SUURENMOINEN LAIHDUTUSPÄIVÄKIRJA*2014*
Mitä painat nyt, kun vuosi on lopuillaan?
Mikä on vyötärösi mitta?
Kuinka paljon tahdot laihtua toukokuun loppuun mennessä?
Mikä on laihdutusmetodisi?
Ota nikki, jos kuljet mukana laihisprojektissa TAAS kerran. Raportoi edistymisesi ja takapakkisi ainakin kerran viikossa. Kannusta palstakavereita. Jos olet oikein rohkea, ota itsestäsi valokuva "Ennen".
Minä olen Nonames
106kg
106cm
- 17kg
Nutrilett-startti ja kaloreiden laskeminen
Nonames
Kommentit (447)
Boteron kilot:
alkupaino 100,8
13.1. paino 98,6
31.1. paino 96,3
10.2. paino 94,9
17.2. paino 93,6
28.2. paino 91,9
5.3. paino 90,5
17.3. paino 88,5
27.3. paino 87,1
Kyllä tuntuu hyvältä:) Sorruin jo ostamaan pari paitaa, kun on vain niin ihanaa löytää jotain päällepantavaa "normaali" kokoisten mallistosta. Tarkoituksenahan minulla on heivata vielä n. 12 kg kyydistä juhannukseen mennessä. Ja perskuta vieköön, nyt se oikeasti onnistuu :) Tsemiä kaikille!
Ihan tukossa elimillisesti minä. Siis ummetusta ja maailman turvonnein olo. Paino tänään 65,8, mutta eilen aamulla vaaka näytti 64,9.
-Röllykkä
Vitaliksen 3kk katsaus:
1.1. 80,5kg
1.2. 75,3kg
24.2. 74,3kg
31.3. 73,6kg
Eli kolmessa kuukaudessa olen saanut karistettua 7kg. Taktiikkana rentokarppaus ja vain vähän liikuntaa lisää. Tavoitteeseen matkaa vielä 4kg, saa nähdä ehtiikö määräaikaan mennessä. Samalla taktiikalla eteen päin, liikuntaa tulee varmaan lisää sitä mukaa kun kevät etenee.
71,7 kg.. ei ehkä parasta aikaa kuukaudesta.
-Ursula-
71,7 kg.. ei ehkä parasta aikaa kuukaudesta.
-Ursula-
Pienin painolukema puoleentoista vuoteen tuli tänä aamuna, 61.9 kg. Samalla BMI meni alle 22:n. Lähtöpaino tammikuussa oli noin 67 kg.
-Meimi-
Jokkut täällä vois laittaa kuviakin, esim. röllykkä (kuulostaa niin hyvältä tulos)!!! Paljon Onnea!
t. ursula + 400 g (eli 71.4 kg)
Lähtiskö kukaan ketjuun, jossa ylläpidetään saavutettua tulosta?
Eilen tuli viimeisen yli viiden vuoden ennätys, 60.6 kg. BMI siis 21.47. Ihan rupeaa jo jännittämään, meneeköhän pian alle 60 kilon. Suurin laihduttava tekijä taitaa tällä hetkellä olla paine, kiire ja uusi vaativa (ja samalla kuitenkin paljon hyvää tuova) elämäntilanne. Alan muistuttaa vanhaa minääni vartalonmalliltani. Ennen lapsia paino oli 54 kg ja pitkään lasten syntymien jälkeenkin 59 kg.
[quote author="Vierailija" time="11.04.2014 klo 22:18"]Eilen tuli viimeisen yli viiden vuoden ennätys, 60.6 kg. BMI siis 21.47. Ihan rupeaa jo jännittämään, meneeköhän pian alle 60 kilon. Suurin laihduttava tekijä taitaa tällä hetkellä olla paine, kiire ja uusi vaativa (ja samalla kuitenkin paljon hyvää tuova) elämäntilanne. Alan muistuttaa vanhaa minääni vartalonmalliltani. Ennen lapsia paino oli 54 kg ja pitkään lasten syntymien jälkeenkin 59 kg.
[/quote]
Juu ja tämä oli sitten Meimi
Kevättä ilmassa, ihanaa! Mulla meni suurin osa pääsiäisestä pihahommissa; kuopsutin kukkapenkkejä, haravoin risuja, uudistin kivikkokukkapenkkiä ja koko perheellä tehtiin risusavottaa meidän Puolen hehtaarin metsään. Semmoset 6-7 tuntia kun päivässä rehki, niin eiköhän se korvannut väliin jääneet kuntosalitreenit?! Kevät on ihan parasta aikaa, ainoa ikävä puoli on, että ikkunat pitäis pestä, yäääh.
Pääsiäisen aikana söin muuten ihan normaalisti karpaten, mutta luomumämmiä (ei sokeria kuitenkaan) söin pari kertaa, mutta kun lorautin siihen kunnolla kermaa, niin sehän tekee siitä tosi karppia! Tein mm. Jamien yrttibroileria ja uunikasviksia, lammaspaistia ja juureslastuja sekä lohta suolakuoressa ja höyrytettyjä vihanneksia. No tänään paluu arkeen ja tonnikalasalaatti lounaaksi ja jauheliha-kasvispaistos päivälliseksi.
Kilot pysyy nätisti siinä 61-62 kg, vyötäröstä on lähtenyt peräti kokonainen sentti. Silti kuitenkin tuntuu, että jonkunlaista "tiivistymistä" tapahtuis ja ihan selvästi on lihaskunto noussut. Nyt pitäis vaan saada muutenkin kunto nousuun, oon vaan laiska lenkkeilijä, jospa pyöräillen...
Aurinkoisia kevätpäiviä! t. Maire
Paino tänään aamulla 60,6 kg, lähtöpaino tammikuun alussa oli noin 67 kg. Saas nähdä, olisko kesällä paino jo alle 60 kiloa. Pitäisi jaksaa käydä enemmän salilla, jotta kiinteytyisi paremmin. Ruokailu ollut monta viikkoa jo vähän niin ja näin, mutta aamun, päivän ja iltapäivän syöminen on niin vähäistä, että paino ei ole lähtenyt takaisin noususuuntaan. Illalla tuleekin syötyä sitten enemmän kuin alkupäivästä; aika usein suklaatakin muutama pala.
-Meimi-
Voisin olla kiinnostunut :)
-Röllykkä
Pitkästä aikaa vaa'alla. Paino aamulla 61,1 kg. Lähtöpaino tammikuussa oli noin 67 kg. Paino alimmillaan ollut tässä keväällä 60,6 kg. Tavoite oli 59-60 kg kesään mennessä; siihen taitais vielä olla mahdollisuus, kun vaan jaksais pinnistää.
-Meimi-
Botero ilmoittaa, että vuoden alusta on paino nyt sitten pudonnut tasan 20 kg - ei paha ;) Vähänkö voittaja fiilis - jatkan vielä 5 kg:n verran ja sitten huilin lihomatta kesän ja syksyllä voisi vielä karistaa 5-6 "kosmeettista" kiloa. Ette uskokaan kuinka ihanaa on n. 25 ylipainoisen vuoden jälkeen päästä ns. normaalipainoiseksi. Oikein mukavaa kesän odotusta ja kesää kaikille!
On mahtavaa teidän tuloksenne Botero, Röllykkä, Meimi ja muut! En tiedä onko kukaan muu kiinnostunut ylläpitoketjusta kuin Röllykkä - katotaan yritänkö luoda sitten kun alan ylläpitämään. Aikamoista ylläpitoahan tämä on muutenkin kun mitään ei ole tapahtunut. Siksi en eilen päivittänytkään.
Mutta missäs ovat ketjun perustaja OEP, sipuli, wannabe-? ja muut?
71,9->62,5kg tällä hetkellä, vielä matkaa n. 7kg jäljellä... Olen siis vain 156cm
-pätkä-
Tais kuukahtaa koko ketju, eikä aktiivitkaan laittaneet tuloksiaan. Minulla projekti vielä jatkuu ja kuten tästä ketjusta sai tietää niin mitään ei tapahtunut pitkään aikaan. Näköjään 28.4. olen painanut70,9 kg ja eilen meni ekaa kertaa alle 70 kilon. Vielä olisi vähän matkaa.
- Ursula -
Jätin leikin kesken elopainossa 73kg. Tavoite periaatteessa tuli saavutettua, eli mahdun niihin housuihin, mihin oli tarkoituskin. Tavoitepaino oli siis se 69, mutta tärkeämpää oli mahtua housuihin. Paino käväisi kyllä kerran 72kg:ssa, hyvä niin.
Uusi tavoite on säilyttää tämä tai vaikka vielä laihtua, aktiivinen laihduttaminen ei tule kyseeseen, mutta eihän se haittaa vaikka joitan kiloja tästä vielä lähtisi.
Toinen tavoite on omaksua tämä alakarppaus loppuelämän elämäntavaksi, hyvää oloa kun ei voita mikään. Sokeriin on tullut sorruttua olosuhteiden pakosta muutamaan kertaan, mutta ilman (gluteeni)viljoja olen onnistunut olemaan.
Vitalis
Taashan se on sunnuntai ja päivityksen aika. Mää oon kuulkaas aivan innostunut tuosta salilla käynnistä, tekis mieli mennä vaikka joka päivä, mutta ehkä se olis vähän liikaa, kolme kertaa viikossa riittäköön. Ja ihan oikeasti tuntuu, kuin olis voimaa tullut jo lisää, aloitin 10 kg:n painolla, nostin 15 kiloon ja nyt eilen laitoin jo 20 kg, jee! Käsipuntit aloitin 1 kg ja nyt on 2 kg ja taidan ensi kerralla ottaa 3 kg. Joo, mun lihakset oli todella olemattomat.
Kilothan mulla on jo tavoitteessa, eli se 62 kg (170 cm), nyt vaan haluan sopivasti lihaksia ja hyvää kuntoa. Kuntoilumielessä kokeilin myös sulkapalloa ja täytyy sanoa, että hiki tuli ja oli kivaa, suosittelen! Vielä kun sais itsensä vähän useammin tuonne ulos juosta kirmailemaan, niin olis hyvä! Sentit on vähän muuttuneet: viimeksi kun mittasin oli 98-73,5-98 ja nyt 97-72-98. Tuostahan luulis, että mulla on leveä lantio, vaan ei ole, peppu on vaan semmonen jalkapallo, josta voisin osan luovuttaa jollekin, anyone? Ja mies kehtaa varoitella, että "älä sitten vaan laihduta peppuas pois"! Pöh, kyllä sitä vielä jää vaikka muutama sentti lähtis ;)
Täällä sataa lunta vai liekö räntää, ei tee mieli ulkoilemaan, mutta taidan illalla pakottaa itseni vaikka sauvakävelylle. Liikunnaniloa teille muillekin!