Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi itku :D FB-kirpparilla joku "kysyy miehen mielipiteen"

Vierailija
21.12.2013 |

Kyse on lapsen lelusta, joku maatila hevosineen, hinta 12e. Joku varannut sen kommentilla "Varaan! Kysyn vielä mieheltä mielipiteen!" Siis oikeasti?!! Mun mies sais hyvät naurut jos menisin jostain lelusta kysymään mielipidettä :D

Kommentit (103)

Vierailija
61/103 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Ap vaikuttaa sellaiselta tyypiltä, jonka tapa hoitaa asioita on ainoa oikea. Meillä myös niin, että molemmat ollaan osittaisella hoitovapaalla, joten mies on yhtä lailla vastuussa lapsista ja samalla myös lasten hankinnoista. Ja oikeastaan meillä se menee niin että minä ostan enimmäkseen lasten vaatteet, ja mies sitten muut, elikä käytännössä lelut, harrastusvälineet jne. Olisin myös saattanut olla tuo nainen, koska jos vaikka oltaisi yhdessä mietitty lapselle lahjoja, ja suunniteltu hankkivamme tuollaisen maatilan, niin mieshän olisi hyvin voinut vaikka jo tilata sellaisen minun tietämättäni. Ja juuri sillä hetkellä hän on vaikkapa töissä, joten ei voi vastata puhelimeen. Kyllä on ihmisillä ihmetyksen aiheet...

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 11:09"]

Ihme sukupuolittamista vielä nykyaikana. Pidetään itsestään selvänä, että nainen päättää lasten hankinnoista ja miehellä ei voi olla niihin mitään sanottavaa.

Minäpä kerron meidän perheestä, sillä tuo olisin voinut olla minä. Meillä mies hoitaa lähes kaikki lasten hankinnat, koska hänellä on siihen aikaa hoitovapaalla. Minä teen pitkää päivää ja matkustan työni puolesta paljon. En yksinkertaisesti tiedä, mitä kaapeissamme on ja millaisia tavaroita löytyy, joten konsultoin usein miestäni tällaisissa asioissa, ettei tule päällekäisyyksiä ostettua.

Kukaan ei ihmettelisi, jos sukupuolet olisivat olleet ap:n kertomuksessa toisinpäin. Miettikäähän hetki.

[/quote]

Vierailija
62/103 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te aloittajaa haukutte, en minäkään kysyisi mistään krääsä-lelusta mieheltä mielipidettä, vaikka meillä muuten kyllä jutellaan isommista hankinnoista.. Ainoan järkevän perustelun on antanut 48.. Muista saa sen kuvan että se koira älähtää.. Tai että hyökkäys on paras puolustus :). 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/103 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä te aloittajaa haukutte, en minäkään kysyisi mistään krääsä-lelusta mieheltä mielipidettä, vaikka meillä muuten kyllä jutellaan isommista hankinnoista.. Ainoan järkevän perustelun on antanut 48.. Muista saa sen kuvan että se koira älähtää.. Tai että hyökkäys on paras puolustus :). 

Vierailija
64/103 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitukseni näköjään vetoaa tunteisiin :)) Meidän perheessä (ja varmasti useimpien) se nyt vaan menee niin että minä ostelen ihan itsenäisesti tytölle heppa-ja prinsessalelut ja mies ostaa pojalle radio-ohjattavat jne ja miksi näin? Luotamme toisiimme ja tiedämme että toinen ei tuhlaa turhuuksiin. Ei elämä ole niin vakavaa että pitää pitää palaveri ennen jokaista ostosta ;) AP

Vierailija
65/103 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:llä on pointti.. Siis ei siinä mitään että pariskunta juttelee ostoksista keskenään mutta miks niitä tavaroita pitää varailla jos ei tiedä? Sillä aikaa joku, joka sen olisi valmis ostamaan heti joutuu jonottamaan ja odottamaan sitä ekan varaajan miehen mielipidettä. Lisäksi myyjälle siitä on kauheesti vaivaa kun pitää ottaa toiseen varaajaan yhteyttä ja odotella ja sit kolmatta jne.. Vaikka itse olenkin nainen niin kyllä välillä naurattaa nämä naisten kirppikset. Verratkaapa miesten kirppiksiin! Itsekin laitan aina ilmoitukseen että varauksia ei oteta vastaan, osta jos ostat.

