Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnytyssairaalalasku / vauvan tehohoitolasku

Vierailija
28.12.2013 |

Tietääkö kukaan voiko synnärilaskuun tai vauvan tehohoitolaskuun saada jotain avustuata jostain esim kelasta tai sossusta? Mulla oli aika raju synnytys ja vauva sekä minä oltiin hoidossa aika pitkään, niin sairaalalaskuista tuli aika suuret :(

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös sossu pelasta teidät kaikki köyhät?

Vierailija
2/49 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka suuri lasku?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai voisi saada harkinnanvaraista toimeentulotukea, kannattaa soittaa sossuun maanantaina.

Vierailija
4/49 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten iso lasku? etkö voi sopia sairaalan kanssa että maksat erissä sen?

Vierailija
5/49 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 17:29"]

[/quote]

Kyllä, lapsikulta tai muuten vain tyhmeliinikulta, se usean viikon lasku kahdelta on normaalituloisellekin aika iso, kokemusta on. Onneksi oli vakuutus, mulla tosin taapero pitkään sairaalassa. Eikö ap:lla ollut vakuutusta sairauden varalle ennen synnytystä otettuna? 

Vierailija
6/49 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ajattelin tuota osissa maksamista, että soittaisin. Lasku on vajaa 700 ja maksuaikaa viikko.. Kiva, että joku katkera ihminen ehti tännekin jo haukkumaan.

Vierailija
7/49 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tehohoitolasku" ei ole yhtään sen suurempi kuin normaali hoitovuorokausimaksukaan. Suomalainen terveydenhuoltojärjestelmä  mahdollistaa tämän ja hyvä niin, sillä jos ihmisiltä perittäisiin todelliset, tehohoitovuorokauden  reaaliset kustannukset, juuri kenelläkään ei olisi varaa tehohoitoon. Rahattomuuden tai vähävaraisuuden takia kukaan ei siis jää hoidotta.

Vierailija
8/49 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 17:32"]

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 17:29"]

[/quote]

Kyllä, lapsikulta tai muuten vain tyhmeliinikulta, se usean viikon lasku kahdelta on normaalituloisellekin aika iso, kokemusta on. Onneksi oli vakuutus, mulla tosin taapero pitkään sairaalassa. Eikö ap:lla ollut vakuutusta sairauden varalle ennen synnytystä otettuna? 

[/quote]

pitääkin soittaa vakuutusyhtiöön ja kysäistä kattaisiko vakuutukseni osan. kiitos :) ap

Vierailija
9/49 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh... Mä en kyllä jotenkin osaa ymmärtää ihmisiä, joilla ei ole edes sitä 700 euroa tilillään pahan päivän varalle... :/

Vierailija
10/49 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita siihen laskussa olevaan numeroon, saat aivan taatusti maksaa sen osissa tai maksuajan pidennystä. Et ole ensimmäinen, joka sitä tarvitsee. Ethän ole ollut aiemmin sairaalahoidossa tänä vuonna, muistaakseni vuotuinen hoitokulukatto on jotain 800e ja sen yli menevä hoito on ilmaista. Lääkekulukatto on erikseen. Ja molemmat katot nollautuvat aina vuodenvaiheessa.

Vierailija
11/49 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo 30v sitten perus tehohoito vrk maksoi n. 10000 mk.

Vierailija
12/49 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaalassa on sosiaalisihteeri, joka voi auttaa. Onneksi Suomessa on vain vuorokausimaksu, eikä varsinaisesti hoidosta makseta. Esim Irlannissa maksat osuutesi toimenpiteistä. Olin leikkauksessa ja kysyivät paljon maksoi. Ei meinanneet uskoa kun sanoin sen hinna, kahden päivän vuorokausimaksyu.

Vierailija
13/49 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla ei ole varaa tuohon laskuun, sulla ei ole varaa lapseen.

Todella surullista, kun köyhät lisääntyvät noin holtittomasti. :(

Vierailija
14/49 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että nämä jaksaa valittaa vaikka ei joudu kuin nimellisen kustannuksen maksamaan. Amerikassa komplikaatioinen synnytys (sektio) ja äidin ja lapsen tehohoito sairaalassa saattaa maksaa 1,5 MILJOONAA. Ihan oikeasti. Normaalikin synnytys maksaa sen 20 000 $. Joten olkaa hiljaa ja kiitollisia tästä hyvinvointiyhteiskunnasta.

Vierailija
15/49 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvan tai lapsen tehohoito maksaa sen n.30e/vrk ja sitä joutuu maksamaan 1 viikon/vuosi. Siis vaikka vauva olisi koko vuoden siellä osastolla niin maksua kerttyy vain viikosta. Joten loppu summa on tullut sinun sairaalamaksuista joten aika kauan olet joutunut sairaalassa olemaan. Maksukattokin on muuten jotain 600e/vuodessa ja sen jälkeen sinun osasto yökin maksaa n.15e päivä.

Vierailija
16/49 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alaikäisestä lapsesta ei tarvitse maksaa vuoden aikana kuin 7 vrk:n srlamaksu. Ihan sama vaikka ois eri sairaus kyseessä, niin 7 vrk per vyosi

Vierailija
17/49 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 17:34"]

Joo ajattelin tuota osissa maksamista, että soittaisin. Lasku on vajaa 700 ja maksuaikaa viikko.. Kiva, että joku katkera ihminen ehti tännekin jo haukkumaan.

[/quote]

4 tässä vielä, kannattaa ehdottomasti soittaa sinne laskutukseen ja sopia eristä. Itse olen tehnyt samoin kun sairaalassa olen joutunut olemaan pidempään. Minulla ainakin se on onnistunut hyvin. Tavallisella duunarilla (minulla) ei ainakaan säästöön ole kertynyt sellaisia summia että tonnin lasku tuosta vaan muiden laskujen lisäksi maksetaan kerralla. Toivottavasti sinä ja lapsi nyt kuitenkin voitte hyvin?

Vierailija
18/49 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 17:37"]

No huh... Mä en kyllä jotenkin osaa ymmärtää ihmisiä, joilla ei ole edes sitä 700 euroa tilillään pahan päivän varalle... :/

[/quote] Mutta jos onkin 1000e tilillä pahan päivän varalle ja ensin hajoaa pyykkikone, sitten hajoaa autosta joku osa ja ilman autoa ei pääse töihin, ja sitten tulee vielä 700e sairaalalasku?

En jaksa käsittää sunlaisia ihmisiä.

Vierailija
19/49 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvastahan peritään vain 7 päivän maksu, joten ilmeisesti suurin osa laskusta on tullut sinun hoidostasi. Soita sairaalaan ennen eräpäivää, niin saat varmasti joustoa maksuaikaan.

Vierailija
20/49 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 17:37"]

[/quote]

Se kertoo enemmän sinun itsesi ajatusmaailman köyhyydestä ellet kykene _Ymmärtämään_. Minulla on itselläni pahanpäivänvaralle useampi tuhat, mutta ymmärrän kyllä että kaikilla ei sitä ole,eikä siihen mahdollisuuttakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä