Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jouluihminen, olisiko sinulle ylitsepääsemätöntä ruveta parisuhteeseen ihmisen kanssa joka inhoaa joulua eikä halua viettää sitä?

Vierailija
15.11.2025 |

Vuoden yksi kohokohdista ehdottomasti. En voisi ainakaan muuttaa yhteen jouluninhoajan kanssa.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varsinaisesti jouluihminen, mutta kyllä joululla on selkeä merkitys minulle. Elämä joulunvihaajan tai -inhoajan kanssa olisi siinä määrin haastavaa, että parisuhde tuskin olisi mahdollinen. Minulle joulu on paljon muutakin kuin 24.12.

Vierailija
2/14 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan olisi sellaisen ihmisen kanssa, joka pilaa minulta joulun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku asia on minulle hyvin tärkeä, ja toiselle ei lainkaan, silloin suhteella ei ole mitään yhteistä pohjaa. Miksi lähteä suhteeseen, mikä ei toimisi?

Vierailija
4/14 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ylitsepääsemätöntä, mutta alitsepääsemätöntä kyllä on.

Vierailija
5/14 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään olisi. Aikoinaan tein sen virheen, entisen miehen vanhemmat oli kuolleet joulun aikaan tämän ollessa nuori ja mies suhtautui vihamielisesti jouluun. Todella raskasta, hänen mielestään minäkään en olisi saanut viettää joulua hänen kokemustensa vuoksi, oli koko ajan huonolla tuulella marraskuusta alkaen. Ei olisi saanut olla mitään joulujuttuja, puhumattakaan siitä että joulua oltaisiin vietetty iloisesti tai tehty jotain kivaa. Vietettiin joulut erillään tästä syystä, heidän suvussa joulu oli hiljainen ja ankea, käytiin hautausmaalla ja vältettiin kaikkea jouluun liittyvää.

Lisäksi entinen mies syyllisti minua siitä, että haluan viettää joulua, ilkeili, että en muka tiedä oikeasti rankasta elämästä tai vastoinkäymisistä mitään. Toki joulu ei ollut suhteen ainoa ongelma, mutta tunnelma oli joulunaikaan ihan omaa luokkaansa.

Vierailija
6/14 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi jestas. Alkaako parisuhteeseen, jos ei tykkää hömppäpyhistä? On teillä kriteerit.

Vierailija
7/14 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi sellaista synkistelijää. Miksi pilata toisen ilo?

Vierailija
8/14 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin aikoinaan tuollainen joulun vihaaja. Mutta nyt täytyy antaa anopille iso sulka hattuun, hän herätti minussa sen jouluihmisen ja mikä joulun tarkoitus on. Ei mitään uskontohömppää, vaan se rauhottuminen, yhdessäolo ja mikä tärkeintä, kiire piti unohtaa pariksi päiväksi. 

Vierailija
9/14 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pitäisi ihmisestä, joka inhoaa joulua. Ikävä ankeuttaja olisi.

Vierailija
10/14 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo on jouluihminen ja minä en. Ei mitään ongelmaa. Hän saa joulunsa touhottaa, minä teen oman osani.

Vierailija
11/14 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joulu ei merkitse monellekaan mitään. Nyt ap vastailee itse että saa omille omituiselle ajatuksilleen kannatusta. Joulu menee äkkiä ohi. Ei sen vuoksi kannata hylätä hyvää kumppania. 

Vierailija
12/14 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joulu ei merkitse monellekaan mitään. Nyt ap vastailee itse että saa omille omituiselle ajatuksilleen kannatusta. Joulu menee äkkiä ohi. Ei sen vuoksi kannata hylätä hyvää kumppania. 

Tietenkin merkitsee ja sitä on turha tuhlata sellaisen ihmisen kanssa, jopa jupisee nurkassaan kaiken turhuudesta. 

Vierailija
13/14 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok, Ebenezer!

Vierailija
14/14 |
15.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään olisi. Aikoinaan tein sen virheen, entisen miehen vanhemmat oli kuolleet joulun aikaan tämän ollessa nuori ja mies suhtautui vihamielisesti jouluun. Todella raskasta, hänen mielestään minäkään en olisi saanut viettää joulua hänen kokemustensa vuoksi, oli koko ajan huonolla tuulella marraskuusta alkaen. Ei olisi saanut olla mitään joulujuttuja, puhumattakaan siitä että joulua oltaisiin vietetty iloisesti tai tehty jotain kivaa. Vietettiin joulut erillään tästä syystä, heidän suvussa joulu oli hiljainen ja ankea, käytiin hautausmaalla ja vältettiin kaikkea jouluun liittyvää.

Lisäksi entinen mies syyllisti minua siitä, että haluan viettää joulua, ilkeili, että en muka tiedä oikeasti rankasta elämästä tai vastoinkäymisistä mitään. Toki joulu ei ollut suhteen ainoa ongelma, mutta tunnelma oli joulunaikaan ihan omaa luokkaansa.

Vanhempien menettäminen joulun aikaan ei ole mikään syy vihata joulua. Asenne on tärkein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan