Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**~~Tähtäimessä LOKAKUU 2014~~**

29.12.2013 |

Hei vaan, jokohan löytyis muita joilla toiveissa laskettu aika lokakuussa 2014? Allekirjoittanut on jo pudonnut elokuisista ja syyskuisista eli nyt ois vuorossa yk3. Viime kierto oli mukavan lyhyt, 27 päivää. :)

yennaf kp 1/27 yk3

Kommentit (601)

261/601 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitys 3.1.2014

**Lokakuun 2014 jännäilijät:**

-

bamse8 kp 28/30-40? yk3

Jansku20 kp 13/32? Yk 7

Lalaloo kp 11/24-31 yk7

Tunturi kp 8/26-28 yk5 

killed kp 8/28 yk2

Simpukka74 kp 7/21-34 yk7

yennaf kp 6/27 yk3

mammanen2011 kp 5/28 yk 5

emilllia kp 4/28 yk3

mannariini kp ?/?? yk1

katarine kp ?/?? yk1

tann kp ?/?? yk1

blackpanther kp ?/?? yk?

262/601 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Olen pitkänlinjan palstalainen näistä kuukausipinoista, mutta nyt olen pitänyt ns. hermolepoa. Tässä vaiheessa kuitenkin voisin palailla pinoon kuumeilemaan, kun lapsettomuushoidot on taas päällä.

Eli olen 28v, mies 30v ja esikoista on väsätty ahkerasti 4 vuotta. Yritystä on kyllä ollut vaikka muille jakaa ja poppakonsteja on käytetty vino pino, mutta ei vaan kuulu pienikoista. Takana on 3 inseminaatiohoitoa ja 2 IVF-/ICSI-hoitoa (koeputkihedelmöitystä). Minulla on monirakkulaiset munasarjat (tai sen tyyppiset) ja miehellä välillä vaihtelee siemennesteenlaatu, mutta mitään varsinaista estettä raskautumisella ei ole löytynyt.

Nyt on alkanut 3. IVF/ICSI-hoito, joka toistaiseksi viimeinen, minkä julkinen terveydenhuolto "tarjoaa". Toivon siis koko sydämestäni, että tästä hoidosta se pieni ihme saisi alkunsa!

Käytän tässä vaiheessa Synarela-nenäsumutetta, jolla vedetään munasarjat lepotilaan ja 15.1. alkaa pistoslääkitys munarakkuloiden kasvattamiseksi, jos ultrassa kaikki ok. Sittenpä vaan toivotaan hyvälaatuisia munasoluja ja että ne saadaan hedelmöittymään.

Marjana

Sisältö jatkuu mainoksen alla
263/601 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitys 4.1.2014

-

bamse8 kp 29/30-40? yk3

Jansku20 kp 14/32? Yk 7

Lalaloo kp 12/24-31 yk7

Tunturi kp 9/26-28 yk5 

killed kp 9/28 yk2

Simpukka74 kp 8/21-34 yk7

yennaf kp 7/27 yk3

mammanen2011 kp 6/28 yk 5

emilllia kp 5/28 yk3

mannariini kp ?/?? yk1

katarine kp ?/?? yk1

tann kp ?/?? yk1

blackpanther kp ?/?? yk?

Marjana kp ?/?? yk?

264/601 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjana, sinulla on pitkä taival takana ja koko sydämestäni toivon että teille se pieni suotaisiin <3 

yennaf kp 7/27 yk3

265/601 |
04.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Yennah!

Tuohon listalle voi päivittää minulle kp 28 ja yk 4v.

Menkathan pitäisi alkaa tämän Synarela-sumutteen aikana vielä ennen pistoshoidon alkamista, mutta minullahan nämä on nyt sellaisia tekokiertoja, jotka mukailee ihan pelkästään lääkitystä. Kierron pituutta ei sen takia voi oikein edes tietää. Menkat voi alkaa milloin tahansa, mutta viimeistään ensi viikon lopulla toivottavasti, että vuoto ehtisi loppua ennen ultrausta.

266/601 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marjana!! Tulin pitkästä aikaa piipahtamaan täällä ja oikeastaan ihan lähinnä sinua ja sun kuulumisia etsimään. Onnea ihan hirmuisesti nyt matkaan, olen hengessä mukana <3 <3 <3 Käyn kurkkimassa täältä sun kuulumisia jatkossakin. Ja onnea tietysti kaikille muillekin yrittäjille! Tsemppiä!!

Meillä tällä hetkellä kaikki hyvin, pikkuinen kasvaa ja oireilut mulla jatkuu, vieläkin on hyvin vahvana ällötys ja väsymys. Tulevaa np-ultraa jännitän kyllä kovasti, mutta taidanpa jännittää vähän kaikkea nyt tässä raskaudessa..ne keskenmenot siellä vaan jatkavat kummittelua. Vaikea uskoa koko raskautta mutta toivon että jossain vaiheessa osaan kunnolla alkaa nauttiakin tästä ajasta.

kaunisikävä 12+3

267/601 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan!

Marjanalle ja muille yrittäville tsemppiä :)!

ON: Pohdin tässä, että onko muilla ovista tikuttavilla näkynyt vahvaa viivaa monta päivää, muttei ole varma onko lh-huippu ollut jo vai vielä tulossa? Itsellä vahvat viivat jatkuu, mutta kun testi aika on kulunut, niin viivat eivät näytä enään yhtävähvoilta ja testiajalla helottavat tasavahvoina, kuten juuri hetki sitten. Tänään aamulla oli läpökin noussut hieman 37->37,4 +, noista lämmöistä nyt en tiiä, olen seurannut huivikseni useamman kierron :). Oletetun oviksen jälkeen ne on mulla aina noussut juuri noin. Lisäksi tänään juilii alavatsaakin, mutta ei normaaliin tuikkivaan tapaan. Muita ovisoireita en ole havainnut. Ei oo helppoa tää naisen elämä, kun koko ajan saa olla itteään tutkimassa :D. Tosin voi olla ettei koko ovulaatiota ees tuu, kun oli se keskemenokin...

Lalaloo kp 13/24-31 yk7

268/601 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi vaan kaikille. Täällä alkoi tänään heti aamusta vatsakivut ja vuoto pari tuntia sen jälkeen. Tätä uuden kierron alkua olen siis odottanutkin. :)

Yennaf, minulle voi päivittää listaan kp 1/26 yk1.

Onneksi on vapaa päivä ja voin makoilla sikiöasennossa sohvalla heti kun siltä tuntuu. Mulla on aika kovat menkkakivut näin ensimmäisenä vuotopäivänä ja ne ovat vain pahentuneet kun jätin pillerit pois. Mutta nyt vaan toivotaan, että tämän jälkeen ei menkkoja sitten hetkeen näkyisiskään. ;) 

269/601 |
05.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitys 5.1.2014

-

bamse8 kp 30/30-40? yk3

Jansku20 kp 15/32? Yk 7

Lalaloo kp 13/24-31 yk7

Tunturi kp 10/26-28 yk5 

killed kp 10/28 yk2

Simpukka74 kp 9/21-34 yk7

yennaf kp 8/27 yk3

mammanen2011 kp 7/28 yk 5

emilllia kp 6/28 yk3

mannariini kp 1/26 yk1

Marjana kp ?/28 yk4v

mannariini kp ?/?? yk1

katarine kp ?/?? yk1

tann kp ?/?? yk1

blackpanther kp ?/?? yk?

270/601 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Lalaloo" time="05.01.2014 klo 12:30"]

Heissan!

Marjanalle ja muille yrittäville tsemppiä :)!

ON: Pohdin tässä, että onko muilla ovista tikuttavilla näkynyt vahvaa viivaa monta päivää, muttei ole varma onko lh-huippu ollut jo vai vielä tulossa? Itsellä vahvat viivat jatkuu, mutta kun testi aika on kulunut, niin viivat eivät näytä enään yhtävähvoilta ja testiajalla helottavat tasavahvoina, kuten juuri hetki sitten. Tänään aamulla oli läpökin noussut hieman 37->37,4 +, noista lämmöistä nyt en tiiä, olen seurannut huivikseni useamman kierron :). Oletetun oviksen jälkeen ne on mulla aina noussut juuri noin. Lisäksi tänään juilii alavatsaakin, mutta ei normaaliin tuikkivaan tapaan. Muita ovisoireita en ole havainnut. Ei oo helppoa tää naisen elämä, kun koko ajan saa olla itteään tutkimassa :D. Tosin voi olla ettei koko ovulaatiota ees tuu, kun oli se keskemenokin...

Lalaloo kp 13/24-31 yk7

[/quote]

Minulla oli viime kierrossa niin että ovulaatio testi näytti kahta vvahvaa viivaa 3 päivää putkeen. Tässä kierrossa taas vain yhtenä päivänä. En tiedä mistä tuo sitten johtuu..

