Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Turvaistuin Saksasta nettikaupasta?

07.02.2006 |

Heips,

useamman keskustelun olen lukenut liittyen vaunujen tilaamiseen Saksasta, mutta onko kellään kokemusta turvaistuinten tilauksesta?

Kesäksi pitäisi neidille sellainen hankkia, ja ehkä jopa kaksi ettei aina tarvitsisi autosta toiseen vaihtaa...

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tilasimme Concord Ultimax istuimen myToysilta, sen voi asentaa selkä menosuuntaan 0-13kg ja kasvot menosuuntaan 18kg asti. Meillä on Comfort-line, eli ilmeisesti eri tyyppinen kangas kuin x-linessa, muuten sama istuin. Saksassa on ilmeisen vähän noita selkä menosuuntaan asennettavia istuimia, Pohjoismaissa lienee turvasuositukset tiukemmat?

MyToys kyllä nettikauppana on hyvin toimiva, puhuvat asiakaspalvelussa englantia vaikka sivut ovat vain saksaksi. Toimituskulut aina 16.95 eur, vaikka tilaisi kuinka paljon tai vähän. Kaikkea ihanaa sieltä kyllä turvaistuinten lisäksi löytyykin (leluja, vaatteita, huonekaluja ym.)!

Vierailija
2/10 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos jo saamastani avusta! Ultimaxia olen nyt sitten tutkaillut - onko siinä 3-piste vai 5-piste vyö?

Eli selkä menosuuntaan 13 kg saaakka, siitä painavammat muksut nenä menosuuntaan? En saa auki concordin sivuilta kiinnitys

viedoita, eli jääkö auton turvavyö sinne istuimen ' pohjan' ja ' pehmusteen' väliin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
09.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos jo saamastani avusta! Ultimaxia olen nyt sitten tutkaillut - onko siinä 3-piste vai 5-piste vyö?

*** 5-piste vyöt

Eli selkä menosuuntaan 13 kg saaakka, siitä painavammat muksut nenä menosuuntaan? En saa auki concordin sivuilta kiinnitys

viedoita, eli jääkö auton turvavyö sinne istuimen ' pohjan' ja ' pehmusteen' väliin?

*** Auton turvavyöt jää sen istuimen jalustan ja istuimen väliin... Eli auton vyöt kiinnitetään siihen istuimen jalustaan...

Videon perusteella todella helppo kiinnittää ja näyttää tukevalta kiinnitykseltä...

Vierailija
4/10 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnityksestä vielä. Istuimessa on erillinen pohjaosa (base unit), joka kiinnitetään autoon turvavöillä. Istuinosa kiinnitetään sitten tähän pohjaan. Selkä menosuuntaan asennettaessa turvavyö jää periaatteessa istuimen ja oven ' väliin' eli tällä tarkoitan, että lapsi on ' nostettava' vyön yli istuimeen laitettaessa. Ei kuitenkaan mielestäni hankalaa, sillä istuimen omat vyöt on helppo löysätä ja tiukata eli helpot kiinnittää.

Periaatteessa siis 13kg painosta lähtien istuin käännetään kasvot menosuuntaan. (meillä sukulaistyttö painaa 4-vuotiaana tämän 13kg, mutta epäilen ettei pituutensa vuoksi mahtuisi selkä menosuuntaan!) Meinaan kuitenkin kysyä valmistajalta tästä tarkemmin, koska meidän tyttö on lyhyt mutta painava. Eli pituutensa puolesta mahtuisi varmasti pidempäänkin selkä menosuuntaan olemaan. Mutta tarkistan asian, eli onko tämä painoraja ehdoton turvallisuuden vuoksi vai voiko siitä joustaa mikäli lapsi hyvin vielä mahtuu.

Asennuksessa nenä menosuuntaan auton turvavyö jää ' piiloon' pohjaosan ja itse istuimen väliin. Mutta yritä vielä katsoa ohjeet sieltä Concordin nettisivuilta niin näet itse selkeästi miten asia on!

Vierailija
5/10 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tilannut meidän neidille turvaistuimen Saksasta. PingPongista tilasin Maxi Cosi Prioro xp:n ja hyvin tyytyväinen olen istuimeen. Myös palveluun olen tyytyväinen, vaikka toimistus hieman kestikin. Tosin halusin erikoisemman kuosin, jota etsittiin Saksasta kissojen ja koirien kanssa :). Sieltä sain mieleiselläni kuosilla istuimen edullisemmin kuin Suomesta ja kotiovelle tuotuna :). En voi kuin suositella.

Vierailija
6/10 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä nettiliikkeestä: http://www.kidsroom.de/cgi-bin/kidsroom.shop

Tilasin Concord trimax -istuimen (nätä en oo suomes nähny myytävän)... Todella ihana istuin, helppo asentaa ja neiti viihtyy...

Istuimen hinta 129¿ ja postikulut olivat 19,60¿ ja maksoin sen ennakkolaskulla ja siit hyväst sai hieman alennusta...

Istuin toimitettiin kotiovelle asti 3vkon kuluttua laskun maksamisesta!!!

-Girl-

Vierailija
7/10 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen hyttysverkko ja sadesuoja käy näihin vaunuhin? Pikku Piia, Emma vai mikä....

Entäpä onko kukaan hankkinut Hepe-turvaverkkoa? Mikä koko pitäisi olla?

Kiitos avusta!

Vierailija
8/10 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maxi-Cosin istuimista yritin etsiskellä Mobia, mutta sitä ei löytynyt (siinä selkä menosuuntaan), ja Concordesta en oikein ottanut selvää miten asennetaan...?

Vierailija
9/10 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.concord.de/

Tässä linnki concortin omille sivuille...

Minun käsittääkesi tämä trimax malli on asennettavissa vain kasvot menosuuntaan. Käy 9-36kg lapselle, siinä on irroitettava selkänoja, jolloin siitä saa korokkeen tai sitten siihen voidaan liittää toisenlainen selkänoja jolloin istuimesta tulee turvavyöistuin.

Ultimax malli joita löytyy joistakin saksan nettiliikkeistä sopii 0-18kg lapselle, tätä istuinta voidaan käyttää selkä ja kasvot menosuuntaan.

Kannattaa katsoa tuolta concordin omiltasivuilta se 3D -esittely!!!

Vierailija
10/10 |
07.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.kindersitze-shop.de/inhalt/index.php/cPath/165_1_363?kisi=76…

Ja jos päädy harkitsemaan istuinta niin suorittelen tuola x-Line:ä, koska on todella ihan tuntuinen kangas, eli se on teflon-pinnoitettu on melkein kuin nahkaa... Ei pääse lapsi liukumaan istuimes vaikka olis kuinka liukkaat vaatteet päällä...