Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

SUURENMOINEN LAIHDUTUSPÄIVÄKIRJA*2014*

Vierailija
28.12.2013 |

Mitä painat nyt, kun vuosi on lopuillaan?

Mikä on vyötärösi mitta?

Kuinka paljon tahdot laihtua toukokuun loppuun mennessä?

Mikä on laihdutusmetodisi?

Ota nikki, jos kuljet mukana laihisprojektissa TAAS kerran. Raportoi edistymisesi ja takapakkisi ainakin kerran viikossa. Kannusta palstakavereita. Jos olet oikein rohkea, ota itsestäsi valokuva "Ennen".

Minä olen Nonames

106kg

106cm

- 17kg

Nutrilett-startti ja kaloreiden laskeminen

Nonames

Kommentit (447)

Vierailija
141/447 |
02.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jöötin Kaveri oli kuulemma pari kiloa keventynyt tammikuun aikana :)

Vierailija
142/447 |
04.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paino käynyt alimmillaan 64,2 kg:ssa, joitakin päiviä sitten. Lähtöpaino oli siis 67 kg (8.1.2014). Vy pienentynyt 77 cm:stä 74 cm:iin, reisi 59 sentistä 57:ään, lantionympärys 98-99 cm:stä 96 cm:iin. Tavoite n. 60 kg kesään mennessä, mielummin jo paljon ennen. 

Meimi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/447 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.02.2014 klo 23:03"]

Paino käynyt alimmillaan 64,2 kg:ssa, joitakin päiviä sitten. Lähtöpaino oli siis 67 kg (8.1.2014). Vy pienentynyt 77 cm:stä 74 cm:iin, reisi 59 sentistä 57:ään, lantionympärys 98-99 cm:stä 96 cm:iin. Tavoite n. 60 kg kesään mennessä, mielummin jo paljon ennen. 

Meimi

[/quote]

Paino jumittanut nyt useampana aamuna noin 64,5 kilossa. Nyt jo kolmatta päivää liikunta ollut hyvin vähissä flunssan vuoksi. En tiedä, pääsenkö vielä huomennakaan uimaan, salille tai sulkista pelaamaan. Makeanhimotus on jokapäiväistä. Ainoat, mitä viimeisen kuukauden aikana on tullut makeaa otettua, ovat Runebergin torttu pari päivää sitten ja pieni pala mutakakkua lapsen synttäreiden kunniaksi joitakin päiviä sitten. Syömisen kanssa pyrin siihen, että annokset tavallista pienempiä ja että ruokailun jälkeen jäis melkein aina vähän nälkä, kun en jaksa kaloreitakaan tarkkaan laskea. Pyrkimys lähikuukausina noin 60 kiloon, mikä taitaa vastata BMI:tä noin 21. VLS eli vyötärö-lantiosuhde tällä hetkellä on muuten 0,77. Kun pääsen tavoitemittoihin, VLS taitaa olla 0,75.

Meimi

Vierailija
144/447 |
07.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miinusta joulusta noin viisi-kuusi kiloa. Still going strong.

Vierailija
145/447 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikolla on nyt otettu näköjään vähän takapakkia, mutta niin oli arvattavissakin. Vähän on ruokien kanssa lipsunut, kun ollut vapaa-aikaa enemmän, seli seli.

1.2. painoa oli siis 75,3 ja tänä aamuna 76,8 eli 1,5kg tullut lisää. Harmittaa.

Viljattomana olen kuitenkin pysytellyt, repsua tullut lähinnä sokerin muodossa (nyt valehtelin, söin Runebergintortun eikä se ollut edes kovin hyvää).

No, onhan tässä vielä kesään aikaa.

Vitalis

Vierailija
146/447 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

71,8 kg.. eipä ole paljoa laihduttu. No nyt pitäisi menkkojen alkaa ja viimeviikolla tuli vähän enemmän herkuteltua.

- Ursula-

Vierailija
147/447 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo... Takapakkia tuli kovasti viikon varrella olleisiin lukemiin ja maanantailukema on nyt 99,1. Olen laihtunut vuoden alusta tasan -7kg.

Muita mittoja en viitsi mittailla, tympii. Urakka tuntuu niin toivottoman suurelta. Mieheltä kuulin nyt kivoja kommentteja, sanoi että laihtumisen näkee selvästi. On mukavan kannustava ja kantaa kaupasta rehuja. Valitsee ruokapaikat niin, että valikoimista löytyy minullekin salaattivaihtoehto.

OEP

Vierailija
148/447 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa katsoa asioita kokonaisuutena, OEP olet tosi hyvin laihtunut kun -7 kg oot laihtunu!

Kysyit aiemmin miten saamme pidettyä laihdutusmotivaation yllä. No itsestäni on tuntunut viime aikoina ettei mitenkään! Tuntuu olevan jonkunlainen kestonälkä päällä ja voimaton olo esim. punttisalilla (lenkit oli sentään helpottunu!) ja olen laihtunut vain 600 g välillä menkat viimeksi-menkat nyt (tykkään verrata saamaan kk kierron kohtaan, koska mulla vaikuttaa se niin hyvin, kp 1/28.. tarkoittaa siis 600 g /kk. No ekan kk aikana laihduin vähän enemmän kuin oli tarkoitus, että ehkä se on sinällään OK, mutta...) Huono saldo voi johtua myös suunniteltua (tai sellaiseta mitä laihiksella pitäisi) suuremmasta herkkumäärästä viime viikolla.

No pitää itsekin katsoa asiaa kokonaisuutena, olen nyt laihtunut -2 kg alusta ja tarkoitus oli laihtua 1 kg/kk. Ehkä sitä vaan ajattelee, kun tuntuu ettei ole pitkään aikaan tapahtunut mitään (muuta kun koko ajan nälkä ja voimat poissa) ettei enää tapahdukaan mitään.

-Ursula-

Vierailija
149/447 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyärsynärsyn! Ei voi olla totta, että paino heittää plussaa yhtäkkiä Kolme! kiloa, voi voimasana ja vihtahousu! Hormonihiki ja menkkaränkkä, mikä lie, mutta pieleen menee tympäisee taas vaihteeksi.

Jos olisi yhtään itsekuria, pistäisin itseni punnituskieltoon kuun loppuun asti.

Miten te kaikki saatte motivaation pysymään yllä?

Maanantaipunnitusta sureva OEP

Vierailija
150/447 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitalis lainasi tänään lenkkiseuraksi naapurin koiraa, kaksi tuntia käppäiltiin rivakkaa vauhtia pitkin pientareita. Koira ei ollut lenkin jälkeen lainkaan väsynyt, minä meinasin lyyhistyä niille sijoilleni, kun naapuriin tultiin takaisin. Iloinen naapuri tarjosi nestetankkausta, että sain jalkoihin vielä vähän varavirtaa jaksaakseni laahustaa pari sataa metriä kotiin.

Lihakeittoa tänään ruuaksi. Huomenna punnituspäivä, jännittää tulokset.

Vierailija
151/447 |
10.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boteron uutiset:

alkupaino 100,8

13.1. paino 98,6

31.1. paino 96,3

10.2. paino 94,9

Sohvan pohjalta olen kammennut itseni ylös ja säännöllisen ateriarytmin olen jo onnistunut luomaan. Tästä on hyvä jatkaa :)

Tsemppiä kaikille!

Vierailija
152/447 |
09.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taasko mä oon tekemässä ruokaa, kun tänne päivitän :D. Mä tykkään kokkaamisesta ja nyt vhh:n myötä oon innostunut entistä enemmän kokeilemaan kaikkia uusia reseptejä ja olen ihan ihmeisssäni, kun koko perheelle kelpaa nämä meikäläisen sapuskat. Nyt on tulossa broilerin ohutpihvejä, uunikasviksia (joukossa muille myös vähän perunaa), pekonikastiketta (ainoa jossa pekonista tykkään) ja salaattia. Jälkkäriksi uuniomppuja, tietysti ilman sokeria, lisäksi vaniljakastiketta myös ilman sokeria. Saas nähdä miltä maistuu.

Minä myös tein pitkän kävelylenkin koiran kanssa, tosin oman :). Eilen tein callaneticsin ja viikolla sain vihdoin raahauduttua punttisalillle, jee! Paino oli tuossa justiinsa 63,2 ja vyötärö 77 cm, tyytyväinen olen, mutta ne viimeiset kilot ja sentit taitaa olla vaikeimmat? Ollaan Meimi kutakuinkin samankokoisia, mä olen 170 cm pitkä.

Mua motivoi ensinnäkin se, että paino tippuu hyvää vauhtia ja että nyt mulle menee housut ja hameet kokoa 38, eli muutos on niin näkyvä, että se innostaa. Kuin myös tämä helppous, eli ei tarvi laskea mitään (en viitsis), ei tarvi syödä mitään pahaa vaan saa herkutella eikä tarvi olla nälässä. Makeanhimon loppuminen on myös enempi ku kivaa. Paino tippuu kuin itsestään ja liikunta on siihen hyvä lisä. Sitten on vielä tämä hyvä olotila, en muista milloin viimeksi olisin ollut näin pirteä ja kun on vaan sellainen hyvä olo, ei väsytä, turvota, ärsytä...Semmosta mulla ja muilla varmaan jotain muuta.

On kyllä mukava kun on tämmöinen ryhmä, jatketaan ja tsemppiä ihan jokaiselle!

Vierailija
153/447 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtifiilis teidän puolesta ja Suomen naisten puolesta. Meinaa nuha pukata päälle. En mee puntarille, enpä usko ihmeitä tapahtuneen. Otin mitallikahveilla pari palaa Fazerin sinistä, niin ihanaa <3

Vierailija
154/447 |
15.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.02.2014 klo 15:14"]

Mahtifiilis teidän puolesta ja Suomen naisten puolesta. Meinaa nuha pukata päälle. En mee puntarille, enpä usko ihmeitä tapahtuneen. Otin mitallikahveilla pari palaa Fazerin sinistä, niin ihanaa <3

[/quote] ursula siis täällä  moikkas.

Vierailija
155/447 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää huomenta kaikille! Kiirehdin kertomaan, että täällä suunnassa ei tapahdu kerta kaikkiaan MI-TÄÄN. Paino nousi välissä 101,5:een ja laski takaisin, mutta tässä jäkitetään kai ikuisesti. Olo on kivan pirteä ja ja jotenkin kevyt, mutta vaaka ei inahdakaan. En voi muuta kuin jatkaa liikkumista entistä enemmän ja odottaa seuraavaa nykäystä. Vuoden alusta on mennyt näin:

Jouluukuun lopussa vyötärö 106cm

1.1. 106,1kg vy 104cm

6.1. 104,6/ 101,5cm

13.1. 102,4kg

20.1. 101,7kg

27.1. 101,2kg/ 99cm

3.2. 99,5kg

10.2. 99,1kg

17.2. 99,0kg/ vy 98cm

Samat -7kg. Vyötäröstä -8cm. Mikään ei etene, mutta ehkä sitten olen kaventunut jostakin käsivarsista ja poskista, kun olo on erilainen. Alkaa kiukuttaa niin, että hankin kohta kuntosalikortin, vaikka olenkin sinne liian valloittavan kokoinen. Menee vielä kahvakuulat särki, kun jytistelen tantereelle.

Voitte vain pistää paremmaksi!

OEP

Vierailija
156/447 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miä oon saanu parhaat vinkkeni laihdutukseen ja oikeanlaiseen ruokailuun täältä  http://tinyurl.com/maukkaatreseptit ja painokin pysynyt alhaalla :)

Vierailija
157/447 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

338, kiitos linkistä. Millä nikilllä olet itse ollut ketjussa ja kuinka laihdutus on sujunut vuoden alusta?

Vierailija
158/447 |
17.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tullut karistettua sitä viime viikon takapakkia. Vaaka näytti aamulla 76,1kg. No jospa tämä viikko olis menestyksekkäämpi.

Analysoin vähän tämän projektin kulkua, ja tulin siihen tulokseen, että tammikuun huikea 5kg tiputus oli lähinnä nesteitä, hiilareiden aiheuttamien ongelmien karistelua ja tilanteen normalisointia. Eli ei tässä vielä läskiä ole sulanut kuin joitan grammoja tai ehkä kilo. Tästä tämä urakka vasta todellisuudessa alkaa.

Vitalis

Vierailija
159/447 |
20.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä se taas on pyörinyt aika samoissa lukemissa melko pitkään; nyt lukemat olleet  63,8-64,1 kg jo monta päivää. Höh, sais nyt jo mennä lähemmäs 62-63 kiloa, mutta tiukkaa nyt tekee. Enpä tiedä, pitäiskö syömisiä edelleen tiukentaa, jos kerran 60 kg:hen pyrin. Liikuntaa on jo valmiiksi paljon, lähinnä kävelyä, kuntosalia, uintia, vesijuoksua ja sulkapalloa. No, jos paino on pysynyt pidempään samoissa lukemissa, niin vyötärö sinä aikana kuitenkin vähän kaventunut lisää eli on nyt 72,5 cm. Lantionympärys on 95 cm ja reidenympärys 56,5 cm. 

Meimi

Vierailija
160/447 |
25.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jihhuuu! Meimi pääsi ainakin jonkin verran pois jumituksesta. Paino nyt pienimmillään tänä vuonna eli 63,2 kg, vyötärö 72 cm. Saapa nähdä, onko huomenna aamulla jo alle 63 kg, kun tuo 63,2 kiloa on mitattu tänään myöhään iltapäivällä. Lähdin reilu 1,5 kk sitten noin 67 kg:sta ja 77 cm:stä.  Vaikuttikohan tuohon viime päivien pudotukseen viimeisen viikon aikana vaivanneet pari melko unetonta yötä, kun on muutamasta omaan elämään liittyvästä jutusta ollut aikamoinen paine, stressi ja huoli meneillään.

Muutama päivä sitten tapahtui tänä vuonna ekan kerran se, että joku tuttava kyseli, olenko saanut painoa alas :) Tavoite on siis 59-60 kg; näillä vuosilla ei paljon alemmas taida kannattaa mennä. Ennen lapsia painoin vain 53-54 kg ja useamman vuoden lasten syntymien jälkeenkin paino oli vielä 59 kg.

-Meimi-