Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eroa kirkosta = 1 etelänmatka vuodessa

Vierailija
27.12.2013 |

Jos jeesusvero on 2%, niin se tekee 2 palkansaajalta 3000e/kk 120e/kk

1440e vuodessa.

Me ollaan jo säästetty noin 25000 kun ei makseta kirkolle

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 23:01"]

Mitä se sinua liikuttaa, että joku kuuluu kirkkoon? Olet itse pahempi kuin yksikään kristitty!! Lopeta nämä paasaukset ja käännytyspuheesi ja anna kristittyjen olla rauhassa. Olet ihan sekopää vaahtoaja.

[/quote]

Taas yksi uskovainen, jolle meni herne nenään. YES! 

Ja turhaan luulet että annan olla. Ette tekään anna lasten olla koulussa rauhassa uskonnolta. 

Vierailija
42/86 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 22:58"][quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 22:50"]

Monissa uskonnollisissa yhdyskunnissa (ei kirkko) yhdyskunnalle maksettavat maksut ovat todella hyvin korkeat, jopa 10. Että kyllä valtion kirkkomme on halpa kaikille pavelujaan tarjoava ja kulttuuriamme koossa pitävä (vrt. Esim kirkkorakennukset, hautausmaat...)

[/quote]Hautausta ja hautasumaata, kulttuuriarvokkaiden rakennusten ylläpitoa EI  MAKSETA KIRKOLLISVEROSTA, vaan yhteisöverosta.

Vittu kun nämä saatanan lahopääuskovaiset eivät tiedä edes oman yhteisönsä asioita. AUTUAITA OVAT PUUPÄÄT, SILLÄ HE EIVÄT HUKU!!!!

[/quote]

No, sittenhän sulla ei ole mitään hätää :-D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis muuten loistava idea että valtio keräisi vastaavan summan itselleen kirkostaeronneilta. Pitäisköhän vinkata Jutalle

Vierailija
44/86 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se sinua liikuttaa, että joku kuuluu kirkkoon? Olet itse pahempi kuin yksikään kristitty!! Lopeta nämä paasaukset ja käännytyspuheesi ja anna kristittyjen olla rauhassa. Olet ihan sekopää vaahtoaja.

[/quote]Niin pitkään kun meillä on yhdellä uskonlahkolla erityisoikeuksia valtiossa, niin asiat on pielessä. Valtion tulisi olla uskontoneutraali. Siihen asti kunnes tämä toteutuu suuri joukko ihmisiä tulee tekemään työtä kirkon vallan murentamiseksi.

Vierailija
45/86 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkko käyttää noin 10% varoistaan diakoniatyöhön, jos haluaa olla yleishyödyllinen kannattaa ennemmin lahjoittaa koko summa suoraan hyväntekeväisyyteen, kirkon kautta siihen menee tosiaankin vain 10%.

Tosiuskovaiset pysyy tietysti kirkossa uskon takia, mutta muitten on syytä tietää että rahat menevät 90% uskonnon tukemiseen, ja jos ei itse usko kyseiseen jumalaan niin kannattaa tietenkin erota. Eihän me makseta huvikseen muitten jumaloiden markkinointia, miksi ette maksa 1000e vuodessa ZEUKSEN markkinointiin ja palvontaan ??

ap

Vierailija
46/86 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään eroa. Kuulun kirkkoon, koska haluan, että lapset pääsevät kerhoihin, ongelmaperheet saavat apua parisuhdeongelmissaan, vanhuksia tuetaan ja vähävaraiset saavat taloudellista apua. 

Eroaminen olisi täysin moraalitonta ja ala-arvoista.

[/quote]

Jihuu!!! Mä olenkin kirkoon kuulumattomana oikein esimerkillinen moraalissa.  Ei kun nokka pystyyn ja menoksi. 

ps. ei voi erota mistään mihin ei ole liittynyt/liitetty. 

Vierailija
47/86 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 23:03"]

Missään seurakunnassa ei makseta aloittajan mainitsemaa 2 % kirkollisveroa, joten aloittaja valehtelee. Itsekään en ole köyhä, vaikka duunari olenkin, ja silti maksan ainoastaan 250 €.

[/quote]

http://evl.fi/EVLUutiset.nsf/Documents/224B534CCA2FB8F6C2257C350039AC82/$file/Seurakuntien%20tuloveroprosentit%202014-2013_lopullinen.pdf

2% vero on käytössä useassa kunnassa, ja ensi vuonna entistä useampi kunta nostaa veron 2%.

Kuka meistä valehtelee ??

ap

Vierailija
48/86 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään seurakunnassa ei makseta aloittajan mainitsemaa 2 % kirkollisveroa, joten aloittaja valehtelee. Itsekään en ole köyhä, vaikka duunari olenkin, ja silti maksan ainoastaan 250 €.

[/quote]http://evl.fi/EVLUutiset.nsf/Documents/224B534CCA2FB8F6C2257C350039AC82/$file/Seurakuntien%20tuloveroprosentit%202014-2013_lopullinen.pdf

Eikö?

Taitaa taas yksi lutkulahkolainen louskuttaa paskaa. Talukon mukaan suurimmat prosentit on täsmälleen 2,0% ensi vuonna.

Valehteluhan ei ole syntiä, kun tarkoitus on hyvä, vai miten se meni.

Vierailija
49/86 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 23:04"][quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 23:01"]

[/quote]

Ja turhaan luulet että annan olla. Ette tekään anna lasten olla koulussa rauhassa uskonnolta. 

[/quote]

Mun lapset ei tarvitse rauhaa uskonnolta, mutta toivon todella että saavat rauhan elää tutustumatta tuollaisiin moukkiin kuin sinä. Sääliksi käy sinun lapsia, jotka eivät voi tältä välttyä. Niin ja btw mun lapset eivät ole saaneet uskonnollista kasvatusta suuntaan tai toiseen. Ihan itse saavat oman uskonsa muodostaa jos haluavat.

Vierailija
50/86 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 23:08"]

Kirkko käyttää noin 10% varoistaan diakoniatyöhön, jos haluaa olla yleishyödyllinen kannattaa ennemmin lahjoittaa koko summa suoraan hyväntekeväisyyteen, kirkon kautta siihen menee tosiaankin vain 10%.

Tosiuskovaiset pysyy tietysti kirkossa uskon takia, mutta muitten on syytä tietää että rahat menevät 90% uskonnon tukemiseen, ja jos ei itse usko kyseiseen jumalaan niin kannattaa tietenkin erota. Eihän me makseta huvikseen muitten jumaloiden markkinointia, miksi ette maksa 1000e vuodessa ZEUKSEN markkinointiin ja palvontaan ??

ap

[/quote]EI TODELLKAAN KÄYTÄ 10% diakoniaan. Todellinen luku on noin 1%.

Vierailija
51/86 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 23:13"][quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 23:04"][quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 23:01"]

[/quote]

[/quote]

Mun lapset ei tarvitse rauhaa uskonnolta, mutta toivon todella että saavat rauhan elää tutustumatta tuollaisiin moukkiin kuin sinä. Sääliksi käy sinun lapsia, jotka eivät voi tältä välttyä. Niin ja btw mun lapset eivät ole saaneet uskonnollista kasvatusta suuntaan tai toiseen. Ihan itse saavat oman uskonsa muodostaa jos haluavat.

[/quote]

Ja lisään vielä, että en vetänyt hernettä nenään, niin paljon ei asia minua hetkauta. Mutta on todella surullista, että maailma tuntuu olevan pullollaan tuollaisia ihmisiä kuin sinä, jotka saavat mielihyvää siitä että pahoittavat toisen mielen. Se ei ole tervettä.

Vierailija
52/86 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 22:55"]

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 22:51"]

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 22:45"]

Lopeta tämä vaahtoaminen, ap! Olet ihan hullu näiden aloituksiesi kanssa. Minun ensi vuoden tuloni ovat opiskelijana 10 000e ja maksan kirkollisveroa 100e, hui kamala. Se 8e kuukaudessahan onkin niin suuri summa.

Ehkä tässä on ihmisillä kyse muusta kuin rahasta. Miksi haluat että mahdollisimman moni eroaa kirkosta? Vaikutat todella onnettomalta ihmiseltä, säälin sinua :( Nämä aloituksesi perjantai-iltaisin eivät anna sinusta kovin onnellista ja tasapainoista kuvaa.

[/quote]Koetko ihan oikeasti saavasi vastenetta tuolle satkulle? Paljonko tulee hintaa yhdelle jumalanpalvontatilaisuudelle johon olet osallistunut?

PS. kirkon ovella ei kysytä jäsenkirjaa, vaan tilaisuudet ovat kaikille avoimia, myös kirkkoon kuulumattomille.

[/quote]

Tiedätkö, joillain ihmisillä on moraali ja muitakin arvoja kuin raha. Minä en valitettavasti myy uskovaisuuttani (edes sitä tapauskovaisuutta) mistään parinkympin karkkipussin hinnasta. En todellakaan kävisi kirkossa vapaamatkustajana, jos en kirkollisveroa maksaisi.

Se tieto, että on sellainen paikka kuin kirkko, jonka puoleen voin kääntyä ja josta saan apua, jos mikään muu taho ei auta tai äkillinen kriisi tulee, on korvaamaton. Maksan kirkollisveron hinnan silkasta mielenrauhasta (ja ideologisista syistä).

[/quote]

Kuule kun sinne kirkkoon on ihan PAKOTETTU koulusta ja useampaan kertaan myös niitä, jotka eivät kirkkoon kuuluneet. Omana kouluaikanani ei voinut edes kieltäytyä kirkkoon menosta, että siinä sulle kirkon ja uskovaisten moraalia. Mulle olisi lapsenakin sopinut vallan hyvin että kirkon ovella olisi kysytty jäsenkirjaa. Eipä vain kysytty. 

Maksa sinä vaikka koko maailman sielunrauhat. Se ei tee sinusta yhtään parempaa ihmistä vaikka luuletkin itsestäsi "jotain". Minä syön sen karkkipussin ennemmin ihan omaan napaan ilman omantunnon tuskia.

Vierailija
53/86 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 23:01"]Kirkko ei maksa opiskelua, tai mitään muutakaan, vaikka olisi maksava jäsen 40 vuotta.

[/quote]

Eipä maksa useimpien vanhemmatkaan.

Vierailija
54/86 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänäänkin melkein 600 ihmistä eroaa kirkosta.

Tänä vuonna yli 50.000 ihmistä eroaa kirkosta.

http://eroakirkosta.fi/static/ek-tilastot/

Jos uskot kyseisen uskonnon jumalaan älä eroa, muuten eroa. Kirkko käyttää todellakin 90% rahoistaan kyseisen jumalan "markkinointiin" ja alle 10% hyväntekeväisyyteen.

Maailmassa on yli 10.000 eri jumalaa, miksi tukea rahallisesti juuri tätä? Ainut syy on tietenkin se että uskoo kyseiseen uskontoon.

Vierailija
55/86 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 23:18"]

Lopeta tämä vaahtoaminen, ap! Olet ihan hullu näiden aloituksiesi kanssa. Minun ensi vuoden tuloni ovat opiskelijana 10 000e ja maksan kirkollisveroa 100e, hui kamala. Se 8e kuukaudessahan onkin niin suuri summa.

Ehkä tässä on ihmisillä kyse muusta kuin rahasta. Miksi haluat että mahdollisimman moni eroaa kirkosta? Vaikutat todella onnettomalta ihmiseltä, säälin sinua :( Nämä aloituksesi perjantai-iltaisin eivät anna sinusta kovin onnellista ja tasapainoista kuvaa.

[/quote]Koetko ihan oikeasti saavasi vastenetta tuolle satkulle? Paljonko tulee hintaa yhdelle jumalanpalvontatilaisuudelle johon olet osallistunut?

PS. kirkon ovella ei kysytä jäsenkirjaa, vaan tilaisuudet ovat kaikille avoimia, myös kirkkoon kuulumattomille.

[/quote]

Tiedätkö, joillain ihmisillä on moraali ja muitakin arvoja kuin raha. Minä en valitettavasti myy uskovaisuuttani (edes sitä tapauskovaisuutta) mistään parinkympin karkkipussin hinnasta. En todellakaan kävisi kirkossa vapaamatkustajana, jos en kirkollisveroa maksaisi.

Se tieto, että on sellainen paikka kuin kirkko, jonka puoleen voin kääntyä ja josta saan apua, jos mikään muu taho ei auta tai äkillinen kriisi tulee, on korvaamaton. Maksan kirkollisveron hinnan silkasta mielenrauhasta (ja ideologisista syistä).

[/quote]

Kuule kun sinne kirkkoon on ihan PAKOTETTU koulusta ja useampaan kertaan myös niitä, jotka eivät kirkkoon kuuluneet. Omana kouluaikanani ei voinut edes kieltäytyä kirkkoon menosta, että siinä sulle kirkon ja uskovaisten moraalia. Mulle olisi lapsenakin sopinut vallan hyvin että kirkon ovella olisi kysytty jäsenkirjaa. Eipä vain kysytty. 

Maksa sinä vaikka koko maailman sielunrauhat. Se ei tee sinusta yhtään parempaa ihmistä vaikka luuletkin itsestäsi "jotain". Minä syön sen karkkipussin ennemmin ihan omaan napaan ilman omantunnon tuskia.

[/quote]

Anteeksi nyt, mutta kuinkas se kirkon ja uskovaisten moraaliin liittyy, jos koululaitos pakottaa oppilaat kirkkoon? Olen käsittänyt niin, että koulu ei ole sama kuin kirkko tai uskovaiset, vaan että se on laitos, jonka asioista ei kirkko päätä.

Vierailija
56/86 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 23:04"]

[/quote]

[/quote]En ole koskaan saanut mitään apua kirkolta, joten en näe mitään syytä kuulua siihen.

[/quote]

Oletko koskaan edes pyytänyt?

Vierailija
57/86 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkollisvero ei ole 2%, vaan korkeintaan 1% kaikkialla, missä olen koskaan asunut.

Vierailija
58/86 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 23:13"]

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 23:04"][quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 23:01"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

EVVK sun lapset. Sinuna pitäisin suun kiinni moukkamaisuudesta. Varsinkin sun tekstisi antaa moukkamaisuudesta oivan kuvan. Kristyillä on siis vain yksinoikeus kännyttää ja aivopestä ja muut ovat kiusaajia? Siinäpä sun "uskonnoton" kasvatus. 

Vierailija
59/86 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 23:12"]

[/quote]

http://evl.fi/EVLUutiset.nsf/Documents/224B534CCA2FB8F6C2257C350039AC82/$file/Seurakuntien%20tuloveroprosentit%202014-2013_lopullinen.pdf

2% vero on käytössä useassa kunnassa, ja ensi vuonna entistä useampi kunta nostaa veron 2%.

Kuka meistä valehtelee ??

ap

[/quote]

Ensinnäkään, kirkollisvero ei ole käytössä kunnassa vaan seurakunnassa. Toisekseen, tuossa listassa se oli käytössä kahdeksassa (8) seurakunnassa. Sinun mukaasi kahdeksan (8) on sama asia kuin usea? Seurakuntia on nimittäin 430.

Vierailija
60/86 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 23:17"]

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 23:13"][quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 23:04"][quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 23:01"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ja lisään vielä, että en vetänyt hernettä nenään, niin paljon ei asia minua hetkauta. Mutta on todella surullista, että maailma tuntuu olevan pullollaan tuollaisia ihmisiä kuin sinä, jotka saavat mielihyvää siitä että pahoittavat toisen mielen. Se ei ole tervettä.

[/quote]

Ja uskovaiset ne vasta saavatkin mielihyvää siitä kun saavat pakotettua muut veisaamaan virsiään paikoissa joihin ne eivät kuulu. Se ei tosiaankaan ole tervettä toimintaa, mutta tällaisia ihmisiä maailma tuntuu olevan tosellakin enemmän kuin pullollaan.