Onko turhaa haaveilla lapsesta 43 vuotiaana?
Millainen onnistumis % mahtaa olla? Jos entuudestaan minulla ei lapsia ole, miehellä 3.
Millainen riski että lapsi vammainen? Aborttia en kykene missään tapauksessa tekemään.
Taitaa olla liian suuret riskit jo.
Kommentit (80)
Kyllä minun mielestäni tuossa iässä sopii paremmin mummoksi, jätä suosiolla lapsenteot nuoremmille! Jos miehelläsi on lapsia niin oottelette vaan rauhassa mukavaa isovanhemmuutta, sekin on mukavaa!
Olisit yli viiskymppinen kun lapsi menisi kouluun, ei kukaan halua mummoäitiä, ajatelkaa vähän lapsiakin!
[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 21:52"]
Kyllä minun mielestäni tuossa iässä sopii paremmin mummoksi, jätä suosiolla lapsenteot nuoremmille! Jos miehelläsi on lapsia niin oottelette vaan rauhassa mukavaa isovanhemmuutta, sekin on mukavaa!
Olisit yli viiskymppinen kun lapsi menisi kouluun, ei kukaan halua mummoäitiä, ajatelkaa vähän lapsiakin!
[/quote]
Itse en näe itseäni mummona vielä mitenkään, vaikka esikoinen on jo aikuinen ja oma äiti oli vain vuoden mua vanhempi mummuksi tullessaan. Oma mumminikin oli vain 36-vuotiaana mummu.
t: iltatähti 3v, itse 44v.
[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 21:52"]
[/quote]
Entäs jos olosuhteiden pakottamana tulee mummoäidiksi? Niin minulle kävi.
Halle tuli kyllä ihan luomusti raskaaksi, itse olen satavarma että onistuisi kertalaakista samassa iässä, kuten aina tähänkin asti.
[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 20:46"]Itse pienten lasten vanhempana olisin enemmänkin huolissani jaksamisesta.
(Voin "salaa" todeta että ekat pari vuotta ovat aika ... kovia ..)
Itselläni on kyllä ollut jaksaminen välillä kortilla, mutta jos on vielä tuossa iässä tukiverkosto kunnossa niin antaa mennä vaan !! Onnea yritykseen!
[/quote]
No minä en voidi kuvitella näin 50v naisena olevani en
Ä esksrin äiti, saati 10 vuoden päästä murkun äiti. Mutta jokainen tavallaan
[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 21:58"]
[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 20:46"]Itse pienten lasten vanhempana olisin enemmänkin huolissani jaksamisesta.
(Voin "salaa" todeta että ekat pari vuotta ovat aika ... kovia ..)
Itselläni on kyllä ollut jaksaminen välillä kortilla, mutta jos on vielä tuossa iässä tukiverkosto kunnossa niin antaa mennä vaan !! Onnea yritykseen!
[/quote]
No minä en voidi kuvitella näin 50v naisena olevani en
Ä esksrin äiti, saati 10 vuoden päästä murkun äiti. Mutta jokainen tavallaan
[/quote]
Kunhan nyt ensin aloitat koulunkäynninkin.
Aika järkyttävää, että eskarilaisella on viisikymppinen äiti. Siis ihan oikeasti johan tarhassa ja koulussa luulevat muut vanhemmat äitiä mummiksi. Ja sanon ystävällisesti tämän, pahaa tarkoittamatta. Oma äitini on 54-vuotias ja mummi, todella vaikeaa kuvitella suunnilleen sen ikäistä pienen lapsen äitinä.. Ja äitini sai minut 30-vuotiaana.
Huomaa, 57, että olet vielä todella nuori. Kunhan ikää tulee lisää, maailma voi avartua.
Ihan hyvin voi kaikki mennä. Tsemppiä. Viimeisen lapsen sain 42v, raskaus alkoi puolivahingossa. Eli jos olet terve ja hedelmällistä tyyppiä voi hyvin vielä napata. Et ole yhtään liian vanha äidiksi, vaikka varmasti voimia koitellaankin.
No nyt äkkiä vaan siementä sisään, jos äidiksi haluat. Tunnen kyllä muitakin vanhempia äitejä, terveitä lapsia kaikilla. Ja turha sitä on miettiä, minkä ikäinen äiti olet rippikoululaiselle tai eskarilaiselle aikanaan. Ei voi olla varma elämästä, monet ovat äidittömiäkin tuolloin, ja ihan muusta syystä kuin vanhuuden takia;). Nämä on taitaa olla niiden kommentteja, jotka elävät vain lapsistaan, kun ei muutakaan ole. lapset on tehty liian nuorina ja nuoruus heitetty hukkaan, jolloin ainoa lohtu on olla "nuori" mummo tai muuta vastaava... Tämä on sinun elämäsi, ja tee elämää lisää jos siltä tuntuu, vaikka 40+ vuotiaana.
No, mä oon 50v. enkä tunne itseäni mummoksi.
Tietysti ikä vähän näkyy mutta eroa vielä oikeisiin mummoihin ja vanhuksiin.
Eli en häpeäis jos mulla ois muutaman vuoden ikäinen laps.
No kyllähän siellä eskarilaisten vanhemmissa on vaikka kuinka paljon viisikymppisiä vanhempia, isistä löytyy kuusikymppisiäkin. Ei tarvi pelätä erottuvansa joukosta mitenkään. Antaa palaa vaan!
Tottakai viiskymppinen on mummo, niitä lapsenlapsiakin voisi olla jo iso liuta, näytti miltä tahansa. Johan ne harakatkin nauraa! Miettikää nyt hieman lapsenkin tunteita älkääkä aina olko minä minä.
Nelkyt plus -ikäisiä synnyttäjiä on tuhansia joka vuosi, ei se niin harvinaista ole. Se on yleisempää kuin teiniäitiys, vaikka palstan perusteella muuta voisi luulla. Paljon enemmän se kummastuttaa, jos nelikymppinen on mummo kuin jos viisikymppisellä on esikoululainen lapsi.
Toi on ihan typerä argumentti "miettikää vähän lapsenkin tunteita". Ensinnäkin, KAIKKI lapset häpee vanhempiaan ja se on hetkellistä. Senkö takia pitäisi heittää ihmiselämä hukkaan?
Itseäni vituttaa nuoret vanhempani ihan kypällä, alkoivat leikkiä kotia ihan keskenkasvuisena eivätkä koskaa ole välittäeet lapsenlapsistaan.
[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 22:18"]
Aika järkyttävää, että eskarilaisella on viisikymppinen äiti. Siis ihan oikeasti johan tarhassa ja koulussa luulevat muut vanhemmat äitiä mummiksi. Ja sanon ystävällisesti tämän, pahaa tarkoittamatta. Oma äitini on 54-vuotias ja mummi, todella vaikeaa kuvitella suunnilleen sen ikäistä pienen lapsen äitinä.. Ja äitini sai minut 30-vuotiaana.
[/quote] Entas jos ei paallepain edes nay etta on viisikymppinen? Mina olisin havennyt silmat paastani jos olisin 54veena ollut mummi.
Mä en ollenkaan ymmärrä, miksi sille eskarilaiselle olisi ongelma yli 50 v. äiti, mutta ei isä?
Tiedän vaikka kuinka monta 40 + ja 50 + miestä, jotka ovat tulleet isäksi eikä kukaan ikinä päivitellyt mitään.
Lapseni koulussa on itseasiassa useampikin näitä "ukki-isiä" enkä ole ikinä kuullut yhtään kommenttia asiasta aikuisilta tahi lapsilta.
Minusta nainen tehköön lapsia niin kauan haluaa ja niin kauan kuin se luomusti onnistuu.
Aivan turha haaveilla, pitää ryhtyä rivakasti toimeen!