Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**~~Tähtäimessä LOKAKUU 2014~~**

29.12.2013 |

Hei vaan, jokohan löytyis muita joilla toiveissa laskettu aika lokakuussa 2014? Allekirjoittanut on jo pudonnut elokuisista ja syyskuisista eli nyt ois vuorossa yk3. Viime kierto oli mukavan lyhyt, 27 päivää. :)

yennaf kp 1/27 yk3

Kommentit (601)

361/601 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, sori, että omanapailen nyt vaan. Muhun on iskenyt pelko ja epätoivo siitä, et jos mun haalea plussa olikin vain harhaa tai menis taas kesken. Tänään juttelin yhden tutun kanssa, kun yrittävät toista, niin kerroin näistä varhaisista keskenmenoista mitä on ollut ja hän totesi kuin ohimennen, että onneksi on mennyt kesken niin varhain, myöhemmin olis varmasti ollut ikävämpää ja kutsutaanko noita nyt kemiallisiksi vai miksi. Hyvä etten raivonnut ja itkenyt yhtaikaa. Eipähän tartte tota tuttua hetkeen nähdä :(.

Juuri sain tyttären nukkumaan ja pitää mun pehmosukista kiinni uinuessaan. Onnellisia ollaan, kun meillä on tämä yksikin <3. Haaveissa olisi kuitenkin toinenkin, sitä vaan on tullut varovaiseksi, eikä oikein uskalla iloita. Joulukuun keskenmeno oli kovin kivulias. Toivon kaikille kovasti plussaa ja täysiaikaista raskautta.

Katsellaan onko viiva vielä tallella tai vahvistunut sitten viikonloppuna.

Lalaloo

362/601 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskauskeijun sivuilla on infoa tuosta pakkasilla toimittamisesta. Eivät kuulemma pilaannu vaikka paketeissa lukee ettei saa pakastaa. Ehkä ne on kuitenkin ulkona sen verran pieniä hetkiä, ettei ihan jäätymään ehdi. Tosin huoneenlämpöisiä kannattaa vasta käyttää.

Ovisoireista: Mulla ei ole niin minkäänlaisia. Limat ja olot ihan samaa koko kierron ajan. Ennen olen vaan laskeskellut, että se todennäköisesti tapahtuu siinä n. 14 päivää ennen menkkoja mitkä on olleet hyvin säännölliset. Sen mukaan sitten touhuiltu. Nyt tosiaan testasin, kun takana on km eikä normaali kierto. Yllättävän nopeasti ovis oli. Olen testannut varmuuden vuoksi edelleen, mutta kyllä ne nyt negaa näyttää. Eli ensi viikolla odotettavissa menkat tai +. Testaan myös seuraavassa kirrossa, koska testejä on vielä vaikka kuinka.

Onnea molemmille plussille!! :) Tästä se pino nyt alkaa! 

Tervetuloa myös uusille kuumeilijoille :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
363/601 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hieman hiljainen palstailija ollut, että saisin hermoni pidettyä kurissa...

Tänään käyty gynellä ultrassa. Munasarjat oli lepotilassa ja nyt illalla aloitettiin pistoslääkitys Menopurilla munarakkuloiden kasvattamiseksi. Hurjalta tämä taas tuntuu, että taas elimistöön tungetaan hirveä määrä hormonia. Liikuntakieltokin alkaa muutamassa päivässä, kun munasarjat alkaa kasvaa ja niitä rakkuloita tulee minulle yleensä paljon... Toivottavasti tästä hoidosta saataisiin raskaus alkamaan lopultakin. Lääkäri ehdotti, että siirretään tällä kertaa kaksi alkiota kohtuun, jos vaan kaikki sinne asti menee kuten kuuluukin. Se parantaa tietysti raskauden mahdollisuutta, mutta myös kaksosten mahdollisuuden riski kasvaa. Mutta se riski on sitten vaan otettava.

Jännittynyt

Marjana

364/601 |
15.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eillen alkoi hoitokierto. Ultrassa kaikki näytti hyvältä joten pistokset päästiin aloittamaan. Lauantaina on kontrolliultra. Arvioitu punkitiopäivä on ens viikon perjantai. Tuntuu että kaikki etenee niin nopeasti ja kiva kun voi oikeesti tehdä jotain konkreettista (pistää hormoonia). Siirron jälkeen minuutit tuntuu tunnin mittaisilta.

Marjana, meillä kanssa taas suunniltemissa laittaa kaksi. Kolme olis kans vaihtoehtona mutta sitä lääkäri ei suosittele. Ei asuta Suomessa, ja täällä suositellaan kahden laittoa jos vaan on äiti terve joten jaksaisi hyvin mahdollisen kaksoisraskauden. Onnistumisen todennäköisyys kasvaa muistaakseni noin 15% jos yhden sijasta laitetaankin kaksi. Todennäköisyys että kaksi lasta syntyy oli kaikista raskauksista suhteellisen pieni, muistaakseni 8%.

Snipsus 3/30, yk 45

365/601 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitys 16.1.2014

**Lokakuun 2014 jännäilijät:**

-

blackpanther kp 28/27-28 yk1

Jonsteri kp 30/~34, yk 2v

Taivaanlaiva kp 27/31, yk1

Jansku20 kp 26/32? Yk 7

Henriikka85 kp 23/29 yk13

Tunturi kp 21/26-28 yk5 

killed kp 21/28 yk2

yennaf kp 19/27-31 yk3

mammanen2011 kp 18/28 yk 5

emilllia kp 17/28 yk3

Anniina77 kp 14/29 yk5

sannakaro kp 12/21-33 yk1

mannariini kp 12/26 yk1

Simpukka kp 11/21-34

katarine kp 11/?? yk1

kathia kp 11/30-33 yk2

Rva79 kp 9/30-31 yk3

Siirisofia kp 8/25 yk 20-21

Emotar kp 8/28 ja yk7

Ipa kp 8/40 yk2

Marjana kp 8/? yk4v

Alicia kp 7/30 yk3

Bamse8 kp 6/32-36 yk4

Snipsus kp 4/30, yk 45

mannariini kp ?/?? yk1

tann kp ?/?? yk1

Safia ?/??

T M H ?/?? yk1

Plussanneet:

Lalaloo kp 22/24-31

Millimamma ?/?? 

366/601 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, tipahdin sitten minäkin tänne tuolta syyskuisista. Jos hyvin käy niin laskettu aika olisi lokakuun alussa. Edellinen kierto oli todella kummallinen välivuotoineen ja kaikkineen mutta tänään tikutin ovisplussan, joten tiedän taas missä mennään.

Itse olen 33-v. ja mies 36-v. Esikoista on yritetty maaliskuusta asti, takana on yksi alkuraskauden keskenmeno viikolla 6+1.

Evelyn80 kp 17/24-28 yk 10

367/601 |
16.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syyskuisista tipahtaa enemmänkin, eli tänne minäkin tupsahdin.

Ikää sekä minulla että miehellä 33 vuotta ja esikoista yritetty tovisen. Ovisplussat tulee aina komeina, r-testiin ei ikinä haamun haamua.

Saffelson kp 1/26-28  yk 8

Evelyn80, katsoin että meillä syyskuisissa olisi ollut ihan samat kp:t. Miten siulla noin muuttui? ;-) Merkitsin siis varmaan väärin..

Vierailija
368/601 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiin palattu ulkomailta ja täällä on heti iloisia uutisia :-) onnea plussanneille!

Mulla oli tiistaina lähes koko päivän kipua oikealla alaselässä ja hieman myös alavatsalla. Keskiviikkoaamuna ei tuntunut enää kipua, joten olisikohan ovis ollut yön aikana? Ei ainakaan päivällä niin kipeältä vatsa tuntunut ku ennen. Tätä ovista ei hirveen hyvin hyödynnetty, maanantaina ja tiistaina ei tehty yhtikäs mitään kun piti vähän tapella pitkästä aikaa :-P pidetään kuitenkin peukkuja pystyssä ja toivotaan ettei menkat ala, mulla nimittäin alkaa työt samana päivänä..

