Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eroa kirkosta = 1 etelänmatka vuodessa

Vierailija
27.12.2013 |

Jos jeesusvero on 2%, niin se tekee 2 palkansaajalta 3000e/kk 120e/kk

1440e vuodessa.

Me ollaan jo säästetty noin 25000 kun ei makseta kirkolle

Kommentit (86)

Vierailija
61/86 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siis ekologisempaa kuulua kirkkoon ja jättää etelänmatkailu vähemmälle.

Vierailija
62/86 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 23:37"]

Ensinnäkään, kirkollisvero ei ole käytössä kunnassa vaan seurakunnassa. Toisekseen, tuossa listassa se oli käytössä kahdeksassa (8) seurakunnassa. Sinun mukaasi kahdeksan (8) on sama asia kuin usea? Seurakuntia on nimittäin 430.

[/quote]

Suomessa on alle 300 seurakuntataloutta ja ensi vuonna 37 !!!! nostaa veroa.

Meidän paikallisen uskonnon kaikkivaltias, kaikentietävä Jumala tarvitsee siis sinulta LISÄÄ RAHAA.

http://www.kauppalehti.fi/etusivu/kirkollisvero+nousee+37+seurakunnassa/201312578813

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/86 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän jokainen osaa itse päättää kuuluuko kirkkoon vai ei. Ne jotka haluaa kuulua eivät eroa vaikka sitä kuinka tyrkytettäisiin. Ne jotka eivät taas varmaan osaavat itsekin erota ilman neuvoja ja laskelmia. Tää jatkuva kirkostaeroamisen mainostaminen kääntyy kohta itseään vastaan, porukat alkaa liittyä takas kirkkoon kun eivät jaksa jankkareita. Ihmisiä kannattais kohdella ihan aikuisina ihmisinä eikä joinain pikkulapsina joita pitää opettaa ja neuvoa, vaikkeivat sitä apua edes pyydä.

Kiitos, ei mulla muuta.

Vierailija
64/86 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 22:53"]

Ap, olisit maksanut kirkkoveroa 20euroa kuussa 30 000euron vuosituloillasi. Se on aika pieni summa ja toivon että oikeasti lahjoitat sen jonnekin, etkä vain retostele täällä. Toiset ihmiset kunnioittavat elämässä muitakin arvoja kuin rahaa ;) ja se parikymppiä on aika pieni hinta arvojensa vaalimisesta.

Vielä kun ennakkopäätös Raumallakin tekee sen, että kirkon palveluista kuten perheneuvonnasta aletaan periä maksuja kirkkoon kuulumattomilta.

[/quote]2% 30 tonnista on kylläkin 50€/kk, eikä pari kymppiä.

Kuinkahan monta uskonnotonta on ylipäätään käyttänyt Raumalla pappien tarjoamaa perheneuvontaa? Itseäni ei ainakaan voisi vähempää kiinnostaa.

t. uskomaton

Vierailija
65/86 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 23:28"]

Anteeksi nyt, mutta kuinkas se kirkon ja uskovaisten moraaliin liittyy, jos koululaitos pakottaa oppilaat kirkkoon? Olen käsittänyt niin, että koulu ei ole sama kuin kirkko tai uskovaiset, vaan että se on laitos, jonka asioista ei kirkko päätä.

[/quote]No tätäpä sietääkin miettiä ihan ajatuksen kanssa, että miksi koululaisia ja varusmiehiä roudataan kirkkoihiin, vaikka kirkolla ei ole mitää arpaa ja osuutta opetustoimessa tai maan puolustuksessa!!!!!!???????!!!!!!!??????

Vierailija
66/86 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella monet käyttävät seurakuntien perheneuvontaa. Yksi kysytyimmistä palveluista. Sinne jopa jonotetaan suurimmassa osassa seurakuntia. Myös Raumalla, eikä kysytä kirkon jäsenyttä ovella.

Kirkko käyttää muuten 20% tuloistaan diakoniatyöhön ja auttamiseen, joten nuo joidenkin 1% ja 10% ovat ihan tuulesta temmattuja. Ja tiedot ihan löytyvät kirkkojen omilta sivuilta.

Vierailija
67/86 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin maksaa kirkolle sen noin 170e vuodessa, sillä se 14e mitä kuukaudessa menee mulla kirkollisveroon ei paljon juhlita. Pääsenpähän sitten tapa kristittynä naimisiin kirkossa kun siihen instituutioon kuulun, sekä voin toimia kummina tuleville kummilapsille. Siinähän jo tarpeeksi syytä kuulua kirkkoon...

Vierailija
68/86 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 23:18"]

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 22:55"]

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 22:51"]

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 22:45"]

Lopeta tämä vaahtoaminen, ap! Olet ihan hullu näiden aloituksiesi kanssa. Minun ensi vuoden tuloni ovat opiskelijana 10 000e ja maksan kirkollisveroa 100e, hui kamala. Se 8e kuukaudessahan onkin niin suuri summa.

Ehkä tässä on ihmisillä kyse muusta kuin rahasta. Miksi haluat että mahdollisimman moni eroaa kirkosta? Vaikutat todella onnettomalta ihmiseltä, säälin sinua :( Nämä aloituksesi perjantai-iltaisin eivät anna sinusta kovin onnellista ja tasapainoista kuvaa.

[/quote]Koetko ihan oikeasti saavasi vastenetta tuolle satkulle? Paljonko tulee hintaa yhdelle jumalanpalvontatilaisuudelle johon olet osallistunut?

PS. kirkon ovella ei kysytä jäsenkirjaa, vaan tilaisuudet ovat kaikille avoimia, myös kirkkoon kuulumattomille.

[/quote]

Tiedätkö, joillain ihmisillä on moraali ja muitakin arvoja kuin raha. Minä en valitettavasti myy uskovaisuuttani (edes sitä tapauskovaisuutta) mistään parinkympin karkkipussin hinnasta. En todellakaan kävisi kirkossa vapaamatkustajana, jos en kirkollisveroa maksaisi.

Se tieto, että on sellainen paikka kuin kirkko, jonka puoleen voin kääntyä ja josta saan apua, jos mikään muu taho ei auta tai äkillinen kriisi tulee, on korvaamaton. Maksan kirkollisveron hinnan silkasta mielenrauhasta (ja ideologisista syistä).

[/quote]

Kuule kun sinne kirkkoon on ihan PAKOTETTU koulusta ja useampaan kertaan myös niitä, jotka eivät kirkkoon kuuluneet. Omana kouluaikanani ei voinut edes kieltäytyä kirkkoon menosta, että siinä sulle kirkon ja uskovaisten moraalia. Mulle olisi lapsenakin sopinut vallan hyvin että kirkon ovella olisi kysytty jäsenkirjaa. Eipä vain kysytty. 

Maksa sinä vaikka koko maailman sielunrauhat. Se ei tee sinusta yhtään parempaa ihmistä vaikka luuletkin itsestäsi "jotain". Minä syön sen karkkipussin ennemmin ihan omaan napaan ilman omantunnon tuskia.

[/quote]

Anteeksi nyt, mutta kuinkas se kirkon ja uskovaisten moraaliin liittyy, jos koululaitos pakottaa oppilaat kirkkoon? Olen käsittänyt niin, että koulu ei ole sama kuin kirkko tai uskovaiset, vaan että se on laitos, jonka asioista ei kirkko päätä.

[/quote]

Sun käsitys on aika naivi. 

Liittyy sitten että kirkko ja kirkon väki on pitänyt ja pitää edelleen valtaa kunnissa. Samat juipit ja tätöset istuvat sekä kunnan että seurakunnan päättävissä elimissä monessakin paikkaa. Meilläkin pappi on kunnanvaltuustossa. Olisihan se ennen kuulumatonta jos seurakunnan päättävässä elimessä istuva ehdottaisi että kunnan kouluissa ei pidettäisi enää koskaan joulujuhlia kirkossa tai kirkkoon kuuluva virkamies tekisi tällaisen ehdotuksen. Sehän olisi seurakunnan etujen vastaista. Tarkoitushan on saada seurakuntaan lisää veronmaksajia. Että siinä sulle kirkon ja uskovaisten moraalista noin niinkuin esimerkiksi. 

