Mistä asiasta olet kaikkein ylpein elämässäsi?
Jos lapsia ei voi tässä yhteydessä käyttää esimerkkinä.
Kommentit (396)
Että sain lopulta tehtyä gradun valmiiksi ja valmistuin maisteriksi v. 2016.
Vierailija kirjoitti:
Olin väkivaltaisessa suhteessa vauvan äitinä. Säästin salaa rahaa, ja luin itseni salaa yliopistoon. Erosin viimein, kun yliopiston ovet aukesivat, ja mies uhkasi tappaa. Itken edelleen kun muistelen niitä aikoja. Olin 22-vuotias. Selvisin hengissä, opiskelin itseni maisteriksi ja olen erittäin hyvässä asemassa työelämässä. Olen niin ylpeä, että siitä ihmisestä, joka pelkäsi oman ja vauvansa hengen puolesta, on tullut menestynyt työelämässä. Nyt 31 vuotta.
Voiko toista ihmistä kohtaan tuntea "myötäylpeyttä"? Valtavan hieno kasvutarina sinulla, saat ollakin ylpeä 🙂
Yli kolmen vuoden kotiäitiys pienellä ikäerolla syntyneiden lasten kanssa. Selvisin järjissäni siitä ajanjaksosta ja muistelen sitä rakkaudella elämäni parhaana aikana. Vaikkei aina helppoa ollut.
En ole sortunut huumeisiin enkä alkoholisoitunut. En ole tappanut tai pettänyt, enkä varastanut toisilta. Luottotiedot kunnossa. Pari ystävää ja mukava parisuhde . Vakituinen työ. Kaksi täysi-ikäistä lasta jotka kasvatin yksin. Olen saanut kolesteroliarvoni alemmas vaikka olivat koholla. Tulee lenkkeiltyä. En ole hukannut avaimia moneen vuoteen. Masennuksesta huolimatta pärjään ja haluan elää.
Ehdotin itseäni työhön jossa edellinen lopetti, liittyy harrastukseen, nyt siis minun työni.
Katoava taiteenala.
Olen myös ylpeä taidostani, mutta aina on lisää opittavaa.
Ja toisaalta olen ylpeä siitä miten olen jaksanut masennuksen, perheen ongelmat jne koska on ollut pakko, kun puoliso ei ole jaksanut, niin silti syyllisten itseäni siitä että olisi pitänyt enemmän. Naisten ongelma?
Vierailija kirjoitti:
En mistään, mitä edes tarkoittaa ylpeä. Vihaan sitä sanaa. Voin olla onnellinen ja iloinen jostakin asiasta, mutta en pidä itseäni silti parempana.
Ymmärrät väärin. Ei tässä ketjussa puhuta ylemmyydentuntoisesta ylpeydestä suhteessa muihin ihmisiin, vaan suhteessa omaan elämään. Missä olet mielestäsi onnistunut ja voit onnitella itseäsi.
Perheemme harmoniasta. Luontevista ja läheisistä väleistämme niin oman perheeni, kuin sisarusteni välillä. Kiitän Jumalaa tästä siunauksesta usein.
Siitä etten ole ruudinkeksijä millään elämän alalla.
Osaan tilata pizzan kotipizzan verkkosivuilla
Kukaan ei voi sanoa, että olisin ollut heitä kohtaan epärehellinen, itsekäs tai häikäilemätön.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei voi sanoa, että olisin ollut heitä kohtaan epärehellinen, itsekäs tai häikäilemätön.
Tuota voi olla itse vaikea arvioida. Omaa käytöstään on vaikea jollei mahdotonta nähdä toisen näkökulmasta. Ja kun me ihmiset ollaan erilaisia ja nähdään asiat eri tavalla.
Olen ylpeä siitä, että pääsin kolmekymppisenä kauppikseen, pääsin kaikki kurssit läpi (lyhyt matikka ja kymmenen vuotta taukoa matematiikan opiskelusta) ja pian valmistun KTM:ksi.
Olen antanut elämäni Jeesukselle. Tämä menee kaiken yli, vaikka asiat on myös maallisella mittareilla mitattuina hyvin.
Olen elossa kaiken kokemani jälkeen...
Vierailija kirjoitti:
Olen ystävystynyt varisten kanssa.
Tästä kannattaakin olla "ylpeä". Varikset eivät ystävysty kenen tahansa kanssa.
Varmaan että olen yhä elossa vaikean elämän jälkeen. Enkä luovuta elämän suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Osaan tilata pizzan kotipizzan verkkosivuilla
Symppis!
Olen ollut koko ikäni ylpeä siitä, että uskalsin käydä 1983 feministiksi. Tiesin, ettei paluuta ollut, otin silti rohkean askeleen. Vasta sen myötä opin, mitä on valistuneisuus ja tietoisuus. Asia poiki myöhemmin kaiken sen hyvän, mitä olen elämässäni saavuttanut. Opin kuuntelemaan, tekemään tiimityötä, näkemään maailman todellisena. Opin syyt ja seuraukset, opin mitä tarkoittaa olettaminen. En osaa tätä tämän paremmin selittää, mutta minulle tämä oli tärkeämpää, kuin mikään muu oppi tai koulutus.
Yhtenäinen perhe