Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekevälle on aina töitä. No ei ole!

Vierailija
18.12.2013 |

Valmistuin viime vuoden toukokuussa. Hain töitä jo osa-aikaisesti vuoden 2011 alusta, kokopäiväisiä töitä olen hakenut 2012 alusta. En ole päässyt edes haastatteluihin kertaakaan. Kun valmistuminen oli lähellä, aloin pelätä jääväni suoraan työttömäksi. Näin kävikin.

Aloin hakea töitä jo muilta aloilta ja nykyään haen ihan mitä tahansa.

Olen kirjoittanut tästä jo aiemminkin, mutta työn saaminen tuntuu olevan kuukausi kuukaudelta hankalampaa. Sekin alkaa jo vaikuttaa työnhakuun, että olen kohta ollut 1,5 vuotta työttömänä.

Sain juuri sähköpostiini viestin yhdestä työpaikasta, jota hain. Kyseessä apulainen yhteen toimistoon, kokopäivätyö ja palkka 1750 euroa kuussa. Työpaikkaan oli hakukriteerit, piti olla korkeakoulututkinto (rajaa jo osan hakijoista) ja työkokemusta (minulla työharjoittelun kautta), eli kuka tahansa ei voinut edes hakea sitä.

358 hakemusta oli lähetetty! MIETTIKÄÄ! Miten voin ikinä työllistyä, jos tällaiseenkin työpaikkaan hakee kolme ja puolisataa hakijaa!

Olen oikeasti hakenut ihan mitä tahansa, ottanut yhteyttä yrityksiin ja yksityishenkilöihin. Minulla on nyt periaate, että lähetän 20 työhakemusta tai avointa työhakemusta viikossa. Vähintään. Pitäisi siis noin kolme löytää joka päivä sellaista paikkaa, josta työtä kyselisi tai lähettäisi valmiin hakemuksen.

Minulla ei ole lastenhoito-ongelmia, voisin aloittaa vaikka samana päivänä. Palkka ei ole ongelma. Haluan vain töitä. Mitä tahansa!

Työtä ei ole tekevälle. 

Kommentit (286)

Vierailija
181/286 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä, joita nämä työllisyysnäkymät ja työmaailman muutokset kiinnostavat...

http://www.thefreelibrary.com/Anne+Gray,+Unsocial+Europe%3A+Social+Protection+or+Flexploitation%3F-a0145571576

Vierailija
182/286 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin asuthan pk-seudulla? Täällä on töitä ainakin siivoojille ja koulunkäyntiavustajille -kumpaankaan ei tarvitse koulutusta. www.seure välittää työvoimaa pk-seudulla, sovi sinne haastatteluaika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/286 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen hakenut myös, mutta ei pääse mihinkään.

Vierailija
184/286 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäni aikana hakenut yhteensä viiteen työpaikkaan ja kaikista tarjottu töitä. Että kyllä se on itsestäkin kiinni, ei pelkällä paperin lähettelyllä pärjää, vaan pitää olla aktiivisempi

Vierailija
185/286 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.09.2014 klo 06:23"]

Elämäni aikana hakenut yhteensä viiteen työpaikkaan ja kaikista tarjottu töitä. Että kyllä se on itsestäkin kiinni, ei pelkällä paperin lähettelyllä pärjää, vaan pitää olla aktiivisempi

[/quote]

Eli kerro konkreettisesti mitä teit saadaksesi töitä ja kerro myös minkä alan töistä on kyse ja koska sait viimeisimmän työsi. Muuten kommentillasi ei ole merkitystä, teitä syyllistäjiä kun riittää.

Vierailija
186/286 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

CV:n aukottomuus on uusi jumala.

Vierailija
187/286 |
12.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 10:36"]Mäkkäriin pääsee helposti, samoin lehtiä jakamaan, puhelinmyynti on myös vaihtoehto.

Jännä kun mä en ole koskaan ollut toimettomana...... ikinä.
[/quote]

Tässä kiillotusainetta kruunullesi ja mitali tulee postissa.

Vierailija
188/286 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 14:59"]

Tätä ketjua kun lukee, alkaa nähdä puheissa vastikkeellisesta sosiaaliturvasta järkeäkin. Ihan oikeastiko jengi ei olisi valmis edes kokeilemaan elämää kahdella paikkakunnalla, vaan mieluummin nököttää työttömyyskorvauksella miehen kainalossa kirjoittamassa työhakemuksia kotikaupungin työpaikkoihin? 

[/quote]

Kyllä. Näin on. Yritämme lasta. Jos toinen meistä häipyy viikoksi toiselle paikkakunnalle, lapsi jää haaveeksi.

Vierailija
189/286 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on mielenkiintoista, että täällä alapeukutetaan konkreettisia vinkkejä työnhakuun, esim. 43. Ja samaa mieltä 145 kanssa, rahoja, joita tällä hetkellä annetaan vasteetta työttömille, voisi käyttää järkevämmin, esim, opintotuki on huomattavasti pienempi kuin työttömyyskorvaus.

Vierailija
190/286 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 17:17"]

[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 14:59"]

Tätä ketjua kun lukee, alkaa nähdä puheissa vastikkeellisesta sosiaaliturvasta järkeäkin. Ihan oikeastiko jengi ei olisi valmis edes kokeilemaan elämää kahdella paikkakunnalla, vaan mieluummin nököttää työttömyyskorvauksella miehen kainalossa kirjoittamassa työhakemuksia kotikaupungin työpaikkoihin? 

[/quote]

Kyllä. Näin on. Yritämme lasta. Jos toinen meistä häipyy viikoksi toiselle paikkakunnalle, lapsi jää haaveeksi.

[/quote]

Tjaa, aikomus on siis tehdä lapsi toisen ollessa työttömänä. Työtön osapuoli sitten varmaan jää kotiin hoitamaan lasta, ja seuraavaa lasta. Sitten reilun viiden vuoden päästä ihmetellään, kun ei töitä löydy vieläkään. No, kunhan siinä vaiheessa muistaa tehneensä valinnan itse.

Vierailija
191/286 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäiset lapset sinulla on?

-Toinen työstä kiinnostunut.

[/quote]

2x4- (kohta 5), 3- ja 2-vuotias.

Jos sinulla kiinnostusta, niin voisin s-postiin laittaa enemmän tietoa, en halua täällä hirveän yksityiskohtaista tietoa antaa (ymmärrät varmaan).

t.95

Vierailija
192/286 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 10:36"]

Ap olet väärässä.

Kyllä TÖITÄ riittää aina ja kaikille.

Palkanmaksu on sitten eri asia, sitä ei riitäkään.

[/quote]

Tiukassa on harjoittelupaikatkin tällä hetkellä. Itsellä oli onni työllistyä kaksi vuotta sitten, lottovoitto olla oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Työnantaja "löysi" minut sattumalta ja minulla on kahden alan koulutus, joita molempia työssäni tarvitaan. Kaverini, joka osaa paljon enemmän kuin minä, sai koulusta paremmat arvosanat ja työkokemustakin enemmän, jäi vähän aikaa sitten työttömäksi konkurssin vuoksi ja kyllä hänellä on tiukkaa löytää yhtään mitään. Minä satuin pääsemään firmaan, johon lama vaikuttaa viiveellä ja nousukausi taas vaikuttaa heti. Saa nähdä kuinka myöhemmin käy; kevät on kuitenkin jo täyteen buukattu. En voisi olla lottovoitosta onnellisempi kuin tästä työstä. Olin kyllä määräaikaisessa työssä saadessani tämän paikan, mutta sitä ennen oli takana pitkä työttömyys. 

Vierailija
193/286 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä asutaan kahdella paikkakunnalla ja työttömänä saisin kaikki verovähennyksetkin huomioiden enemmän. Mutta en halua olla työtön. 

Vierailija
194/286 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 14:42"]

Vai ollaanko jo siinä tilanteessa, että työ pitää ottaa vastaan silläkin uhalla, että perhe särkyy ja tulee avioero?

[/quote]

Kuten uutisista voi lukea, niin työnteon ehdot ovat koventuneet kaikkialla Euroopassa. Espanjalaisten nuorten aikuisten paras kärki pyrkii esimerkiksi ulkomaille, kuten Britteihin, tekemään enimmäkseen ihan tavallisia duunaritöitä. Millä ajattelit kilpailla heidän kanssaan, kun he keksivät Suomen?