Uskovaiset kuvittelevat omaavansa jotenkin paremman moraalin kuin muu "roskasakki". Valitettavasti vankiloissa ei ole pelkkiä uskonnottomia/ateisteja. 

Vierailija
69/86 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 23:33"]

Kirkollisvero ei ole 2%, vaan korkeintaan 1% kaikkialla, missä olen koskaan asunut.

[/quote]Joo joissakin on vain 1% vero. Monessa seurakunnassa kirkollisvero on 2%.

Eikö tällä lutkulahkolaisten valehtelulla ole mitää rajaa?

Vierailija
70/86 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 23:54"]

Mä voin maksaa kirkolle sen noin 170e vuodessa, sillä se 14e mitä kuukaudessa menee mulla kirkollisveroon ei paljon juhlita. Pääsenpähän sitten tapa kristittynä naimisiin kirkossa kun siihen instituutioon kuulun, sekä voin toimia kummina tuleville kummilapsille. Siinähän jo tarpeeksi syytä kuulua kirkkoon...

[/quote]

Naimisiin pääsee ilman kirkkoa ja kumminakin voi toimia ilman kirkon lupaa. Mitä tule kummeihin niin tätä palstaa lukeneena valitettavan monesta on kristillisyys todella kaukana samoin kuin monen kummilapsen vanhemmista. 

Vierailija
71/86 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 23:54"]

Todella monet käyttävät seurakuntien perheneuvontaa. Yksi kysytyimmistä palveluista. Sinne jopa jonotetaan suurimmassa osassa seurakuntia. Myös Raumalla, eikä kysytä kirkon jäsenyttä ovella.

Kirkko käyttää muuten 20% tuloistaan diakoniatyöhön ja auttamiseen, joten nuo joidenkin 1% ja 10% ovat ihan tuulesta temmattuja. Ja tiedot ihan löytyvät kirkkojen omilta sivuilta.

[/quote]

ja oikea luku on...

10.6% (sis byrokratian)

http://uskomaton.fi/main/tietoa/116-pyyteetoentae-hyvaentekevaeisyyttae

ap

Vierailija
72/86 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 23:44"]

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 23:37"]

Ensinnäkään, kirkollisvero ei ole käytössä kunnassa vaan seurakunnassa. Toisekseen, tuossa listassa se oli käytössä kahdeksassa (8) seurakunnassa. Sinun mukaasi kahdeksan (8) on sama asia kuin usea? Seurakuntia on nimittäin 430.

[/quote]

Suomessa on alle 300 seurakuntataloutta ja ensi vuonna 37 !!!! nostaa veroa.

Meidän paikallisen uskonnon kaikkivaltias, kaikentietävä Jumala tarvitsee siis sinulta LISÄÄ RAHAA.

http://www.kauppalehti.fi/etusivu/kirkollisvero+nousee+37+seurakunnassa/201312578813

[/quote]

Seurakuntia on 430. "Vuoden 2013 alusta Suomen evankelis-luterilaisen kirkon seurakuntien määrä vähenee 430:een..."

http://yle.fi/uutiset/seurakuntien_maara_vahenee_ensi_vuonna_parillakymmenella/6388990

Tänä vuonna kahdeksassa (8) niistä on prosenttina 2.

Vierailija
73/86 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on käynnissä huikea erobuumi.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013122817877589_uu.shtml

Tänään kirkosta eroaa yli 1000 ihmistä!!

Eroa sinäkin jos et usko että kyseinen uskonnon satuhahmot ovat totta.

ap

Vierailija
74/86 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen ja tänään eroaa yhteensä yli 1000 ihmistä kirkosta. Erosin itsekin, en halua tukea taikauskoa.

Vierailija
75/86 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä oikein tuollaiset lukemat saat?

Minun kirkollisvero on 90 euroa vuodessa. Sillä saan:

Lapselleni srk-kerhopaikan halvemmalla kuin ei- kirkkoon kuuluvat

toinen lapseni on srk:n lapsikuorossa, joka on ilmainen

itse saan osallistua jumalanpalveluksiin milloin haluan, osallistunkin.

Osallistun lähetyspiireihin, naistenpiireihin, kauneimpiin joululauluihin, seurakunnan järjestämille retkille. Joskus osallistun raamattutunneille.

Hautajaispaikankin saan huomattavasti halvemmalla kuin ei kirkkoon kuuluva.

Joten ilomielin maksan tuon 90 euroa VUODESSA kirkolle käyttämistäni palveluista, meidän paikkakunnalla onkin todella toimiva seurakunta, jossa on jokaisen ikäiselle kivoja juttuja keksitty.

En muuten juo, enkä polta, joten nuo rahat voin vaikka laittaa kirkollisveroon. Ja joo, käyn ulkomailla monta kertaa vuodessa, se ei ole minulla tuosta verosta kiinni.   :)

Vierailija
76/86 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 23:53"]

[/quote]No tätäpä sietääkin miettiä ihan ajatuksen kanssa, että miksi koululaisia ja varusmiehiä roudataan kirkkoihiin, vaikka kirkolla ei ole mitää arpaa ja osuutta opetustoimessa tai maan puolustuksessa!!!!!!???????!!!!!!!??????

[/quote]

!!!!!!!?????????!!!!!!!?????????!!!!!!!!!!??????????!!!!!!!??!!!!!!!?????????!!!!!!!?????????!!!!!!!!!!??!!!!!!!?????????!!!!!!!?????????!!!!!!!!!!?????????????????????????!!!!!!!?????????!!!!!!!!!!??????????

Vierailija
78/86 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten jos ap tienaat 3000€/kk, ja molemmat tuo tuon verran perheeseen rahaa, niin keskimäärin maksaisitte vain 800€ vuodessa. Katsos jos et tiedä mitään edes verovähennyksistä, niin älä tule tänne tietojasi jakelemaan. Tämä löytyi siis ihan uskonnottomien omilta sivuilta

Sitäpaitsi diakonia ja auttamistyö ovat monissa kirkoissa saman pykälän alla ja prosentti todellakin monissa seurakunnissa yli 20. Jos sinä etsit tietosi puolueellisesti uskonnottomien sivuilta, niin ihan käy katsomassa seurakuntien omista tietokannoista totuus. Meidän seurakunnassa käytetään diakoniaan JA auttamiseen yli 20%. Tämä on ihan julkista tietoa.

ja vielä; en eroa.

Sitäpaitsi perheemme viikon lomamatka maksoi juuri n. 5000€ neljältä hengeltä. On siis varaa antaa kirkollekin.

Vierailija
79/86 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 23:55"]

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 23:18"]

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 22:55"]

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 22:51"]

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 22:45"]

Lopeta tämä vaahtoaminen, ap! Olet ihan hullu näiden aloituksiesi kanssa. Minun ensi vuoden tuloni ovat opiskelijana 10 000e ja maksan kirkollisveroa 100e, hui kamala. Se 8e kuukaudessahan onkin niin suuri summa.

Ehkä tässä on ihmisillä kyse muusta kuin rahasta. Miksi haluat että mahdollisimman moni eroaa kirkosta? Vaikutat todella onnettomalta ihmiseltä, säälin sinua :( Nämä aloituksesi perjantai-iltaisin eivät anna sinusta kovin onnellista ja tasapainoista kuvaa.

[/quote]Koetko ihan oikeasti saavasi vastenetta tuolle satkulle? Paljonko tulee hintaa yhdelle jumalanpalvontatilaisuudelle johon olet osallistunut?

PS. kirkon ovella ei kysytä jäsenkirjaa, vaan tilaisuudet ovat kaikille avoimia, myös kirkkoon kuulumattomille.

[/quote]

Tiedätkö, joillain ihmisillä on moraali ja muitakin arvoja kuin raha. Minä en valitettavasti myy uskovaisuuttani (edes sitä tapauskovaisuutta) mistään parinkympin karkkipussin hinnasta. En todellakaan kävisi kirkossa vapaamatkustajana, jos en kirkollisveroa maksaisi.

Se tieto, että on sellainen paikka kuin kirkko, jonka puoleen voin kääntyä ja josta saan apua, jos mikään muu taho ei auta tai äkillinen kriisi tulee, on korvaamaton. Maksan kirkollisveron hinnan silkasta mielenrauhasta (ja ideologisista syistä).

[/quote]

Kuule kun sinne kirkkoon on ihan PAKOTETTU koulusta ja useampaan kertaan myös niitä, jotka eivät kirkkoon kuuluneet. Omana kouluaikanani ei voinut edes kieltäytyä kirkkoon menosta, että siinä sulle kirkon ja uskovaisten moraalia. Mulle olisi lapsenakin sopinut vallan hyvin että kirkon ovella olisi kysytty jäsenkirjaa. Eipä vain kysytty. 

Maksa sinä vaikka koko maailman sielunrauhat. Se ei tee sinusta yhtään parempaa ihmistä vaikka luuletkin itsestäsi "jotain". Minä syön sen karkkipussin ennemmin ihan omaan napaan ilman omantunnon tuskia.

[/quote]

[/quote]

Sun käsitys on aika naivi. 

Liittyy sitten että kirkko ja kirkon väki on pitänyt ja pitää edelleen valtaa kunnissa. Samat juipit ja tätöset istuvat sekä kunnan että seurakunnan päättävissä elimissä monessakin paikkaa. Meilläkin pappi on kunnanvaltuustossa. Olisihan se ennen kuulumatonta jos seurakunnan päättävässä elimessä istuva ehdottaisi että kunnan kouluissa ei pidettäisi enää koskaan joulujuhlia kirkossa tai kirkkoon kuuluva virkamies tekisi tällaisen ehdotuksen. Sehän olisi seurakunnan etujen vastaista. Tarkoitushan on saada seurakuntaan lisää veronmaksajia. Että siinä sulle kirkon ja uskovaisten moraalista noin niinkuin esimerkiksi. 

Uskovaiset kuvittelevat omaavansa jotenkin paremman moraalin kuin muu "roskasakki". Valitettavasti vankiloissa ei ole pelkkiä uskonnottomia/ateisteja. 

[/quote]

Kuka on naiivi? Sinun kuntasi koulutoimi noudattaa niitä sääntöjä, jotka sanellaan ihan valtakunnan tasolta, eikä siinä joku jossain Peräköyriön valtuustossa istuva yksi uskovainen pappi tai tätönen 50 kirkosta eronneen ateistin joukossa paljon paina. Puheesi paremmasta moraalista on valhetta. Niin ei uskovainen usko, vaan hän jos kuka tajuaa syntisyytensä - sinäkö et tajua? Vankiloissa on moniakin uskovaisia. He ovat tulleet uskoon vankila-aikanaan ja hylkäävät sen jälkeen entisen elämänsä. Sitten on niitä, jotka ovat aiemmin esiintyneet uskovaisina olematta sitä, esim. vallanhalun takia. Että näin että! Että siinä että!

Vierailija
80/86 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 00:00"]

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 23:33"]

Kirkollisvero ei ole 2%, vaan korkeintaan 1% kaikkialla, missä olen koskaan asunut.

[/quote]Joo joissakin on vain 1% vero. Monessa seurakunnassa kirkollisvero on 2%.

Eikö tällä lutkulahkolaisten valehtelulla ole mitää rajaa?

[/quote]

MONESSA? MONESSA? Joo, kokonaista 8 seurakuntaa 430:stä pitää kahta prosenttia! Kah-dek-san! Ei ole saatananpalvojan valehtelulla mitään rajaa.