Suursuurperheinen vastaa kysymyksiin muutaman tunnin ajan
jos jollain jotain sellaista suursuurperhettä kosvaa mielessä on jonka tiimoilta on utelias tai pohtiva.
Muille muuten vain Hyvää Joulua!
Kommentit (120)
[quote author="Vierailija" time="28.01.2014 klo 18:29"]
[quote author="Vierailija" time="25.12.2013 klo 21:23"]
[quote author="Vierailija" time="25.12.2013 klo 20:55"]
Oletko töissä? Vai koko ajan äitiyslomalla elämässä työssäkäyvien siivellä? Kuinka vanha olet?
[/quote]
Olen töissä.
Pyöritän yritystä joka työllistää monia.
Varsinaisella äitiyslomalla en ole ollut koskaan, mutta pidin yhdessä vaiheessa puolentosita vuoden "omaloman", jonka ajan hoidin vaikeavammaista lapsenlasta.
Ja olen 48.
[/quote]
Sinun nimelläsi ei ole yhtään rekisteröityä yritystä. 2001 on rekisteröity nimelläsi Kotichat-verkkoportaalitoiminimi, joka on kuitenkin poistettu ennakkoperintärekisteristä jo 2008. Eli minkähän niminen mahtaa olla "yrityksesi, joka työllistää monia"?
[/quote]
Kyllä kai suurperhettäkin voi pitää yrityksenä.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 00:54"]
Aivan, tietämättä mitään. Voi, kunpa tietäisitkin :( Plussalla Mummeliisa poltti siltansa kaikkiin. Jopa häntä pitkään puolustaneet ja oikeatkin kaverit joutuivat lopulta myöntämään, että ap on muuttunut sekopäiseksi ja ilkeäksi, kun kulissit lopulta kaatuivat. Ja tämähän ei ollut ensimmäinen kerta. Sama tapahtui aiemmin toisella palstalla. Mitään ei ole opittu eikä mielenterveyttä saatu kuntoon.
[/quote]
Eli et pitänyt tyypistä jollain toiella palstalla ja sitten kun huomasit hänen kirjoittaneen tänne, aloit innoissasi stalkkamaan ketjua päiväkausien ajan ja syytämään herjauksia? Ja sitten kun hän yhden kerran vastaa samalla mitalla, alat vinkumaana että sinua on nyt loukattu ja nimittelet häntä mielipuleksi?
En ollenkaan ihmettele jos hän uskoo sinulla viiraavan päässä.
Niin uskon minäkin.
Ja luultavasti jokainen muukin tämän ketjun lukenut.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 21:06"]
[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 19:15"]
Lapselle annettu aika ei ole lapsimäärästä vaan vanhempien arvoista kiinni.
Itselläni on kaksi lasta. Olisin aina halunnut ison perheen, mutta näin ei elämä ole mennyt. Joka päivä koen suurta kiitollisuutta, että olen nämä lapset saanut. Heidän puolesta tekisin mitä vaan. He on mulle kaikki kaikessa. En usko, että rakastaisin vähemmn vaikka lapsia olisi 12, äidinrakkaus on sellaista.
Tavallaan olen tyytyväinenkin, että lapsia ei enempää ole. Suomen tilanne menee koko ajan huonommaksi.. ehkä myöhemmin peruskoulun jälkeiset opinnot on maksullisia jne. Helpommin voi tukea kahta lasta kuin vaikkapa kuutta, emme siis ole mitään hyvätuloisia. Aina aion omiani auttaa ja tukea niin taloudellisesti kuin muutenkin.
Minä annan aikaa lapsilleni, mutta kyllä välillä eksyn tänne palstalle tai muuten nettiin, so?
Lapset on nyt jo koululaisia ja itse pian 30v ja onhan sekin tavallaan ihanaa, vielä nuori ja lapset kasvaa ja ehkä jo 4kymppisenä saan olla mummo! ::))
Mutta kyllä haaveessa on vielä se 3.lapsi..jos ei nyt niin ehkä sitten vaikka 4kymppisenä.. Mutta oikeaa perhekokoa ei ole tosiaan olemassakaan.
Se on toki hullua jos ihan väsynyt ja uupunut ja sitten täytyy lisää tehdä, koska siitähän kärsii jo olemassaolevat lapsukaiset.
Meidän lapset ei ole koskaan ollu hoidossa, olen saanut hoitaa itse heidät. Meillä on paljon rakkautta ja hemmottelua,mutta myös tiukat rajat.
[/quote]
Väsymys mistä? Minusta omilla pikkuperheen omaavilla (tai lapsettomilla pareilla) on kumma tapa tehdä vähän liikaa. Mutta ei isomman perheen hoitaminen ole kummoista. Soppaa tekee parin litran sijaan muutamaa minuutin pidemmällä ajalla kymmenen litraa. Ja vanhaa soppaa voi taas jatkaa. Eri juttu jos pitää keittiössä nyhjätä ja raataa niska limassa.
Meillä lapset kolmannesta lähtien on olleet kaikki todella oma-aloitteisia ja katsoo vanhemmilta lapsilta esimerkin kun kuoritaan itse peruna niin sitä lapsi tahtoo ottaa oman veitten ja alkaa kuorimaan. Niin se vaan menee.
Ja mitä tuolee tuohon sinun yhteiskunta puheeseesi niin nimenomaan maa tarvitsee paljon lapsia, niistä kasvaa veronmaksajia ja saadaan palveluita!
Mutta olen kyllä valmis maksamaan lapsieni asioita, minähän vanhempana heistä vastuussa olen.
Tarkoitin siis omaa taloustilannetta. Toki Suomi lapsia tarvii. Tarkoitin, ett jos meillä vanhemmilla ei olisikaan töitä niin kahta pystymme paremmin tukemaan kuin vaikkapa kuutta lasta. Väsymyksellä tarkoitin sitä, että on hullua tehdä lisää lapsia jos jo aikaisempien lapsien hoitaminen ylitsepääsemättömän vaikeaa, olipa kyseessä sitten toinen tai seitsemäs lapsi
Kyllä lapsia tarvitaan ja hyvä niin. Itsekin olisin halunnut ison perheen,mutta nyt olen onnellinen ja tyytyväinen kahden äiti
-ei ap-
[/quote]
Miksi kaksinkertainen nimitys: suursuurperhe, vaikka samassa ruokataloudessa elävien määrä pienenee?
Oletko tietoinen, että suomi24-palstalla joku kirjoittaa joulunvietostaan, joka on 1:1 teidän takavuosien mökkijouluista, vain erotuksella, että ei ole uusperhe ja tyttärentytär on pojanpoika.
[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 14:25"]
Oletko tietoinen, että suomi24-palstalla joku kirjoittaa joulunvietostaan, joka on 1:1 teidän takavuosien mökkijouluista, vain erotuksella, että ei ole uusperhe ja tyttärentytär on pojanpoika.
[/quote]
Heh. En ollut tietoinen, mutta kuulostaa hauskalta tavalta "stalkata".
Monenlaisia moniongelmaisia kun nettiin mahtuu, niin tuollainen lie sieltä vähemmän ikävästä päästä..
Tämän ketjussa esiintyvä "tietäjä" joka kertoilee "totuuksiaan" taas sitten sitä toista tyyppiä. Hänenkaltaisen vuoksi en viitsi enää palstoilla juurikaan käydä ja luovuin mm. kakspplussasta kokonaan. Heistä tulee tahmainen ja likainen olo - pahantahtoisuus tarttuu.
[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 09:56"]
Ymmärrän varsin hyvin. Mutta masennus tai mikään muukaan ongelma ei oikeuta ihmistä käyttäytymään muita kohtaan samalla tavalla kuin sinä käyttäydyt. Nuo sinun muiden sairaaksi haukkumiset on jo puhkiin kulutettuja, että keksi niiden sijaan jotain uutta ja hoida ITSESI kuntoon. Olet todella, todella kova syyttämään aina muita ja vierittämään syyn muiden niskaan. Muut on niin inhottavia, pahansuopia, sairaita, ymmärtämättömiä jne. ja sinä itse Äiti Teresa, vaikka todellisuudessa tilanne on juuri päinvastoin. Mutta tuotahan masentuneet valitettavasti monesti tekevät, syyttävät muita ongelmistaan.....
[/quote]
Onnellista uutta vuotta sinullekin! :D
[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 09:26"]
Ihan totta, että minulle on diagnosoitu vaikea masennus johtuen lähinnä keskeneräisistä surutöistä.
Et ehkä ymmärrä sitä (kaltaisesi tuskin koskaan ymmärtävät), mutta puolison, lapsen ja lapsenlapsen kuolemat, syöpä jne. ovat joillekin ihmisille kovin vaikeita asioita käsitellä. Ihan niin vaikeita, että johtavat jopa masennukseen.
Mutta kiitos kuitenkin, kun jaksat muistuttaa, että masennukseni on mt-ongelma.
Se kertoo paljon siitä, kuinka ymmärtävä, kypsä ja ystävällinen ihminen olet.
[/quote]
Ymmärrän varsin hyvin. Mutta masennus tai mikään muukaan ongelma ei oikeuta ihmistä käyttäytymään muita kohtaan samalla tavalla kuin sinä käyttäydyt. Nuo sinun muiden sairaaksi haukkumiset on jo puhkiin kulutettuja, että keksi niiden sijaan jotain uutta ja hoida ITSESI kuntoon. Olet todella, todella kova syyttämään aina muita ja vierittämään syyn muiden niskaan. Muut on niin inhottavia, pahansuopia, sairaita, ymmärtämättömiä jne. ja sinä itse Äiti Teresa, vaikka todellisuudessa tilanne on juuri päinvastoin. Mutta tuotahan masentuneet valitettavasti monesti tekevät, syyttävät muita ongelmistaan.....
[/quote]
Luin ketjun kahtene kertan läpi, enkä huomannut ap:n kertaakana syyllistyneen noihin luettelemiisi asioihin.
Sinä sen sijaan teit sitä, mistä ap:tä syytät, toistuvasti. Olisiko siis peiliin katsomisen ja pienen häpeähetken paikka?
[quote author="Vierailija" time="31.12.2013 klo 09:26"]
Ihan totta, että minulle on diagnosoitu vaikea masennus johtuen lähinnä keskeneräisistä surutöistä.
Et ehkä ymmärrä sitä (kaltaisesi tuskin koskaan ymmärtävät), mutta puolison, lapsen ja lapsenlapsen kuolemat, syöpä jne. ovat joillekin ihmisille kovin vaikeita asioita käsitellä. Ihan niin vaikeita, että johtavat jopa masennukseen.
Mutta kiitos kuitenkin, kun jaksat muistuttaa, että masennukseni on mt-ongelma.
Se kertoo paljon siitä, kuinka ymmärtävä, kypsä ja ystävällinen ihminen olet.
[/quote]
[/quote]
Taitaa olla kyllä niin päin, että masentuneet syyttävät itseään muiden ongelmista...
Mutta varsinainen kommenttini ap:n keskusteluja kaksplussalla seuranneena: Taisi olla niin, että muut korottivat hänet jalustalle ja sitten, kun heille ilmeni, että osaa se mummeliisakin sivaltaa takaisin, ajoittain ilkeästikin, niin menivät jotenkin sekaisin, kun osoittautui ihan tavalliseksi ihmiseksi, eikä selaiseksi "palstapyhimykseksi", joksi jotkut olivat hänet omassa mielessäään muokanneet. Itse pidin napakasta tyylistä ja äidyinpä itsekin ajoittain väittelyihin.
Kannattaisi yhden jos toisenkin katsoa vähän peiliin.
ap:lle jaksamista ja parempaa vuotta 2014 :)
[quote author="Vierailija" time="25.12.2013 klo 21:23"]
[quote author="Vierailija" time="25.12.2013 klo 20:55"]
Oletko töissä? Vai koko ajan äitiyslomalla elämässä työssäkäyvien siivellä? Kuinka vanha olet?
[/quote]
Olen töissä.
Pyöritän yritystä joka työllistää monia.
Varsinaisella äitiyslomalla en ole ollut koskaan, mutta pidin yhdessä vaiheessa puolentosita vuoden "omaloman", jonka ajan hoidin vaikeavammaista lapsenlasta.
Ja olen 48.
[/quote]
Sinun nimelläsi ei ole yhtään rekisteröityä yritystä. 2001 on rekisteröity nimelläsi Kotichat-verkkoportaalitoiminimi, joka on kuitenkin poistettu ennakkoperintärekisteristä jo 2008. Eli minkähän niminen mahtaa olla "yrityksesi, joka työllistää monia"?
[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 14:08"]
Mikä kännykkä sinulla on?
[/quote]
Lumia 625
Lastani on pitkään kiusannut suurperheen lapsi. Äidillä ei ole aikaa keskustella lapsen kanssa, eikä kasvattaa lastaan. Miten hoidan asian äidin kanssa, joka ei ehdi paneutua asiaan?
Tervehdys Mummeliisa. Et vaan malta pysyä palstoilta pois. Plussan jätit suurieleisesti, mutta nyt täällä pätemässä.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 15:58"]
Lastani on pitkään kiusannut suurperheen lapsi. Äidillä ei ole aikaa keskustella lapsen kanssa, eikä kasvattaa lastaan. Miten hoidan asian äidin kanssa, joka ei ehdi paneutua asiaan?
[/quote]
Sisulla. En osaa muuta neuvoa.
Minäkin olen aian joskus törmännyt näihin lapsiin, joiden vanhemmat eivät tahdo/jaksa/osaa kasvattaa ja tukea lapsiaan.
Jos puhe koulun/tarhan kanssa sekä yhteydenotto vanhempiin ei auta, niin aina on jäljellä ne "järeät" keinot eli rikosilmoitus ja yhteydenotto lastensuojeluun. Useimmiten niillä uhkamainen jo riittää...
Hienoa, että otat kiusaamisen vakavasti.
Liian moni vanhempi katsoo moista sormiensa välistä.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 16:00"]
Tervehdys Mummeliisa. Et vaan malta pysyä palstoilta pois. Plussan jätit suurieleisesti, mutta nyt täällä pätemässä.
[/quote]
Tervehdys sinullekin. Olet näemmä yhä vielä yhtä ystävällinen ja asiallinen kuin ennenkin. :)
[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 21:09"]
61.lle Tietämättä mitä tässä kirjoittelet niin ihmettelen miksi sinun sivallukseesi toinen ei voi vastata samalla mitalla. Minusta tuo toinen joka vastasi piikkiisi oli ihan asiallinen vastaveto (lue siis yhtä asiaton).
[/quote]
Aivan, tietämättä mitään. Voi, kunpa tietäisitkin :( Plussalla Mummeliisa poltti siltansa kaikkiin. Jopa häntä pitkään puolustaneet ja oikeatkin kaverit joutuivat lopulta myöntämään, että ap on muuttunut sekopäiseksi ja ilkeäksi, kun kulissit lopulta kaatuivat. Ja tämähän ei ollut ensimmäinen kerta. Sama tapahtui aiemmin toisella palstalla. Mitään ei ole opittu eikä mielenterveyttä saatu kuntoon.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 15:58"]
[/quote]
Onko isällä aikaa kasvattaa lastaan? Voisiko miehesi hoitaa asian isän kanssa?
[quote author="Vierailija" time="01.01.2014 klo 19:37"]
Ok, kiitos. Hyvä vastaus. :) Silti... Aika erikoisesti viestiviä ihmisiä ollut tänäänkin liikkeellä. Tuollaisiin ei törmää irl - onneksi. Ainakaan vielä en ole moisia kohdannut.
[/quote]
En minäkään. Moisia. ;)