Vierailija
195/286 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinua ap.

Itse olen DI ja erittäin halukas töihin, mutta ei mihinkään pääse. Ei edes haastatteluun. Ikää on jo 30+ ja lapsetkin tehty, eivätkä enää mitään pieniä. Olisin työantajalle varmasti pidempiaikainen työntekijä  kuin moni muu, mutta ei en kelpaa. Olen joko ylikoulutettu tai liian kokematon. Tiedä sitten mihin sopisin. Työttömänä olen ollut jo jotain 700-800 päivää, en edes enää välitä tietää kuinka kauan.

Ala jota olen opiskellut on itselleni erittäin tärkeä ja olen siitä kiinnostunut. En ole alalle opiskellut rahan tai maineen vuoksi, vaan puhtaasti kiinnostuksesta. Se ei vaan riitä.

Vierailija
196/286 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 12:09"]

En ole valmis muuttamaan yksikseni toiselle paikkakunnalle työn perässä.

[/quote]

Näihin tunnelmiin ja mielialoihin - tai sitten ei:

Pendelöity

Vierailija
197/286 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vuosia asunut siellä missä on töitä, suuren osan ajasta ulkomailla. Työkokemusta ja koulutusta on valtava määrä. Asunnot ja perhe Suomessa olleet jo vuosia. Jos olet hakenut 350 paikkaa, olen hakenut noin 5000 paikkaa. Ei ole pakko sitoa itseään paikkaan mutta ymmärrän. Aviopuolisollani on hyväpalkkainen virka Suomessa, mitään muuta tarvetta ei ole hetkellä asua. Eikä ole muutenkaan, aina on aikaa muuttaa taas. Sinne tai takaisin. Kompromisseja täytyy löytyä ja kestää arkea. Ajan mittaan onnistunee vaan joustoa tulee myös olla puolin toisin.

Vierailija
198/286 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä taas. No, siis en ole mikään ihan kaksikymppinen enää. Meillä on lapsia ja olen vähän yli 30-vuotias. Olen siis ollut kotona ja opiskellut, töissä en ole ollut kuin aivan pätkiä silloin tällöin.

En voi muuttaa toiselle paikkakunnalle, mutta olisin valmis matkustamaan tunnin työmatkoja suuntaansa jopa näin perheellisenä. Mies ei missään tapauksessa voi vaihtaa työpaikkaansa. Siitä pidetään kynsin ja hampain kiinni.

Lapset ovat sen verran isoja jo, koululaisia, joten lastenhoito-ongelmia ei ole. Päivähoitopaikkoja ei tarvitse miettiä.

En tiedä, annoinko alussa sellaisen kuvan, että olisin lapseton tai nuori, mutta en ole. Sain tänään kaksi muuta sähköpostiviestiä sen aamuisen lisäksi. Toiseen työpaikkaan haki 138 ja kolmanteen 119. Nämä kaikki kolme olivat aivan avustavia tehtäviä, en enää edes yritä hakea mitään koulutusta vastaavaa kunnon työtä. Tai ehkä pitäisi, kun en noihin McJobeihinkaan pääse.

ap

Vierailija
199/286 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 18:15"]

Vai ollaanko jo siinä tilanteessa, että työ pitää ottaa vastaan silläkin uhalla, että perhe särkyy ja tulee avioero?

[/quote]

Kuten uutisista voi lukea, niin työnteon ehdot ovat koventuneet kaikkialla Euroopassa. Espanjalaisten nuorten aikuisten paras kärki pyrkii esimerkiksi ulkomaille, kuten Britteihin, tekemään enimmäkseen ihan tavallisia duunaritöitä. Millä ajattelit kilpailla heidän kanssaan, kun he keksivät Suomen?

[/quote]

Miten ja miksi ihmeessä he "keksisivät Suomen", kun ei täällä kerran riitä töitä koulutetuille natiiveillekaan?

Vierailija
200/286 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 18:50"]

[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 18:15"]

[/quote]

[/quote]

Miten ja miksi ihmeessä he "keksisivät Suomen", kun ei täällä kerran riitä töitä koulutetuille natiiveillekaan?

[/quote]

No mitenköhän tuo ei ole estänyt heitä saamasta töitä Britanniassa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän