Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko miehenne yhtä "sokea" kuin minun mieheni?

Vierailija
20.12.2013 |

Uskokaa pois, että ottaa kupoliin, kun mies etsii jotain vaikka jääkaapista eikä näe vaikka sinappipurkkia, vaikka se on ihan nenän alla. Eipä ole yksi eikä kaksi kertaa, kun olen kiljunut kurkku suorana että "siinä ihan hyllyn oikeassa reunassa puolukkahillopurkin vieressä". Mies haahuilee vain vasenta reunaa ja aivan väärää hyllyä, nostelee purkkeja pois ja hokee, ettei täällä mitään ole. Ja minä huudan taas, että se ylempi hylly ja OIKEA reuna. Tätä saa toistella moneen kertaan, ennen kuin menee jakeluun.

Ystäväni manaa ihan samaa omasta miehestään. "Hei ne kalsarit ovat siinä kolmannella hyllyllä ylhäältä päin ja ihan etureunassa." Mies etsii kalsareitaan kaikkialta muualta, paitsi siitä mistä niitä neuvottiin hakemaan. Kun ne sitten löytyvät, mies on ihmeissään siitä, miksei ystäväni sanonut, että ne olivat siinä missä olivat. No, oli kyllä sanonut useaan kertaan, muttei mennyt jakeluun. Mitenkäs teillä muilla?

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, vaikka meillä on vuosikaudet ollut tavarat samoilla paikoilla niin aina se silti kyselee että missä on se ja se. Eikä ne löydy, ei. Kun mä tulen paikalle niin otan sen tavaran siitä heti ja annan miehelle :) Lapsiin on tarttumassa sama tauti: "äiti missä on xxx?" "äiti, ei se oo täällä, missä se on?" Parhaimmillaan tuo sakki soittaa mulle ja kyselee missä meillä on sakset jne. Siinä kyllä jää jo suu auki miettimään että mitä...

Jos mies kaapittaa lasten vaatteita niin joka kerta se sekoittaa ne. Vaikka kaapissa on selkeä järjestys. Eikös se sitten tunge paidat housujen kanssa samaan koriin jne. Ei ikinä tajua eikä näe että niille paidoille on ihan oma kori. Ei se muuten ottais pattiin, mutta aamulla olis paljon helpompaa kaivaa lapsille vaatteet kun ne olis oikeissa koreissa.

Vierailija
42/59 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 16:26"]

Sama vika.

Mutta enemmän minua ärsyttää se, että mies ei muka tiedä monien tavallisten tavaroiden säilytyspaikkaa. Ei siis tiedä mistä voisi lähteä etsimään leivinpaperia, kuumemittaria, kylpypyyhkeitä jne. Miten voi olla totta! Enkä mitenkään siirtele niitä tavaroita ympäriinsä, vaan ovat yleensä olleet vuosikausia samassa paikassa. Ei opi tavaroiden paikkoja kun joka kerta hänelle sanotaan mistä etsiä.

[/quote]

Tämä on niiiiiin totta meillä. Varsinkin lasten vaatteet: hanskat, pipot, kaulurit, hupparit ym. Miehellä ei koskaan ole mitään hajua, mistä esim. hoitoaamuna etsiä puhtaat hanskat, kun edellispäivän hanskat on vaikka pesussa. Ei ikinä jää muistijälkeä, että samassa korissa on lisää hanskoja, missä ennenkin... Blääh!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin miesti laiskottaa, on sanonutkin että helpompi kysyä multa missä jokin asia kuin että alkaisi itse etsimään. Joskus se myös hermostuu, kun jotain ei löydy muka mistään vaikka on joka paikasta hyvin katsonut. Ja sitten se on ihan just siellä missä ehdotan sen olevan, eli jossain helposti saatavilla. Että se siitä huolellisesta etsimisestä... :)

Kyllä se sentään onneksi arkisimmat tavarat löytää enempiä kyselemättä. Tosin mä meillä enemmän  järjestelenkin paikkoja, niin kai ne siksikin helpommin mun mieleen jää. Mutta emmä passaa ja kaikkea tee: Mies puolestaan sitten enemmän esim. imuroi/hoidaa pyykkejä tms selkeämpää siivoushommaa.

Vierailija
44/59 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 18:08"]

Olen järkyttynyt. Kuvailette siipeileviä heikkolahjaisia ihmisiä, jotka saavat vapautuksen sen perusteella, että ovat parisuhteessa olevia miehiä. Opittua avuttomuutta ja palvelu pelaa. Toisaalta jos ovat oikeasti noin kyvyttömiä, niin miten te voitte elää parisuhteessa tuollaisten kanssa? Halveksutteko näitä typeryksiä? Vai kiillotatte omaa erinomaisuutta, ilman teitä ei perhe-elämä pyörisi?

[/quote]

Mä en usko, että tuo on ihan pelkästään avuttomuutta ja palvelun vaatimista. Jos se olis sitä niin mies ei liikahtais siitä sohvalta mihinkään vaan huutais siitä. Mun mies ainakin ihan oikeesti menee ja etsii sitä tavaraa. Ei vaan näe eikä löydä sitä. Kyse ei siis pelkästään ole siitä että se haetuttais mulla niitä tavaroita ja itse pääsis vähemmällä. Kyllä se niitä yrittää etisä, mutta kun näkökyky ei vaan riitä.

Vierailija
45/59 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 16:26"]

Sama vika.

Mutta enemmän minua ärsyttää se, että mies ei muka tiedä monien tavallisten tavaroiden säilytyspaikkaa. Ei siis tiedä mistä voisi lähteä etsimään leivinpaperia, kuumemittaria, kylpypyyhkeitä jne. Miten voi olla totta! Enkä mitenkään siirtele niitä tavaroita ympäriinsä, vaan ovat yleensä olleet vuosikausia samassa paikassa. Ei opi tavaroiden paikkoja kun joka kerta hänelle sanotaan mistä etsiä.

[/quote]

Katsos kun putkiaivolle ei jää muistiin edellisellä kerralla neuvottu paikka, kun oli "etsi" moodissa. Kun tavara löytyi, kaikkai etsimiseen liittyvä tieto voidaan unohtaa. Olen huomannut itsessäni samoja piirteitä. Muistan kyllä niiden tavaroiden paikat, joiden paikkaa olen muutossa ollut miettimässä.

Minua puolestaan ihmetyttää naisten kaupassa käyminen. Kauppalappua ei voi kirjoittaa (kai jotenkin alentavaa myöntää ettei kaikkea muista), mutta useimmiten kaupasta jää tuomatta joku niistä tavaroista/ruoista, mitä sieltä piti lähteä hakemaan. Sen sijaan kaupasta tulee 2 kassillista jotain mistä ei ollut pula.

T: Putkiaivoinen

Vierailija
46/59 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä on niin päin, että minä en löydä mitään ja pyydän miestä sen etsimään. Se tosin johtuu siitä, että itse haluaisin tavarat säilyttää omilla paikoillaan, mutta kun muut eivät... Miehen mielestä on helpompi olla välittämättä järjestyksestä ja etsiä kaikki tavarat esille minun pyytäessäni. Ja koska tykkää niin tehdä, kyllä se mulle sopii! Helppo on mun seistä tumput suorina ja huudella tavaroita esiin. Yksi riidan aihe vähemmän:)

Vierailija
48/59 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raivostuttavaa on! Näytin muuttamisen jälkeen moneen otteeseen, millä hyllyllä kuopuksen vaatteet ovat. Oikein avasin kaapin oven ja kerroin, että ylemmällä hyllyllä on nuorimman pojan vaatteet. Näytin vielä missä kasassa on housut ja missä paidat. Ajattelin, että osaa sitten laittaa pyykit oikeaan paikkaan ja järjestykseen. Vielä mitä! Viikon päästä kysyi ensimmäisen kerran, missä kuopuksen vaatteet on. Vielä pari kuukautta muuton jälkeen eksyi ottamaan esikoisen vaatteita väärälät hyllyltä ja puki ne kuopukselle eikä huomannut mitään vikaa. Argh!

