Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka ette halua matkustaa

Vierailija
22.12.2013 |

Eli en nyt tarkoita niitä joiden täytyy rahatilanteen vuoksi tinkiä matkustamisesta, mutta jotka eivät vain välitä tällaisesta. Miksi näin on? Itsellä on lähipiiriissä muutama tällainen ihminen, jotka ei juuri kotikaupungin tai Suomen ulkopuolelle lähde. Minusta on vain niin käsittämätöntä, että jotain ei yhtään kiinnosta nähdä uusia paikkoja ja kulttuureita...

Kommentit (187)

Vierailija
121/187 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 23:55"]

Mitä te kotona lomailijat teette lomalla? Joku tossa aikaisemmin kommentoi, että loma tuntuu menevän pilalle jos on kotona. Mulla vähän sama fiilis. Rakastan kotona oloa, mutta lomilla yleensä lähden jonnekin reissuun.

En halua arvostella kenenkään tapaa lomailla, ihan mielenkiinnosta kysyn.

[/quote]

En mitään, ja siksi ne kotilomat onkin niin rentouttavia. Laitan herätyskellotkin pois, nukun kun nukuttaa ja valvon kun valvottaa, kellosta välittämättä. Teen mitä milloinkin mieli tekee, yleensä pieniä arkisia asioita kuten lukemista, kävelemässä käymistä, ruoan laittamista, musiikin kuuntelua. Seuraan vain omia impulssejani ilman minkään sovitun menemisen tai tekemisen tai kellon paineita.

Vierailija
122/187 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokainen täällä joka ei käy sivistämässä itseään vieraiden maiden kulttuurilla yms, on sielullisesti tyhjä. ja WHITE TRASH. onneksi olkoon!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/187 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 01:17"]

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 23:55"]

Mitä te kotona lomailijat teette lomalla? Joku tossa aikaisemmin kommentoi, että loma tuntuu menevän pilalle jos on kotona. Mulla vähän sama fiilis. Rakastan kotona oloa, mutta lomilla yleensä lähden jonnekin reissuun.

En halua arvostella kenenkään tapaa lomailla, ihan mielenkiinnosta kysyn.

[/quote]

En mitään, ja siksi ne kotilomat onkin niin rentouttavia. Laitan herätyskellotkin pois, nukun kun nukuttaa ja valvon kun valvottaa, kellosta välittämättä. Teen mitä milloinkin mieli tekee, yleensä pieniä arkisia asioita kuten lukemista, kävelemässä käymistä, ruoan laittamista, musiikin kuuntelua. Seuraan vain omia impulssejani ilman minkään sovitun menemisen tai tekemisen tai kellon paineita.

[/quote]

Eikö teitä kotilomailijoita häiritse se että villakoirat pyörii nurkissa ja on siivottava viikottain kuten arkenakin? Tai että pitää tehdä ruokaa, Suomessa kun ei ole varaaa mennä ulos syömään edes lomilla (siis oikeisiin ravintoloihin, mäkkäriä tmsen nyt tarkoita)?

Mä lähden noita asioita pakoon maailmalle. Enkä pane pahitteeksi kauniita uusia maisemia, uusia elämyksiä, ruokia enkä lämpöäkään. Inhoan Suomen kesää - onhan se vihreä ja kaunis mutta usein kylmä ja märkä. Mä alan elää vasta kun lämpö nousee yli 24 asteen:)

Vierailija
124/187 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä matkustin lapsena vanhempieni kanssa ulkomailla useita kertoja vuodessa. Opiskeluvuosina matkusteluun ei ollut varaa, mutta olin opiskelujen vuoksi Italiassa ja Kreikassa pari pidempää pätkää. Valmistumisen jälkeen lähdin ensimmäisinä vuosina ulkomaille joka kesä pariksi viikoksi. Viime vuosina en ole sitä tehnyt, mitä nyt Ruotsissa ja Virossa käynyt. Miksi?

a) harrastukset nielevät kuussa useamman satasen, satsaan ennemmin laadukkaaseen vapaa-aikaan ympäri vuoden

b) minulla on koira, jonka toki laitan hoitoon muutamien päivien reissujen takia, mutta en halua jättää viikoiksi

c) olen matkustanut niin paljon nuorempana, että suurin hohdokkuus siitä on karissut

d) minäkään en pidä lentämisestä, etenkään pitkistä lentomatkoista

Vierailija
125/187 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin matkustella ainoastaan siinä tapauksessa, että olisin miljonääri. Lentokoneessa ensimmäinen luokka, matkakohde jokin ekslusiivinen ja ylellinen saari jossain valkoisella hiekkarannalla kaukana kaikesta melusta. Oma yksityinen uima-allas, yksityistä ja ylellistä palvelua.

Muuten minua ei tavanomaiset kaukomatkat kiinnosta tungoksineen ja tunkeiluineen, ryyppäävistä kanssamatkustajista puhumattakaan. Kaupunkilomat sen sijaan... Niissäkin haluaisin viettää pitemmän ajan kuin yksi tai kaksi viikkoa, mieluummin kuukauden tai pari. Ja ylellisessä hotellissa, totta kai!
Mutta ennen kaikea minä olen koti-ihminen, ja kerrostalosta haluaisin muuttaa isoon taloon isolle tontille merenrantaan. Kaikkeen tarvitaan sitä muutaman miljoonan lottovoittoa, voi däämmm...

Vierailija
126/187 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 12:53"]

Ateena on kauhea roskaläjä

[/quote]

Mutta kun Ateena on ainoa paikka josta saa kunnon merkkivaatteita ja -asusteita, eli Chanelia, Vuittonia, Saint Laurentia ja Fendiä. Saarilta saa vain jotain halpaa turistikrääsää.

Vierailija
127/187 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 13:45"]

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 13:16"]

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 12:28"]

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 12:17"]

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 12:10"]Mitä inhoamsita on suomalaisissa hotelleissa? Ihan samaa paskaa se on ulkomaillakin.

[/quote]

Ei ole. Esim. Suomessa on Imatran Valtionhotelli, ja muutamat Lapin laskettelukeskusten paikat jotka eivät ole tätä samaa linjaa: 

http://hiltonnordics.com/fin/suomi/helsinki/hilton-helsinki-airport-hotel.html

Aamupalat ja muut ruoat on melkein aina Suomessa sitä samaa, pahanmakuista kananmunajauhoista tehtyä munakokkelia, nakkeja ja puuroa. 

Enemmän vaihtelua saa jo vaikka Virosta. Wienissä kun olimme miehen kanssa aamupalalla, saimme tuoretta leipää ja tuoreita hedelmiä, kalaa, hyvää lihaa ja kuohuviiniä näin esimerkiksi. Kahvikaan ei tullut automaatista. 

Minä siis en halua maksaa näistä sitä sairaan kallista hintaa mitä Suomessa pyydetään. Turha siitä on suuttua tai alapeukuttaa. Minua ei haittaa, jos sinä vaikka et koskaan poistu tästä maasta mihinkään, en arvota sinua sen perusteella. Mutta voisitte vähän kyllä avartaa maailmankatsomusta: ulkomailla todellakin on myös erilaista kuin täällä. 

[/quote]Eihän missään saa niin hyvää aamupalaa hotellissa kuin Suomessa.

[/quote]

Kannattaakin matkustaa ulkomaille, että saa syödä hyvän aamupalan :D

[/quote]

Puhe oli hotelleista, idiootti. 

[/quote]

Mutta minusta on todella huvittava motiivi matkustaa ulkomaille, että pääsee nukkumaan hotellihuoneeseen ja saa hienon aamupalan :D

Anteeksi vain, mutta kuulosti niin kornilta :D

Vierailija
128/187 |
10.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 14:32"]

Mutta minusta on todella huvittava motiivi matkustaa ulkomaille, että pääsee nukkumaan hotellihuoneeseen ja saa hienon aamupalan :D

Anteeksi vain, mutta kuulosti niin kornilta :D

[/quote]

Toisaalta joo, mut on siinä kyllä etunsa, että välillä joku muu vaihtaa lakanat, siivoo sun jäljet, kokkaa aamupalan ja pesee tiskit. Ainakin minä nautin siitä. Mut tuskin toi on kenellekään päälimmäinen motiivi matkustaa ulkomaille. Ton saman palvelun kun saa suomalaisestakin hotellista tai risteilyltä.

Vierailija
129/187 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 10:51"]

[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 01:19"]

jokainen täällä joka ei käy sivistämässä itseään vieraiden maiden kulttuurilla yms, on sielullisesti tyhjä. ja WHITE TRASH. onneksi olkoon!

[/quote]

Kerro minkä maan kulttuuri on sivistystä? Oletko sinä sivistynyt? 

Tai ehkä kommenttisi on vitsi ;)

[/quote]

Ehkä sinun kommenttisi on vitsi? ;) Sivistystä on tietenkin kaikkien maapallomme maiden kulttuurien tuntemus, tietenkin. (myös Suomen, mutta ei pelkästään sen). Sivistystä on tietysti kaikki muutkin asiat maan ja taivaan välillä, matkustus on yksi osa sivistystä. Olet hassu. ;) ;) ;)

Vierailija
130/187 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 11:03"]

[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 07:47"]

[/quote]

Eikö teitä kotilomailijoita häiritse se että villakoirat pyörii nurkissa ja on siivottava viikottain kuten arkenakin? Tai että pitää tehdä ruokaa, Suomessa kun ei ole varaaa mennä ulos syömään edes lomilla (siis oikeisiin ravintoloihin, mäkkäriä tmsen nyt tarkoita)?

Mä lähden noita asioita pakoon maailmalle. Enkä pane pahitteeksi kauniita uusia maisemia, uusia elämyksiä, ruokia enkä lämpöäkään. Inhoan Suomen kesää - onhan se vihreä ja kaunis mutta usein kylmä ja märkä. Mä alan elää vasta kun lämpö nousee yli 24 asteen:)

[/quote]

No, minulla ei ole noita talousongelmia, pystyn rahan puolesta syömään ulkona Suomessakin niin paljon kuin ikinä haluan. Mutta en kyllä niin kauhean usein halua, minä nimittäin RAKASTAN ruoanlaittoa. Se on suorastaan harrastukseni. 

Siivoaminen ja kotityöt tuntuu minusta raskailta silloin, kun ei ole lomalla, ja ne pitää tehdä väsyneenä ja kiireessä työpäivän päälle. Mutta lomalla kun on rento fiilis eikä ole pakko saada nopeasti mitään valmiiksi, minä jopa tykkään noiden hommien tekemisestä. Otan myös homman rennosti, saatan esim. vaan päättää että tänään siivoan peklän eteisen, huomenna ehkä tulee mieleen siivota vessa, jonain päivänä keittiö jne. Ei mitään painetta saada tehtyä koko asunnon siivousta tiettynä päivänä. 

t. se lainattu mitääntekemätön lomailija

[/quote]

Jos ei lomaile missään niin jää hyvin rahaa syödä Suomessakin hyvissä ravintoloissa. Rahalla jonka säästää matkustamisesta syö kyllä todella monta kertaa Suomen pahaissakin ravintoloissa.

Vierailija
131/187 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 11:49"]

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 11:39"]

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 11:29"]

Lentomatkustamisen päästöt on 2% koko maapallon vuotuisista päästöistä :) 

Minua ei kiinnosta Turkki, Egypti, Tunisia ym. vastaavat paikat joissa on tietynlainen kulttuuri. En myöskään ole koskaan hinkunut Bulgariaan, mutta Teneriffalla kävimme viime keväänä koko perhe ja se oli kivaa: vuokrattiin auto, kierrettiin saarta, oltiin ja rentouduttiin. Kaupungeista vähiten kiinnostaa Praha ja Amsterdam, ne on jotenkin (siis vain minun mielikuvissa) opiskelijoiden halpiskohteita ja heidän pilaamiaan. 

Hölmoä, tiedän, mutta onneksi maailman on täynnä paikkoja jonne mennä. Sinällään en karsasta massaturismia, olenhan rakastunut sellaisiin kaupunkeihin kuin Wien ja Lontoo, ja sellaisiin etelän kohteisiin kuin Dubrovnik ja Agios Nikolaos. 

Nyt jostain syystä kaipaan ainoastaan lämpöä, hiekkaista rantaa ja aikatauluttomuutta. 

[/quote]Aika moni taitaa kytkeä lomaan vapaa-ajan ja löyhän rahankäytön yms. asioita, jotka eivät ole oikeasti kiinni matkustamisesta, vaan saman voisi tehdä kotinurkillakin ja olisi yhtä kivaa, mutta se on jotenkin hienompaa kun sitä menee tekemään ulkomaille.

[/quote]

Suomesta ei kerta kaikkiaan löydy samaa, kuin jostain ulkomaan lomakohteesta. Suomessa ei ole tulivuoria eikä vuoria ylipäätään (rakastan vuoria). Ei ole suolaista merta, jonka aaltoihin voi sukeltaa. Ei ole pimeitä, mutta lämpimiä iltoja. Täällä ei tehdä yhtä hyvää ruokaa kuin vaikka italian ravintoloissa (oikeasti, ei tehdä). Täällä ei ole antiikin ajan raunioita. Eikä oliivilehtoja tai viinitiloja. Täällä ei ole kunnollista, ulkoilmassa olevaa vesipuistoa. Eikä missään lähi eläinpuistossa näe miekkavalaita, saati että näkisi niitä luonnossa! 

Suomessa ei ole suurkaupunkeja eikä pilvenpiirtäjiä. Suomessa ei ole isoja elokuvastudioita. Suomessa ei voi yhtä aikaa loikoilla järven rannalla ja viestitellä ylhäällä snoukkaavalle miehelle että tule jo, mulla on nälkä. Suomessa ei ole alppikyliä, eikä täällä samalla tavalla pääse kokeilemaan, miten pärjää saksan tai italian kielellä muiden kanssa. 

MINÄ en ole kiinnostunut näyttämään kenellekään, että katso minä matkustan. Minä itse haluan, ja se riittää. Ja sitä paitsi, jossain toisessa maassa sillä samalla lomarahalla mitä työnantajalta saa, saa niiiiiiiiin paljon enemmän kaikkea (enkä nyt puhu mistään shoppailusta), että se jo itsestään kannattaa. Suomea yhtään väheksymättä siis. 

[/quote]

Meri on suolainen Suomessakin. Helsingissä on italialaisia ravintoloita ja ruoka on todellakin yhtä hyvää, alkuperäistä ja aitoa kuin Italiassakin. Jopa henkilökunta on italiasta ja omistajakin joissain paikoissa eli ruoka on todellakin samanlaista. Suomessa on kyllä historiallisia linnanraunioita, tosin ei välttämättä antiikista asti, mutta keskiajalta. Viinitilojakin Suomessa on. Serena on ihan ok vesipuisto. Ja niitä lämpimiä ja pimeitä iltojakin täällä on.

Vierailija
132/187 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 12:24"]

- maha menee aina sekaisin ulkomaanlomilla, pohjoismaiden ulkopuolella

- saan aurinkoihottumaa ja iho punoittaa ja palaa herkästi

- inhoan pakkaamista ja etenkin matkatavaroiden purkamista paluun jälkeen

- matkustaminen stressaa niin paljon että sen ulkomaanviikon tai parin jälkeen tuntuu siltä että tarvitsisin lomaa

- kyllästyn olemaan yhdessä paikassa matkan aikana, ja rasittaa muutenkin mennä samaan hotelliin, samaan aamiaisravintolaan samojen lomailijoiden kanssa, nähdä samoja tyyppejä töissä respassa viikon tai kaksi ja vääntää tekohymyä niiden kanssa

- iho kuivuu ja kärsii ja vanhenee lentokoneilmassa, vaikka ostaisin 300 euron kosteusvoiteen sitä kosteuttamaan ja suojaamaan

- saan aina jonkun korvatulehduksen tai poskiontelotulehduksen koneessa kun joku muu lähtenyt pöpöisenä matkaan!

- tuo hki-vantaan lentokenttä on ankea, mutta pakko mennä sen kautta ja viettää aikaa siellä jos aikoo jonnekin lentää

rahaa kyllä olisi matkustaa, mutta käytän sen mieluummin muuhun

[/quote]

Minulla menee maha sekaisin -aina-  kun syön ravintoloissa Suomessa. Myös paremmissa sellaisissa.

Vierailija
133/187 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 12:53"]

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 12:31"]

Mä en tajua miten joku jaksaa, viitsii tai haluaa ylipäätään olla jollain Kreikan saarella viikon ajan! Löydän tekemistä Ateenassa tai muussa isommassa kaupungissa tai Kreetalla joka sen verran isompi, mutta tuntuu siltä että 2 päivää jollain muulla pienemmällä saarella on jo tarpeeksi ja ne viimeiset päivät tekee vaan mieli kiljua että "boring"!

[/quote]

Ateena on kauhea roskaläjä, itse tykkään olla jollain hiljaisella saarella, jaksan ihan hyvin ottaa aurinkoa, lukea, nukkua noin 12h vuorokaudessa, syödä, ja uida vaikka parikin viikkoa.

Valitsen vielä yleensä jonkun sellaisen hotellin, jossa on oma ranta, jotta voin aamulla vain mennä rannalle suoraan lukemaan, ja uimaan, sitten hotellihuoneeseen nukkumaan päiväunet, sitten taas uimaan, ja syömään, ja illalla nukkumaan vähän lisää.

En yhtään tykkää mistään haisevista, likaisista kaupungeista, joissa on meteliä, ja olen siis asunut suurimman osan elämääni tukholmassa, ja lontoossa, joten kestän kyllä isojakin kaupunkeja, mutta lomalla en yhtään välitä.

Toinen hauska lomailutyyppi on jotkut shetlanninsaaret, ja ylämaat, noiden aurinkolomien lisäksi.

[/quote]

En ymmärrä mitä järkeä on lukea ulkomaan lomamatkoilla. Todella kalliiksi tulee kirjan lukeminen. Sen voi lukea kotona. Menee matka ihan hukkaan jos sen käyttää edes osittain lukemiseen. Täysin älytöntä mielestäni. Minä en tuhlaa matkojani ja matkasta maksamiani rahoja lukemiseen.

Vierailija
134/187 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 19:12"]

[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 11:03"]

[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 07:47"]

[/quote]

[/quote]

No, minulla ei ole noita talousongelmia, pystyn rahan puolesta syömään ulkona Suomessakin niin paljon kuin ikinä haluan. Mutta en kyllä niin kauhean usein halua, minä nimittäin RAKASTAN ruoanlaittoa. Se on suorastaan harrastukseni. 

Siivoaminen ja kotityöt tuntuu minusta raskailta silloin, kun ei ole lomalla, ja ne pitää tehdä väsyneenä ja kiireessä työpäivän päälle. Mutta lomalla kun on rento fiilis eikä ole pakko saada nopeasti mitään valmiiksi, minä jopa tykkään noiden hommien tekemisestä. Otan myös homman rennosti, saatan esim. vaan päättää että tänään siivoan peklän eteisen, huomenna ehkä tulee mieleen siivota vessa, jonain päivänä keittiö jne. Ei mitään painetta saada tehtyä koko asunnon siivousta tiettynä päivänä. 

t. se lainattu mitääntekemätön lomailija

[/quote]

Jos ei lomaile missään niin jää hyvin rahaa syödä Suomessakin hyvissä ravintoloissa. Rahalla jonka säästää matkustamisesta syö kyllä todella monta kertaa Suomen pahaissakin ravintoloissa.

[/quote]

Mutta ei niissä 3-4 hyvässä ravintolassa viitsi montaa kertaa käydä. Maailmalla on aina vastassa loistavia uusiaravintoloita. Suomessa on aina se riski että maksaa mansikoista ruuasta minkä itse tekee paremmin....

Vierailija
135/187 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 19:30"]

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 11:49"]

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 11:39"]

Minua ei kiinnosta Turkki, Egypti, Tunisia ym. vastaavat paikat joissa on tietynlainen kulttuuri. En myöskään ole koskaan hinkunut Bulgariaan, mutta Teneriffalla kävimme viime keväänä koko perhe ja se oli kivaa: vuokrattiin auto, kierrettiin saarta, oltiin ja rentouduttiin. Kaupungeista vähiten kiinnostaa Praha ja Amsterdam, ne on jotenkin (siis vain minun mielikuvissa) opiskelijoiden halpiskohteita ja heidän pilaamiaan. 

Hölmoä, tiedän, mutta onneksi maailman on täynnä paikkoja jonne mennä. Sinällään en karsasta massaturismia, olenhan rakastunut sellaisiin kaupunkeihin kuin Wien ja Lontoo, ja sellaisiin etelän kohteisiin kuin Dubrovnik ja Agios Nikolaos. 

Nyt jostain syystä kaipaan ainoastaan lämpöä, hiekkaista rantaa ja aikatauluttomuutta. 

[/quote]Aika moni taitaa kytkeä lomaan vapaa-ajan ja löyhän rahankäytön yms. asioita, jotka eivät ole oikeasti kiinni matkustamisesta, vaan saman voisi tehdä kotinurkillakin ja olisi yhtä kivaa, mutta se on jotenkin hienompaa kun sitä menee tekemään ulkomaille.

[/quote]

Suomesta ei kerta kaikkiaan löydy samaa, kuin jostain ulkomaan lomakohteesta. Suomessa ei ole tulivuoria eikä vuoria ylipäätään (rakastan vuoria). Ei ole suolaista merta, jonka aaltoihin voi sukeltaa. Ei ole pimeitä, mutta lämpimiä iltoja. Täällä ei tehdä yhtä hyvää ruokaa kuin vaikka italian ravintoloissa (oikeasti, ei tehdä). Täällä ei ole antiikin ajan raunioita. Eikä oliivilehtoja tai viinitiloja. Täällä ei ole kunnollista, ulkoilmassa olevaa vesipuistoa. Eikä missään lähi eläinpuistossa näe miekkavalaita, saati että näkisi niitä luonnossa! 

Suomessa ei ole suurkaupunkeja eikä pilvenpiirtäjiä. Suomessa ei ole isoja elokuvastudioita. Suomessa ei voi yhtä aikaa loikoilla järven rannalla ja viestitellä ylhäällä snoukkaavalle miehelle että tule jo, mulla on nälkä. Suomessa ei ole alppikyliä, eikä täällä samalla tavalla pääse kokeilemaan, miten pärjää saksan tai italian kielellä muiden kanssa. 

MINÄ en ole kiinnostunut näyttämään kenellekään, että katso minä matkustan. Minä itse haluan, ja se riittää. Ja sitä paitsi, jossain toisessa maassa sillä samalla lomarahalla mitä työnantajalta saa, saa niiiiiiiiin paljon enemmän kaikkea (enkä nyt puhu mistään shoppailusta), että se jo itsestään kannattaa. Suomea yhtään väheksymättä siis. 

[/quote]

Meri on suolainen Suomessakin. Helsingissä on italialaisia ravintoloita ja ruoka on todellakin yhtä hyvää, alkuperäistä ja aitoa kuin Italiassakin. Jopa henkilökunta on italiasta ja omistajakin joissain paikoissa eli ruoka on todellakin samanlaista. Suomessa on kyllä historiallisia linnanraunioita, tosin ei välttämättä antiikista asti, mutta keskiajalta. Viinitilojakin Suomessa on. Serena on ihan ok vesipuisto. Ja niitä lämpimiä ja pimeitä iltojakin täällä on.

[/quote]

Haha.... kerropa missä Suomessa on baroloa tai nebbioloa tuottava viinitila?

Vierailija
136/187 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

vietän mielelläni kaiken mahdollisen vapaa-ajan mökillä, purjehtimassa tai tallilla.

Matkustaminen on epämukavaa vapaa-ajan tuhlausta minulle.

Vierailija
137/187 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2014 klo 19:36"]

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 12:24"]

- maha menee aina sekaisin ulkomaanlomilla, pohjoismaiden ulkopuolella

- saan aurinkoihottumaa ja iho punoittaa ja palaa herkästi

- inhoan pakkaamista ja etenkin matkatavaroiden purkamista paluun jälkeen

- matkustaminen stressaa niin paljon että sen ulkomaanviikon tai parin jälkeen tuntuu siltä että tarvitsisin lomaa

- kyllästyn olemaan yhdessä paikassa matkan aikana, ja rasittaa muutenkin mennä samaan hotelliin, samaan aamiaisravintolaan samojen lomailijoiden kanssa, nähdä samoja tyyppejä töissä respassa viikon tai kaksi ja vääntää tekohymyä niiden kanssa

- iho kuivuu ja kärsii ja vanhenee lentokoneilmassa, vaikka ostaisin 300 euron kosteusvoiteen sitä kosteuttamaan ja suojaamaan

- saan aina jonkun korvatulehduksen tai poskiontelotulehduksen koneessa kun joku muu lähtenyt pöpöisenä matkaan!

- tuo hki-vantaan lentokenttä on ankea, mutta pakko mennä sen kautta ja viettää aikaa siellä jos aikoo jonnekin lentää

rahaa kyllä olisi matkustaa, mutta käytän sen mieluummin muuhun

[/quote]

Minulla menee maha sekaisin -aina-  kun syön ravintoloissa Suomessa. Myös paremmissa sellaisissa.

[/quote]

Elämäni ainoat ruokamyrkytykset (3) olen saanut Helsingissä:)

Vierailija
138/187 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 12:27"]

Minä en ainakaan jaksa lähteä yhtään mihinkään. Työ, perhe, remontoitava omakotitalo ja harrastukset vievät mehut kyllä 110%-sesti. En ymmärrä, miksi matkalle pitäisi lähteä "puoliväkisin" itseä kiusaamaan?

Kyllä, matkoilla voi olla kivaa, se on avartavaa, pääsee eroon arjesta jne. jne. mutta minusta se on vain yksinkertaisesti raskasta, vie pirusti aikaa ja aika paljon myös rahaa. Matkailu kuuluu mielestäni elämänvaiheeseen, jossa en itse juuri nyt ole.

Haluan käyttää - äh, minun on PAKKO käyttää - lomani kaikkeen hyödylliseen tekemiseen, ja myös sukulaisten ja ystävien tapaamiseen ihan jo siitä syystä, että ihmissuhteet eivät rapaudu. Loput vähäisistä lomapäivistäni haluan käyttää lähinnä univelan paikkaamiseen. Jos vaimo alkaisi väkisin haluamaan jonnekin matkalle, olisi tilanne kyllä vakavan kriisin paikka. Onneksi hänkään ei ole pahemmin kaipaillut ulkomaille *koputtaa puuta*, vaan viihtyy kotona ja puutarhassa kuten minäkin. Reissut naapurikaupunkeihin ja yön yli vierailut ystävien luo saavat luvan paikata ulkomaanlomien tarvetta seuraavat 5-10 vuotta.

[/quote]

Matkat eivät mielestäni vie paljoa aikaa. Jos on 4 viikkoa kesällä lomaa, niin viikon lomamatka ei siitä paljoa vie. Kolme viikkoa jää sitten vielä kaikken muuhun tekemiseen ja rentoutumiseen kotimaassa. Ja lomailu ei ole raskasta ja stressaavaa, riippuu mitä siellä tekee. Ei sinne tarvitse rehkimään mennä ja suorittamaan kaikenmaailman kohteita. Lomailu on mielestäni kevyempää ja helpompaa kuin kotona oleminen. Kotonahan on pakko tehdä kaikenlaista rasittavaa. Jo pelkästään laittaa ruokaa, käydä kaupassa ja siivota, lomamatkalla niitä ei tarvitse tehdä itse. Vuodessa on 52 viikkoa ja jos niistä yhden on reissussa niin ei se kyllä paljoa aikaa vie. Lomamatkalla voi sitäpaitsi yhtä hyvin rentoutua kuin kotona. Oma vika että monet siellä kuluttavat voimansa. Vähemmälläkin näkee ihan tarpeeksi ja kaikissa nähtävyyksissä ei ole pakko käydä.

Vierailija
139/187 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 12:28"]

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 12:20"]

[/quote]

Joo, tiedän tämän. Mielestäni 2 % maapallon hiilipäästöistä ei kuitenkaan ole vähän vaan itse asiassa aika paljon, varsinkin, jos suuri osa siitä on pelkkää "hupilentelyä". Päästöjen vähentämisessä jokainen prosentti on tärkeä.

Lisäksi henkilökohtaisella tasolla lentämisen vaikutus päästöihin on suuri. Paljon suurempi kuin ruuan, asumisen, kulutuksen. Jos haluaa pitää oman hiilijalanjälkensä pienenä, ei pidä lentää. Ja minun nähdäkseni meidän kaikkien tulisi tehdä voitavamme päästöjen vähentämiseksi. Siksi tuolla "kahden prosentin argumentilla" ei mielestäni voi perustella lomalentoja.

- 73 -

[/quote]

Toivottavasti pysytte myös poissa Itämerta seilaavilta laivoilta? Ette osta mitään, mikä on rahdattu tänne laivalla toiselta puolelta maapalloa? Toivottavasti teillä ei ole koiraa, ja toivottavasti ette tue suomalaisia kasvihuoneissa talvisin vihanneksia kasvattavia viljejöitä? 

Niin, elämä on valintoja, eikä tänä päivänä ihan heti voi sanoa, että välttämällä yhtä ainoaa aisaa, tekisi oikein. 

[/quote]

Niin, elämä on valintoja. Joku valitsee mainitsemasi asiat ja jättää jotain muuta valitsematta. Joku valitsee jotain muuta ja jättää mainitsemasi asiat valitsematta. Niin teet sinäkin, paitsi jos et valitse mitään.

Vierailija
140/187 |
22.03.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2014 klo 13:14"]

Olen aika paljon matkustellut maailmalla, mutta parhaimman matkani tein junalla Rovaniemelle, koska sain tehdä sen rakastamani ihmisen kanssa.

[/quote]

Etkö ole matkustellut ulkomailla rakastamasi ihmisen kanssa tai muualla Suomessa? Ainoastaan junamatkalla Rovaniemelle??!!!???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kuusi