Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko miehenne yhtä "sokea" kuin minun mieheni?

Vierailija
20.12.2013 |

Uskokaa pois, että ottaa kupoliin, kun mies etsii jotain vaikka jääkaapista eikä näe vaikka sinappipurkkia, vaikka se on ihan nenän alla. Eipä ole yksi eikä kaksi kertaa, kun olen kiljunut kurkku suorana että "siinä ihan hyllyn oikeassa reunassa puolukkahillopurkin vieressä". Mies haahuilee vain vasenta reunaa ja aivan väärää hyllyä, nostelee purkkeja pois ja hokee, ettei täällä mitään ole. Ja minä huudan taas, että se ylempi hylly ja OIKEA reuna. Tätä saa toistella moneen kertaan, ennen kuin menee jakeluun.

Ystäväni manaa ihan samaa omasta miehestään. "Hei ne kalsarit ovat siinä kolmannella hyllyllä ylhäältä päin ja ihan etureunassa." Mies etsii kalsareitaan kaikkialta muualta, paitsi siitä mistä niitä neuvottiin hakemaan. Kun ne sitten löytyvät, mies on ihmeissään siitä, miksei ystäväni sanonut, että ne olivat siinä missä olivat. No, oli kyllä sanonut useaan kertaan, muttei mennyt jakeluun. Mitenkäs teillä muilla?

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

:DDDDDD 

ihanaa en oo ainut!

Aluksi hermostuin ja ärsyynnyin, mut nykyää me molemmat heitetää siitä huumoria nii vähä helpottaa miehen kans yhteiseloa ;D

mut auta armias jos on menkat

Vierailija
22/59 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://joyreactor.com/search/work%2Bat%2Bhome

Mun mies ei ole ihan yhtä paha kuin nuo yllä mainitut, mutta tunnistan samoja piirteitä kyllä. Kerran kysyin, että miten mies, joka on menestyvä yrittäjä ja työssään äärimmäisen perillä kaikesta ja pikkutarkka, voi muuttua kotona ihan täydelliseksi tampioksi. Vastaus oli ytimekäs: Siitä ei makseta rahaa. No, onneksi hän hoitaa sen puolen ihan kiitettävästi :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut paikka mihin mies löytää hyvin on vieraisiin naisiin.

Niitä ei tarvitse neuvoa eikä opastaa.

Ehkä hajamielisyys johtuu siitä, että on niin salarakkaan lumoissa ettei tajua oman vaimon sanomisia. Mielessä pyörii vain se mitä ja miten sai.

Vierailija
24/59 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 16:40"]

En tiedä liittyykö tämä varsinaisesti asiaan, mutta monilla miehillä tuntuu olevan vaikeuksia erottaa eri värisävyjä toisistaan. Jos naulakossa on vaaleansinisiä, tummansinisiä ja turkooseja pyyhkeitä, isälleni ne kaikki näyttävät sinisiltä.

[/quote] http://todayilearned.co.uk/wp-content/uploads/2011/04/how-women-and-men-see-colors.jpg ;-)

Vierailija
25/59 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaa! Ihan kuin minun mies! Ennen kun hermot menee, pyydän sulkemaan silmät, kuuntelemaan ohjeitani ja sitten avaamaan silmät. Ihme kyllä tavara löytyy sillä samalla sekunnilla ;)

Vierailija
26/59 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mun mies taas pilkkaa mua usein sanomalla "ota silmä käteen", jos en heti löydä. Omasta mielestäni en ole kyllä mitenkään erityisen huono itsekään löytämään kamoja.

Sen sijaan miehen on ihan mahdoton muistaa missä korissa ovat kenenkin vaatteet ja varsinkin lasten vaatteet menevät vääriin koreihin koko ajan. Sitten se pukee niitä väärille lapsille eikä ite huomaa mitään outoa siinä kun 1-vuotiaalla on 3-vuotiaan paita ja 3-vuotiaalla 1-vuotiaan housut.

Vierailija
27/59 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilalle passattuja, sanon minä. 

Eksä ei oppinut vaatekaapin eikä pyykkikorin paikkaa. Siltä oli kaikki aina hukassa, mun piti muistaa kaikki.

Nykyinen on hyvinkin järjestelmällinen, siivoaa kaappeja ja silittää vaatteet.

Vierailija
28/59 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa niin tutulta! Viime viikolla soitti mulle töihin, että missä lasten ulkovaatteet ovat kun hän vei poikkeuksellisesti lapset päiväkotiin. No ne haalarit oli siinä eteisen lattialla levällään, kuten myös pipot&hanskat niiden päällä. Miehen on siis pitänyt kävellä niiden yli tullessaan makuuhuoneesta mutta eipä silti niitä löytänyt... Mies voi myös hyvin kysyä missä lasten sukkia säilytetään, ihan kun ne "muuttaisivat" kokoajan laatikosta toiseen.

Vierailija
29/59 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 17:13"]

Kolmoselta hyvin tiedetty: etumainen on ihan oikein. Perimmäinen sen sijaan kirjoitetaan kahdella m-kirjaimella :)

[/quote]

Höpö höpö, vanha kiista. Kielitoimiston kanta on yksiselitteisesti, että sana kirjoitetaan "etummainen": http://scripta.kotus.fi/visk/sisallys.php?p=281

Todella OT, ei kannata sotkea hyvää ketjua enemmällä vääntämisellä.

Vierailija
30/59 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi suostutte kanaemoiksi? Se kaikki miehen teeskennellyn avuttomuuden vuoksi menetetty aika on pois omasta ajasta. Se on myös miehen tapa pitää kontrolli kotona: kaiken pitää pyöriä miehen ympärillä.

Vierailija
31/59 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun isäni on korkeasti koulutettu ja vielä lähes 70-vuotiaana lukee paljon. Hallitsee ja ymmärtää teoreettisia asioita, mutta yhtä lailla hallitsee rakentamis-, korjaamis- ja metsurinhommat. Rakentaessaan jotain kotona hän on todella huolellinen ja pikkutarkka ja tietää takuulla kaikkien tarvikkeiden säilytyspaikat, mutta sitten muissa asioissa ei oikein löydä mitään. Kai se sitten vain on kiinnostuksesta kiinni :)

Vierailija
32/59 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aikaa sitten lopettanut esineiden paikkojen tietämisen! Jos mies ei löydä, ei se ole minun ongelmani. Sen sijaan olen tehnyt miehelle erittäin selväksi, että hän ei ota "minun tavaroitani" eli keittiösaksia ei viedä kylpyhuoneeseen (ja unohdeta sinne), teippiä ei oteta työhuoneesta ja viedä autotalliin (ja jätetä sinne), joulupaperia ei oleta laatikostaan ja jätetä kodinhoitohuoneeseen jne. Joka kerta kun mies ei viitsi viedä tavaroita paikalleen, katoaa häneltä jotain tärkeää kuten kännykkä. Kun hän etsii sitä, ehdotan, että veisi unohtamansa tavarat (luettelen ne) paikalleen, niin voi löytää vaikka kadonneet tavarat. Kun on 2 päivää ilman puhelinta, koska ei suostu palauttamaan vasaraa ja porakonetta 50 cm päässä olevaan kaappiin omalle paikalleen, niin oppii ainakin sen, että vaimo ei jousta.

Vierailija
33/59 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahaa! Olen myös tuskastunut oman mieheni "sokeuteen" ja aloittanut siitä aiemmin ketjunkin: http://www.vauva.fi/keskustelu/1772982/ketju/miksi_mies_ei_loyda_mitaan

Tämä näköjään hyvin yleinen ilmiö :-)

Vierailija
34/59 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Me olemme aikuisia ihmisiä.

Vierailija
35/59 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuu liiallisesta passaamisesta. Minäkin, onneton, ennen jopa pakkasin miehen kassin kun oltiin lähdössä reissuun. Sinne laitoin sukat ja kalsarit ja paidat... Ja tietenkin pakkasin myös omat ja kahden lapsen kamppeet. Muiden ei tarvinnut kuin autoon astua, kun minä olin huolehtinut kaikki tavarat mukaan.

No, enää en sitä tee, ja ihan hyvin on mies itse löytänyt vaatteensa kaapista, pyyhkeet yms toisesta enkä enää ole syntipukki, jos joku tilpehööri on unohtunut matkasta.

Vierailija
36/59 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset ovat selkeästi parempia etsijöitä ja paikantajia kuin miehet.

Lieneekö syy siinä, että naiset ovat kehittyneet evoluution myötä mestarillisiksi ja monipuolisiksi keräilijöiksi: ruokakasvit, sienet, marjat, nilviäiset ym. herkkupalat ovat päätyneet naisten ahkerien ja löytävien kätten myötä syötäväksi.

Miehet ovat sitten niitä pyytäjiä, jotka ovat tarvinneet lähinnä voimakkaampia lihaksia ja kyvyn kestää nälkää paremmin.

Vierailija
37/59 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 17:53"]

Naiset ovat selkeästi parempia etsijöitä ja paikantajia kuin miehet.

Lieneekö syy siinä, että naiset ovat kehittyneet evoluution myötä mestarillisiksi ja monipuolisiksi keräilijöiksi: ruokakasvit, sienet, marjat, nilviäiset ym. herkkupalat ovat päätyneet naisten ahkerien ja löytävien kätten myötä syötäväksi.

Miehet ovat sitten niitä pyytäjiä, jotka ovat tarvinneet lähinnä voimakkaampia lihaksia ja kyvyn kestää nälkää paremmin.

[/quote]

Voi herrajumala mitä paskaa.

Mies kyllä osaa "etsiä ja paikantaa" siinä missä naisetkin kunhan huomssvat että he joutuvat tekemään sen ihan itse. Äiti ei ole enää paapomassa.

Vierailija
38/59 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkähän ikäisenä tuo ominaisuus kehittyy?  Meillä on 2 poikaa, 11 ja 9. Myöskään nämä eivät löydä mitään vaikka hukuksissa oleva tavara olisi nenän edessä. Ja parasta on, kun neuvoo kännykän olevan takkahuoneessa, poika kysyy, missä meillä on takkahuone...

Vierailija
39/59 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 17:57"]

Minkähän ikäisenä tuo ominaisuus kehittyy?  Meillä on 2 poikaa, 11 ja 9. Myöskään nämä eivät löydä mitään vaikka hukuksissa oleva tavara olisi nenän edessä. Ja parasta on, kun neuvoo kännykän olevan takkahuoneessa, poika kysyy, missä meillä on takkahuone...

[/quote]

Niin, kyse on nimenomaan huomion keskittämisestä itseen ja omiin tarpeisiin. Näin ne pojat jo pienestä pitäen oppivat, että kun vain teeskentelee avuntonta ja tyhmää niin koko naisväki liikkuu ja palvelee...

Vierailija
40/59 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen järkyttynyt. Kuvailette siipeileviä heikkolahjaisia ihmisiä, jotka saavat vapautuksen sen perusteella, että ovat parisuhteessa olevia miehiä. Opittua avuttomuutta ja palvelu pelaa. Toisaalta jos ovat oikeasti noin kyvyttömiä, niin miten te voitte elää parisuhteessa tuollaisten kanssa? Halveksutteko näitä typeryksiä? Vai kiillotatte omaa erinomaisuutta, ilman teitä ei perhe-elämä pyörisi?