Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tekevälle on aina töitä. No ei ole!

Vierailija
18.12.2013 |

Valmistuin viime vuoden toukokuussa. Hain töitä jo osa-aikaisesti vuoden 2011 alusta, kokopäiväisiä töitä olen hakenut 2012 alusta. En ole päässyt edes haastatteluihin kertaakaan. Kun valmistuminen oli lähellä, aloin pelätä jääväni suoraan työttömäksi. Näin kävikin.

Aloin hakea töitä jo muilta aloilta ja nykyään haen ihan mitä tahansa.

Olen kirjoittanut tästä jo aiemminkin, mutta työn saaminen tuntuu olevan kuukausi kuukaudelta hankalampaa. Sekin alkaa jo vaikuttaa työnhakuun, että olen kohta ollut 1,5 vuotta työttömänä.

Sain juuri sähköpostiini viestin yhdestä työpaikasta, jota hain. Kyseessä apulainen yhteen toimistoon, kokopäivätyö ja palkka 1750 euroa kuussa. Työpaikkaan oli hakukriteerit, piti olla korkeakoulututkinto (rajaa jo osan hakijoista) ja työkokemusta (minulla työharjoittelun kautta), eli kuka tahansa ei voinut edes hakea sitä.

358 hakemusta oli lähetetty! MIETTIKÄÄ! Miten voin ikinä työllistyä, jos tällaiseenkin työpaikkaan hakee kolme ja puolisataa hakijaa!

Olen oikeasti hakenut ihan mitä tahansa, ottanut yhteyttä yrityksiin ja yksityishenkilöihin. Minulla on nyt periaate, että lähetän 20 työhakemusta tai avointa työhakemusta viikossa. Vähintään. Pitäisi siis noin kolme löytää joka päivä sellaista paikkaa, josta työtä kyselisi tai lähettäisi valmiin hakemuksen.

Minulla ei ole lastenhoito-ongelmia, voisin aloittaa vaikka samana päivänä. Palkka ei ole ongelma. Haluan vain töitä. Mitä tahansa!

Työtä ei ole tekevälle. 

Kommentit (286)

Vierailija
241/286 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 09:42"]

Oletko harkinnut yrittäjyyttä? Ei sekään tie helppo ole, mutta ala miettiä liikeideaa. Jostain kiinnostuksen kohteestasi, taidostasi tai mitä paikkakunnaltasi puuttuu. Tee suunnitelmia, opiskele vaikka netissä, tai mene lyhyeen koulutukseen.

[/quote]

Yksi kysymys: mistä työtön tempaisee yritystoiminnan aloittamiseen tarvittavan pääoman? Jo pelkkiin veroennakoihin tarvitaan rahaa ennen kuin ensimmäinenkään asiakas on maksanut laskuaan.

Hoitovapaalla ollessa yrityksen perustaminen voikin onnistua paremmin kuin työttömänä. Silloinhan ei edes menetä työttömyyskorvaustaan siinä tapauksessa, että yritys ei tuota eikä edes työllistä.

Yritystoiminta on todella heikolla pohjalla, jos vain jostain oman kiinnostuksen kohteesta sen keksii, vähän paremmalla silloin, jos on sekä taitoa että kysyntää esim. tilanteessa, jossa paikkakunnan kampaajille on vaikea saada aikaa ja on ammattitaitoinen kampaaja.

Vierailija
242/286 |
19.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 14:21"]

Eiköhän ne ihmiset saa ihan rauhassa muuttaa töiden perässä, jotka tuntevat, että siihen kykenevät. Jääköön muut ihmiset kumppaneidensa ja perheidensä lähelle.

Itse olen viimeiset 3,5 vuotta asunut vähintään 200km päässä kaikista läheisistä ja se on oikeasti henkisesti todella raskasta. Kun koulu viimein loppuu, niin en todellakaan aio lähteä töiden perässä yhtään mihinkään, vaan muutan mieheni luokse. Oli se sitten miten typerää tahansa, mutta jatkuva välimatka ei vaan sovi kaikille.

