Palkkaero niin suuri, miten käytännössä pitäisi tehdä?
Tienaan alle 1000e/kk, mies tienaa noin 3500e/kk.
Käytän liki kaiken kauppaan, laskuihin ja lasten harrastuksiin ja vaatteisiin jne. Mies maksaa asumiset ja isommat laskut. Loput on hänen rahoja kuulema. Joudun pyytämään häneltä rahaa. Nyt alkoi v-ttuilla, että ei anna.
Hän päättää mitä omilla rahoillaan tekee.
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla nousee karvat pystyyn kaikista talousaloituksista, joissa mainitaan sana "laskut". Se kun voi tarkoittaa mitä tahansa turhuutta tai välttämätöntä, pakollisena ääripäänä kiinteistövero ja turhana ääripäänä joku manikyyrihoitolan lasku. Joten voisiko ap hieman tarkentaa, mitkä "laskut" hän maksaa ja mitkä "laskut" hänen miehensä.
Ei ole turhuutta.
Minun tuloista vaihtelevasti mm. vesi, puhelin, apteekki.
Miehen: asuminen, sähkö, vakuutus, auto jne. + hänen omat harrastukset vie välillä aika paljon.
Koen valtavaa arvottomuutta tämän takia.
Teen kotona ihan kaiken hyvittääkseni tätä eroa. Periaatteessa mies ei tee muuta "kuin" käy töissä + huoltaa auton.
ap
Tällä on nimi: taloudellinen väkivalta. Tunnet arvottomuutta, koska miehesi kohdistaa sinuun yhdenlaista parisuhdeväkivaltaa. Sitä on vaikeampi nähdä, kun ei näy mustelmia. Yhtä hakattu, arvoton ja toivoton olo kyllä tulee.
Aiheuttaa myös epävarmuutta. Epäilen ajatuksiani, välillä ymmärrän että ei mene reilusti. Sitten ajattelen, että mitä valitan, hän käy töissä ja sitäkautta yksin vastuussa toimeentulosta...?
Kuten aiemmin kirjoitin, erittäin huonot lähtökohdat lapsuudessa ja nuoruudessa, myös sieltä tuo naisen "huonommuus" tullut......
Voisin uskoa, että miehellä samanlaista käytöksen takana (ankarat vanhemmat, uskonnollisuus...)
Kunpa pääsisimme tasapainoon, että molemmilla ok olla...
ap
En ymmärrä missä työssä palkka voi olla 1000 euroa kuukaudessa kun saman verran saa sossusta ihan pyytämällä.
Suosittelen säikeen aloittajalle työpaikan vaihtamista jotta tulotaso nousee ja samalla hän voisi lopettaa puolisonsa kiusaamisen.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä missä työssä palkka voi olla 1000 euroa kuukaudessa kun saman verran saa sossusta ihan pyytämällä.
Suosittelen säikeen aloittajalle työpaikan vaihtamista jotta tulotaso nousee ja samalla hän voisi lopettaa puolisonsa kiusaamisen.
En ole ap, mutta osa-aikaisilla myyjillä esim jotka tekee 5h päivää
Ollaan ratkottu mahdolliset ongelmat sillä, että on yhteinen tili ja yhteiset rahat. Minun nettotulot 1200€ ja miehen 3600€. Eipä ole tarvinnut tapella maksuista ja aina rahat on riittänyt.
Vierailija kirjoitti:
Sitten mies pitää kiusaamisena sitä, kun hänen pitää sovittaa työaikansa päiväkodin aikoihin ja joutuu tekemään osansa kotitöistä.
Miksi ylipäätään tienaat niin vähän? Onko kotona vain niin mukava köllötellä työelämän sijaan?
Minä en näe asiassa mitään vääryyttä. Ap ei maksa asumisesta eikä suurimpia laskuja ollenkaan. Että sinulle jäisi enemmän omaa rahaa, sinun täytyy etsiä parempipalkkainen työ tai tehdä ylityötä. Itse olet ammattisi valinnut, ei kai miestä tarvitse siitä kostaa, että on valinnut parempipalkkainen työn.
Mitä työtä Ap oikein teet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enymmärrä missä työssä palkka voi olla 1000 euroa kuukaudessa kun saman verran saa sossusta ihan pyytämällä.
Sitten mies pitää kiusaamisena sitä, kun hänen pitää sovittaa työaikansa päiväkodin aikoihin ja joutuu tekemään osansa kotitöistä.
Tämä on sitten jo eri ongelma, eikä liity alkuperäiseen raha-asiaan, vaan miehen kusipäisyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kun sai tietoonsa tulevan palkankorotuksen, alkoi pihtailu pahenemaan. Sanoi minulle, että HÄN päättää mihin OMAN PALKKANSA käyttää.
---
Mies olettaa, että minä käytän kaikki tuloni perheeseen ja sen päälle vielä hoidan lapset ja kaiken muunkin yksin.
ap
Minä kieltäytyisin pesemästä miehen pyykkejä ja valmistamasta hänelle ruokaa tai muutenkaan palvelemasta häntä, koska MINÄ päätän, mihin OMAN AIKANI käytän. Lastenhoito tietysti puoliksi. Ei se nyt niin mene, että miehen resurssit on miehen resursseja, ja naisen resurssit perheen yhteisiä resursseja.
Miehesi kuulostaa sellaiselta mulkvistilta, ettei kannata edes yrittää keskustella, alat vaan etsimään asuntoa ja pakkaamaan, etkä jää hyväksikäytettäväksi.
Kuka ne lapset halusi?
Jokainen eläköön omien tulojensa mukaan eli koska tulosi ovat noin pienet, niin lapsille vaatteet kirppikseltä etkä osta miehelle mieluista ruokaa vaan sitä, mikä on halpaa. Jos lapsi haluaa jotain, niin ilmoita, että isillä on rahaa, pyydä siltä.
Vierailija kirjoitti:
Ei jaksais vaan tommoista luuseri akkaa elättää. Onneksi tajusin ottaa normaalituloisen naisen, niin saa vapaasti tienata vaikka kuin paljon, että sillä pitää toista elättää.
Toki kuitenkin kannatat myös tasa-arvoista työnjakoa lastenhoidon ja kotitöiden osalta, eikö niin? Vai oletko niitä luuseriukkoja, jotka noukkivat rusinat pullasta hoidattamalla kaiken vaimollaan?
Tällä on nimi: taloudellinen väkivalta. Tunnet arvottomuutta, koska miehesi kohdistaa sinuun yhdenlaista parisuhdeväkivaltaa. Sitä on vaikeampi nähdä, kun ei näy mustelmia. Yhtä hakattu, arvoton ja toivoton olo kyllä tulee.