Onko miehenne yhtä "sokea" kuin minun mieheni?
Uskokaa pois, että ottaa kupoliin, kun mies etsii jotain vaikka jääkaapista eikä näe vaikka sinappipurkkia, vaikka se on ihan nenän alla. Eipä ole yksi eikä kaksi kertaa, kun olen kiljunut kurkku suorana että "siinä ihan hyllyn oikeassa reunassa puolukkahillopurkin vieressä". Mies haahuilee vain vasenta reunaa ja aivan väärää hyllyä, nostelee purkkeja pois ja hokee, ettei täällä mitään ole. Ja minä huudan taas, että se ylempi hylly ja OIKEA reuna. Tätä saa toistella moneen kertaan, ennen kuin menee jakeluun.
Ystäväni manaa ihan samaa omasta miehestään. "Hei ne kalsarit ovat siinä kolmannella hyllyllä ylhäältä päin ja ihan etureunassa." Mies etsii kalsareitaan kaikkialta muualta, paitsi siitä mistä niitä neuvottiin hakemaan. Kun ne sitten löytyvät, mies on ihmeissään siitä, miksei ystäväni sanonut, että ne olivat siinä missä olivat. No, oli kyllä sanonut useaan kertaan, muttei mennyt jakeluun. Mitenkäs teillä muilla?
Kommentit (59)
Mun mies löytää tavarat jos ne on etumaisena. Ihmettelee, että miksi esim. joku harvemmin tarvittava pesuaine on perimäisenä, miksei se voi olla etumaisena. No, siks just kun kaikki purkit ei voi olla etumaisena. Ei mee jakeluun vaikka oon toistakymmentä vuotta toitottanut, että katso myös sieltä kaapin perältä ennenkuin sanot, ettei oo tai ei löydy.
Sama! :D Hokee vaan ei oo ei oo, vaikka tiedän
että on! Sanon että katso tarkemmin, ei oo ja hiiltyy. Kävelen kaapille ja ojennan käteni, tässä.
Ja ai että sitä vihjailua kun joku tavara on hukassa. Tahallaankaan en vastaa jos ei kysy :D
Sama vika.
Mutta enemmän minua ärsyttää se, että mies ei muka tiedä monien tavallisten tavaroiden säilytyspaikkaa. Ei siis tiedä mistä voisi lähteä etsimään leivinpaperia, kuumemittaria, kylpypyyhkeitä jne. Miten voi olla totta! Enkä mitenkään siirtele niitä tavaroita ympäriinsä, vaan ovat yleensä olleet vuosikausia samassa paikassa. Ei opi tavaroiden paikkoja kun joka kerta hänelle sanotaan mistä etsiä.
Kuulostaa tutulta. Lisäksi aina kysyy minulta onko tiskikoneessa puhtaat vai likaiset astiat. Vaikka seisoisi koneen vieressä, luukku auki ja itse olisin toisessa päässä taloa niin huutelee minulta vastauksen. Ärsyttää.
Hyvin tutulta kuulostaa, mitään ei löydä ja vääristä paikoista ettii. Tuntuu monesti että tekee niin ihan ärsytääkseen. jos pitää hakee joku tavara mikä on ollut jo mont vuotta samassa paikassa, ei löydy ja pitää hermoilla.
Oonkin nyt sitten vaihtanut joidenkin tavaroiden paikkoja ja näytin missä nyt on mitäkin, niin eiköhän vanhasta paikasta ettinyt lapsen vaippoja, vaikka nyt olivat siellä missä kestovaipatkin olleet jo monta vuotta...
Että hyvä on muisti ja näkö...
Käsky kerrallaan ja toistoa... kuten alokkaita ohejeistetaan asevelvollisuutta suorittaessaan. Älkää neuvoko, älkää pyytäkö, älkää käyttäkö sanamuotoja jotka jättävät tulkinnan varaa (="tekisitKÖ"), kaikki turhat sanat pois lauseesta.
Oikea reuna!
Takana!
Vie roskat!
Putkiaivot eivät osaa käsitellä liian pitkiä lauseita, terveisin putkiaivo.
Sokeus koskee myös kodin siisteyttä. Joku roska tai vaate voi olla vaikka tuomiopäivään asti lattialla tai pöydällä, jos en minä sitä korjaa pois. Meillä on 2 kerroksinen talo, ja laitan joskus rapulle odottamaan yläkertaan meneviä vaatteita tms, jotka voi sitten sinne mennessään napata mukaan. IKINÄ mies ei ota niitä ilman erillistä pyyntöä mukaansa vaikka ohi kiipeää rappusia, ja yleensä jättää ne rappusten yläpäähän, jos en erikseen sano, mihin ne laitetaan. Todella raivostuttavaa. Ja sitten valitetaan, että nalkutetaan, kun pyytää jotain tekemään. Jumalauta tekisi oma-aloitteisesti, ettei tarvi joka jumalan kerta asiasta sanoa ja pyytää tekemään.
Joo, hiukan on nyt joulustressi päällä. :/ Tuli tälläinen marttyyrivuodatus.
Muistan, kun entinen poikaystävä ihmetteli kerran kauppareissun jälkeen, että marketissa oli vain yhdenmerkkistä ketsuppia tms. Huomautin, että olihan siellä monenmonta eri merkkiä, ja kaikkia niitäkin varmaan eri kokoisissa pulloissa saatavilla, sekä sen lisäksi luomua, lisäaineetonta, chilimaustettua jne. Muistan sen tilanteen: olimme suurehkossa marketissa ketsuppihyllyllä. Ketsuppipulloja oli todellakin runsaasti, monta hyllymetriä ja useammalla hyllytasolla, mutta jostain syystä poikaystävän silmät huomasivat vain ne hänen omien silmiensä tasalla olevat pullot.
Ihmettelen tätä juttua kyllä. Onko sitten niin, että tietyissä tilanteissa naiset kiinnittävät huomiota yksityiskohtiin miehiä enemmän? Voisiko joku mies valaista asiaa, esiintyykö heillä tätä samaa sekä mistä he ajattelevat sen johtuvan? :)
En tiedä liittyykö tämä varsinaisesti asiaan, mutta monilla miehillä tuntuu olevan vaikeuksia erottaa eri värisävyjä toisistaan. Jos naulakossa on vaaleansinisiä, tummansinisiä ja turkooseja pyyhkeitä, isälleni ne kaikki näyttävät sinisiltä.
[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 16:34"]
Kuulostaa tutulta. Lisäksi aina kysyy minulta onko tiskikoneessa puhtaat vai likaiset astiat. Vaikka seisoisi koneen vieressä, luukku auki ja itse olisin toisessa päässä taloa niin huutelee minulta vastauksen. Ärsyttää.
[/quote]
jep. meillä myös kyselee kellon aikaa, vaikka itsellä olisi kännykkä kymmenen sentin päässä pöydällä tai istuisi selin kelloon. vaikee sitä ite tarkistaa vaan sitten huudellaan toiseen huoneeseen, missä ei edes kelloa ole.
niin ja ne kalsarit on olleet siinä samassa kalsarilaatikossa ja niin monta vuotta, että pitäisi kyllä vähemmälläkin etsimisellä löytyä :)
Ominaisuutta on tutkittu. Naiset hahmottavat laajemman kokonaisuuden. Miehet kulkevat ympäri laput silmillään.
Eivät ne raukat voi sille mitään... :))
Tiskikoneen oveen likaisia- tai puhtaita-laput. Vähemmän stressiä naisille. :)
[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 16:37"]
Sokeus koskee myös kodin siisteyttä. Joku roska tai vaate voi olla vaikka tuomiopäivään asti lattialla tai pöydällä, jos en minä sitä korjaa pois. Meillä on 2 kerroksinen talo, ja laitan joskus rapulle odottamaan yläkertaan meneviä vaatteita tms, jotka voi sitten sinne mennessään napata mukaan. IKINÄ mies ei ota niitä ilman erillistä pyyntöä mukaansa vaikka ohi kiipeää rappusia, ja yleensä jättää ne rappusten yläpäähän, jos en erikseen sano, mihin ne laitetaan. Todella raivostuttavaa. Ja sitten valitetaan, että nalkutetaan, kun pyytää jotain tekemään. Jumalauta tekisi oma-aloitteisesti, ettei tarvi joka jumalan kerta asiasta sanoa ja pyytää tekemään.
Joo, hiukan on nyt joulustressi päällä. :/ Tuli tälläinen marttyyrivuodatus.
[/quote]
Ollaankohan me naimisissa saman miehen kanssa...?
kyllä! mieheni ei löydä kodin tavallisia käyttöesineitä, kuten hiusharjaa, saksia, teippejä, pattereita jne. Sen lisäksi ei löydä lapsille eikä ITSELLEEN vaatteita, vaikka ne on viikkattuina jokaisen omassa kaapissa. Muuten erittäin osallistuva mies kaikin puolin, mutta tämä ominaisuus tuntuu vain pahenevan iän myötä. Ja tosiaan saattaa seistä siinä kaapin edessä huutelemassa että missä on sukat ja kun tulen siihen viereen, niin siinä on ihan nenän alla kasa sukkia. Uskomatonta tämä mielestäni on ihan normaaliälyiseltä ihmiseltä. Ja tuskin sitä tahallaankaan tekee, koska aina kuitenkin yrittää itse etsiä ja luulisi ärsyttävän itseäkin, ettei löydä vaatteita päälleen ilman vaimoa
Huh mitä juttuja teillä. Että jäisi mies alastomaksi ellei asuisi naisen kanssa? Todella vaikea uskoa.
Meillä miehen lapset on tällaisia toivottomia. Jonkun tavaran etsiminen on sitä että seistään keskellä lattiaa ja hoetaan "sitä ei ole, ei ole, ei ole!"
Veikkaisin opittua avuttomuutta. Liikaa paapomista.
Tää on ihan mahtava ketju! :D
Ihan kuin olisitte kirjoittaneet minun miehestä. Joskus seuraan mielenkiinnolla miehen touhua keittiössä, kun se etsii kaapeista jotakin tiettyä tavaraa. Kurkkii jokaiseen kaappiin ja laatikkoon eikä näe nokan edessä olevaa tavaraa. Miten se voi olla jäämättä mieleen missä mitäkin säilytetään, vaikka tavarat olisivat vuosikausia samalla paikalla?
Mun isä on muuten asunut 30 vuotta samassa talossa oppimatta liinavaatekaapin sijaintia.
Hyvin tuttua. Mun mies "näkee" kunnolla ja itse vain lattialla olevat asiat. Omassa huoneessaan hän säilyttää tavaroita lattialla kasoissa, ja kaapit ja hyllyt ovat tyhjät.
Kolmoselta hyvin tiedetty: etumainen on ihan oikein. Perimmäinen sen sijaan kirjoitetaan kahdella m-kirjaimella :)
Mä aina sanon että mitä sä multa kysyt.
[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 16:34"]
Käsky kerrallaan ja toistoa... kuten alokkaita ohejeistetaan asevelvollisuutta suorittaessaan. Älkää neuvoko, älkää pyytäkö, älkää käyttäkö sanamuotoja jotka jättävät tulkinnan varaa (="tekisitKÖ"), kaikki turhat sanat pois lauseesta.
Oikea reuna!
Takana!
Vie roskat!
Putkiaivot eivät osaa käsitellä liian pitkiä lauseita, terveisin putkiaivo.
[/quote]
Mua ärsyttää tällainen yleistäminen.
En aio edelleenkään kohdella miestä kuin koiraa.
-20
Välillä tämmöinenkin aihe, joka ei ole kuolemanvakava, heh.