Vierailija
66/103 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 23:59"]

Kyse on lapsen lelusta, joku maatila hevosineen, hinta 12e. Joku varannut sen kommentilla "Varaan! Kysyn vielä mieheltä mielipiteen!" Siis oikeasti?!! Mun mies sais hyvät naurut jos menisin jostain lelusta kysymään mielipidettä :D

[/quote] No AP, joko mies on sanonut mielipiteensä?? =D

Vierailija
67/103 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 09:27"]

Se on vaan yleinen keino perääntyä ostoksesta tai saada lisää miettimisaikaa. Voi syyttää miestä sen sijaan, että kertoisi totuuden.

[/quote]

Tämä on totta...

Vierailija
68/103 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 12:16"]

Aloitukseni näköjään vetoaa tunteisiin :)) Meidän perheessä (ja varmasti useimpien) se nyt vaan menee niin että minä ostelen ihan itsenäisesti tytölle heppa-ja prinsessalelut ja mies ostaa pojalle radio-ohjattavat jne ja miksi näin? Luotamme toisiimme ja tiedämme että toinen ei tuhlaa turhuuksiin. Ei elämä ole niin vakavaa että pitää pitää palaveri ennen jokaista ostosta ;) AP

[/quote]

En kyllä onnistu näkemään mikä tässä on sinusta niin ihmeellistä. Että toisissa perheissä ei toimita vanhanaikaisesti, tai kuten teillä?

Monissa perheissä ei mennä vanhanaikaisella äiti ostaa tytölle ja isä pojalle -kaavalla. Monissa perheissä mies on yhtä kiinnostunut lasten hankinnoista kuin nainenkin ja yhä useammissa perheissä mies on niistä päävastuussa. Ihmettelisitkö samaa jos varaaja olisi ollut mies? Olisitko tullut tänne ihmettelemään, että millainen mies kyselee vaimonsa mielipidettä lasten lelusta?

Vierailija
69/103 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko ostoksen pienuus huvittavaa vai se että kysyi miehen mielipidettä yleensä? Koetko ap että lelut tai vaatteet on jotenkin naisten aluetta joihin miehillä ei saisi olla mielipidettä, ja naisilla taas ei esim. autoihin? Jos näin, miksi ihmeessä?

Vierailija
70/103 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua taas huvittaa nämä jotka negapeukuttelee toista mieltä olevia vastauksia. Toisaalta, onhan se ennenkin huomattu millasia pirttihirmuja tänne av:lle kirjoittaa.. Eihän miehellä nyt ole sanavaltaa tuollaisissa asioissa! Sehän olisi ihan huvittavaa jos olisi :D

Vierailija
71/103 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 06:33"]

Ei meillä noin pienistä ostoksista keskustella, paitsi, jos olis ollut vaikka puhe, että mies ostaa tuollaisen maatilan ja sitten näkisinkin sen kirpparilla tai jossain muualla halvalla. Silloin kyllä soittaisin miehelle ja kysyisin, onko jo ehtinyt hommata sen. 

Mä en kyllä mitään varailisi ennen kyselyä eli tapana on ostaa se, mitä haluan/tarvin ja siinä se.

[/quote]

Niin no eihän ap voi tietää miksi se kysyy mieheltä. ehkä just siks et heillä on ollu joku idea vaikka lahjaks tms ja ei ole mitään järkeä hankkia kahta vaan siks ettei joku tuntematon idiootti naura heille nettikeskusteluissa :D

Vierailija
72/103 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahah, ostaja päätti jättää homman "auki" jotta pystyi tekemään alustavan varauksen mutta samlla funtsimaan, että tartteeko lisää rihkamaa kotiinsa. Alustavat varaukset on kato tärkeitä, ne pitää tuikata joka kuvaan, ettei vaan mene mikään sivu suun. Sit on helppo perua, kun "miehen mielestä ei ollutkaan tarpeellinen". Miehen syyksi helppo pistää, katos, niin ei tartte olla itse vastuussa edes siitä 12 euron päätöksen purkamisesta.

Vierailija
73/103 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 13:49"][quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 23:59"]

[/quote] Myyjä on eilis illasta asti odottanut "miehen mielipidettä"..Vielä ei siis ole vastausta tullut. Elämme jännittäviä aikoja... :D AP

Vierailija
74/103 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies ei tosiaan ole koskaan kiinnostunt siitä mitä ostan. Itse valikoin autoni, astaianpesukoneen, telkkarin, imurin  ja ihan siis kaiken. Mies on töissä, minä en. Ei sillä ole vapaa-aikana halua paneutua johonkin yksinkertaisiin ostoksiin.

Asunto etsittiin yhdessä.

Ei olla kumpainenkaan tossun alla, toista vaan kiinnostaa eri asiat kuin toista.

Vierailija
75/103 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä taida tullakaan, koska ostajakandidaatti lukenut tämän keskustelun. Pilkka taisi osua omaan nilkkaan :D

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 16:50"]

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 13:49"][quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 23:59"]

[/quote] Myyjä on eilis illasta asti odottanut "miehen mielipidettä"..Vielä ei siis ole vastausta tullut. Elämme jännittäviä aikoja... :D AP

[/quote]

Vierailija
76/103 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 09:01"]

Ap on aika järkky tyyppi :D 

[/quote]

Samaa mieltä. Äärimmäisen harvoin sorrun haukkumaan täällä ketään, mut tollanen tapaus ku ap... no, järkky kuvaa hyvin.

Vierailija
77/103 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen mielipiteen kysyminen voi myös olla koodilause sille, että 'otan tän myöhemmin, jos en sitä ennen löydä jostain kivempaa/halvempaa'. Alustavan varauksen voi sitten näennäisen korrektisti perua sanomalla, että mies oli eri mieltä. Kuulostaa paremmalta kuin 'löysin jo saman muualta femmaa helvammalla'.

Vierailija
78/103 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein hauskimpia on nää jotka tulevat hakemaan tavaraa, esim meiltä tuli eräs pariskunta hakemaan pinnasänkyä ja siinä katsellessa kysyi vaimo selvästi vaivaantuneelta mieheltään että "noh, mitäs isäntä sanoo?". Mies sitten nyökyttää, mumisee ja pahimmassa tapauksessa tinkaa.

Miehille kun ne ostokset on yleensä aikalailla ihan sama..:D 

Vierailija
79/103 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 17:12"]

Eikä taida tullakaan, koska ostajakandidaatti lukenut tämän keskustelun. Pilkka taisi osua omaan nilkkaan :D

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 16:50"]

[/quote]

[/quote]

Eihän ap se myyjä edes ole.. 

Vierailija
80/103 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n pointti ei oikein auennut mulle, kiitos että selvensit asiaa. Minusta se oli vaan typerää ilkkumista. Toisaalta jos tuotteita on mahdollista varata, niin miksi sitten valitetaan?

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 12:17"]

ap:llä on pointti.. Siis ei siinä mitään että pariskunta juttelee ostoksista keskenään mutta miks niitä tavaroita pitää varailla jos ei tiedä? Sillä aikaa joku, joka sen olisi valmis ostamaan heti joutuu jonottamaan ja odottamaan sitä ekan varaajan miehen mielipidettä. Lisäksi myyjälle siitä on kauheesti vaivaa kun pitää ottaa toiseen varaajaan yhteyttä ja odotella ja sit kolmatta jne.. Vaikka itse olenkin nainen niin kyllä välillä naurattaa nämä naisten kirppikset. Verratkaapa miesten kirppiksiin! Itsekin laitan aina ilmoitukseen että varauksia ei oteta vastaan, osta jos ostat.

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi