Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paastoan 2-3 päivää viikossa 36 h putkeen koska ruoka on ainoa lohtuni elämässä.

Vierailija
16.09.2026 |

Ruoka on ollut elämäni alusta asti rakkain ja ihanin turvaa tuova asia elämässäni. Kaikista muista riippuvuuksista olen kyllä päässyt mutta ruoka on sellainen, että jos en pääse välillä rauhoittamaan hermostoani syömällä sitä mitä haluan, niin psyykkinen toimintakykyni järkkyy. Se todella on sellaista emotionaalista järkkymistä, kuin lapsi joka kaipaisi äitiään/hoitajaansa. Ruoka tuo minulle lohtua. 

Kuitenkaan en halua sairastua tietenkään enkä lihoa, niin paastoan paljon. Onneksi paaston terveysvaikutuksista tiedetään paljon. Paastoan 36 h pätkiä kaksi tai kolme kertaa viikossa paitsi silloin kun on pms niin en paastoa. Muuta ratkaisua en ole tähän keksinyt, ikäni olen tämän kanssa kuitenkin kamppaillut. 

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötkö sitten niinä päivinä kun lohdutat itseäsi ruoalla niin niiden paastopäivienkin edestä kaloreita? Syötkö lohduksesi normaalia ruokaa vai jotain leivonnaisia ja jäätelöä tai hampurilaisia yms.?

Vierailija
2/8 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei niitten keinojen ole väliä, se mikä ittelle sopii. olen kans sinut nälän kanssa välillä väsyneenä ahmin kaiken 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syötkö sitten niinä päivinä kun lohdutat itseäsi ruoalla niin niiden paastopäivienkin edestä kaloreita? Syötkö lohduksesi normaalia ruokaa vai jotain leivonnaisia ja jäätelöä tai hampurilaisia yms.?

No ensisijaisesti kehoani kuunnellen mutta sitten kun mukaan tulee se valtava emotionaalinen romahdus (sokeririippuvuus) niin en kykene olemaan ilman, siis tulee ihan itsetuhoisia ajatuksia. Tiedän miten hurjalta se kuulostaa mutta minua sattuu fyysisesti ja psyykkisesti jos en saa välillä eli viikottain syötyä lohturuokaa. 

Syön kyllä pääsääntöisesti naudan luomujauhelihaa, hapankaalia, juureksia, kasviksia, kanaa, kananmunia, oliiviöljyä, voita jne. Ravitsemusasiat minulla on todella hyvin tiedossa ja käytän myös lisäravinteita. Syön paastopäivinä noin 3000 kcal jopa ylikin eli se jakaantuu sitten kyllä noille paastopäiville ihan hyvin eli en näännytä itseäni. Sitten tosiaan saatan syödä joinakin päivinä hampurilaisen tai muuta roskaruokaa, karkkia, leivonnaisia, mitä vain. Eli täysin kaksijakoinen tämä minun ravitsemukseni ja syömismallini. -ap 

Vierailija
4/8 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis syön paastopäivien jälkeisinä päivinä yli 3000 kcal*. Paastopäivinä juon vettä ja kofeiinitonta luomukahvia. - ap

Vierailija
5/8 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko kuitenkin parempi AP että alkaisit tirpomaan tiukkaa viinaa. Se nostaa mielialaa ja pitää hoikkana!

Vierailija
6/8 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oisko kuitenkin parempi AP että alkaisit tirpomaan tiukkaa viinaa. Se nostaa mielialaa ja pitää hoikkana!

Olen alkoholista raitistunut. Se vasta turvotti ja lihotti minut aikamoisiin mittoihin sekä tietenkin vei myös elämänhalun. Lopetettuani laihduin aika paljon mutta edelleen syömisen kanssa täytyy olla tarkkana ja tämä paastoaminen on vaikuttanut aika sujuvalta vaikkakin osin myös ehkä radikaalin kuuloiselta toiminnalta. Kuitenkin tahdon pysyä terveenä, joten tauko kropalle ja insuliinitason laskeminen on hyvin tärkeää. -ap 

Vierailija
7/8 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 72h ei ole paasto.

Vierailija
8/8 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli välttelet hiilareita, sitten iskee hirveä himo hiilateihin ja mätät niitä ja paastoat huonoon omatuntoon. Ja sitten kierros alusta.