Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko turhaa haaveilla lapsesta 43 vuotiaana?

Vierailija
24.12.2013 |

Millainen onnistumis % mahtaa olla? Jos entuudestaan minulla ei lapsia ole, miehellä 3.

Millainen riski että lapsi vammainen? Aborttia en kykene missään tapauksessa tekemään.

Taitaa olla liian suuret riskit jo.

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pilaa elämääsi.

Vierailija
2/80 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nyt 42 v ja raskaana vasten kaikkia suunnitelmia ja tarkoitusta. Kaikki nuo prosenttiluvut sanovat mitä sanovat, mutta tässä ollaan, todennäköisyyksistä huolimatta. AP:lle onnea yritykseen, kaikki on mahdollista!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2013 klo 00:32"]

Minä olen nyt 42 v ja raskaana vasten kaikkia suunnitelmia ja tarkoitusta. Kaikki nuo prosenttiluvut sanovat mitä sanovat, mutta tässä ollaan, todennäköisyyksistä huolimatta. AP:lle onnea yritykseen, kaikki on mahdollista!

Tähän vielä lisäys, että ehkäisystä huolimatta. Ja että soisin tämän raskauden kelle tahansa muulle lasta toivovalle.

[/quote]

Vierailija
4/80 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla hymyilemättä kun ajattelee neljävitosta neuvolassa kolmekymppisen terveydenhoitajan ohjauksessa.

Ihmiset etsii menetettyä nuoruuttaan mutta ei se takaisin tule vaikka kuinka mummona lapsia vääntäisi!

Vierailija
5/80 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 19:20"]

[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 19:15"]

Mitähän tarvetta sitä täytellään lapsia hankkimalla missään iässä? Samat syyt ne ovat nelikymppisellä kuin parikymppiselläkin.

[/quote]

No ei kyllä ole. Parikymppinen voi hankkia lapsia vaikkapa sosiaalisen kellon ohjaamana: kun muutkin hankkivat lapsia niin minäkin. Nuorella ei myöskään ole välttämättä oma elämä samalla lailla määriteltynä kuin nelikymppisellä. Tuon ikäinen on yleens löytänyt jo ne omat juttunsa, jotka ovat tärkeitä ja joille haluaa omistautua.

Se on kyllä totta, ettei minkään ikäinen varsinaisesti tarvitse lapsia. Onnellinen voi olla ilmankin, monissa tapauksissa jopa onnellisempi.

[/quote]

Missä piireissä 2-kymppisellä on sosiaalinen paine hankkia lapsia "kun muutkin"? Minä olen akateemisesti koulutettu helsinkiläinen ja tein lapset samaan aikaan "kuin muutkin" eli 35-vuotiaana.

Vierailija
6/80 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2013 klo 07:22"][quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 19:20"] [quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 19:15"] Mitähän tarvetta sitä täytellään lapsia hankkimalla missään iässä? Samat syyt ne ovat nelikymppisellä kuin parikymppiselläkin. [/quote] No ei kyllä ole. Parikymppinen voi hankkia lapsia vaikkapa sosiaalisen kellon ohjaamana: kun muutkin hankkivat lapsia niin minäkin. Nuorella ei myöskään ole välttämättä oma elämä samalla lailla määriteltynä kuin nelikymppisellä. Tuon ikäinen on yleens löytänyt jo ne omat juttunsa, jotka ovat tärkeitä ja joille haluaa omistautua. Se on kyllä totta, ettei minkään ikäinen varsinaisesti tarvitse lapsia. Onnellinen voi olla ilmankin, monissa tapauksissa jopa onnellisempi.   [/quote]   Missä piireissä 2-kymppisellä on sosiaalinen paine hankkia lapsia "kun muutkin"? Minä olen akateemisesti koulutettu helsinkiläinen ja tein lapset samaan aikaan "kuin muutkin" eli 35-vuotiaana.[/quote]

Keravan ammattikoulupiireissä tietenkin. :D

Vierailija
7/80 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 12:38"]

Et sitten yhtään aiemmin ajatellut asiaa? Kyllä, olet jo aika vanha saamaan lapsen ja yli nelikymppisillä kaikkien raskaus-ja synnytyskomplikaatioiden, kromosomivikojen että rakennevikojen kuten sydämen rakennevian riski on voimakkaasti suurentunut. Voit silti saada terveen lapsen, mutta todellisuutta voi olla myös, että elät vakavasti vammaisen lapsen huoltajana loppuelämäsi.

[/quote]

no, meille tuli iltatähti kertalaakista, olin 42 kun lapsi syntyi ja hyvin olen jaksanut, synnytys oli edellisiä helpompi ja lapsi täysin terve. 

Vierailija
8/80 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain nuorimmat lapsistani kun olin 43 ja 45.

Se ei kuitenkaan oikein vielä kerro sinun tilanteestasi.

Jokainen on oma yksilönsä. 

Onnea kuitenkin yritykseen!

Vierailija
9/80 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No valtaosa 54-vuotiaista alkaa olla mummoja. Koska aiemmin keski-ikä lapsen saamiselle oli 25 ja nyt se on 28=53. Keskiverto mummo on sen ikäinen. Äitini on akateeminen, tohtori, ja minä olen akateeminen. Kyllä minunkin luentokavereissani on useita vanhempia. Ei yliopistolla kaikki todellakaan lykkää lastentekoa hamaan tulevaan. Johan suurin osa on maistereita 24-27 vuotiaana. T. 57

Vierailija
10/80 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuliko mieleen että jotkut oikeasti saavat kaiken? Äitiyden ja uran. Eivätkä silti ole mummoäitejä. Mieskin voi kosia viiden vuoden seurustelun jälkeen 24-vuotiaana. Ja ulkomailla on ehditty olemaan. Toisilla on kolmekymppisenä asunto, mies, ura ja kaksi lasta. Kaikki koulutetut eivät halua eivätkä lykkää lastentekoa.

Vierailija
11/80 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä muka on mitä jotkut ventovieraat ajattelevat? Eihän sitä elämässä saisi mitään aikaiseksi jos aina vaan miettisi muiden mielipiteitä. Joko muita ihmisiä ei kiinnosta pätkääkään tai sitten jos niillä joku mielipide on niin harva on niin ääliö, että tulee sitä päin naamaa sanomaan. Tärkeintä olisi miettiä mitkä ovat ne omat resurssit ja jaksaminen lapsen kasvattamiseen, muut pitäkööt (typerät) mielipiteensä ominaan.

Vierailija
12/80 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 22:49"]

Tottakai viiskymppinen on mummo, niitä lapsenlapsiakin voisi olla jo iso liuta, näytti miltä tahansa. Johan ne harakatkin nauraa! Miettikää nyt hieman lapsenkin tunteita älkääkä aina olko minä minä.

[/quote]

Ja lapsen tunne olisi että on se nyt vaan niin noloo syntyä mummoäidille että jättäisin mielummin syntymättä? Niitä se miettii siellä syntymättömien sielujen paikassa. Vanhoille vanhemmille syntyneet lapset eivät halua elää, koska sen hirveämpää kohtaloa ei voi olla kuin syntyä mummoäidin lapseksi. 

Av-mammojen yksinkertaisuus hämmästyttää. Ihankuin vanhoille vanhemmille syntymisen vaihtoehtona olisi syntyminen nuoremmille vanhemmille. Ei ole, vaan vaihtoehto on olla syntymättä ollenkaan. Tietty ihminen saa alkunsa kun tietty siittiö ja tietty munasolu kohtaavat. Tuo yksilö saa mahdollisuutensa elämään vain tuon kerran. Harva vammaisena, sairaana, köyhänä, huumehörhöjen lapsena syntyvä haluaisi kelata taaksepäin ja jättää syntymättä. Toista on mummoäitien lapsilla, karmeampaa kohtaloa ei ole kuin että eskarissa joku toinen penska huomauttaa vanhempien iästä!

Vierailija
13/80 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja ihan kuin ei olisi mitään välissä Keravan ammattioppilai9tos- lääketieteen tohtori. Suomessa on satojatuhansia naisia, jotka saavat lapsen välillä 24-29 ja heillä on hyvin erilaisia koulutustaustoja. Toiset opiskelevat vanhemmalla iällä tms. Miksi vanhemmat äidit hyökkäävät niin aggressiivisesti nuorempia vastaan? Tyyliin "hävettäisi olla mummo 55-vuotiaana"? Puolet lapsen joskus saaneista on siihen ikään mennessä mummoja...

Vierailija
14/80 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän te minusta ajattelisitte kun näkisitte. Yli viisikymppinen ihan oikeastikin mummo saattelemassa lasta esikouluun. Yllätys tuntuu olevan ihmisille, joille asia selviää, että en oikeasti olekaan lapsen äiti . Aina ei itse päätetä sitä missä iässä alkaa äidiksi. Ei niitä lapsia aina tekemällä tehdä, niitä vaan tipahtaa syliin, kuten minulla. Alon puolivälissä viittäkymppiä vauvan äidiksi. Mitä sitten, jos joku nuorista mammoista kauhistelee? Yksikään lapsi ei ole vielä asiasta ilkkunut. Lapsi ei sellaista ajattele, ellei kuule omilta vanhemmiltaan. Parempi kai kuitenkin, että nyt on lapsella äiti. Niin minä sen ajattelen. Ei hankittu vauvaa muorille, vaan äiti lapselle.

Vierailija
15/80 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2013 klo 12:53"]

Mitähän te minusta ajattelisitte kun näkisitte. Yli viisikymppinen ihan oikeastikin mummo saattelemassa lasta esikouluun. Yllätys tuntuu olevan ihmisille, joille asia selviää, että en oikeasti olekaan lapsen äiti . Aina ei itse päätetä sitä missä iässä alkaa äidiksi. Ei niitä lapsia aina tekemällä tehdä, niitä vaan tipahtaa syliin, kuten minulla. Alon puolivälissä viittäkymppiä vauvan äidiksi. Mitä sitten, jos joku nuorista mammoista kauhistelee? Yksikään lapsi ei ole vielä asiasta ilkkunut. Lapsi ei sellaista ajattele, ellei kuule omilta vanhemmiltaan. Parempi kai kuitenkin, että nyt on lapsella äiti. Niin minä sen ajattelen. Ei hankittu vauvaa muorille, vaan äiti lapselle.

[/quote]

Niin että pitääkö tässä nyt laittaa lapsi muualle, ettei vaan kenellekkään teistä mammoista tule paha mieli?

Vierailija
16/80 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2013 klo 10:20"]

Tottakai viiskymppinen on mummo, niitä lapsenlapsiakin voisi olla jo iso liuta, näytti miltä tahansa. Johan ne harakatkin nauraa! Miettikää nyt hieman lapsenkin tunteita älkääkä aina olko minä minä.

[/quote]

Ja lapsen tunne olisi että on se nyt vaan niin noloo syntyä mummoäidille että jättäisin mielummin syntymättä? Niitä se miettii siellä syntymättömien sielujen paikassa. Vanhoille vanhemmille syntyneet lapset eivät halua elää, koska sen hirveämpää kohtaloa ei voi olla kuin syntyä mummoäidin lapseksi. 

Av-mammojen yksinkertaisuus hämmästyttää. Ihankuin vanhoille vanhemmille syntymisen vaihtoehtona olisi syntyminen nuoremmille vanhemmille. Ei ole, vaan vaihtoehto on olla syntymättä ollenkaan. Tietty ihminen saa alkunsa kun tietty siittiö ja tietty munasolu kohtaavat. Tuo yksilö saa mahdollisuutensa elämään vain tuon kerran. Harva vammaisena, sairaana, köyhänä, huumehörhöjen lapsena syntyvä haluaisi kelata taaksepäin ja jättää syntymättä. Toista on mummoäitien lapsilla, karmeampaa kohtaloa ei ole kuin että eskarissa joku toinen penska huomauttaa vanhempien iästä!

[/quote]

Oletko lesti, joka kuvittelee, että kaikki lapset on synnytettävä, mitä vain voi munasoluja irrota.

Minä synnytin kolme ja lopetin siihen. Kamala ajatus miettiä, että olisi koko ikä pitänyt tehdä lisää lapsia, ettei vain sinne jonnekin olisi jäänyt niitä syntymättömiä sieluja.

Vierailija
17/80 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tee lapsi jos haluat ja onnistuu.itse olen 35v äidiksi tullut, ja äitiys on ihan paras asia.nyt olen 43v enkä enää lapsia tee koska en halua olla viisikymppinen kun ipana aloittaa koulun.mutta.jos ei minulla tätä yhtä lasta olisi, ja olisi mahdollista yrittää raskautua, tekisin sen.ihan mistä tahansa riskeistä huolimatta.

Vierailija
18/80 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2013 klo 17:09"]

[quote author="Vierailija" time="25.12.2013 klo 10:20"]

[/quote]

[/quote]

Oletko lesti, joka kuvittelee, että kaikki lapset on synnytettävä, mitä vain voi munasoluja irrota.

Minä synnytin kolme ja lopetin siihen. Kamala ajatus miettiä, että olisi koko ikä pitänyt tehdä lisää lapsia, ettei vain sinne jonnekin olisi jäänyt niitä syntymättömiä sieluja.

[/quote] Kun sinä ja sinä, niin muutkin. Hohhoijaa ! Minäkin synnytin kolme, mutta mullepa jäi tunne, että joku meidän perheestä puuttuu. Se syntymätön sielu... Ei puutu onneksi enää.

Vierailija
19/80 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kulta rakas, tottakai saat haaveilla lapsesta ♥

Yritäämään vaan, et todellakaan ole liian vanha.

Prosenteista en osaa sanoa, mutta onnea yritykseen.

Vierailija
20/80 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain prosentteja löytyi tuolta:

http://yle.fi/vintti/yle.fi/akuutti/arkisto2003/230903_b.htm

Yritä ihmeessä, jos vauvaa haluat. Lapsi tulee, jos on tullakseen.