271/601 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

killed, ostin Tropicanan greippimehua, on tosi hyvää, hedelmälihat ja kaikki mukana :) Uutuus-lappu oli vieressä eli en osaa sanoa löytyykö vielä kaikista kaupoista. Muita kunnon greippimehuja en olekaan löytänyt lähikaupoista, esim. Valion kehuttua greippimehua ei löydy.

Tervetuloa mannariini :)

Lalaloo, muistan lukeneeni et se eka vahva (pos) viiva ois se viiva ja sen jälkeen tulee se ovis ja ovistesti voi vahvaa viivaa näyttää silti vielä monta päivää sen oviksen jälkeen. 

Mä aloitin oviksen tikuttamisen tänään kp 9, en piruvie anna sen yllättää tällä kertaa! :D Hyyyyvin hennon haamulaisen sain aikaan. Viime kierrossahan se yllätti ekalla testillä ja illalla oli selkeät oviskivut kp 12. Tarkkaillaan kuinka nopeasti nuo viivat tuosta vahvistuu..

yennaf kp 9/27 yk3

272/601 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jepu jee ja hyvä pikku-Jellonat :)!

Viimeistä lomapäivää viedään ja toivotan muillekkin hyvää arkea sekä plussaonnea :).

ON: Täällä lh-huippu joko oli sekä ovis tai sitten ei ollut tai tulee myöhemmin tässä kierrossa. Eilen havaitsin hieman kirkasta vertakin tosin viiruina muun liman seassa, mutta se loppui siihen ja en ole ennen moista kokenut. Onko muilla ilmennyt hienoista vuotoa mahd. ovulaation aikoihin? Tämä kaikki voi olla temppuilua keskenmenon jälkeenkin, mutta tiedä häntä. Nyt ei auta muu kuin odotella kuinka kierto taas etenee loppua kohden, mutta mikäli ovulaatio oli näin aikaisin, niin kierrosta tulee taas lyhyt, eikä mahdollisuudet ole kovinkaan hyvät plussan suhteen...Kuumeilijan aika on pitkä :)...

Lalaloo kp 14/24-31 yk7

273/601 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kirjoiteltiinkin yhtä aikaa :)

Tosta oviksen tikuttelusta vielä: Olen kaksi kertaa tikuttanut ovista, kolmannessa yrityskierrossa, josta plussasin ja joka meni kesken sekä nyt. Tuolloin aiemmin onnistuin bongaamaan kunnon vahvemman kuin controlliviivan lh-huipun ja se kesti vain muutaman tunnin. Nyt tosiaan tasavahvaa viivaa oli useampi päivä samaan kellonaikaan, kun tänään viiva oli jo selkeästi himmeämpi. Ota näistä nyt selvää, mutta näin tällä kertaa. Katsellaan kuinka etenee. Yeannafille ovisonnea ja Bamse kiitos kommentista :).

Lalaloo

274/601 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi, vieläkö pääsee mukaan? :)

21v. tyär, mies 28, kihloissa ollaan ja e-rengas jätetty pois heinäkuussa. Kuitenkin vasta joulun jälkeen alettu "yrittämään" vaikka inhoan sanoa noin kun se kuulostaa sitten niin pakkopullalta... :D kierto tasainen, ikinä en ole ollut raskaana eikä hajuakaan kuinka "helposti" se voisi mulla käydä tai miten helposti mennä vikaan. Sen tiedän, että lähisuvussa sairaasti lapsettomuutta ja pelkään itselleni samaa. Nyt menossa yk1 ja kp17, eli jänniä aikoja eletään ;)

Taivaanlaiva kp 17/31, yk1

275/601 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsi mä oon nyt pettynyt tuohon "yliluonnolliseen" greippimehuun.. sen teho kun kuulema perustuu niinkin "luonnolliseen" asiaan kuin foolihappoon ja sitähän mä popsin jo muutenkin 1,2 mg (1200 mcg) päivässä kun 400 mcg on se virallinen suositus, mutta mulla jo lääkityksen takia pitää olla raskausaikana ja jo tekovaiheessa 1 mg päivässä -otan siis Tohtori Tolosen Foli-B Strongia 1 tbl päivässä, siinä on 800 mcg ja monivitamiinissa on 400 mcg niin siitä tulee tuo 1200.. Mut en mä sure -greipit on pahoja ja greippimehu vielä pahempaa. Hartwallin greippilimsa on kyllä nam, mutta se ei taitais ihan kelvata tähän tarkoitukseen ;)

276/601 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaa!

Olenpas tänään aktiivinen, mutta ilmeisesti lastenkutsuilla nautittu kahvin määrä on antanut ylimääräistä virtaa :D. Mä en ole tota greippimehua edes ajatellut kokeilla, mutta monivitamiinit on käytössä ja foolihappo myös. Greippihedelmä on mielestäni sellaisenaan joskus hyvää, mutta mehu kuulostaa aika hapokkaalta, ihan jo hampaidenkin takia. Jos joku sen käytöstä hyötyy niin mikäs siinä :).

ON: Nyt on lämmöt kyllä sen verta korkealla(37,6+), että kumma on jos ovista ei ollut :). Luultavasti siis lyhyt kierto luvassa ja jännääminen alkakoon. Miestä nauratti, kun meidän narttukoirillakin alkoi sopivasti juoksut, raukka on ainoa mies talossa meijän neljän "naisen" keskellä :D.

Lalaloo

ON

277/601 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaa kaikille!

Liittyisin mielelläni seuraan. Olen kirjoitellu viimeeksi tuolla heinäkuisissa, jolloin plussasin yk 4. Nyt taas kuitenkin palaan tälle puolelle.. Pikkuinen pysyi kyydissä vain 8+ viikolle saakka. Varhaisultrassa ehdittiin nähdä jo sykekin, mutta ei se sitten kuitenkaan jaksanut enää kasvaa...

Olen 25v ja mies vuoden vanhempi. Toinen lapsi haaveissa. Esikoistytär täyttää huhtikuussa 4. Vauvakuume on vaivannut varmaan jo ainakin pari vuotta mutta yritys aloitettiin vasta elokuisten häiden jälkeen.

Esikoinen sai alkunsa jo ennenkuin oli yritys ehditty aloittaa :) Toisenkin kerran tulin raskaaksi vahigossa, mutta se meni myös kesken rv 10+

Keskenmenon pelko on kasvanut ihan hirveäksi ja menee varmaan ohi vasta kun saan sen nyytin syliini...

Tällä hetkellä odotellaan ovista (ehkä?). Km todettiin joulunalusviikolla ja se tyhjeni siististi itsekseen (edellinen tyhjennettiin lääkkeillä). R-testi näytti negaa jo viikko polikäynnin jälkeen. Eli ole siis mitää hajua minkälainen kierto nyt on odotellaanko menkkoja vai ovista vain mitä??

Ovistikuttelun aloitin eilen ja ihan puhdasta negaa näyttää. Tilasin niitä ison pinon niin ajattelin nyt testailla niin pitkään kun jotain tapahtuu.

Meitä näytti nyt olevan yllättävän monta km jälkeen yrittäjää. Mistähän moinen?

Muutama tuttu nimikin näytti olevan.

Marjanakin täällä. Olet ollut aina välillä mielessä, kun oon ollu täältä kokonaan poissa. Mä toivon niin kovasti teille sitä omaa pientä <3

Safia ?/?? (ennen km 28-30) yk ? (miten tämä nyt sitten lasketaan 4+1=5??)

278/601 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeee!

Täällä alkoi vihdoin ne kauan odotetut menkat! Paitsi kipujen puolesta en iloitse :( Ekan luomukierron pituudeksi tuli 23 päivä, kun taas ennen e-pilsuja kierto oli melkeimpä aina tasan 21 päivää, liekkö nyt e-pilsut hieman pidentäneet kiertoa ja ihan hyvä vaan. Seuraavaksi sitten ihmetellään millon loppuvat, ennen pilsuja menkat kesti 5-7 päivää.

Oletteko muuten syöneet aivan tavallista monivitamiinia, vai jotain joka on tarkoitettu raskaana oleville?? 

279/601 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon syönyt raskausvitamiinia kun siinä on rautaa ja mulla sitä sattuu nyt tuolla kaapissa olemaankin tuon raskauden ajalta. Mut kun oikeen sisällysluetteloita vertasin niin eipä niissä muita eroja olekaan kuin se, että raskausvitamiinissa on rautaa, mutta ei a-vitamiinia kun taas normissa on toisinpäin. Mulla vertailussa siis Minisun raskaus ja Multivita plus.

280/601 |
06.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivitys 6.1.2014

-

bamse8 kp 31/30-40? yk3

Taivaanlaiva kp 17/31, yk1

Jansku20 kp 16/32? Yk 7

Lalaloo kp 14/24-31 yk7

Tunturi kp 11/26-28 yk5 

killed kp 11/28 yk2