28 yk5
killed kp 13/28 yk2
yennaf kp 11/27 yk3
mammanen2011 kp 10/28 yk 5
emilllia kp 9/28 yk3
mannariini kp 4/26 yk1
Simpukka kp3/21-34
katarine kp 3/?? yk1
kathia kp 3/30-33 yk2
Marjana kp 32/? yk4v
mannariini kp ?/?? yk1
tann kp ?/?? yk1
Safia ?/??
bamse8 kiitos tiedoista! :) Nyt kun olen nuita vitamiini asioita tutkinut, niin päädyin itsekkin tuohon Minisun Mamaan. Tänään siis apteekkiin --> :)
Hei vaan kaikille!
Olen viime keväänä vähän aikaa palstalla pyörinyt, mutta se jotenkin sitten jäi. Nyt taas kaipaan vertaistukea ja palasin takaisin.
Kakkonen toiveissa ja yritys aloitettu syksyllä 2012... Kierrot ovat niin lyhyet, että joinakin kuukausina on ollut kahdet menkat, eli tulee se 1,5v täyteen helposti, eli kiertojakin voi olla jo 18.. en edes laskuissa pysy mukana.
Viimeisimmät kierrot ovat olleet täsmälleen 25 ja nyt olen saanut tikutettua oviksenkin melkeinpä joka kerta. Tälle kierrolle oli todella suuret odotukset, koska taas olen kehitellyt kaikki oireet. Nyt siis 25/25, mutta syyskuisiin en mene edes ilmoittatumaan, koska testi näytti aamupissasta negaa ja pessimistinä olen ihan varma etten ole raskaana. Kai se nyt olisi näkynyt jo? Yleensä siis mulla alkaa jo tuhruttamaan ed. päivänä (eli tänään) ja huominen eli kp 26 muuttuu uuden kierron ykköseksi. Tuhruja siis odotellessa. Käytiin viime vuoden lopussa esikoisen kanssa 4v neuvolassa, ja siellä otin puheeksi lapsettomuuden. Saisin varata ajan tk:n gynelle suoraan, mutta kun en saa aikaiseksi! Koko ajan odotan että jospa tästä kierrosta tärppäisi, ja jos ei niin soitan sitten. Kierrot kun on niin lyhyet, nii sitä vaan odottaa aina uutta ovista ja sit ne menkat jo alkaakin. Ollaan jo "vanhoja", minä 35 ja mies vuoden vanhempi.
Paitsi et nyt peruutetaan. Ilmeisesti kun lopettaa e-pillerit, voi siinäkin olla kaikenmaailman samantyylisiä oireita, kuin alkuraskaudessa olisi. Ehkä teen jossain vaiheessa sen r-testin ja jos se on negatiivinen, niin sit saa olla ja katsotaan mitä tulevaisuudessa tapahtuu.
Pitkän linjan kuumeilija ilmoittautuu taas yhden palstalta pidetyn välikuukauden jälkeen mukaan toivomaan esikoista:) Minä, vähän alta kolmenkymmenen ja mies hieman päälle. Yritys on aloitettu tammikuussa 2013 eli nyt 13. kierto menossa. Kuukautiskiertoni on säännöllinen ja ovulaation olen bongannut aina, kun sitä olen tikuttanut. Miehen siittiöissä on tosin todettu häikkää: siittiöt ovat hitaasti ja kaareilevasti eteneviä ja epämuodostuneiden määrä on suuri. Silti luomusti mennään vielä hetki. Helmikuussa alkavat tarkemmat lapsettomuustutkimukset ja siitä sitten alkavat hoidot, jos siihen mennessä ei ole vielä tärpännyt.
Tässä kuussa on taas ovis bongattu digitestin (hymynaama maanantaina aamulla) ja pienen alavatsavihlonnan (eilen illalla) voimin. Nyt vaan sit taas jännätään (vaikka ei nämä piinapäivät tosiasiassa enää kovin jänniltä tunnu kierrosta toiseen).
Lykkyä kaikille!
Henriikka85 kp15/29, yk13
Kiva nähdä taas uusia kuumeilijoita täällä! Tervetuloa ja onnea matkaan!
Mä en pysty tuota Valion hedelmätarha-mehua juomaan, hyi! Kiitos vinkistä Yennaf, taidan kokeilla vielä tuota Tropicanaa, josko se olisi parempaa! Mulla on käytössä ihan perus MultiTabs raskaus- ja imetysvitamiini, jonka aloitin jo ennen ehkäisyn pois jättämistä, mutta kovasti unohtelen ottaa niitä.
Laskureiden mukaan ovulaatio koittaisi huomenna tai perjantaina, mutta eilen illalla oli oviskipujen tyyppisiä oireita, jotka tosin kestivät vain puolisen tuntia normaalin 1-2 päivän sijaan. Lienee ollut jotain muuta vaan. Jännittäviä päiviä siis elellään! Ja tässä kierrossa aion pitäytyä tiukasti siinä, että teen ensimmäisen raskaustestin aikaisintaan 23-14.1. jolloin menkat luultavasti alkaisivat (toivottavasti ei!)
killed kp 13/28 yk 2
Oletetusta oviksesta nyt viikko ja tänään huomasin valkovuodon olevan rusehtavaa.. hömh. No nyt sitten jännään alkaako menkat jossain vaiheessa vaiko ei. Olen päättänyt että jos menkkoja ei kuulu niin raskaustestin teen ensi viikon to tai pe. Huiui..
Bamse8 kp 33/30-40 yk 3
Päivitys 9.1.2014
-
Siirisofia 26/25 yk?
bamse8 kp 34/30-40? yk3
blackpanther kp 21/27-28 yk1
Snipsus kp 21/30, yk 44
Taivaanlaiva kp 20/31, yk1
Jansku20 kp 19/32? Yk 7
Lalaloo kp 17/24-31 yk7
Henriikka85 kp16/29 yk13