Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnytyssairaalalasku / vauvan tehohoitolasku

Vierailija
28.12.2013 |

Tietääkö kukaan voiko synnärilaskuun tai vauvan tehohoitolaskuun saada jotain avustuata jostain esim kelasta tai sossusta? Mulla oli aika raju synnytys ja vauva sekä minä oltiin hoidossa aika pitkään, niin sairaalalaskuista tuli aika suuret :(

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 17:37"]

No huh... Mä en kyllä jotenkin osaa ymmärtää ihmisiä, joilla ei ole edes sitä 700 euroa tilillään pahan päivän varalle... :/

[/quote]

Kultsi, kun se paha päivä tulee, se raha menee ja toiseen päivään sitä ei ole. Minulla on vakituinen työ, mutta niin isot työmatkakulut, että minulla pitää aina uutta 700 euron summaa säästää 2-3 kuukautta ja tuohonkin olen pihi. En kuitenkaan halua hyvää työpaikkaa vaihtaa, varsinkin kun meillä on hyvä tilanne nyt ja monessa muussa paikassa ei. Asuntoa en osta, kun on jo toinen asunto eikä tarvita kahta velkaa. Miehen on taas vaikea saada työtä minun työpaikkani läheltä, kun olemme niin erilaisilla aloilla. Mutta tämä ihan ohiksena. Ehkä sinun pitää kasvaa henkisesti aikuiseksi ja oppia, että ihmisillä on erilaisia tilanteita ja tilanteet muuttuvat. Mistä tuon 700 euroa keksit? Eihän ap sitä kerro. Mullakin oli hyvin säästöjä, mutta jouduin valitsemaan auton hankinnan tai työn jättämisen väliltä, kun bussiyhteydet muuttuivat mahdottomiksi. Valitsin auton ja iso osa säästöistä meni siihen. 

Vierailija
22/49 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun täällä on näitä hyvätuloisia, joilla on aina 700 euroa ylimääräistä tilillä, niin pistetäänkö keräys pystyyn? Onko hyvää tahtoa? Minä lupaan satasen.

J-P

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 17:41"]

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 17:34"]

Joo ajattelin tuota osissa maksamista, että soittaisin. Lasku on vajaa 700 ja maksuaikaa viikko.. Kiva, että joku katkera ihminen ehti tännekin jo haukkumaan.

[/quote]

4 tässä vielä, kannattaa ehdottomasti soittaa sinne laskutukseen ja sopia eristä. Itse olen tehnyt samoin kun sairaalassa olen joutunut olemaan pidempään. Minulla ainakin se on onnistunut hyvin. Tavallisella duunarilla (minulla) ei ainakaan säästöön ole kertynyt sellaisia summia että tonnin lasku tuosta vaan muiden laskujen lisäksi maksetaan kerralla. Toivottavasti sinä ja lapsi nyt kuitenkin voitte hyvin?

[/quote]

Me voimme toistaiseksi ihan ok, ollaan seurannassa kumpikin vielä. Menen ehkä kesällä vielä leikkaukseen...

Kiitos teille, jotka olette vastanneet asiallisesti. Tämä on kuitenkin raskasta jo muutenkin ja sen lisäksi tällaisia ylimääräisiä rahanmenoja. Tavallinen duunari olen minäkin ja toki onnellinen, että olemme Suomessa. Harmittaa todella niiden puolesta joilla ei ole meidänlaistamme turvaa. ap

Vierailija
24/49 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 17:37"]No huh... Mä en kyllä jotenkin osaa ymmärtää ihmisiä, joilla ei ole edes sitä 700 euroa tilillään pahan päivän varalle... :/

[/quote]

Oletsä ihan älykääpiö?

Vierailija
25/49 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla av-mammoillahan on aina vähintää kymppitonni käyttötilillä:D Tuo 700 euroahan ei ole palsta mammoille kuin pikkuraha:D

Vierailija
26/49 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 17:40"]

Että nämä jaksaa valittaa vaikka ei joudu kuin nimellisen kustannuksen maksamaan. Amerikassa komplikaatioinen synnytys (sektio) ja äidin ja lapsen tehohoito sairaalassa saattaa maksaa 1,5 MILJOONAA. Ihan oikeasti. Normaalikin synnytys maksaa sen 20 000 $. Joten olkaa hiljaa ja kiitollisia tästä hyvinvointiyhteiskunnasta.

[/quote]

Vakuutuksillahan nuo siellä Ameriikoissakin maksetaan. Taisi olla niin, että suomalainen terveydenhoito on kustannustehokkaampaa eli summat ei ihan helposti nouse samalle tasolle kuin Jenkeissä, mutta jos todelliset kulut on edes sadoissa tuhansissa, niin mitä sitä enää joitakin satasia perimään sairastuneelta täällä hyvinvointivaltiossa. Ja jos sen verran kuitenkin laskutetaan, niin ei se varmaan ihme ole että useallekin ihmiselle äkillisenä laskuna se on iso.

Vierailija
27/49 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 17:45"]

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 17:37"]

No huh... Mä en kyllä jotenkin osaa ymmärtää ihmisiä, joilla ei ole edes sitä 700 euroa tilillään pahan päivän varalle... :/

[/quote]

Kultsi, kun se paha päivä tulee, se raha menee ja toiseen päivään sitä ei ole. Minulla on vakituinen työ, mutta niin isot työmatkakulut, että minulla pitää aina uutta 700 euron summaa säästää 2-3 kuukautta ja tuohonkin olen pihi. En kuitenkaan halua hyvää työpaikkaa vaihtaa, varsinkin kun meillä on hyvä tilanne nyt ja monessa muussa paikassa ei. Asuntoa en osta, kun on jo toinen asunto eikä tarvita kahta velkaa. Miehen on taas vaikea saada työtä minun työpaikkani läheltä, kun olemme niin erilaisilla aloilla. Mutta tämä ihan ohiksena. Ehkä sinun pitää kasvaa henkisesti aikuiseksi ja oppia, että ihmisillä on erilaisia tilanteita ja tilanteet muuttuvat. Mistä tuon 700 euroa keksit? Eihän ap sitä kerro. Mullakin oli hyvin säästöjä, mutta jouduin valitsemaan auton hankinnan tai työn jättämisen väliltä, kun bussiyhteydet muuttuivat mahdottomiksi. Valitsin auton ja iso osa säästöistä meni siihen. 

[/quote] Viesti nr.6 on oletettavasti ap:n.

Vierailija
28/49 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 17:51"]

Että nämä jaksaa valittaa vaikka ei joudu kuin nimellisen kustannuksen maksamaan. Amerikassa komplikaatioinen synnytys (sektio) ja äidin ja lapsen tehohoito sairaalassa saattaa maksaa 1,5 MILJOONAA. Ihan oikeasti. Normaalikin synnytys maksaa sen 20 000 $. Joten olkaa hiljaa ja kiitollisia tästä hyvinvointiyhteiskunnasta.

[/quote]

Vakuutuksillahan nuo siellä Ameriikoissakin maksetaan. Taisi olla niin, että suomalainen terveydenhoito on kustannustehokkaampaa eli summat ei ihan helposti nouse samalle tasolle kuin Jenkeissä, mutta jos todelliset kulut on edes sadoissa tuhansissa, niin mitä sitä enää joitakin satasia perimään sairastuneelta täällä hyvinvointivaltiossa. Ja jos sen verran kuitenkin laskutetaan, niin ei se varmaan ihme ole että useallekin ihmiselle äkillisenä laskuna se on iso.

[/quote]

Vakuutusten omavastuut on muuten ihan toista luokkaa kuin Suomessa. Sen varmaan tiedät, kun noin "asiantuntevasti" kirjoitat. Ja vakuutuksetkin maksaa niin paljon, että kaikilla ei niihin todellakaan ole varaa.

Kaikki vakuutukset eivät ambulansseja esimerkiksi maksa, ja se on aika monta tonnia kun lanssi pihaan piippaa...

Älä kommentoi, jos et tiedä asioista.

Vierailija
29/49 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui, onneksi en ole joutunut synnyttämään Suomessa. Ei olisi varaa, vaikka en köyhä mielestäni olekaan.

Vierailija
30/49 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 17:56"]

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 17:51"]

[/quote]

[/quote]

Vakuutusten omavastuut on muuten ihan toista luokkaa kuin Suomessa. Sen varmaan tiedät, kun noin "asiantuntevasti" kirjoitat. Ja vakuutuksetkin maksaa niin paljon, että kaikilla ei niihin todellakaan ole varaa.

Kaikki vakuutukset eivät ambulansseja esimerkiksi maksa, ja se on aika monta tonnia kun lanssi pihaan piippaa...

Älä kommentoi, jos et tiedä asioista.

[/quote]

Sekö että Jenkeissä kaikki maksaa, tarkoittaa että Suomessa ei saa kysyä saako sairaalalaskuun jostain apua? Niinkö tarkoitat?

Oisit nyt ees heittänyt että Afrikassa ei saa apua ollenkaan. 

Vierailija
31/49 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsia ole mikään pakko hankkia. En tosiaankaan edes harkitsi lapsia, jos minulla ei olisi tuollaista summaa tilillä. Ihmiset ovat ilmeisesti jo täysin tottuneita sosiaalivaltion palveluihin.

Vierailija
32/49 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksuaikaa saa kyllä. ja tarvittaessa toimeentulotukea sossusta. kela ei noihin enää osallistu. 

Vierailija
33/49 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 17:36"]

"Tehohoitolasku" ei ole yhtään sen suurempi kuin normaali hoitovuorokausimaksukaan. Suomalainen terveydenhuoltojärjestelmä  mahdollistaa tämän ja hyvä niin, sillä jos ihmisiltä perittäisiin todelliset, tehohoitovuorokauden  reaaliset kustannukset, juuri kenelläkään ei olisi varaa tehohoitoon. Rahattomuuden tai vähävaraisuuden takia kukaan ei siis jää hoidotta.

[/quote]  voiko noin tyhmä ihminen olla olemassakaan? ap tarkoitti tietysti että jos ei olisi joutunut koko tehohoitoon niin sitäkään laskua ei olisi tullut.jos lapsi joutuu keskolahoitoonkin niin sieltä tulee erikseen lasku.halvempaa olisi ollut jos ei olisi tarvinnut osastohoitoa muutakuin synnytys ja vierihoito,se siitä ja kotiin. 

Vierailija
34/49 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"voiko noin tyhmä ihminen olla olemassakaan?"

Miksi tämä lause piti sanoa? Muuten asiallinen viesti sai negatiivisen sävyn. Ei tämä ole keskustelua.

Vierailija
35/49 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

helppo sanoa hyväosaisten että ei ymmärrä jos ei ole tilillä pahanpäivän varalle 700 euroa. meillä ei ole sellaista summaa ikinä tilillä.olen kotiäiti ja mieheni yrittäjä. meille juhlaa on jos jos kaapistamme löytyy parikymppinen joskus.

Vierailija
36/49 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 18:06"]

"voiko noin tyhmä ihminen olla olemassakaan?"

Miksi tämä lause piti sanoa? Muuten asiallinen viesti sai negatiivisen sävyn. Ei tämä ole keskustelua. oliko se keskustelua joka noin tyhmästi vastasi ap.lle?

[/quote]

Vierailija
37/49 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisi hieman tarkemmin pohtia tilannettaan, ennen kuin ryhtyy lisääntymispuuhiin. Suomessa terveydenhoitomaksut ovat murto-osa todellisista kuluista ja ne loputkin pitäisi saada sossusta. Ei hyvää päivää...

Vierailija
38/49 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 17:32"]

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 17:29"]

eikös sossu pelasta teidät kaikki köyhät?

[/quote]

Kyllä, lapsikulta tai muuten vain tyhmeliinikulta, se usean viikon lasku kahdelta on normaalituloisellekin aika iso, kokemusta on. Onneksi oli vakuutus, mulla tosin taapero pitkään sairaalassa. Eikö ap:lla ollut vakuutusta sairauden varalle ennen synnytystä otettuna? 

[/quote]

Syntyikö sun lapsi suoraan aikuisena vai miten teiltä kahdelta oikein tuli useamman viikon lasku?

Ja vakuutuksetkin on kyllä kalliimpia kuin se lapsen yhden viikon sairaalamaksu.

Vierailija
39/49 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulot on kovin alhaiset, sossu auttaa. Jos taas TARVITSETTE MAKSUAIKAA, OTTAKAA YHTEYYTÄ VAIKKA SAIRAALAN SOSIAALISIHTEERIIN. SAIRAALALASKUN TAKAI EI KADULLE JOUDU.

Vierailija
40/49 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulot on kovin alhaiset, sossu auttaa. Jos taas TARVITSETTE MAKSUAIKAA, OTTAKAA YHTEYYTÄ VAIKKA SAIRAALAN SOSIAALISIHTEERIIN. SAIRAALALASKUN TAKAI EI KADULLE JOUDU.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi