Eroa kirkosta = 1 etelänmatka vuodessa
Jos jeesusvero on 2%, niin se tekee 2 palkansaajalta 3000e/kk 120e/kk
1440e vuodessa.
Me ollaan jo säästetty noin 25000 kun ei makseta kirkolle
Kommentit (86)
http://www.biblegateway.com/passage/?search=Deuteronomy+21%3A18-21&version=KJV
http://www.biblegateway.com/passage/?search=Exodus+22%3A18&version=KJV
Lue siitä jos et usko minua.
ap
Ap, olisit maksanut kirkkoveroa 20euroa kuussa 30 000euron vuosituloillasi. Se on aika pieni summa ja toivon että oikeasti lahjoitat sen jonnekin, etkä vain retostele täällä. Toiset ihmiset kunnioittavat elämässä muitakin arvoja kuin rahaa ;) ja se parikymppiä on aika pieni hinta arvojensa vaalimisesta.
Vielä kun ennakkopäätös Raumallakin tekee sen, että kirkon palveluista kuten perheneuvonnasta aletaan periä maksuja kirkkoon kuulumattomilta.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 22:47"]
Kyllä sillä mitä maksaa saakin hyvin paljon. Hyvin on halpa maksu kaikesta saamisesta, jos kaikki pitää rahassa mitata.
[/quote]Niin no näinhän se on kirkossa että suuri mitään hyötyä saamattomien typerysten joukko maksaa pienen "tehokäyttäjien" etuudet. Jos sinä osaat koluta kaikki hyödyt itsellesi, niin sinua kohti on 100, jotka eivät käytä mitään kirkon palveluita.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 22:42"]
No jos lasket Tallinnan eteläksi, niin voit yhden risteilyn sinne saada. Meidän duunariperheessä kumpikin maksaa 250 € vuodessa kirkollisveroa, joten valehtelet aika raskaasti yläkanttiin.
[/quote]
Kaikki on suhteellista. Isompi palkkatuloisilla säästö on isompi. Pääomatuloista ei kirkollisveroa makseta laisinkaan, joistakin tuista kylläkin. Itse maksaisin kirkollisveroa n 800e kuussa, jos kuuluisin kirkkoon.
Jaa, silloin kun viimeksi maksoin tota veroa, se oli mulla 666 (jep :D) markkaa vuodessa.
Ei sillä nyt kovin etelään matkustella, vaikka onhan se toki Tyrnäväkin etelässä.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 22:51"]
[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 22:45"]
Lopeta tämä vaahtoaminen, ap! Olet ihan hullu näiden aloituksiesi kanssa. Minun ensi vuoden tuloni ovat opiskelijana 10 000e ja maksan kirkollisveroa 100e, hui kamala. Se 8e kuukaudessahan onkin niin suuri summa.
Ehkä tässä on ihmisillä kyse muusta kuin rahasta. Miksi haluat että mahdollisimman moni eroaa kirkosta? Vaikutat todella onnettomalta ihmiseltä, säälin sinua :( Nämä aloituksesi perjantai-iltaisin eivät anna sinusta kovin onnellista ja tasapainoista kuvaa.
[/quote]Koetko ihan oikeasti saavasi vastenetta tuolle satkulle? Paljonko tulee hintaa yhdelle jumalanpalvontatilaisuudelle johon olet osallistunut?
PS. kirkon ovella ei kysytä jäsenkirjaa, vaan tilaisuudet ovat kaikille avoimia, myös kirkkoon kuulumattomille.
[/quote]
Tiedätkö, joillain ihmisillä on moraali ja muitakin arvoja kuin raha. Minä en valitettavasti myy uskovaisuuttani (edes sitä tapauskovaisuutta) mistään parinkympin karkkipussin hinnasta. En todellakaan kävisi kirkossa vapaamatkustajana, jos en kirkollisveroa maksaisi.
Se tieto, että on sellainen paikka kuin kirkko, jonka puoleen voin kääntyä ja josta saan apua, jos mikään muu taho ei auta tai äkillinen kriisi tulee, on korvaamaton. Maksan kirkollisveron hinnan silkasta mielenrauhasta (ja ideologisista syistä).
Minun mielestä on järkevää säästää 10.000 euroa lapselle,
ap
[/quote]
Teoriassa ihan hyvä idea.
Kuitenkin tällä palstalla saa jatkuvasti lukea, kuinka ihmiset pitävät veroprosenttinsa korkeana, jotta saavat rahaa loppuvuonna joululahjoihin sen sijaan että pitäisivät prosentin matalana ja säästäisivät ne rahat itse (lainaamatta valtiolle vuodeksi). Kun ei vuoden verran pystytä palkkarahoja säästämään, niin kuinka sitten 20 vuotta lapsen opiskeluja varten?
[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 22:39"]
3000e, 1% on 30e, elikä 2% = 60e /kk
kahdelta siis 120e/kk
vuodessa on 12kk, elikä 12 * 120e = 1400 e vuodessa.
missä kaikkialla olette käyneet noilla rahoilla?
ap
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 22:50"]
Monissa uskonnollisissa yhdyskunnissa (ei kirkko) yhdyskunnalle maksettavat maksut ovat todella hyvin korkeat, jopa 10. Että kyllä valtion kirkkomme on halpa kaikille pavelujaan tarjoava ja kulttuuriamme koossa pitävä (vrt. Esim kirkkorakennukset, hautausmaat...)
[/quote]Hautausta ja hautasumaata, kulttuuriarvokkaiden rakennusten ylläpitoa EI MAKSETA KIRKOLLISVEROSTA, vaan yhteisöverosta.
Vittu kun nämä saatanan lahopääuskovaiset eivät tiedä edes oman yhteisönsä asioita. AUTUAITA OVAT PUUPÄÄT, SILLÄ HE EIVÄT HUKU!!!!
Mitä se sinua liikuttaa, että joku kuuluu kirkkoon? Olet itse pahempi kuin yksikään kristitty!! Lopeta nämä paasaukset ja käännytyspuheesi ja anna kristittyjen olla rauhassa. Olet ihan sekopää vaahtoaja.
Lopeta tämä vaahtoaminen, ap! Olet ihan hullu näiden aloituksiesi kanssa. Minun ensi vuoden tuloni ovat opiskelijana 10 000e ja maksan kirkollisveroa 100e, hui kamala. Se 8e kuukaudessahan onkin niin suuri summa.
Ehkä tässä on ihmisillä kyse muusta kuin rahasta. Miksi haluat että mahdollisimman moni eroaa kirkosta? Vaikutat todella onnettomalta ihmiseltä, säälin sinua :( Nämä aloituksesi perjantai-iltaisin eivät anna sinusta kovin onnellista ja tasapainoista kuvaa.
[/quote]
miksi kirkko on kiinnostunut toisten rahoista ja niiden käytöstä? Eikö kirkko ja uskovaiset eläkään pyhällä henglle?
miksi muuten maksat noin onnetttoman vähän? eikö kristillisesti jakaa tulojsi kirkon kanssa tasan?
Provosoidut toisten teksteistä aihe vapaalla, joten eipä sunkaan elämä kovin hääviä ole.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 22:56"]
Minun mielestä on järkevää säästää 10.000 euroa lapselle,
ap
[/quote]
Teoriassa ihan hyvä idea.
Kuitenkin tällä palstalla saa jatkuvasti lukea, kuinka ihmiset pitävät veroprosenttinsa korkeana, jotta saavat rahaa loppuvuonna joululahjoihin sen sijaan että pitäisivät prosentin matalana ja säästäisivät ne rahat itse (lainaamatta valtiolle vuodeksi). Kun ei vuoden verran pystytä palkkarahoja säästämään, niin kuinka sitten 20 vuotta lapsen opiskeluja varten?
[/quote]Kirkko ei maksa opiskelua, tai mitään muutakaan, vaikka olisi maksava jäsen 40 vuotta.
En tietenkään eroa. Kuulun kirkkoon, koska haluan, että lapset pääsevät kerhoihin, ongelmaperheet saavat apua parisuhdeongelmissaan, vanhuksia tuetaan ja vähävaraiset saavat taloudellista apua.
Eroaminen olisi täysin moraalitonta ja ala-arvoista.
Jos säästää haluat, mikset säästä lapsilisistä? Olen kristitty ja meillä menee joka ikinen lapsilisä lapsen säästötilille, tekee sen 20 000e kun lapsi on täysi-ikäinen. Ja ei, en aio erota kirkosta!
[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 23:01"]Mitä se sinua liikuttaa, että joku kuuluu kirkkoon? Olet itse pahempi kuin yksikään kristitty!! Lopeta nämä paasaukset ja käännytyspuheesi ja anna kristittyjen olla rauhassa. Olet ihan sekopää vaahtoaja.
[/quote]
Veit sanat suustani.
Ei evlutkirkko pelasta vaikka tekee muutamia hyviä asioita. Jumala pelastaa.
Ei evlutkirkko pelasta vaikka tekee muutamia hyviä asioita. Jumala pelastaa.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 22:53"]
[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 22:42"]
No jos lasket Tallinnan eteläksi, niin voit yhden risteilyn sinne saada. Meidän duunariperheessä kumpikin maksaa 250 € vuodessa kirkollisveroa, joten valehtelet aika raskaasti yläkanttiin.
[/quote]
Kaikki on suhteellista. Isompi palkkatuloisilla säästö on isompi. Pääomatuloista ei kirkollisveroa makseta laisinkaan, joistakin tuista kylläkin. Itse maksaisin kirkollisveroa n 800e kuussa, jos kuuluisin kirkkoon.
[/quote]
Missään seurakunnassa ei makseta aloittajan mainitsemaa 2 % kirkollisveroa, joten aloittaja valehtelee. Itsekään en ole köyhä, vaikka duunari olenkin, ja silti maksan ainoastaan 250 €.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 22:55"]
[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 22:51"]
[/quote]Koetko ihan oikeasti saavasi vastenetta tuolle satkulle? Paljonko tulee hintaa yhdelle jumalanpalvontatilaisuudelle johon olet osallistunut?
PS. kirkon ovella ei kysytä jäsenkirjaa, vaan tilaisuudet ovat kaikille avoimia, myös kirkkoon kuulumattomille.
[/quote]
Tiedätkö, joillain ihmisillä on moraali ja muitakin arvoja kuin raha. Minä en valitettavasti myy uskovaisuuttani (edes sitä tapauskovaisuutta) mistään parinkympin karkkipussin hinnasta. En todellakaan kävisi kirkossa vapaamatkustajana, jos en kirkollisveroa maksaisi.
Se tieto, että on sellainen paikka kuin kirkko, jonka puoleen voin kääntyä ja josta saan apua, jos mikään muu taho ei auta tai äkillinen kriisi tulee, on korvaamaton. Maksan kirkollisveron hinnan silkasta mielenrauhasta (ja ideologisista syistä).
[/quote]En ole koskaan saanut mitään apua kirkolta, joten en näe mitään syytä kuulua siihen.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 22:38"]Joko tämä iänikuinen virsi taas alkaa. Ollaan jo kuultu joka vuosi. Miksi meitä pitää yrittää käännyttää joka vuosi. Minä kuulun kirkkoon ja sillä siisti. Onko se niin vaikea ymmärtää?
[/quote]
Kyllä näiden epäuskovien tuputtajien on jostain syystä se asia vaikea ymmärtää..