Pitäis käydä heti huomenna ostamassa niitä raskausvitamiineja, onneks meidän prisman yhteydessä on apteekki nii ei tarvi lähteä kauas :-)

Menipäs ihan omanapailuksi taas, seuraan kuitenkin ahkerasti muidenkin kuulumisia ja toivon plussia kaikille :-) nyt mä yritän saada nukuttua vielä tälle yötä, perhanan aikaero...

emilllia kp 18/28, yk 3

369/601 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi vaan ja terveisiä Aasian auringon alta. Onpa tullut paljon uusia kommentteja ja plussanneitakin jo löytyy. Loistavaa! :) Itse olen miehen kanssa viettämässä talvilomaa ja palstailut ovat nyt jääneet tyystin. Tulin kuitenkin pikaisesti kurkkimaan mitä tänne kuuluu ja kertomaan, että täällä elellään ovulaatioaikoja. Vatsaa on nippaillut tässä parina päivänä ja kovasti ollaan vietetty aikaa myös vällyjen välissä. ;) toivottavasti saatais miehen kanssa tuotua plussatuliainen tältä reissulta.  Ja aijoo, kovasti olen juonut greippimehua, sitä kun on ollut aamiaisella joka päivä tarjolla. :D Tsemppiä kovasti kaikille!

370/601 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitetaan tässä hieman tietoa minusta ja meistä. Ikää on itsellä 31, miehellä 29. Esikoinen on ihan kohta 2 vuotias ja toinen yrityksessä.

On se kumma miten tietoisuus omasta kehosta lisääntyy raskautta yrittäessä ja raskaana ollessa. Nytkin koko ajan havainnoin kaikki mahdolliset mahan tuntemukset ja yritän niistä jotain päätellä. Ilmaa siellä kuitenkin vaan menee ;). Edellisessä raskaudessa muutama päivä ovulaation jälkeen tunsin "kutinaa" alavatsassa, kummallisesti sisältäpäin. Tätä tunnetta ole yrittänyt bongata nytkin, ja ehkä sen jo kuvittelinkin. Voi hyvinkin olla että se ei viimeksikään mitenkään liittynyt hedelmöittymiseen. Onko muilla ollut tuntemuksia? Sitä niin kovasti haluaisi heti jonkin vinkin onnistuiko vai ei. Töiden loppumisen takia loka-marraskuun laskettuaika olisi ihan täydellinen, ei tarvitsisi miettiä toista työpaikkaa ennen äitiyslomaa. No peukut pystyy. Toivottavasti täällä alkaa plussauksia tulemaan. Itsellä on clearblue digitaalinen raskaustesti, ei tarvitse arvuutella onko vai ei :)

371/601 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saffelson, olimme tosiaan samoilla kp:llä syyskuisissa jonkin aikaa. Oikeasti minä tipahdin jo aiemmin pois, kun menkat (tai mitä se ikinä olikaan, haamuplussankin sain) alkoivat sekä 21.12 että 31.12. Molemmilla kerroilla vuotoa kesti viisi päivää. Koskaan aiemmin ei ole ollut välivuotoja. Ajattelin odottaa seuraavaa ovista, jotta selviäisi missä mennään.

372/601 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lalaloo,olipa tökeröä kaveriltasi,ikäänkuin varhainen keskenmeno ei satuttaisi...luultavasti kyse vaan ymmärtämättömyydestä...Oletko testannut uudestaan?Täällä peukut pystyssä et viiva vahvistuu <3

blackpanther ja jonster,oletteko testannu jo, jännät päivät menossa!!

Marjana ja Snipsus, hengessä mukana,tsemppiä molemmille hoitoihin!

Tervetuloa kaikille mukaantulijoille,tsempataan toinen toisiamme ja tehdään iso plussa jono :)

alicia

373/601 |
17.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

lalaloo, kovasti toivon että viivasi vahvistuisi !  Mullakin varhainen km marraskuussa, rv6+.. Raskaana oloon ja ajatukseen oli jo kerinnyt tottua ja suunnitella vaikka ja mitä.. Sit hänet viedäänkin pois.. :'(  Mullekki muutama kaveri melkeinpä samoilla sanoilla "lohdutteli", että hyvä vaa et meni näin alussa kesken, eihän se viel mikää vauva onneks ollu, luonto korjaa vialliset jne jne.. Raivostuin todella syvästi, loukkaannuin ja itkin.. Meille hän oli jo vauva, meille hän oli jo olemassa.. Itkut on itketty, mutta koskaan, en koskaan tuu unohtaa..

ON: Täällä on nyt pariin päivään jomottanu ja kipuillu alavatsa, ihan ku menkat ois alkamassa, mut toistaseks ei vielä näy.. Valkkaria tulee kyllä senkin eestä :D Hirveetä paineen tunnetta koko ajan ja silloin tällöin vihlasuja. Väsyttää jatkuvasti.

Ja muutama yö sitte ilmesty levottomat jalat ! Ikinä ennen mulla ei oo ollu, oon vaan kuullu niistä. Ei pystyny nukkumaa, jalkoja pisteli, sattu, kuumotti, heti ku läks käppäilee ympäri kämppää ni helpotti.. Tassuttelin sit sinne aamu 4 asti ja sit nukahdin kun olin jo yliväsynyt. Lueskelin tietty netistä samantien mitä se oikein oli, apteekista kävin hakemassa magnesiumia ja eilen illalla otin heti ku rupes jo sohvalla maatessa tuntumaan ikävältä, niin sain kun sainkin yön nukuttua, eli magnesium autto, aineki toistaseks ! Onko kellään muulla samaa vaivaa ?? Voiko olla raskausoire ? :D loppuraskauksissa mun ymmärtääkseni hyvin yleinen, mut en oo kuullu et alkuraskaudes ois..

mut joo, tulipa tuota tekstiä.. Täällä pitäs viel muutamia päiviä jännäillä ennen ku voi testejä ruveta tekemää. Toivottavast vaan ei oo tuo km hirveesti sekottanu kiertoo.. Niiku viime kirjotukses mainitsin nii edelliset "menkat" oli todella oudot ja niukat ja tuli 6 viikkoo km vuodon alkamisesta.. Saas nähä.. :/

Jansku20 kp27/32? Yk7

374/601 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitys 18.1.2014

**Lokakuun 2014 jännäilijät:**

-

blackpanther kp 30/27-28 yk1

Jonsteri kp 32/~34, yk 2v

Taivaanlaiva kp 29/31, yk1

Jansku20 kp 28/32? Yk 7

Henriikka85 kp 25/29 yk13

Tunturi kp 23/26-28 yk5 

killed kp 23/28 yk2

yennaf kp 21/27-31 yk3

mammanen2011 kp 20/28 yk 5

Evelyn80 kp 19/24-28 yk 10

emilllia kp 19/28 yk3

Anniina77 kp 16/29 yk5

sannakaro kp 14/21-33 yk1

mannariini kp 14/26 yk1

Simpukka kp 13/21-34

katarine kp 13/?? yk1

kathia kp 13/30-33 yk2

Rva79 kp 11/30-31 yk3

Siirisofia kp 10/25 yk 20-21

Emotar kp 10/28 ja yk7

Ipa kp 10/40 yk2

Marjana kp 10/? yk4v

Alicia kp 9/30 yk3

Bamse8 kp 8/32-36 yk4

Snipsus kp 6/30, yk 45

Saffelson kp 3/26-28  yk 8

mannariini kp ?/?? yk1

tann kp ?/?? yk1

Safia ?/??

T M H ?/?? yk1

Plussanneet:

Lalaloo kp 22/24-31

Millimamma ?/?? 

375/601 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruvetkaapas nyt plussailemaan oikein urakalla et saadaan tuota jännäilijöiden listaa lyhyemmäksi, hirvee naputtelu tuon listan kanssa :D :D

Mun testit tuli vihdoin eilen, varmaan ensi perjantaina vois ekan kerran testailla. Vaikka mä jo hanskat tiskiin olenkin jo heittänyt. Mutta testataan nyt kun ne testit eilen vihdoin saapuivat enkä ihan paria testiä vaan tilannu ;) Tää kierto on menny kyl tosi nopeesti, en oo varmaan kerenny niin paljon asiaa ajattelemaan kun on ollut niin paljon muita juttuja.

Saffelsson ja Evelyn, tervetuloa, harmi kun tekin tänne putositte. :( Minä jos ja kun negailen niin siirryn sitten taas marraskuulle.. Mutta marraskuukinhan on ihan kiva syntymäkuukausi?

Jansku, sulla on ainakin ihan lupaavia oireita ja noi levottomat jalat on ikävä oire :( Mulla on joskus ennen ollut, ei oo onneksi moneen vuoteen..

Lalaloo ja Millimamma, onkos viivat vahvistuneet? :)

Ja blackpanther, joko olet testannut? :)

Toistelen nyt tässä Aliciaa kysymyksilläni, joten eipä mulla nyt muuta ;)

yenna kp 21/27-31 yk3

376/601 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kathia, inhottavia tuommoset vihjailut! Mullekin on jo toisen lapsen jälkeen mussutettu, että tarviiko sitä enempää. Eikä juuri kukaan enää onnitellu ku raskauksia tuli enempi. Viidennen lapsen synnyttyä eräs "kaveri" oli kysyny siskoltani, että oliko se vahinko. Poistin kyseisen dorkan heti fb-kavereistani. :D

Eikä sitä lapsenhankintaa voi kovin siirrelläkään ku ikäki tulee vastaan. Parempi toimia vaa omien fiilisten mukaan, muiden mussutuksia noteeraamatta.

Lalaloo, onnea plussasta! <3 Ihana uutinen. :) Toivon lujasti että pikkuinen pysyy kyydissä! 
Millimammalle myös onnea plussasta! <3

Alicia, mullaki on jokku plussat tullu ihan ilman oireita, ja joissain raskauksissa oireita on ollu heti oviksesta lähtien. Raskaana oon siis ollu 9 krt, ja lapsia on 5.

Elämäntilanteista kyselit. Mä käyn töissä, tän kuun alussa alotin uudessa työpaikassa. Onneks vaa päivävuoroa 8-16. Itsenäistä työtä. Työmatkat on 90km suuntaansa, siinä ajaessa ehtii mietiskellä omia asioitaan, ja nautin siitä. 
Ukon kaa ollaan oltu yksissä 16v. asti. Ja esikoinen synty kun olin 19v. Nuorin on pian 4v. Ite oon 35v. ja haaveissa "iltatähti".

Blackpanther, tsemppiä ja jaksuja, sulla todella surullinen kokemus, kun raskaus eteni lähes puoliväliin... :,( 

Aina km on surullinen kokemus, voimia kaikille jotka sen on joutuneet kokemaan. <3

Tsemppiä Snipsus ja Marjana! <3

Saffelson, kurjaa kun putosit, mutta kiva saada sinut tänne lokakuisiin. :)

ON: Me raskauduttiin alkukesästä siskon kans lähes yhtä aikaa, mä olin 2 viikkoa edellä. Siskon raskaus jatkui, ja on jo 33.viikolla. Mä oon ollu hänen raskautensa aikana 3 krt raskaana, ja arvuuteltiin, että ehinköhän neljännenki kerran... Toivottavasti, ja se raskaus saiski jatkua loppuun asti.

Mulla nyt kp10, ja TÄTI töröttää vieläki kylässä. >:( normisti on 5-6pv. Terkka meinas et johtuu kemiallisesta. No, viimekski vuoti kemiallisen jälkeen 2 viikkoa. Mutta ahistaa tää silti. Kirkasta verta eikä ees oikeaa menkkaa... 

Sais jo ovis tulla. En aio tikutella enkä juua greippimehua enkä mitään muutakaan. Syön Formulaa ja rehuja ja treenaan. Teen töitä. Lenkkeilen. Keskityn ihan muihin asioihin. Vauva tulee jos on tullakseen. Oon niin kyllästyny tähän yrittämiseen. Ja keskenmenoihin. Jos plussaisinki, nii tuskin uskallan luottaa raskauden jatkumiseen. Silti aina heittäydyn täysillä niihin tilanteisiin. Ilmottaudun heti kaikkiin mahdollisiin ryhmiin ja hyvä etten varaa jo neuvolaa ja ultraaki heti plussapäivänä. Seko mikä seko. Pitäs koittaa pitää jalat maassa. Huokaus.

Emotar kp10/28

377/601 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuossahan oli kappalejaot, kun sen kirjotin. 

378/601 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yennaf, toivottavasti ois.. ja nuo levottomat jalat on iha hirveetä kidutusta ! Ku perkule haluis nukkua ja väsyttää, ni ehei onnistu ! :D :( mut onneks miulle on nyt aineki auttanu toistaseks nuo magnesiumit :)

Emotar, mullakin on samanlainen fiilis.. Tekis mieli heittää hanskat tiskii.. Turhauttavaa aina testata negoja, laskeskella päiviä, odottaa odottaa.. Ja vaikka täs kierrossa ois tärppi käyny, nii en tiie uskallanko luottaa siihen että pysyy matkassa ja heittäytyä taas siihen onnen tunteesee mikä viime kerralla oli.. Sitä sitä vaan tiputaan niiiiiiin korkeelta jos taas tulee km.. En tiedä..

ON: viime yönä alko sitte älytön alaselän kipu ja jomotus, missään asennossa ei ollu hyvä nukkua.. Ja nokkakin on alkanu vuotaa, oiskoha flunssa tulossa. Tekis niin mieli jo testailla, mulla ois yks Apteekin raskaustesti tuol kaapis varttumas.. Kui herkkä tuo apteekin testi on ? Voiks sitä tehä näin aikasin ? Clear blueta en ees viitti käyä ostamas, aika kalliita on.. Sit vast kun joskus tulee kaks viivaa testii, nii käyn ostaa sen digitaalisen kyl. :)

Jansku20 kp28/32? Yk7

379/601 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testeistä sen verran, että ko tuota keskenmenon jälkeistä hcg:n poistumista testailin, niin Sofin liuskat näytti negaa ekana. Pregent Stick kans aika varhain. Vielä kaks viikkoo myöhemmin Pregcheckiin piirtyi haamu. (Sen jälkeen ko labrassa mitattu hcg oli 21.) Eli miun mielestä Pregcheck on tosi herkkä testi. Pregent Stickiä en aio ostaa enää. Sofiin ja Davidiin en oo koskaan saanu kunnon viivoja. Jatkossa ostan suosiolla Citymarketista Pregcheckejä. :)

380/601 |
18.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea järkyttävästi plussanneille! =)

Itsellähän menossa kp 29/31 ja uskon vakaasti tädin tulevan maanantaina kylään, ei nimittäin mitään raskausoireisiin viittaavaakaan havaittavissa (eikä niitä nyt kannata välttämättä itselleen kehitellä), mitä nyt välillä jänniä tunteita alavatsassa mutta niitä mulla on ollu aina enemmän tai vähemmän. Kyseessä ensimmäinen yrityskierto mutta silti sitä pettyy jo kerrasta.

Ei muuta kuin uutta kiertoa kohti ja greippimehun ostoon. Ja vitamiinien. Toivottavasti tämän ketjun plussajono pidentyy vielä paljon :) Aion kuitenkin lueskella tätä niin kauan että joku perustaa marraskuullekin ketjun :D