[/quote]

tämäkin on totta. Eivät kaikki ole psyykeltään sellaisia, että pystyvät muuttamaan ja sopeutumaan lähes alinomaa uusiin paikkoihin. En minä ainakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/286 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen tehnyt valinnan perheen ehdoilla. Hektinen vakityö, paljon ylitöitä ja jatkuva kiire. Työ sinänsä antoisaa ja olisin mielelläni jatkanut mutta työt uudelleen järjesteltiin niin että jatkuivat toisella puolen Suomea.

Miehelläon vakituinen työ joka vaatii reissaamista, lapset koulussa ja heillä asiat hyvin. Eipä tarvinnut asiaa paljon miettiä, repiä perhe hajalle vai sopeutua itse uuteen tilanteeseen ja alkaa työnhakijaksi. Totuus olisi ollut se, että lähtiessäni perheen jo nykyisinkin vähäinen yhdessäoloaika olisi tyystin loppunut. Nykyisinkin yhteiset vapaapäivät ovat kortilla, mutta niitä on juuri sen verran että homma toimii hyvin. Asuminen kahdella paikkakunnalla tekisi tämän täysin mahdottomaksi ja olisi meillä ongelma taloudellisestikin.

Mulla on pitkä ura takana, työttömänä en ole elämäni aikaan ollut kuin muutaman parin kuukauden jakson. Tätä ketjua luettuani ja jo joitakin paikkoja hakeneena ymmärrän miten kortilla työt ovat tänä päivänä, mutta en anna töiden rikkoa perhettäni. Perhe on joustanut jo ihan tarpeeksi ylityöiden yms. takia joten nyt he tulevat etusijalla. Mikäli työttömyys rikkoo perheen, niin se on sitten toinen juttu, mutta päätös on sitten ainakin meidän oma, ei työnantajan.

Vierailija
244/286 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Off topic, mistä ootte lukeneet tosta ns. työvoimapulasta? Ei itsellä sattunut silmään uutisissa. 

Vierailija
245/286 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 00:28"]

Off topic, mistä ootte lukeneet tosta ns. työvoimapulasta? Ei itsellä sattunut silmään uutisissa. 

[/quote]

Viimeksi eilen

http://yle.fi/uutiset/ek_suomalaiset_havahtuvat_elakeongelmaan_vuoden_paasta/7008448

Vierailija
246/286 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 01:04"]

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 00:28"]

[/quote]

Viimeksi eilen

http://yle.fi/uutiset/ek_suomalaiset_havahtuvat_elakeongelmaan_vuoden_paasta/7008448

[/quote]

Tuossa lisää: http://www.talouselama.fi/uutiset/ek+varoittaa+taas+tyovoimapulasta++yle+se+vaatii+uhrauksia+elintasonakymasta/a2223869

Kuitenkin kannattanee ennemminkin silmöillä tätä: http://www.talouselama.fi/uutiset/vertaisin+tata+mustaan+surmaan++yle+tulevaisuudentutkija+halyttaa+suomalaisia+varautumaan/a2223927

""Vertaisin tätä mustaan surmaan. Koko Eurooppa rakentui uudelleen mustan surman jälkeen. Silloin käyttöön tuli uutta, eikä rakennettu enää vanhaa uudelleen", Hietanen sanoo."

""Netti, sosiaalinen media, robotiikka ja automatisaatio toimivat kuin musta surma. Kivijalkakaupat tyhjentyvät, vanha teollisuus kuolee. Se mikä kasvaa tilalle, on jotain uutta""

Jotta silleen. Taisi olla aikaisemmin maintsemani Rifkin kuitenkin hiukan optimisti?

Vierailija
247/286 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ne löytää näitä huuhaa-tutkijoita? Kivijalkakaupat eivät todellakaan kuole, teollisuuskaan ei kuole. Robotiikka korvaa kyllä edelleen asioita, mutta dramaattisia muutoksiin menee kymmeniä, jos ei satoja vuosia. Autotkaan eivät vielä lennä, saati sitten kulje sähköllä.

Vierailija
248/286 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En voi muuttaa yksinäni pääkaupunkiseudulta pois, miehen työpaikka on täällä."

"Miehen ei missään nimessä kannata hakea väliaikaisesti työtä joltain random-paikkakunnalta"

Miten mies ja miehen työpaikka liittyy sinun muuttamiseesi tai työpaikkaasi? Ongelma lienee se, että et voi tehdä sitä etkä tätä kun miesmiesmies. Ei kukaan varmaan edes kuvittele tänä päivänä, että työpaikka löytyy viereisestä korttelista.

Kannattaisi ajatella myös itseään ja tulevaisuuttaan, eläke kun karttuu kunnolla vain työtä tekemällä. Takavuosien kotirouvat on niitä, jotka kitkuttaa muutaman satasen eläkkeellä kun miestä oli passattava eikä töitä ehtinyt/saanut/huvittanut tehdä. Nykyään sama ilmiö jatkuu, mutta siinä muodossa ettei voi mennä sinne eikä tänne kun mies ei ole samassa paikassa. Ei kai se suhde siitä kiinni ole, missä toinen käy töissä.

Vierailija
249/286 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 13:05"]Mun tekee mieli kertoa tarina meiltä töistä.

Meille etsittiin varastotyöntekijää. Kriteerit ei ollu kummoiset. Koulutuksella ei väliä, mutta työ fyysistä joten voimaa täytyisi olla. Työaika 8-16 ma-pe. Palkka n.1600€. Vakituinen.

Saimme 3 hakemusta!! Ja kaupunki on Helsinki!

Missä ne työttömät??

[/quote]

No mitäs luulet? Kuka hullu tuolla paikalla tekee raskasta ruumiillista työtä (hesassa ei ainakaan pärjää) kun saa saman tukina.

Vierailija
250/286 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 13:59"]Tosi tylsä suositella hoitoalaa kenellekään, joka ei alasta pidä. Sairaanhoitajaksi on tosi vaikea päästä tällä hetkellä, C:n papereilla ei pääse Helsingissä edes pääsykokeeseen kaikkiin ammattikorkeakouluihin. Pitää olla eximiaa ja magnaa. Ja hoitoala ei todellakaan ole luonteeltaan sellainen, joka sopii kenelle vain työttömälle. 

[/quote]

Juurikin näin! SH ja lähihoitajan työ kun ei kenelle tahansa sovi. Saisi olla tosi tiukka seula oppilaitoksissa. Nimim.kaksi vkoa osastolla sadististen hoitajien /opiskelijoiden kidutettavana maannut. Terveisiä ja "kiitos" PHKS KIR43

Vierailija
251/286 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"työtön nainen on usein parisuhteessa, mutta työtön mies ei."

Juurikin noin. Maailma on täynnä naisia, joiden keskipiste ja tärkein asia on mies ja parisuhde. Ei voida tehdä sitä, ei opiskella tätä, ei muuttaa sinne, ei mennä töihin tänne. Jos ei halua tehdä töitä vaan keskittyä vaan miehen paapomiseen, senkun, mutta turha kitistä ettei saa mistään töitä kun ei niitä edes kunnolla halua hakea saati tehdä, paitsi miehen ehdoilla.

Vierailija
252/286 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 01:30"]

Mistä ne löytää näitä huuhaa-tutkijoita? Kivijalkakaupat eivät todellakaan kuole, teollisuuskaan ei kuole. Robotiikka korvaa kyllä edelleen asioita, mutta dramaattisia muutoksiin menee kymmeniä, jos ei satoja vuosia. Autotkaan eivät vielä lennä, saati sitten kulje sähköllä.

[/quote]

Jaa eivät autot vielä kulje sähköllä? Noo... aina vaan lisääntyy, arvion mukaan 10% autokannasta on sähköistä jo 15 vuoden kuluttua, joidenkin arvioiden mukaan nopeamminkin.

Mitä tulee kivijalkoihin, kysäisepä kiinteistönvlittäjältä, mikäli sellaisen tunnet, miltä näyttää sillä saralla. Saatat yllättyä.

Automaation ja teollisuuden painopisteen globaalit muutokset näkyvät jo nyt dramaattisesti ja seuraavan 15-20 vuoden kuluttua työttömyys on moninkertainen. Tämä siis, jos ei Suomen talous ajaisi seinään ja ajutuisi Kreikan tilanteeseen jo aiemmin, kuten se tekee suurella todennäköisyydellä viimeistään n. 15 vuoden kuluttua. Kuten Isokallio totesi, ollaan jo hyvän matkaa ohi sen pisteen, jossa poliittiset päätöset saisivat laivan ajoissa kääntymään. Varsinkaan kun sellaisia ei tehdä.

Olettekos sattuneet huomaamaan, että vaikka kuinka puhutaan "osaamiseen" pohjautuvasta kasvusta, uudet työpaikat näyttävät enemmäkin syntyvän matalan osaamisen palveluammateihin. Sama kautta läntisen maailman. Britanniassa viime vuonna tehty tutkimus paljasti, että lähes kaikki uudet työpaikat syntyivät osa-aikaisina ja minimipalkalla.

Vaikka juhlapuheissa kuinka hehkutetaan osaamista, niin valitettavasti herra työnantaja tuumaa, että "ihan sama, jos sulla on maisterin paperit, mutta me tarviimme osa-aikaista tarjoilijaa". Piste. Teemme juuri sitä, mitä meidän ei kannata tehdä: Kilpailemme kiinan eteläpuolisten valtioiden kanssa matalan tuottavuuden hommissa hinnalla. Onneksi saamme pitää niistä edes vähän, sillä sieltä asti ei sentän ihan kaikkia homma lähdetä täyttämään, ainakaan vielä, vaikka esimerkiksi Filippiiniläistä siivooja ja lähihoitajaa jo maahan tulee melkoista kyytiä.

Miksikö muuten Kiinan eteläpuolisten? Siksi, että kiinalainen työvoima rannikoilla on jo aivan liian kallista, sitä korvataan robotiikalla ja tuotanto siirtyy sielläkin sisämaahan ja maasta ulos etelään. Hon Hain (tunnetaan lännessä paremmin Foxconnina) toimitusjohtaja oli jo joitakin vuosia sitten hankkimassa miljoonaa (1 000 000) robottia Kiinan tehtailleen korvaamaan kokoonpanotyöntekijöitä.

Näin lopuksi vanhempana dippainssinä totean vain, että tuollainen 10-15 tai 15-20 vuottakin on ihmiselle loppujen lopuksi aika lyhyt aika.

Vierailija
253/286 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas joku povari ennustaa työvoimapulaa. Sitä minäkin olen odottanut koko työurani, ja jälleen olen pätkän päätyttyä ilmoittautunut työttömäksi.

Minä olen se, joka en ole jäänyt kuhkimaan miehen viereen. Vain silloin hinnoittelin itseni ulos työmarkkinoilta, kun lapset olivat pieniä, mutta silloinkin opiskelin.

Nuorena sain mieleiseni opiskelupaikan toiselta puolelta Suomea, ja silloinen mieheni lähti mukaan. Ei ollut sitä vakipaikkaa hänellä, mutta sai sitten työtä läheltä opiskelupaikkaani. Vanhempana olen sitten käynyt töissä siellä, missä sitä on ollut tarjolla. Äskettäin työvoimaviranomainen katseli, että "sinulla on työnhakualueena koko maa, voi tulla työtarjouksia kauempaa". Mikäpä siinä, ei niitä tähän mennessä ole vielä tullutkaan vaan ihan itse minun on niitä töitä pitänyt hakea. Totuus on vaan se, että ei minun kannata lähteä tuhannen kilometrin päähän töihin parin tonnin kuukausipalkalla. Vaan jos joku sellainen paikka jossakin on, johon eivät ketään muuta saa niin johan minä lähden!

Vierailija
254/286 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2014 klo 12:22"]

Te jotka sanotte, että kannattaa muuttaa toiselle paikkakunnalle. No minä sain vakityön toiselta paikkakunnalta. Mutta: TAkuuvuokra kakkosasunnosta, huonekalut ja astiat kakkosasuntoon ja sen lisäksi asuntokaan ei ole kovin lähellä työpaikkaa. Eikä ole mitään luksushuonekaluja, vaan halvat sänky, pöytä ja kotoa tuotu vanha tuoli sekä keittiöjakkara. Astioita otin matkaan aika paljon, mutta kaikkea ei ollut kahta kappaletta. Sen lisäksi siivousvälineitä yms. Ei tällaista voi tehdä jonkun pienen pätkätyön takia. Mulla oli tonni säästöjä ja kaikki meni muuttokuluihin. Matkan sain sentään työkkäristä, joten se ei ole noissa mukana. Mutta asunnonkatsomisreissu oli omakustanteinen, 120 euroa. 

[/quote]

Minulla oli siitä hyvä tilanne, että opiskelijalasten ja 'paimentolaiselämän' ansiosta oli sekä astioita että huonekaluja toiselle paikkakunnalle lähtiessä. Ei tarvinnut ostaa oikeastaan muuta kuin verhot. Sen verran minusta kannattaa investoida viihtyisyyteen. Paikalliselta kirpparilta löytyi tarpeellisia huonekaluja.

Eihän se pitkäaikainen keikka ollut, mutta nyt on kuitenkin taas hankittu ansiosidonnainen päiväraha pariksi vuodeksi. Ei paha, vaikka ei palkka kovin kaksinen ollut, sillä vero% taisi olla vain 4, kiitos matka- ja asuntovähennysten.

Vierailija
255/286 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 01:11"]

[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 19:06"]

Yksi kysymys: mistä työtön tempaisee yritystoiminnan aloittamiseen tarvittavan pääoman? 

[/quote]Esim. starttirahalla ja pankkilainalla voi päästä alkuun. Pitää kysellä eri paikoista ja selvittää itselle sopiva tapa. esim. TE-toimistot neuvovat kyllä.

[/quote]

Yritätkö naurattaa meitä? Minä haluaisin nähdä sen pankinjohtajan, joka antaa lantinkaan lainaa persaukiselle työttömälle, vaikka kuinka hyvä yritysidea olisi.

Starttirahan ja muutkin yritystuet kyllä tunnen, kun eräässä elämänvaiheessa työkseni niitä käsittelin. Arvaa vaan, kuinka monta kertaa jouduin kysymään yritystoimintaa suunnittelevalta rahoituksen hakijalta, että millä hän aikoo elää.

Yrityksen aloittaminen kun edellyttää uskottavaa tulossuunnitelmaa ja muita laskelmia.

Vierailija
256/286 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi oikeasti en näihin paikkoihin hae:

-henkilökohtavustaja

Kun ei minusta ole siihen, sairaanhoitoalan pääsykokeissa soveltuvuuspisteet "huomattavasti alle keskitason". Sääli sitä ihmistä, joka joutuisi minun avustettavaksi eikä palkka riittäisi elämiseen. Mies ei elätä minua.

-koulunkäyntiavustaja

Tämä olisi erittäin mielenkiintoinen vaihtoehto pätevälle opettajalle, otetaanhan opettajien sijaisiksi yleensä koulunkäyntiavustajia. Mistä löytyy se kunta, jolla on varaa maksaa pätevän opettajan palkka jokaisesta opettajansijaisuudesta?

-tmi ja siivouspalvelu pystyyn

Mistä aloituspääoma?

-pph:ksi

Ks. kohta henkilökohtainen avustaja, sama pätee aika pitkälle pienten lasten hoitoon. Sääli niitä lapsia, jotka minun hoitooni joutuisivat (toivottavasti omat lapseni eivät allekirjoita tätä). Sitä paitsi pph:ksi ei kannata lähteä toiselle paikkakunnalle, kun edellyttää riittävän isoa asuntoa eikä tällä paikkakunnalla ole sellaiselle tarvetta.

-lehden/mainostenjakoon

Palkalla pitäisi elää! Varsinainen lehdenjako ehkä elättäisi, jos olisi riittävästi tunteja, mutta täällä ei ole sitäkään työtä tarjolla.

-taksi

Täällä joutuvat kohta vanhemmatkin taksikuskit koritistoon. Kun auto ajetaan talliin viimeisenä koulupäivänä, sitä ei tarvitse ajaa ulos ennen seuraavan kouluvuuoden alkua, kun Kela-kyydit menevät lähikaupungin takseille. Eikä taksia voi alkaa ajamaan ilman lupaa.

-vuokratyöfirmat, joiden kautta saa ainakin tiskausta ja blokkausta, ei tarvi koulutusta

Tämä on listan ainoa realistinen vaihtoehto, mutta tiskausta ja blokkausta olisi niin harvoin ja vähän, että silläkään ei  elä.

-esim. bussikuskiksi pääsee oppisopimuksella

Luulisin sen edellyttävän vähintään asianmukaista ajokorttia jo ennestään, jota minulla ei sattuneesta syystä ole. Sitä paitsi vakituisetkin bussikuskimme ovat lomautettuina silloin tällöin, joten uusille ei taida olla tarvetta.

Vierailija
257/286 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 07:25"]

[quote author="Vierailija" time="20.12.2013 klo 01:11"]

[quote author="Vierailija" time="19.12.2013 klo 19:06"]

Yksi kysymys: mistä työtön tempaisee yritystoiminnan aloittamiseen tarvittavan pääoman? 

[/quote]Esim. starttirahalla ja pankkilainalla voi päästä alkuun. Pitää kysellä eri paikoista ja selvittää itselle sopiva tapa. esim. TE-toimistot neuvovat kyllä.

[/quote]

Yritätkö naurattaa meitä? Minä haluaisin nähdä sen pankinjohtajan, joka antaa lantinkaan lainaa persaukiselle työttömälle, vaikka kuinka hyvä yritysidea olisi.

Starttirahan ja muutkin yritystuet kyllä tunnen, kun eräässä elämänvaiheessa työkseni niitä käsittelin. Arvaa vaan, kuinka monta kertaa jouduin kysymään yritystoimintaa suunnittelevalta rahoituksen hakijalta, että millä hän aikoo elää.

Yrityksen aloittaminen kun edellyttää uskottavaa tulossuunnitelmaa ja muita laskelmia.

[/quote]

Kyllä pitää olla kannattava yritysidea, jotta saisi starttirahaa tai mitään TE-keskuksen tukia. Eikä saa vääristää kilpailua. Jos siivouspalveluja on paikkakunnalla jo kolme ennestään, neljännen on erittäin vaikea starttirahaa saada. Olen ollut työkkärissä määräaikaisena tekemässä noiden töiden avustavia paperihommia (mm. muitakin toimistohommia). Ei ollut salaisuus, että kielteiset päätökset menivät niille, joiden aloilla oli jo kova kilpailu ennestään, sekä sellaisille, joiden kohdalla arveltiin, ettei tuottoa tule tarpeeksi. Se, että haluaa perustaa yrityksen ei riitä. 

Vierailija
258/286 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 01:33"]

[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 13:05"]Mun tekee mieli kertoa tarina meiltä töistä.

Meille etsittiin varastotyöntekijää. Kriteerit ei ollu kummoiset. Koulutuksella ei väliä, mutta työ fyysistä joten voimaa täytyisi olla. Työaika 8-16 ma-pe. Palkka n.1600€. Vakituinen.

Saimme 3 hakemusta!! Ja kaupunki on Helsinki!

Missä ne työttömät??

[/quote]

No mitäs luulet? Kuka hullu tuolla paikalla tekee raskasta ruumiillista työtä (hesassa ei ainakaan pärjää) kun saa saman tukina.

[/quote]

Minä lopetin varastomiesten paikkojen haun, kun en ikinä päässyt edes haastatteluun. Parikymppisenä olin kyllä vähän aikaa yhdellä varastolla kahden eri työpätkän välissä, kun oli jo tieto seuraavan alkamisesta. T. nyt nainen 155cn/55kg/49 v.Olen kyllä erittäin hyväkuntoinen ja täysin terve ja voisin ihan hyvin varastohommia tehdä. Trukkikorttia ei ole, mutta sen varmaan jotenkin saa hankittua? Nyt mulla on kyllä oman alan paikka, joten tällä hetkellä ei ole tarvetta hakea mitään. Mutta ne tuet on vissiin Helsingissä paljon isommat, kun täällä Kainuussa tutulle varastomieheksi oli 50 hakijaa. 

Vierailija
259/286 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 02:52"]

[quote author="Vierailija" time="03.01.2014 klo 01:30"]

[/quote]

Jaa eivät autot vielä kulje sähköllä? Noo... aina vaan lisääntyy, arvion mukaan 10% autokannasta on sähköistä jo 15 vuoden kuluttua, joidenkin arvioiden mukaan nopeamminkin.

Mitä tulee kivijalkoihin, kysäisepä kiinteistönvlittäjältä, mikäli sellaisen tunnet, miltä näyttää sillä saralla. Saatat yllättyä.

Automaation ja teollisuuden painopisteen globaalit muutokset näkyvät jo nyt dramaattisesti ja seuraavan 15-20 vuoden kuluttua työttömyys on moninkertainen. Tämä siis, jos ei Suomen talous ajaisi seinään ja ajutuisi Kreikan tilanteeseen jo aiemmin, kuten se tekee suurella todennäköisyydellä viimeistään n. 15 vuoden kuluttua. Kuten Isokallio totesi, ollaan jo hyvän matkaa ohi sen pisteen, jossa poliittiset päätöset saisivat laivan ajoissa kääntymään. Varsinkaan kun sellaisia ei tehdä.

Olettekos sattuneet huomaamaan, että vaikka kuinka puhutaan "osaamiseen" pohjautuvasta kasvusta, uudet työpaikat näyttävät enemmäkin syntyvän matalan osaamisen palveluammateihin. Sama kautta läntisen maailman. Britanniassa viime vuonna tehty tutkimus paljasti, että lähes kaikki uudet työpaikat syntyivät osa-aikaisina ja minimipalkalla.

Vaikka juhlapuheissa kuinka hehkutetaan osaamista, niin valitettavasti herra työnantaja tuumaa, että "ihan sama, jos sulla on maisterin paperit, mutta me tarviimme osa-aikaista tarjoilijaa". Piste. Teemme juuri sitä, mitä meidän ei kannata tehdä: Kilpailemme kiinan eteläpuolisten valtioiden kanssa matalan tuottavuuden hommissa hinnalla. Onneksi saamme pitää niistä edes vähän, sillä sieltä asti ei sentän ihan kaikkia homma lähdetä täyttämään, ainakaan vielä, vaikka esimerkiksi Filippiiniläistä siivooja ja lähihoitajaa jo maahan tulee melkoista kyytiä.

Miksikö muuten Kiinan eteläpuolisten? Siksi, että kiinalainen työvoima rannikoilla on jo aivan liian kallista, sitä korvataan robotiikalla ja tuotanto siirtyy sielläkin sisämaahan ja maasta ulos etelään. Hon Hain (tunnetaan lännessä paremmin Foxconnina) toimitusjohtaja oli jo joitakin vuosia sitten hankkimassa miljoonaa (1 000 000) robottia Kiinan tehtailleen korvaamaan kokoonpanotyöntekijöitä.

Näin lopuksi vanhempana dippainssinä totean vain, että tuollainen 10-15 tai 15-20 vuottakin on ihmiselle loppujen lopuksi aika lyhyt aika.

[/quote]

Onpa ihana lukea täältä keskustelun joukosta tekstiä, josta näkee, että kirjoittaja oikeasti tietää faktoja, eikä vain huutele.

Vierailija
260/286 |
03.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 13:01"]

[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 12:58"]

[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 12:54"]

[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 12:43"]

Millä alalla on tuollainen tilanne? It-alalla pyörin itse, hommia on enemmän kuin ehtii tehdä ja vaikka koulut on kesken niin muuallekin kelpaisin kuin nykyiseen firmaan

[/quote]

Miksi tätä piti alapeukuttaa? tiedustelin ap:n opiskelemaa alaa ja kerroin että meillä on hommia pirusti ja porukkaa liian vähän ja koko ajan ainakin pk-seudulla on työpaikkoja auki alan yrityksissä.

[/quote]

No aika pussissa olet elänyt, ellet ole huomannut, että tilanne on tuollainen lähes joka alalla, hoitoalaa lukuunottamatta.

[/quote]

Mitä sillä on tekemistä sen kanssa että tiedustelin millä alalla ap on ja kerroin oman alani tilanteesta?

[/quote]

Itse IT-alalla olevana voin kertoa sinulle (jollet vielä tiedä), että IT-alalla työttömyys nousee kaikista aloista kovinta vauhtia. Joten älä ihmettele alapeukutuksia, kun jaat täällä puhdasta disinformaatiota!

Onko sinulta jäänyt huomaamatta IT-alan massairtisanomiset lähes joka firmassa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme