Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Palkkaero niin suuri, miten käytännössä pitäisi tehdä?

Vierailija
05.10.2020 |

Tienaan alle 1000e/kk, mies tienaa noin 3500e/kk.

Käytän liki kaiken kauppaan, laskuihin ja lasten harrastuksiin ja vaatteisiin jne. Mies maksaa asumiset ja isommat laskut. Loput on hänen rahoja kuulema. Joudun pyytämään häneltä rahaa. Nyt alkoi v-ttuilla, että ei anna.
Hän päättää mitä omilla rahoillaan tekee.

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksais vaan tommoista luuseri akkaa elättää. Onneksi tajusin ottaa normaalituloisen naisen, niin saa vapaasti tienata vaikka kuin paljon, että sillä pitää toista elättää.

Vierailija
22/92 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laske paljonko saisit tukia ja elareita jos asuisit yksin lasten kanssa. Paljonko jäisi muuhun asumiskulujen jälkeen. Jos nyt ei jää saman verran, mies antaa vähintään sen verran sinulle käyttöön asumiskulujen maksamisensa jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ottaa eron ja muuttaa pattayalle.

Vierailija
24/92 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miestä ei kiinnosta osallistua lasten kuluihin, ruoka, vaatteet, lääkkeet, harrastukset, niin sitten muuttaisin muualle. Jos sydän kestää, niin muuta pieneen yksiöön johonkin lähelle, illat voit viettää kylässä miehen ja lasten luona, mutta et osta sinne talouteen mitään. Kerrot miehelle, ettei sinun tuloilla isompaa asuntoa saa, siksi lapset asuu hänen luonaan.

Kyllä, kun kukaan ei siivoa ja lapset ja kaikki hankinnat pitää hoitaa yksin, niin tajuaa arvon minkä puoliso tuo talouteen.

Vierailija
25/92 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ap yrität kuitenkin aktiivisesti opiskella ja/tai parantaa tulotasoasi?

Ei ole kyllä mitenkään päin oikeudenmukaista parempituloisellekaan, jos joutuu toista ilman yhteistä sopimusta raahaamaan vuosikymmenet perässään.

Millaiset tulot teillä oli kun päätitte hankkia lapsia, ja miten keskustelitte lasten/perheen ylläpidon silloin?

Koville ottaisi minullakin tuon tason vajaus toisen panoksessa, jos ei ole mitään sairautta tms. pakottavaa syytä joka selittää tulotason.

Vierailija
26/92 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laske paljonko saisit tukia ja elareita jos asuisit yksin lasten kanssa. Paljonko jäisi muuhun asumiskulujen jälkeen. Jos nyt ei jää saman verran, mies antaa vähintään sen verran sinulle käyttöön asumiskulujen maksamisensa jälkeen.

Itse mietin vähän samansuuntaista paitsi niin, että onko järkeä asua yhdessä, kun tilanne on tuo mikä on. Jotenkin tuntuu, että ap:n taloudellinen tilanne voisi olla parempi yksin asuessa. Silloin riittäisi pienempi asuntokin.

Vierailija
27/92 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuäö kirjoitti:

Tästä lähtien ostat vaan itselles kamaa. Hakekoot itselle safkat ja maksakoot kaikki lasten menot. Koska sun rahat on sun rahat. Mahtaisko mennä perille tällainen hieman passiivisagresiivinen lähestyminen?

Kiitos vinkistä! Tätä on pakko kokeilla! Olen ollut liian kiltti. Opintoaikoina elimme  minun opintolainalla ym.

Teimme lapset putkeen, joten työllistyminen vaikeutui kotona vietettyjen vuosien jälkeen.

Nyt vasta ymmärrän, että se helpotti miehen elämää, minä maksan kalliimman hinnan seurauksista.

ap

Vierailija
28/92 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nämä asiat tulee parisuhteessa yllätyksenä? Ellei siis seurusteluvaiheessa puhuttaessa mies ole suoraan valehdellut. Ja eikö ennen lasten hankkimista ollut lainkaan raha-asioista puhetta? Kyllä minun kaikissa suhteissa, kun on mennyt vakavampaan suuntaan on käyty tilanteet läpi:

Jos toinen jää työttömäksi

Jos toinen haluaa jäädä kotiin lasten kanssa

Jos molemmat jää työttömäksi

Jos molemmat joutuu matalampipalkkaisiin töihin

Jos toinen sairastuu.

Yhteenmuuton yhteydessä sovittu rahojen hoitomalli käytännössä, on ollut yhteinen Taloustili, tilanne missä minä maksan laskut ja mies siirtää rahaa, tilanne jos minä olen siirtänyt miehelle ja nyt omat tilit ja omat laskut.

Kertaakaan ei ole rahasta tullut riitaa, joskus stressiä sen puutteesta, mutta sekin yhdessä.

Vierailija
29/92 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei jaksais vaan tommoista luuseri akkaa elättää. Onneksi tajusin ottaa normaalituloisen naisen, niin saa vapaasti tienata vaikka kuin paljon, että sillä pitää toista elättää.

Kivat sulle!

Hieno periaate, toivottavasti et koskaan sairastu ja jää elätiksi tms

ap

Vierailija
30/92 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai ap yrität kuitenkin aktiivisesti opiskella ja/tai parantaa tulotasoasi?

Ei ole kyllä mitenkään päin oikeudenmukaista parempituloisellekaan, jos joutuu toista ilman yhteistä sopimusta raahaamaan vuosikymmenet perässään.

Millaiset tulot teillä oli kun päätitte hankkia lapsia, ja miten keskustelitte lasten/perheen ylläpidon silloin?

Koville ottaisi minullakin tuon tason vajaus toisen panoksessa, jos ei ole mitään sairautta tms. pakottavaa syytä joka selittää tulotason.

No ei kyllä voida olettaa sitäkään, että toisen on pakko vaihtaa työtä ja kenties alaa vain sen vuoksi, että toinen osapuoli ansaitsee enemmän ja täytyy kiriä häntä kiinni. Eikä se taida ihan noin vaan olla mahdollistakaan.

Ei tuo tilanne automaattisesti ole epäreilua parempituloiselle. Olen itse ollut juuri tuollainen parempituloinen, enkä kokenut sitä epäreiluna minulle. Päinvastoin, minullahan oli taloudellisesti parempi asema. Se on myös sen parempituloisen oma valinta olla suhteessa pienituloisen kanssa. Ja kyllä itse ainakin katson, että suhteessa muut asiat ovat merkityksellisiä. 

Vierailija
31/92 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rahat on yhteisia, lapset on yhteisia. Tee budjetti. Ei ole minun ja sinun tuossa tilanteessa

Perheessä on tasan se kulunjako joka aikuisten kesken sovitaan. Et sinä voi julistaa ap:n ja hänen miehensä puolesta, että heillä on nyt yhteiset rahat, kun ei selvästikään ole.

Vierailija
32/92 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten nämä asiat tulee parisuhteessa yllätyksenä? Ellei siis seurusteluvaiheessa puhuttaessa mies ole suoraan valehdellut. Ja eikö ennen lasten hankkimista ollut lainkaan raha-asioista puhetta? Kyllä minun kaikissa suhteissa, kun on mennyt vakavampaan suuntaan on käyty tilanteet läpi:

Jos toinen sairastuu.

Yhteenmuuton yhteydessä sovittu rahojen hoitomalli käytännössä, on ollut yhteinen Taloustili, tilanne missä minä maksan laskut ja mies siirtää rahaa, tilanne jos minä olen siirtänyt miehelle ja nyt omat tilit ja omat laskut.

Kertaakaan ei ole rahasta tullut riitaa, joskus stressiä sen puutteesta, mutta sekin yhdessä.

Minulle tuli yllätyksenä se, että mies on epäluotettava tuuliviiri. Hän saa muuttaa mielensä, aina löytyy hyvä tekosyy. Sovitut asiat ei olekaan sovittuja asioita, tilanteet muuttuu hänen edukseen automaattisesti jne...

ap

Vierailija
33/92 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siishäh !

On taas tyhmä nainen. Nyt sitten sanoit rahat eivät riitä.

Vierailija
34/92 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse mietin vähän samansuuntaista paitsi niin, että onko järkeä asua yhdessä, kun tilanne on tuo mikä on. Jotenkin tuntuu, että ap:n taloudellinen tilanne voisi olla parempi yksin asuessa. Silloin riittäisi pienempi asuntokin.

Yhdessä asumiseen lienee muitakin syitä kuin mahdollinen taloudellinen etu ?

Vierailija
35/92 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahat on yhteisia, lapset on yhteisia. Tee budjetti. Ei ole minun ja sinun tuossa tilanteessa

En saa puhuttua miehen päähän tätä tietoa. Hänen mielestä on HÄN, sitten lapset ja minä näköjään viimeinen paha :(

ap

Mitä ihmeen "tietoa"? Ei ole olemassa mitään yhtä oikeaa vastausta siihen, miten perheessä jaetaan rahat. Näistä sovitaan ihan pariskuntakohtaisesti. Jos ei päästä yhteisymmärrykseen, niin siinä tapauksessa pitää harkita eroa. En tosin usko, että yksinhuoltajuus parantaisi taloudellista tilannettasi yhtään, mutta epäoikeudenmukaisuuden tunteeseen se voi kyllä auttaa.

Vierailija
36/92 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos toinen sairastuu.

Minulle tuli yllätyksenä se, että mies on epäluotettava tuuliviiri. Hän saa muuttaa mielensä, aina löytyy hyvä tekosyy. Sovitut asiat ei olekaan sovittuja asioita, tilanteet muuttuu hänen edukseen automaattisesti jne...

ap

Eli hän valehteli saadakseen haluamansa. Jaksamista, minä en tuollaista miestä katselisi.

Lasten saamisen yhteydessä yleensä tulee pidempi tai lyhyempi jakso, milloin toisella ei ole tuloja. Silloin se toinen käytännössä maksaa elämisen. Eikä ole mitään takuita, että sen jälkeen pääsee takaisin töihin. Siksi asioista sovitaan ja jos toinen sitten peruukin kaikki puheensa, niin ei niitä lapsia voi palauttaa tai taikanapista hyvä palkkaista työtä. Toivottavasti saat asiat järjestymään.

Vierailija
37/92 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

entä jos oiski toisinpäin?  Ois iha eri kommentit täällä

Hyvä huomio. Meillä nainen maksaa kiltisti kaiken tai jätän hänet ja lapset.

Tienaan itse kuukaudessa 900e kk ja nainen neljätonnia.

Luonnollisesti hän maksaa suurimman osan kaikesta ja jos haluaa minut etelänlomalle mukaan, niin maksaa myös liput ja hotellit. Muuten jään Suomeen hengailemaan.

Näin meillä, kun tuloerot on suuret.

Vierailija
38/92 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luonnollisesti hän maksaa suurimman osan kaikesta ja jos haluaa minut etelänlomalle mukaan, niin maksaa myös liput ja hotellit. Muuten jään Suomeen hengailemaan.

Tuo on ainoa järkevä vaihtoehto. 900e menisi muuten kokonaan asuntolainaan tai asumiskuluihin.

Millä sitä sitten söisi???

Vierailija
39/92 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika ja hanki tasoistasi seuraa.

Vierailija
40/92 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eipä tuokaan ihan terveeltä suhteelta kuulosta. Vaikka varmaan melko yleistä silloin kun sukupuolet on toisin päin, paitsi että naiset yleensä uhkaa ottaa ne lapset mukaan. Minä en henkilökohtaisesti olisi yhdessä kenenkään kanssa, joka uhkaa jättää omat lapsensa, riippumatta syystä tai oikeastaan edes siitä onko ne lapset minun. Mutta sinun eukkosi tekee toki omat valintansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä