Eroa kirkosta = 1 etelänmatka vuodessa
Jos jeesusvero on 2%, niin se tekee 2 palkansaajalta 3000e/kk 120e/kk
1440e vuodessa.
Me ollaan jo säästetty noin 25000 kun ei makseta kirkolle
Kommentit (86)
Entäs kun minulla ei ole tuloja ollenkaan. Paljonko minä tienaisin vuodessa?
Kiitos, mutta ei kiitos. Kuulun mieluummin kirkkoon.
Joko tämä iänikuinen virsi taas alkaa. Ollaan jo kuultu joka vuosi. Miksi meitä pitää yrittää käännyttää joka vuosi. Minä kuulun kirkkoon ja sillä siisti. Onko se niin vaikea ymmärtää?
Itse belsebuubiko se täällä mainostaa, vedoten materiaaliseen mammonaan? Entäs sitten kun kuolen, niin saan käristyä helvetin ikitulessa kun erosin kirkosta av-palstan takia?
Epäreilua. Minä en nytkään kuulu kirkkoon. Mistä minä säästän? En juo viinaa, en tupakoi, en shoppaile. Kertakaikkiaan epäreilua.
3000e, 1% on 30e, elikä 2% = 60e /kk
kahdelta siis 120e/kk
vuodessa on 12kk, elikä 12 * 120e = 1400 e vuodessa.
ap
[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 22:36"]
Entäs kun minulla ei ole tuloja ollenkaan. Paljonko minä tienaisin vuodessa?
Kiitos, mutta ei kiitos. Kuulun mieluummin kirkkoon.
[/quote]Ikävä todeta, mutta kuvaa hyvin minkälaiset ihmiset uskoo jumaluuksiin.....
No jos lasket Tallinnan eteläksi, niin voit yhden risteilyn sinne saada. Meidän duunariperheessä kumpikin maksaa 250 € vuodessa kirkollisveroa, joten valehtelet aika raskaasti yläkanttiin.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 22:37"]
Millä kaavalla ap tuonkin on laskenut? =))))))
[/quote]??? Provoiletko, vai etkö ihan oikeasti tajunnut ???
Lopeta tämä vaahtoaminen, ap! Olet ihan hullu näiden aloituksiesi kanssa. Minun ensi vuoden tuloni ovat opiskelijana 10 000e ja maksan kirkollisveroa 100e, hui kamala. Se 8e kuukaudessahan onkin niin suuri summa.
Ehkä tässä on ihmisillä kyse muusta kuin rahasta. Miksi haluat että mahdollisimman moni eroaa kirkosta? Vaikutat todella onnettomalta ihmiseltä, säälin sinua :( Nämä aloituksesi perjantai-iltaisin eivät anna sinusta kovin onnellista ja tasapainoista kuvaa.
Kyllä sillä mitä maksaa saakin hyvin paljon. Hyvin on halpa maksu kaikesta saamisesta, jos kaikki pitää rahassa mitata.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 22:42"]
No jos lasket Tallinnan eteläksi, niin voit yhden risteilyn sinne saada. Meidän duunariperheessä kumpikin maksaa 250 € vuodessa kirkollisveroa, joten valehtelet aika raskaasti yläkanttiin.
[/quote]
No jos joku todellakin tienaa noin vähän niin ei tuo 1-2% palkasta ole kun sellaiset 500e vuodessa kahdelta, mutta mutta on sekin rahaa, 20 vuodessa 10.000 euroa vaikka lapsen opiskelua varten.
Minun mielestä on järkevää säästää 10.000 euroa lapselle, erityisesti jos ei usko noihin raamatun juttuihin että noidat pitäisi polttaa ja lapset kivittää kuoliaaksi jos eivät tottele.
ap
[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 22:38"]
Joko tämä iänikuinen virsi taas alkaa. Ollaan jo kuultu joka vuosi. Miksi meitä pitää yrittää käännyttää joka vuosi. Minä kuulun kirkkoon ja sillä siisti. Onko se niin vaikea ymmärtää?
[/quote]Joka vuosi noin 50 tuhatta ihmistä huomaa että maksaa jäsenmaksua yhdistykseen, jonka arvoihin ei voi yhtyä. Yksi Porvoollinen tai Lohjallinen joka vuosi lopettaa valheessa elämisen.
Minulla on vapaus käyttää rahani mihin haluan ja käytän ne sata kertaa mieluummin esim kirkon diakonian tukemiseen kuin etelänlomien nahankärvennykseen ja ryyppäämiseen. Mitä minä siitä sielulleni saan?
Korjaan: Asun Helsingissä (jossa vähiten luterilaisia), opiskelijana vuosituloni ovat 10 000e ensi vuonna ja maksan kirkollisveroa peräti 52e!! Eli HUIMAT 4euroa ja 30senttiä kuussa!
Mistä olet repinyt nuo omat summasi? Asut jossain kunnassa, jossa kukaan muu ei maksa kirkollisveroa? Sehän riippuu kunnasta, laske laskurilla.
[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 22:47"]
[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 22:42"]
[/quote]
No jos joku todellakin tienaa noin vähän niin ei tuo 1-2% palkasta ole kun sellaiset 500e vuodessa kahdelta, mutta mutta on sekin rahaa, 20 vuodessa 10.000 euroa vaikka lapsen opiskelua varten.
Minun mielestä on järkevää säästää 10.000 euroa lapselle, erityisesti jos ei usko noihin raamatun juttuihin että noidat pitäisi polttaa ja lapset kivittää kuoliaaksi jos eivät tottele.
ap
[/quote]
Kannattaisi lukea se Raamattu.
Monissa uskonnollisissa yhdyskunnissa (ei kirkko) yhdyskunnalle maksettavat maksut ovat todella hyvin korkeat, jopa 10. Että kyllä valtion kirkkomme on halpa kaikille pavelujaan tarjoava ja kulttuuriamme koossa pitävä (vrt. Esim kirkkorakennukset, hautausmaat...)
[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 22:45"]
Lopeta tämä vaahtoaminen, ap! Olet ihan hullu näiden aloituksiesi kanssa. Minun ensi vuoden tuloni ovat opiskelijana 10 000e ja maksan kirkollisveroa 100e, hui kamala. Se 8e kuukaudessahan onkin niin suuri summa.
Ehkä tässä on ihmisillä kyse muusta kuin rahasta. Miksi haluat että mahdollisimman moni eroaa kirkosta? Vaikutat todella onnettomalta ihmiseltä, säälin sinua :( Nämä aloituksesi perjantai-iltaisin eivät anna sinusta kovin onnellista ja tasapainoista kuvaa.
[/quote]Koetko ihan oikeasti saavasi vastenetta tuolle satkulle? Paljonko tulee hintaa yhdelle jumalanpalvontatilaisuudelle johon olet osallistunut?
PS. kirkon ovella ei kysytä jäsenkirjaa, vaan tilaisuudet ovat kaikille avoimia, myös kirkkoon kuulumattomille.
Eroaminen kestää noin 15 sekunttia. Aika hyvä tuntipalkka.
https://www.eroakirkosta.fi/dynamic/index.php/erolomake