Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työhaastatteluihin menee hermo!!

Vierailija
26.12.2013 |

Käyn paljon työhaastatteluissa, ja aina siellä muistetaan sanoa kuinka haastatteluihin on otettu vain parhaat ja olen siis ns. kova luu.. Kuitenkaan paikkoja en saa, vaikka sanovatkin haastatteluissaan että olen todella vahvoilla.. Kun soitan rekryilmoituksen (ette valitettavasti saanut tällä kertaa paikkaa) tultua haastattelijalle kysyäkseni miten voisin itseöni kehittää ja parantaa niin vastaus on aina että olitte erittäin vahvoilla ja viimeiseen saakka pöydällämme, eikä mitään kehittämiskohdeideoita koskaan tule...

Mistä siis saan koskaan tietää, miksi minua ei valita työhön? Kyse ei ole yleisestä habituksesta sillä pukeudun aina siististi..

Kommentit (91)

Vierailija
21/91 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 00:27"]Oletko lihava? Se voi oikeasti vaikuttaa.

[/quote]

Miksi alapeukku? Jos kaksi hakijaa muuten samalla viivalla -toinen laiha ja toinen lihava -kumman luulette valittavan?

Tutkimukset osoittavat, että ruumiinrakenteella on oikeasti merkitystä.

Vierailija
22/91 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä toivotan jatkoon, mutta varo kompastuskiviäsi, joihin nyt olet jämähtänyt... eli siihenb ystävällisiin kysymyksiin, asiallisesti, ei ystävällisesti, siinä on eroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/91 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan normaalivartaloinen..

Siis esimerkiksi jos joku sanoo cv:stäni jotain hieman pieleen niin korjaan sen. Esim. jos haastattelija sanoo että mitä olet tykännyt alasta tuon 8 vuoden ajan mitä töissä olet ollut, niin saatan vastata että: sen 10 vuotta mitä olen alalla ollut on antanut minulle hyvin paljon ja olen oppinut että aina on mahdollisuus oppia lisää. Tykkään työstä, sillä se on hyvin monipuolista ja palkitsevaa.

Ainoat mitä on itselleni tullut mieleen, on se, että olen sen ikäinen että haastattelijat saattavat ajatella että tulen pian raskaaksi ja minusta tulee siten kuluja talolle.. Tuleeko muille mitään mieleen? Nämä ovat olleet hyviä nämä ehdotukset :)

Vierailija
24/91 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pitäisikö ystävällisyys vaihtaa asiallisuuteen?

Vierailija
25/91 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pitäisikö ystävällisyys vaihtaa asiallisuuteen?

Vierailija
26/91 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ystävällisestä kommentistasi, se lohduttaa :). Tässä just mietin että kun mulla kumminkin on vakinainen työpaikka, niin kuinka paljon torjutuksi tuleminen satuttaa työttömille :(

Vierailija
27/91 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäköhän alasta on kysymys?

Vierailija
28/91 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 00:41"]Kiitos ystävällisestä kommentistasi, se lohduttaa :). Tässä just mietin että kun mulla kumminkin on vakinainen työpaikka, niin kuinka paljon torjutuksi tuleminen satuttaa työttömille :(

[/quote]

Onko sinulta kysytty haastatteluissa miksi haluat vaihtaa työpaikkaa ja mitä olet vastannut?

Vierailija
29/91 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis ollut työelämässä 10v ja olet nytkin? Vieläpä iässä, jossa vauvat saattaa kiinnostaa ja vain Ystävällisesti korjaat kysyjien virheet...

Tästä löytynee joku vastaus.

Vierailija
30/91 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työpaikka on homeessa, siinähän se syy sitten olikin ja sen ihan suoraan sanon haastattelijoille. Tiedän, että näissä paikoissa minne haen niin samaa ongelmaa ei ole. Itse työ on ihan samaa kuin mitä olen hakemassa, ja jopa samassa konsernissa. 

Vierailija
31/91 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile ensi kerralla vastata siihen vaikka jotakin kehittymisestä eikä homeesta. Aina ei rehellisyys palkitse

Vierailija
32/91 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 00:48"]

Olet siis ollut työelämässä 10v ja olet nytkin? Vieläpä iässä, jossa vauvat saattaa kiinnostaa ja vain Ystävällisesti korjaat kysyjien virheet...

[/quote]

Kerro ihmeessä jos vain suinkin tiedät mikä mahtaa syynä olla? Olen aloittanut työelämäni hyvin nuorella iällä, siksi lapsien teko voisi vielä olla mahdollista 10 vuoden työkokemuksen jälkeenkin, mikäli niin haluaisin. Lapsia ei tällä hetkellä ole yhtään..

Vierailija
33/91 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 00:51"]

Kokeile ensi kerralla vastata siihen vaikka jotakin kehittymisestä eikä homeesta. Aina ei rehellisyys palkitse

[/quote]

Kiitos, tuota tarvitsee varmaankin kokeilla seuraavassa haastattelussa... Ja olen puhunut sisäilmaongelmasta, jonka haastattelijatkin ovat tienneet meidön talossamme olevan.. Mutta kokeiluun meni tuo keino jokatapauksessa :)

Vierailija
34/91 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tuo homeselitys ei kuulosta haastattelijalle hyvältä. Heitä kiinnostaa kuulla, että haluat tuottaa mahdollisimman paljon lisäarvoa firmalle, ei mitään henkilökohtaisia syitä. Lisäksi jos kaksi hakijaa on muuten samalla viivalla, niin tuohon homeeseen saattaa liittyä mielikuvia että sairastelisit paljon jne. Ja näitä mielikuvia ei tietysti sinulle tuoda edes esiin, joten et pysty niitä korjaamaankaan.

Vierailija
35/91 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kerro ihmeessä jos vain suinkin tiedät mikä mahtaa syynä olla? Olen aloittanut työelämäni hyvin nuorella iällä, siksi lapsien teko voisi vielä olla mahdollista 10 vuoden työkokemuksen jälkeenkin, mikäli niin haluaisin. Lapsia ei tällä hetkellä ole yhtään..

[/quote]

homeesta valittamisen lisäksi tässä siis lisää, voit olla varma, ettet saa teiltä duunia, kukkaan EI kukaan halua valittajaa, vaikka olisitkin oikeassa...

Uutta täkyä uusin meiningein nyt, ryhdistäydy ja kasva, ota opiksesi.

Vierailija
36/91 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 01:00"]

[/quote]

[/quote]

homeesta valittamisen lisäksi tässä siis lisää, voit olla varma, ettet saa teiltä duunia, kukkaan EI kukaan halua valittajaa, vaikka olisitkin oikeassa...

Uutta täkyä uusin meiningein nyt, ryhdistäydy ja kasva, ota opiksesi.

[/quote]

Enhän mä siellä haastatteluissa mitään valitakkaan, asiat tuon positiivisesti esille.. Esimerkiksi tuon homeasian tuon esille niin että kun he kysyvät että miksi haluan muualle, niin kerron että pidän työstäni ja työkavereistani erittäin paljon ja päätös lähteä on ollut sen takia hyvin vaikeata, mutta sisäilmaongelmien vuoksi se päätös oli tehtävä. Lisäksi haluan pysyä tässä firmassa sillä olen tykännyt näinä vuosina firmassa työskennellä.

Olen tuohon työpisteeseen siirtynyt 1.5 vuotta sitten, joten jonkun syynhän siihen tarvitsee antaa ettei vaikuta huithapelilta :/.

Vierailija
37/91 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutko miten isolla paikkakunnalla? ainakin pienemmillä paikkakunnilla yritykset tekee aika läheistä yhteistyötä keskenään ja siellä sana kulkee yrityksestä toiseen jos ovat saaneet sellaisen välinpitämättömän kuvan sinusta. Ehkä tästä ei ole sinun tapauksessa kyse, mutta tuo on yksi mahdollisuus.

Vierailija
38/91 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on nurinkurista,että työhaastattelussa ei saa olla "rehellinen".. itselleni hankaluuksia tuottaa se etten osaa kunnolla kaunistella esimerkiksi osaamiseni puutteita.. rehellisyys ei kannata, sen olen huomannut. Lisäksi minulla on pikkulapsia, mutta en tiedä oikein kannattaako asiaa nuorena naisena edes mainita. Ylipäänsä mitähän haastattelijat haluavat henk.koht elämästä tietää... sitähän ei saa kysyä, mutta kyllähän tuollaiset asiat vaikuttavat..

Vierailija
39/91 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen homealtistunut töissäni ja olen myös ihan rehellisesti kertonut sen työpaikan vaihdoksen syyksi. Ei sitä ole mitenkään huonosti otettu minun tapauksessa, sillä olen kaksi työpaikkaa jos saanut vaikka olen rehellisesti kertonut tilanteeni. Olen kyllä painottanut sitä, että minusta ei sitten kyllä pääse eroon, jos en ko. talossa saa homeoireita.

Vierailija
40/91 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mitenkään pieneltä paikalta, tuo työpaikka työllistää useampaa kymmentä tuhatta ihmistä, ja edelliset esimieheni toimivat suosittelijoinani (jotka ovat itse sanoneet mielellään toimivansa suosittelijoinani). Ja työstäni välitän ehkä hivenen liikaakin.. Voih, kuinka vaikeeta itseään onkaan arvioida!