Myös meillä mies etsii ja etsii, mutta ei löydä ohjeistuksesta huolimatta. Kun tulen paikalle, ne urheilushortsit on siinä nenän edessä. Mies ei ole oikeasti edes tyhmä vaan älykäs ja korkeastikoulutettu matemaatikko. 

Vierailija
49/59 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutulta kuulostaa. Sitä joskus ihmettelen että miten oma mieheni ja ilmeisesti monen muunkin mies pärjää töissä niin hienosti, kun ei sitä oma-aloitteisuutta kotona ole näkynyt. Joku roskapussi esimerkiksi, onhan se nyt tosi vaikea hoksata ilman ohjeistusta milloin se pitää viedä. :D Silti työssään tuntuu saavan kaikenlaista tehtyä. Omituista.

Vierailija
50/59 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 18:33"]

Raivostuttavaa on! Näytin muuttamisen jälkeen moneen otteeseen, millä hyllyllä kuopuksen vaatteet ovat. Oikein avasin kaapin oven ja kerroin, että ylemmällä hyllyllä on nuorimman pojan vaatteet. Näytin vielä missä kasassa on housut ja missä paidat. Ajattelin, että osaa sitten laittaa pyykit oikeaan paikkaan ja järjestykseen. Vielä mitä! Viikon päästä kysyi ensimmäisen kerran, missä kuopuksen vaatteet on. Vielä pari kuukautta muuton jälkeen eksyi ottamaan esikoisen vaatteita väärälät hyllyltä ja puki ne kuopukselle eikä huomannut mitään vikaa. Argh!

Myös meillä mies etsii ja etsii, mutta ei löydä ohjeistuksesta huolimatta. Kun tulen paikalle, ne urheilushortsit on siinä nenän edessä. Mies ei ole oikeasti edes tyhmä vaan älykäs ja korkeastikoulutettu matemaatikko. 

[/quote]

No minun mieheni ei edes löytänyt lapsen vaatekaappia. 

Mies joutui itse valitsemaan esikoisellemme vaatteita kun minä olin sairaalassa kuopuksen synnyttyä. Esikoinen oli puettu todella kummallisesti. Kun ihmettelin tätä, niin mies tuskaili, että ei oikein löytänyt pojan vaatteita. Sanoin, että niitähän on kaappi täynnä. Miksi ihmeessä olet ottanut pois annettavista pienistä vaatteista paidan ja varastoon ostetuista vielä liian isoista vaatteista housut?

Kävi ilmi, että mies ei ollut huomannut että pojalla on vaatekaappi. Siis se miehen asentama iso liukuovikaappi pojan huoneessa. Samanlainen kuin meillä on makuuhuoneessamme. Mies oli siis kaivanut nuo vaatteet pojan huoneen yhteydessä olevasta vaatehuoneesta.

Ja minunkin mieheni on fiksu matemaatikko. ;)

Vierailija
51/59 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ei ole sokea, mutta sen sijaan kuuro.

Jos sille sanoo jonkun asian ja sitten luottaa, että se näin ollen tietää sen sanotun asian, niin aivan mönkään menee!

Vierailija
52/59 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenpa minä onnekas! Mieheni ei ole yhtään samanlainen kuin muilla. Hän kyllä löytää kaipaamansa tavarat ilman minuakin :)

Vierailija
53/59 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tätä keskustelua on käyty vuosikymmenet. Hyvä esimerkki tästä "putkinäöstä" on, kun mieheni oli pukenut päälleen minun pyjamani! Kun hän tuli rappusia alakertaan, räjähtivät lapset nauramaan ja kysyivät, miksi isällä on äidin pyjama. Hän oli todella hämillään ja ihmeissään asiasta!

Samoin tyttären ollessa parivuotias hän oli laittanut tälle jalkaan minun nilkkasukkani. Ei yhtään ollut huomannut, että kantapäät olivat pohkeissa. Hän luuli niitä polvisukiksi.  Kaikenmoisia tavaroita etsii, etsii eikä vaan näe. Yritystä kyllä on. Haluaa, että järjestellään paikkoja ja tehdään luetteloita, mitä missäkin on. Myös hän tekee vaativaa työtä ja on siinä hyvä.

Jonkin verran olen alistunut näihin asioihin; minulla on taas omat heikkouteni.  

Vierailija
54/59 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on aivan samanlainen. Mutta parannusta asiaan toi kun lakkasin kertomasta hänelle missä kaikki on, ja lakkasin etsimästä hänelle tavaroita. Sanoin vain että en tiedä. Siinäpä sitten etsi niin kauan kunnes löysi etsimänsä, ja minä vähensin stressimäärääni. Oli ihan hupaisaa toisaalta katsoa toista koluamassa kaappeja vaikka tiesi tasan tarkkaan missä tavara oli.

Ja muuten, oppi missä se tavara on tällä tekniikalla! Kai se pitää itse löytää että osaa hahmottaa minne se menee.

Vierailija
55/59 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niiiiin rotuominaisuus. Mulla on 11v poika ja se toimii jo nyt näin. Kun käsken sen laittamaan ruokailun jälkeen likaiset astiansa tiskikoneeseen niin vastaa mulle 'kun mä en tiedä onko tiskarissa likaset vai puhtaat astiat, siks en laita'. Ja siihen mä taas turhautuneena sanon, että ' avaa luukku ja katso, likaiset kyllä erottaa puhtaista' . Ja sitten se kiukuspäissään puhisten pistää niitä astioitansa tiskariin...

[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 16:34"]

Kuulostaa tutulta. Lisäksi aina kysyy minulta onko tiskikoneessa puhtaat vai likaiset astiat. Vaikka seisoisi koneen vieressä, luukku auki ja itse olisin toisessa päässä taloa niin huutelee minulta vastauksen. Ärsyttää.

[/quote]

Vierailija
56/59 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälle ilmiölle on näköjään olemasa ihan oma nimikin, kyseessä om jääkaappisokeus. On todella kuvaava nimitys.

Vierailija
57/59 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on sit poikkeus. Löytää kaiken kysymättä, osaa pyykit pestä oikein ja viedä ne, jopa mun vaatteet oikeisiin paikkoihin. Tietää missä on lääkkeet, kattilat ja paperit. Muutenkin ihana. :)

Vierailija
58/59 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saatte naiset syyttää ihan itteänne.. meillä mies on ihan itse ollut mukana ostelemassa niitä lasten vaatteita, päättämässä säilytyspaikkoja ja järjestyksiä jne. Ja kyllä tasan tarkkaan tietää missä on mitäkin. Tämä on miehenkin koti. Ei mikään mun valtakunta missä tavaroita säilytetään siellä missä minä sanon ja haluan, sitten tuskastutaan kun ei se mies osaakkaan lukea ajatuksia. Se mikä on loogista itselle, ei välttämättä ole toiselle.

Vierailija
59/59 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh. Kyllä meilläkin mies osallistunut aina kodinhoitoon ja lastenhoitoon, mutta silti kamat ei löydy. Tyhjentää myös astianpesukoneen. Kyllä kyllä, hyvä homma. Ainoa vaan, että joka kerta tyhjentää esim. kattilat aivan eri kaappeihin, kuin missä on kattiloita yleensä säilytetty. Olemme asuneet 15 vuotta samassa talossa. Tavaroiden paikat tänä aikana vaihtunut vain vähän remontin edetessä.

Huolestuttavinta on se, että nyt 4-vuotiaat kaksostyttömme tietävät esim. keittiössä monen tavaran paikan paremmin kuin isänsä. On itsekin huomannut tämän ja kyselee nyt tyttäriltään ihan pokkana, missä mikäkin tavara on. Tsiisus.