SUURENMOINEN LAIHDUTUSPÄIVÄKIRJA*2014*
Mitä painat nyt, kun vuosi on lopuillaan?
Mikä on vyötärösi mitta?
Kuinka paljon tahdot laihtua toukokuun loppuun mennessä?
Mikä on laihdutusmetodisi?
Ota nikki, jos kuljet mukana laihisprojektissa TAAS kerran. Raportoi edistymisesi ja takapakkisi ainakin kerran viikossa. Kannusta palstakavereita. Jos olet oikein rohkea, ota itsestäsi valokuva "Ennen".
Minä olen Nonames
106kg
106cm
- 17kg
Nutrilett-startti ja kaloreiden laskeminen
Nonames
Kommentit (447)
Viikonloppu lähestyy, ihanaa! Huomenissa ohjelmassa uintia, tänään siivousta ja hikihatussa tietysti ;). Ja siivouksen jälkeen Voice of Finland ja herkkuja. Herkuiksi ajattelin: erilaisia kasvistikkuja (kurkkua, porkkanaa, paprikaa), juustotikkuja, täyslihaisia lihapullia (löytyy pakkasesta ihan itsetehtyjä) ja oliiveja. Dippikastikkeita kermaviilistä. Makeaksi herkuksi ajattelin luumuhyvettä, naminami!
Painoni eilen illalla 64,4 ja vyötärö 79 cm. Ja ne housut. Kyllä. Koko 40 :)
Nautinnollista ja rentoa viikonloppua kaikille toivoopi Maire1
ps. huomatkaa, että tuo ylläoleva Maire en ole minä, vaan uudempi tulokas.
Terve!
Tää pakkanen on ihan syvältä. Ei yksinkertasesti tarkene olla ulkona. Ei vaikka liikkuiskin. Ja sisäliikunta ei vaan ole mun juttu (terveisiä Nörttiolmille!). Sitä paitsi, kun mä yritän jumpata, niin joku tulee aina siihen pällistelemään ja naureskelemaan. Siis perheenjäsenistä (jotka on tietty normaalikokoisia kaikki muut). Enhän mä siitä rikki mene, mutta ei se motivaatiota lisääkään kyllä :(
Mutta pinnistellään pinnistellään. Normaalipainoinen elämä, täältä tullaan!
Möhkäles
Möhkäles vihaa itseään ja kilojaan ja koko elämäänsä :( Tää on NIIIIN turhauttavaa! Pitikin ruveta läskiksi. (oma valintahan se alunperin oli) Palelee ja vi*uttaa!!! Ei mulla muuta!
Jos millään voit niin suosittelen mirtastapiinin vaihtamista melatoniiniin. Tuo mirtatsapiini on vaa sellasta myrkkyä ja iteltä putos paino 5kg kun sen lopetin. En suosittelis sitä pahimmalle vihamiehellinikää ja annoin kritiikkiä lääkäreillekkin ettei tota ihan hepposesti määräis. Tuntuu et mikää unimäärä ei riittänyt ja makeanhimo oli aivan huipusssaa. Tsemppiä!
Jos millään voit niin suosittelen mirtastapiinin vaihtamista melatoniiniin. Tuo mirtatsapiini on vaa sellasta myrkkyä ja iteltä putos paino 5kg kun sen lopetin. En suosittelis sitä pahimmalle vihamiehellinikää ja annoin kritiikkiä lääkäreillekkin ettei tota ihan hepposesti määräis. Tuntuu et mikää unimäärä ei riittänyt ja makeanhimo oli aivan huipusssaa. Tsemppiä!
Liikunta 3/3 on toteutettu: vesiliikunta ja vesijuoksu yhteensä 50min. Suunnittelin tälle viikolle kolmea 30min liikuntapäivää ja sain kuin sainkin aikaiseksi ne kaikki. Inhoan pakkasta, uimahalli on hyvä pakopaikka.
Seläsärkyisenä mutta hyväntuulisena
kivaa viikonloppua toivottelee OEP.
- Ja tsemppiä jälleen kaikille teille myös, jotka vietätte tipatonta tammikuuta, kenties sen jatkoksi myös helmikuuta.
todii eli miinus 100 g vain edellisestä mittauksesta. Muutenkin vähän turvonnut olo (eilen kävin tuhdilla hampurilaisella ja vielä puol litraa kokista siihen päälle, liekkö vaikuttanut). Vähähän tuo harmittaa, mutta en vielä ala hättäilemään.
t. Ursula, 72,3 kg. (-1,5 kg uudesta vuodesta)
Kilomäärä on 69,8 (73) ja uuma 69 (84). Maharölliä on jäljellä 88 cm (98). Kiloista viis, mittanauha alkaa näyttämään hyvälle.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 08:53"]
Kilomäärä on 69,8 (73) ja uuma 69 (84). Maharölliä on jäljellä 88 cm (98). Kiloista viis, mittanauha alkaa näyttämään hyvälle.
[/quote]
-Röllykkä
Möhkäles on hukannut uuden mittanauhansa. Vaaka on tallessa ja näytti 72,1kg eli tosi jees!
OEP:n viikko loppu lopulta vaisusti. Välillä kävi hienojakin lukemia ja taas viiisari nousi.
Lopulta paino putosi vain -700g ja sentteihin ei jäänyt kummoisia muutoksia. Laihtumisvauhti varmaankin tasaantui nyt alkupyrähdyksen jälkeen. Toisaalta olen tyytyväinen, tavoite koko kuukaudelle on vielä saavutettavissa. Toivottavasti onnistun tiristämään <100kg helmikuun alkuun mennessä.
paino 101,7 (-4,4kg)
vy 100cm (- 4cm)
Hei,
Voisivatko nämä uudet Maire ja OEP keksiä itselleen uudet nimimerkit, kun olen innokkaasti tässä mukana ja on vaikea seurata kun menee jo kaikki "sekaisin". Ei millään pahalla, mutta nimimerkki on helppo keksiä, joten olisi toivottavaa, että ei olisi monia saman nimisiä.
Pahoittelut, mikäli aiheutin kommentillali mielipahaa, mutta olisi varmasti kaikille selkeämpää.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2014 klo 10:15"]
OEP:n viikko loppu lopulta vaisusti. Välillä kävi hienojakin lukemia ja taas viiisari nousi.
Lopulta paino putosi vain -700g ja sentteihin ei jäänyt kummoisia muutoksia. Laihtumisvauhti varmaankin tasaantui nyt alkupyrähdyksen jälkeen. Toisaalta olen tyytyväinen, tavoite koko kuukaudelle on vielä saavutettavissa. Toivottavasti onnistun tiristämään <100kg helmikuun alkuun mennessä.
paino 101,7 (-4,4kg)
vy 100cm (- 4cm)
[/quote]
Kyllä se siitä vielä OEP :) Alku on jo hyvä!
-Röllykkä
Jööti on sortunut syömään jo 2 pullaa ja kourallisen karkkia eikä pizzarajoituskaan ole pitänyt... No, uusi viikko ja uusi aloitus. Toisillahan paino tipahtaa siinä repsahdusvaiheessa, Jöötillä ei ole puntarin lukemat vieläkään liikahtaneet mihinkään suuntaan.
Kaveri on yllättänyt. Kaveri inhoaa liikuntaa enemmän kuin Jööti. Mutta Kaveripa onkin jo kahvakuulaillut viime viikolla, toisin kuin Jööti itse. Tänään alkaa... Emmiksen ja Salkkareiden välissä.
Olen aamupäivän kokkaillut karppeja pikaeväitä ja saanut uutta puhtia ryhtiliikkeeseen. Paino on pysynyt samassa kuin viime viikon maanantaina. Mittanauha on taas hukkapiilossa.
Aamupalan kuittasin kermakahvilla ja lähdin sitten kauppaan. Tänään ruokalistalla uunijuustoa ternimaidosta, sämpylöitä ja liha-juureslaatikkoa. Salaattia tietysti myös.
Vitalis
Hei, Poiju täällä.
Tasan 200g on poistunut viikossa ja nyt makaan reporankana kovassa kuumeessa. Todellakaan en nutraa nyt, vaan yritän lähinnä juoda ja syödä edes muutaman hedelmän.
Paino siis nyt 89,3kg.
Pelottaa, että joudun perussairauteni takia kortisonikuurille ja sitten ollaankin kuukausi ihan turvoksissa. Se kun kerryttää elimistöön nestettä.
Röllykällä on ihan veto poissa ja oon tänään mättänyt vaikka mitä naamaan. En jaksa lenkille ja en oikein muuallekkaan. Tuntuu, ettei se mitään hyödytä. Mittanauha näytti ihmeellisen positiivisia kuitenkin. Jäin viikonloppuna yksinhuoltajaksi ja jotenkin meinaa taas livetä ihan pimeäksi nämä syömiset, kun muutenkin teki mieli jo retkahdella ja aivot yrittää nyt väittää, että olen mukamas ansainnut järkyttävästi lohturuokaa.
Mairen paino aamulla tasan 64 kg, vyötärö 78 cm! Tässähän ihan vanhakin (40+) nuortuu, kun olo kevenee! Nimenomaan se vaikutus tällä uudella ruokavaliolla on mulle ollut, että jotenkin olo kaikkinensa on keveämpää, ei vain elopainon puolesta. Ja todella yllättävän helppoa on vhh:n noudattaminen ollut, olen sen kokeilemisenkin ennen hylännyt, kun on tuntunut, että sitä olisi vaikea noudattaa. No ei ole. Kotona teen normiruokaa ja siihen lisäksi perunan / riisin / pastan asemesta jokin kasvislisäke, muu perhe syö noitakin, mutta yllättävästi heillekin kelpaa esim. parsakaaligratiini. Töihin voi tehdä salaatin tai käydä syömässä jossain lounaspaikassa ja aina on löytynyt vhh-syötävää. Kylässä en vain ota kahvin kanssa mitään tai vien tuliaisina leipäjuustoa, jota voin palan ottaa. Helppoa kuin heinänteko ja varsinkin nyt kun makeannälkä on kokonaan mennyt ohi :) Uskon vakaasti, että tämä elämäntapa jää mulle pysyväksi kaveriksi.
Kaikille päiväkirjalaisille aurinkoisia pakkaspäiviä ja paljon kadonneita kiloja ja senttejä!
Hei, kiva lukea näitä päivityksiä. Tsemppiä vaan kaikille, ei ole helppoa tämä laihduttaminen. Uskon että useimmat meistä on ylipainoisia koska me ollaan herkkusuita ja nautiskelijoita. :) Näitä ihanuuksia on vaikea jäättää pois. Ja toki liikkuminenkin on hankalampaa aina laihdutuksen alkuvaiheessa kun painoa on ja väsyttää ja kroppa ei ole tottunut liikkumaan. Mun omalla kohdalla alkaa olla ikääkin (37v.) ja elämäntilanne aivan eri kun 20-vuotiaana. Ei ole sama asia yrittää laihduttaa kun mies ja lapset mässyttää karkkia karkkipäivänä nenän edessä. Mutta silti, paljon voimaa matkaan kaikille! Yrityksellä ja sitkeydellä onnistutaan. :)
Oma viikko oli vähän vaihteleva. Flunssa (oma ja lasten) ja kova pakkanen pitivät aikalailla sisätiloissa viikonlopun ja muutama lenkki ja salikerta jäi väliin. Eilen kävin taas mutta kyllä väsytti. Kroppa ei ollut valmis palaamaan hommiin. Viikonpäivät itse ihan ok ruokavalion suhteen mutta viikonloppuna tuli herkuteltua ja syötyä liikaa parisen kertaa. Hämmästyin kuitenkin kun vaaka näytti nyt aamulla 72.5kg ja vyötärö 89cm, eli 1kg ja 1cm taas pudonnut. Olisikohan vaan nestehukkaa? Kuitenkin, -2kg ja 4cm tammikuun alusta ja jatketaan samaan malliin.
Muuten, olen huomannut että luontokaupan herkut voi hyvin korvata kakrkkipussin iltatelkkarin edessä mässäilyyn kun makuun tottuu. Kaloreita varmaan sama määrä ellei enemmän mutta maha täyttyy ihan erilailla ja tietysti paljon terveellisempää.
Hauskaa viikkoa kaikille!
t. Vauvamaha
Nörttiolmi palaa tietokoneelle. Tänään vaaka näytti 90 kg. 7 päivän yli keskiarvoistettu käyrä näyttää puolen kilon pudotusta viimeisen viikon aikana. Niin vähän tulosta niin paljolla tuskalla... Sellaista tämä on.
Teimme viikonloppuna muutaman pitkän kävelyn ja viritin myös meidän fillarit talvikuntoon. Voiko liikunta kerätä jonkinlaista turvotusta, kun vaikuttaa että parissa päivässä tuli kilo lisää? Tai sitten vain liikunta lisäsi nälkää ja tuli syötyä liikaa.