Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi itku :D FB-kirpparilla joku "kysyy miehen mielipiteen"

Vierailija
21.12.2013 |

Kyse on lapsen lelusta, joku maatila hevosineen, hinta 12e. Joku varannut sen kommentilla "Varaan! Kysyn vielä mieheltä mielipiteen!" Siis oikeasti?!! Mun mies sais hyvät naurut jos menisin jostain lelusta kysymään mielipidettä :D

Kommentit (103)

Vierailija
41/103 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 06:21"]

Mitä tällä on tossun alla olemisen kanssa tekemistä? Kysyn minäkin vaimon mielipiteen ennen hankintoja. En siksi, että tarvitsisin lupaa vaan siksi, että arvostan hänen mielipiteitään ja jaan mielelläni asiat hänen kanssaan.

Ihmeellisiä valtapelejä monien parisuhteet!

[/quote]

Vai että hankintoja. No ei meillä jotkut 12 euron ostokset ole hankintoja. Eihän tästä elämästä tulis yhtään mitään jos jokainen ostos pitäisi ensin antaa toisen arvosteltavaksi. Miten teillä on aikaakaan tuollaiseen....

Vierailija
42/103 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on aika järkky tyyppi :D 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/103 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vastasin joku aika sitten tori.fi:n ilmoitukseen, jossa joku etsi jo myynnistä poistuneen astiasarjan osia. Vastasin ilmoitukseen, että minulta löytyy ja sovittiin hinnoista, jotka tuntuivat sopivan myös ostajalle. Sitten ostaja sanoi kysyvänsä vielä miehen mielipidettä, joka sitten olikin sellainen, että heillä on jo sopivasti astioita, eikä lisää tarvita. 

Siis mitä? Olisiko miehen kanssa voinut keskustella asiasta jo ennen kuin laittaa ilmoituksen nettiin? Kenen mies ylipäätään on sitä mieltä, että astioita tarvitaan lisää? Kannattaako siitä asiasta kysellä mieheltä?

Olen samaa mieltä ap:n kanssa. Ok kysyä miehen mielipidettä, mutta sen voi tehdä ennen kuin varaa tuotteen.

Vierailija
44/103 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtapeliksi en koe sitä että joutuu miehen/naisen mielipiteen kysymään jostain lelusta (ja vieläpä halvasta). Valtapeliä on mielestäni se että joutuu kysymään tuollaisessa asiassa toisen mielipiteen.

Vierailija
45/103 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni sen mielipiteen voi kysyä jo ennen kuin varaa mitään.

Vierailija
46/103 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vaan yleinen keino perääntyä ostoksesta tai saada lisää miettimisaikaa. Voi syyttää miestä sen sijaan, että kertoisi totuuden.

Vierailija
47/103 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin tän aloituksen naureskellen mun miehelle. Totesin, et voiko tällaista olla 2000-luvulla. Mies totesi, että niimpä, miehenhän se pitää kysyä naisen mielipide! Ei sitä uskalla ostaa lelua kysymättä vaimolta sopiiko se sisustukseen tai tulevan tapetin väriin ;) 

t Pirttihirmu

Vierailija
48/103 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 08:57"]

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 06:21"]

Mitä tällä on tossun alla olemisen kanssa tekemistä? Kysyn minäkin vaimon mielipiteen ennen hankintoja. En siksi, että tarvitsisin lupaa vaan siksi, että arvostan hänen mielipiteitään ja jaan mielelläni asiat hänen kanssaan.

Ihmeellisiä valtapelejä monien parisuhteet!

[/quote]

Vai että hankintoja. No ei meillä jotkut 12 euron ostokset ole hankintoja. Eihän tästä elämästä tulis yhtään mitään jos jokainen ostos pitäisi ensin antaa toisen arvosteltavaksi. Miten teillä on aikaakaan tuollaiseen....

[/quote]

No eipä yleensä ostella niin kauheasti tavaroita. Eikä tässä ollut siitä kysymys, että jokainen ostos _pitäisi_ antaa toisen "arvosteltavaksi", ei siihen minkäänlaista velvollisuutta ole. Ihan omasta tahdostani kyselen. Joku tuolla aiemmin ihmetteli, kysyvätkö ihmiset mielipiteen myös omien vaatteiden ja kenkien ostamiseen. Kyllä, näin teen. En joka kerta mutta usein otan mielelläni vaimon makutuomariksi, koska mieluusti hankin vaatteita, joita hänenkin on kiva katsella.

Toistan edelleen, etten tajua, miten monelle on niin mahdoton ja naurettava ajatus, jos jotkut parit tykkäävät jutella asioista.

Vierailija
49/103 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä me sitten juttelemme vain erilaisista asioista. Oikeasti, minun mieheni on kyettävä ostamaan kenkänsä tarvittaessa itse tai sitten hän ei ole minun mieheni. Minä olen luonteeltani sellainen että en jaksa yhtään tuollaisten pikkuasioiden vatulointia.

Vierailija
50/103 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkei kyse olekaan siitä, mitä joku asia maksaa, vaan siitä, mitä hankitaan kotiin. Kyllä mä kysyisin varmasti miehen mielipidettä tuollaisessa asiassa, tosin tekisin sen ennen minkään varauksen jättämistä. En tiennytkään, että toisen mielipiteen kysyminen on tossun alla olemista.

Vierailija
51/103 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy sanoa että on joillain tylsä parisuhde, jos keskustelun aiheet liittyvät fb-kirppariostoksiin tai yleensäkin vastaavista pikkuasioista. Kai aikuisilla ihmisillä on kyky ja valta päättää pikkuostoksista ihan itsenäisesti ilman puolison mielipidettä, JOS kysessä on tasa-arvoinen, kahden aikuisen muodostama parisuhde. Toki, jos siellä ollaan miehen omistamia pikkuvaimoja, niin silloinhan luvan pyytäminen on ihan ymmärrettävää. Eri kysymys on, millainen nainen suostuu pikkuvaimoksi. Älykkäät ja sivistyneet ihmiset eivät suostu, mutta ei ne parisuhdetta tampioiden kanssa muodostakaan.

Vierailija
52/103 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko mielipiteen kysyminen luvan pyytämistä? 

Vierailija
53/103 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 09:57"]

ehkä me sitten juttelemme vain erilaisista asioista. Oikeasti, minun mieheni on kyettävä ostamaan kenkänsä tarvittaessa itse tai sitten hän ei ole minun mieheni. Minä olen luonteeltani sellainen että en jaksa yhtään tuollaisten pikkuasioiden vatulointia.

[/quote]

Minä taas olen luonteeltani sellainen, etten jaksa ihmisiä, jotka eivät ymmärrä lukemaansa. Kuten sanoin, kyse ei ole siitä, ettenkö *kykenisi* ostamaan kenkäni itse. Ostan usein vaatteeni yksin, kuten viestistäni käy ilmi, jos ottaa pään ulos takamuksesta ja lukee kunnolla. Sekoitat pahasti keskenään kyvyttömyyden tehdä jotain ja halun tehdä jotain yhdessä kumppanin kanssa.

Jos molempia sattuu kiinnostamaan samat asiat - vaikka sitten kengät, vaatteet tai vaikka lasten lelut - on ihan luontevaa jutella niistä yhdessä. Jos nainen on niin pahasti oman napansa lumoissa, ettei kiinnosta vaihtaa mielipiteitä yhtä lailla suurista kuin pienistä asioista, hän ei ole minun naiseni.

Vierailija
54/103 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 10:09"]

Täytyy sanoa että on joillain tylsä parisuhde, jos keskustelun aiheet liittyvät fb-kirppariostoksiin tai yleensäkin vastaavista pikkuasioista. Kai aikuisilla ihmisillä on kyky ja valta päättää pikkuostoksista ihan itsenäisesti ilman puolison mielipidettä, JOS kysessä on tasa-arvoinen, kahden aikuisen muodostama parisuhde. Toki, jos siellä ollaan miehen omistamia pikkuvaimoja, niin silloinhan luvan pyytäminen on ihan ymmärrettävää. Eri kysymys on, millainen nainen suostuu pikkuvaimoksi. Älykkäät ja sivistyneet ihmiset eivät suostu, mutta ei ne parisuhdetta tampioiden kanssa muodostakaan.

[/quote]

Älä puhu älykkyydestä tai sivistyneisyydestä, jos käsityksesti keskustelusta on se, että vääristelet toisten sanomisia omien käsitystesi mukaan etkä pysty ymmärtämään, että toisilla ihmisillä voi olla erilaisia tapoja kuin sinulla.

Esim. meillä kyllä keskustellaan kaikenlaisista asioista, ei pelkästään siitä, mitä lapselle hankitaan, mutta toisaalta emme halua hankkia suht pieneen kotiimme sellaista krääsää, mitä toinen ei arvosta.

Vierailija
55/103 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten tuo on ihan ymmärrettävää, mutta se nauratti, että tämä nainen varasi tuotteen ENNEN kuin kysyi mielipidettä...

Vierailija
56/103 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

lassukkamies ottaa kierroksia vauva-palstalla :D

Vierailija
57/103 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemminki ap:n mies on aika kamala, jos nauraa vaan kun vaimo kysyy jostain yhteiseen lapseen liittyvästä asiasta, esim lelusta.

Vierailija
58/103 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 10:43"]

Muuten tuo on ihan ymmärrettävää, mutta se nauratti, että tämä nainen varasi tuotteen ENNEN kuin kysyi mielipidettä...

[/quote]

No se on kyllä totta. Jos varaa, varautukoon ostamaan.

41

Vierailija
59/103 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niin totta! Taitaa ap:n (ja monen muunkin) perheessä asia olla noin päin :)

[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 09:31"]

Luin tän aloituksen naureskellen mun miehelle. Totesin, et voiko tällaista olla 2000-luvulla. Mies totesi, että niimpä, miehenhän se pitää kysyä naisen mielipide! Ei sitä uskalla ostaa lelua kysymättä vaimolta sopiiko se sisustukseen tai tulevan tapetin väriin ;) 

t Pirttihirmu

[/quote]

Vierailija
60/103 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme sukupuolittamista vielä nykyaikana. Pidetään itsestään selvänä, että nainen päättää lasten hankinnoista ja miehellä ei voi olla niihin mitään sanottavaa.

Minäpä kerron meidän perheestä, sillä tuo olisin voinut olla minä. Meillä mies hoitaa lähes kaikki lasten hankinnat, koska hänellä on siihen aikaa hoitovapaalla. Minä teen pitkää päivää ja matkustan työni puolesta paljon. En yksinkertaisesti tiedä, mitä kaapeissamme on ja millaisia tavaroita löytyy, joten konsultoin usein miestäni tällaisissa asioissa, ettei tule päällekäisyyksiä ostettua.

Kukaan ei ihmettelisi, jos sukupuolet olisivat olleet ap:n kertomuksessa toisinpäin. Miettikäähän hetki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan