Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka monta vuotta pidät samaa talvitakkia?

Vierailija
03.10.2020 |

Niin?

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin monta vuotta, kun se säilyy ehjänä ja siistin näköisenä.

Vierailija
2/37 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin se lämmittää. Viime talvena käytin takkia, jonka olen tainnut hankkia n. 20 vuotta sitten. Toinen takki on ehkä 8 vuotta vanha. Kolmas 4 vuotta ja uusin 2 talvea ollut käytössä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä vanhin talvitakkini on 1970-luvulta (Vuokon tikkitakki, peritty sukulaiselta). Minulla se on ollut 90-luvulta asti.

Uusin takkini on toissatalvelta. Mulla on monta takkia erilaisiin tarkoituksiin, joten ne kuluvat aika hitaasti.

Vierailija
4/37 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on untuvatakki ollu yli 10 vuotta. Muiden talvitakkien ohessa pidän. Pysyy helposti vuosikymmenen ja ylikin kun on useampi mitä käyttää.

Vierailija
5/37 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä menee vielä helposti ainakin pari vuotta sen jälkeen kun ei ole siistin näkönen :p

Vierailija
6/37 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pitkään. Ei Helsingissä ole montaa päivää talvea kohti, kun tarvitsee talvitakkia.

Vierailija
7/37 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka nyt jaksaa talvitakkia pitää vuosikausia päällä. Pitäähän se välilllä poiskin ottaa.

Vierailija
8/37 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika pitkään. Ei Helsingissä ole montaa päivää talvea kohti, kun tarvitsee talvitakkia.

Ai, mulla on joka vuosi lokakuusta vappuun.

Vierailija
9/37 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyistä oon pitänyt 7 vuotta.. alkaa jo rikkoontua. Tykkään siitä vaan niin paljon.

Vierailija
10/37 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä sitä tarvitse muuallakaan. Armeijassa opetettiin kerrospukeutumaan niin syystakilla menty sen jälkeen kaikkina vuodenaikoina.

Vierailija
11/37 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kukaan täällä kehtaa pitää samaa takkia päällänsä kahta kertaa?

Vierailija
12/37 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villakangastakkini on vuodelta 2002. Uusin hankinta on kevään alesta ostettu toppatakki ja -housut. Ehkä mä nämä vaihdan vielä Haltin vastaaviin, löysin haltin plus-mitoituksen vasta kesällä, just perfect. Mökille vein edellisen toppapuvun, ehkä 10-vuotias ja hieman ahdas.

Fellun aivan liian lämmin ulkoilutakki taitaaa olla 5-vuotias, tykkään siitä tosi paljon, mutta ei nyt mitään napajäätikkövaellusta ole suunnitteilla.

Turun loskassa tulee kuitenkin eniten käytettyä parka-mallista kuoritakkia, sekin taitaa olla 5 vuotta.

Vierailija
13/37 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Villakangastakki on kestänyt jo vuosikymmenen ja on kuin uusi. Kevytuntsikka kestää keskimäätin kolme talvea.

Vierailija
14/37 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

n.20v lämmin ,hyvin kevyt.uuden veroinen edelleen. nyt annan siskolle.hyvä väri mutta aika vaihtaa.

Vierailija
15/37 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyinen n. polvipituinen hupullinen toppatakki on palvellut minua jo 8 talvea.

Kelpo takki likaisille bussinpenkeille kulututettavaksi työmatkoilla ja hyvin onkin kestänyt.

Toisena  vähän parempana takkina minulla on villakangastakki  ja se on 4 vuotta vanha ja kestää varmaan hyvin vielä seuraavatkin neljä vuotta.

Vierailija
16/37 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klassikko takin kun omistaa, niin aina yhtä muodikas.

Vierailija
17/37 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnes menee rikki

Vierailija
18/37 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kun se toimii. Jos ei enää pidä lämpimänä ja tulee sellaisia vikoja joita ei saa korjattua, takki menee vaihtoon. Useimmiten talvitakit kestää 5-10 vuotta, jokunen sitten pidempään tai lyhyemmän aikaa.

Vierailija
19/37 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No yhdeksäs talvi edessä. Takki edelleen ihan siisti ja ehjä, ei siis syytä hankkia uutta tilalle.

Vierailija
20/37 |
03.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etenkin vuorellisen nahkatakit säilyvät monta vuotta hyvännäköisinä ja niillä tarkenee hyvin nykytalvina. Alkusyksystä ja loppukeväästä niitä voi käyttää ilman vuoria ja kovilla pakkasilla takin alla voi käyttää lämmintä fleece-paita. Jos tulee parin viikon -20 astetta kestävä pakkanen, niin sitten voi ottaa käyttöön untuvatakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan