SUURENMOINEN LAIHDUTUSPÄIVÄKIRJA*2014*
Mitä painat nyt, kun vuosi on lopuillaan?
Mikä on vyötärösi mitta?
Kuinka paljon tahdot laihtua toukokuun loppuun mennessä?
Mikä on laihdutusmetodisi?
Ota nikki, jos kuljet mukana laihisprojektissa TAAS kerran. Raportoi edistymisesi ja takapakkisi ainakin kerran viikossa. Kannusta palstakavereita. Jos olet oikein rohkea, ota itsestäsi valokuva "Ennen".
Minä olen Nonames
106kg
106cm
- 17kg
Nutrilett-startti ja kaloreiden laskeminen
Nonames
Kommentit (447)
[quote author="Vierailija" time="05.01.2014 klo 13:50"]
Mutta laihduttajat, pidättekö ollenkaan herkku/karkkipäivää ja kuinka usein?
[/quote]
Viikonloppuina olen ajatellut ottaa rennommin. Silloin meillä on perheessä tapana tehdä yksi vähän hienompi ateria jälkiruokineen ja viineineen ja minulle kunnon syöminen on kunnon syöminen vain jos voi syödä vatsansa täyteen. Samoin jos on jotain juhlia, vierailuja, matkuja ym. niin en kärvistele vaan syön kunnolla. Mutta tuskin noita kovin montaa kevään aikana on.
Tämä viikonloppu on mennyt ilman herkutteluja, kun joulunpyhät ja välipäivät elettiin kuin siat pellossa, mutta en ole erityisesti rääkännytkään itseä nälällä.Yhden 40 minuutin kävelyn teimme. Pitäisi pistää vanha maastofillari kuntoon (tiedän että jos teen niin, se heittää puoli metriä lunta maahan).
Näköjään joulun painonnoususta puolet oli pöhöä, kun pari kiloa lähti yhdellä nälkäpäivällä perjantaina. Hyvä niin. Tänä aamuna vaaka näytti 92 kg. Jostain syystä minulla paino lähtee askeleittain. Viikon pari tuskailee, että vaikka miten piinaa itseään, mitään ei tapahdu ja sitten jonain aamuna onkin 2 kiloa hävinnyt eikä tule takaisin.
T: Wannabe - Nörttiolmi
Voi Mussuttaja mulla on tismalleen samat paheet! Tervetuloa! :D
-Röllykkä
Tänään vähän rennompi lenkki, 45 min ja 495 kcal. Tosiaan minulla ei ole nutrauksesta tullut mitään sivuoireita, edelleen ihmettelen, miten jaksan noin hyvin liikkua eikä nälkäkään ole? Syön pelkkiä Nutrilett-pirtelöitä, mutta teen ne rasvattomaan maitoon. Alkoholia ei ollenkaan, herkkupäivää ei näköpiirissä ainakaan vielä. Yritän rajata herkuttelun vain juhlapäiville. Maitopirtelöiden lisäksi vain vettä 2,5-3 litraa päivässä. Reippaita kävelylenkkejä 6 kertaa viikossa, keskimäärin noin 1,5 h kerrallaan. Lisäksi kuntosalille jos pääsisi edes 2-3 kertaa viikossa. Tervetuloa joukkoon uusille! Nutratessa kun syö 3h välein ja joka välissä juo aina puolisen litraa vettä, niin selviää kyllä. Jos ei juo tarpeeksi, varmasti maha murisee.
Sipuli
mä unohdin totaalisesti että oli punnituspäivä. jotenkin tää pyhä sekoitti pään, elin jatkuvasti sunnuntaissa :)
yritän huomenna muistaa ottaa aamupaino.
Tein tänään 40min kotijumpan mopilla...nyt olo kuin turpaan saaneella..hyvä kun pöntölle pääsen istumaan:) saa nähä miten huomenna noustaan sängystä!
-elämänkumpu-
[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 19:34"]
voi teitä paksukaisia...paljon kivempaa on olla kunnossa ympäri vuoden ..
[/quote]
Siitäkin on kokemuksia. Oli se tavallaan kivaa, mutta erittäin vaivalloista ja aikaavievää. Mikä se on nuorena rehkiessä, kun kunto kasvaa kohisten eikä paikat hajoa rääkistä eikä ole elämän velvollisuuksia aikaa viemässä, mutta sitten kun on lapset, vaimo, omakotitalo, väitöskirjatyö ym. keskiluokan kotkotukset eikä ole perinyt läpipaskoa konetta, vaaditaan melkoinen sisäinen natsi pakottamaan itsensä liikkumaan ja elämään herneenpuolikkaalla päivässä. Hyvä jos sinä pystyt, mutta minulta jää tekemättä. Täytyy nyt yrittää parantaa tavat, kun lapset ovat jo pahimman iän ohittaneet.
T: Se tuleva hintelä nörtti.
Hei kaikki!
Minä olen Mimme, joka ilmoitautui ekana mukaan, mutta mökkeilyn tuoman nettipimennon (ja armottoman herkuttelun) takia ilmoittautuu vasta nyt läsnäolevaksi.
Olen 158cm ja mahtavat 92,2kg. Tämä onkin sitten ihan henkilökohtainen ennätys.
Reisi näytti kuvottavat 72cm ja vyötärö on suurempi kuin ollessani raskaana, eli 106cm.
Fantastisen vartaloni salaisuus on järjettömän epäsäännölliset elämäntavat ja suolaisen napostelu. Eli homman nimi on se, että ruokailun lisäksi minulle täyty saada kunnon unirytmi ja muutkin asiat kuntoon. Eli siis nyt alkaa ihan kunnon elämäntaparemontti, johon minua ihana perheeni kannustaa.
Aloitan huomenna ja ihan alkuun lasken vanhakantaisesti kaloreita ja harkitsen, mitä suhun kannattaa pistää. Tietysti homma alkaa tulikokeella, kuten tv:n realitysarjat! Kaukainen ystävä pyysi kanssaan syömään ravintolaan huomenna. Pysynkö salaatissa, jossa ei ole kastiketta....
Nikkini myös vaihdan, sillä Mimme on ihan liian pienen ihmisen nimi, ja minä muistutan lähinnä kelluvaa merimerkkiä...poijua. Se olkoon nimeni.
Poiju
Möhkäles nostaa ketjua. Mitä kuuluu laihduttajien tiistaihin??
Moikka!
Aloitin tänään nutrauksen pirtelöillä.kysyisin vielä, että onko ok, jos pivän aikana lounaalla syön pienen annoksen salaattoa ja esim hapankorpun pirtelön lisäksi? :)
-mussuttaja
Hyvä kuulla, ettei Poiju ole luovuttanut, vaan on edelleen täysillä mukana. Minulla on aivan uskomattoman upea fiilis! Kävin aamulla kuntosalilla, 1h treeni rinta, ojentajat, olkapäät. Sinne en ottanut sykemittaria, mutta illalla taas lenkille :) Koti on siisti, lumityöt tehty ja minulla on vapaapäivä. Tällaista haluan elämäni olevankin! Niin ja Mussuttaja: en ole ammattilainen, mutta itse söisin lounaaksi joko pirtelön tai salaatin, en molempia. Pirteää viikkoa kaikille laihduttajille!
Sipuli
Tänään kävin ensimmäistä kertaa lenkillä tämän vuoden puolella. Kävelin siellä täällä puolitoista tuntia. Kotiin tultua ovella tuli vastaan herkullinen tuoksu, joka oli peräisin crock potista. Laitoin aamulla siihen hautumaan juureksia, kanalientä ja kokonaisen broilerin. Kohta syömään.
Muita päivän ruokia:
Aamulla jugurttia, kermaa ja marjoja. Iso muki kahvia kookosöljyllä ja kermalla.
Lounaaksi kiinankaalia, kurkkua, puolikas omena ja feta snack liemineen.
Vitalis
Kävin eilen puntarilla, tulos 77,5kg ( lähtö 80kg). Mä jo riemusta hyppelin ja menin sitten tänään aamulla myös puntarille ku jotenkin halusin nähdä sinä sen saman hienon tuloksen ni sit siinä olikin lukema 78,9kg. En tiiä onko puntarissa vikaa, mutta viikossa siis laihdutettu -200g. Ainakin mennään alaspäin =). Katotaan sit ens viikolla miten sit käy...
Koulussa oon alkanu syömään kasvissosekeittoja ja tummaa leipää. Sieltä ku on välillä vaikeeta löytää mitään terveellistä ja kevyttä.
OEP
102,9/ 100cm eli pudotusta vuoden alusta -3,5kg ja vyötäröltä -4cm
Kaksi kertaa olen päässyt jo liikkeellekin!
[quote author="Vierailija" time="08.01.2014 klo 20:40"]
OEP
102,9/ 100cm eli pudotusta vuoden alusta -3,5kg ja vyötäröltä -4cm
Kaksi kertaa olen päässyt jo liikkeellekin!
[/quote]
eikun siis -3,2g ja -4cm.
Mukaan änkeää vielä MariKKi. Ikää 40+, pituus 160 ja lähtöpäaino 73. Kymmenen kiloa tullut lisää viidessä vuodessa. Aloitin elämäntaparemontin vuodenvaihteesta. Haasteet: leipä, juustot, viini. Lopetin tupakoinnin samalla. Kuudessa päivässä hävisi 2,5 kiloa, taisi olla vähän turvotusta. Vedän kasviksilla ja proteiinilla, olo ihanan virkeä. Puoli tuntia liikuntaa päivässä. Tsemppiä kaikille! t. MariKKi
Jee! Puntari näytti tänäaamuna 79,8 kg! Ensimmäinen askel siis suoritettu. Seuraava askel olisi sitten alle 79 kg.
Vyötäröllä tuntuu jo pieni, mutta selvä kapeneminen turvotuksen kadottua. Housut menevät aina vaan helpommin kiinni. Tämähän on hauskaa!
Olen tässä miettinyt, että kannattaisiko minun pitää esim. kerran viikossa tai kahdessa jonkinlainen tankkauspäivä, kun en muutenkaan täysnutraile, ettei keho menisi säästöliekille. Mitä mieltä asiasta tietävämmät ovat? Mitään herkkuja ei kyllä teekään mieli (patukat korvaavaat herkut mainiosti), mutta miehen kanssa voisi vaikka tehdä hyvää ruokaa silloin tällöin, ja syödä itsekin.
-Tämä
-Tämä, olen sitä mieltä että kannattaa. En nyt muista tarkemmin dieettiäsiä/kaloreita, mutta itse meinaisin sellaisia pitää kerran kahdessa viikossa, koska en laihduta muutenkaan nopeasti. Kuitenkaan en kovin rajuja pidä, ehkä +/- nolla tai kork. 300 kcal kulutuksen yli.
-Ursula-
Enhän mä malta olla hiljaa päivääkään, kun olen niin iloinen onnistuneesta alusta! Tänään on takana 8 vuorokautta nutrausta ja eka tavoite on saavutettu: vyötärömitta on kaksinumeroinen!
(106cm 28.12),
1.1. 2014 104cm ---nyt 99cm Juhhhhuu!
Paino 106,1 --- 102,4 Jihhuu!
OEP
Nyt näytti vaaka 69,7! -Röllykkä
Mahtavaa, Röllykkä on päässyt alle 70 kilon! Nyt elä edes hengitä kovin raskaasti, ettei mistään kerry 100g liian painavai molekyylejä :D Mitenkäs muilla menee? Mikä on ollut vaikeinta tähän mennessä, mihin tulee himo?m Oletteko paljastaneet työkavereille tai perheenjäsenille, että taas on menossa "bikinikuntoon kesäksi" -haaste?
OEP
nutraa yhä ja yrittää maanantaihin mennessä kiriä kiinni takapakin (+700)g ja vaikeinta on haistella tuoreen leivän, voin ja juuston tuoksua. Ei tee mieli karkkia, ei olutta, ei kunnon lämmintä ateriaa. Vain lämpimiä voileipiä.
Mies tietää että pidän tiukkaa ja tipatontakin tammikuuta, muttei ole yhtään perillä miten kovia tavoitteita olen laittanut. Muille en ole maininnut kuin karkkilakosta.
Moikka!
Jos vain suinkin mahdollista, niin täällä olisi yksi halukas vielä aloittamaan hieman myöhästyneesti!
Paino abautti rallaan 78kg ja pituutta 160cm, eli ylipainoa on hyvinkin huomattavasti! Mitat ilmoitan vaikkapa huomenissa, mittanauha muuton yhteydessä hävyksissä.
Tavoitteena olisi saada parin kuukauden aikana ainakin -5kg tiputettua ja toivonmukaan toukokuuhun mennessä -10kg rikki. Painoa on nimittäin tullut viimeisen vuoden aikana juurikin tuon 10kg.
Olen suolan herkuttelija, eli sipsit ja suolaiset ruuat ovat paheeni. Pyrin pienentämään annoksia ja lisäämään liikuntaa mahdollisimman paljon + hyötyliikunta. Sipsit ja muut herkut jätän pois, sekä kaikista pahin paheeni, energiajuomat.
Olisin kiinnostunut kokeilemaan nutrausta, mutta haluaisin kuulla teiltä kokemuksia, onko toiminut ja onko minkäänlaisia sivuoireita ollut? Ja hintakin vähän hirvittää, mutta se olkoot sen arvoistakin, jos vain on hyviä kokemuksia ja tuloksia näkyisi!
Mussuttaja olkoon nimeni tästä eteenpäin ;) Huomisesta alkaen alkaa kunnon laihdutus, lenkkeily ja kuntoilu!
TSEMPPIÄ KAIKILLE!