Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt se hylätyn 2-vuotiaan tapauksesta etsitty on löytynyt

Vierailija
17.12.2013 |

kuolleena.Asiasta kertoi Iltalehti. http://www.iltalehti.fi/uutiset/201312170151127_uu.shtml

Kommentit (110)

Vierailija
21/110 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 07:51"]

[quote author="Vierailija" time="18.12.2013 klo 07:25"]

[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 23:41"]

Jep, se selittää myös miksi lapsi on maannut viltillä, eikä esim. lähtenyt haahuilemaan siitä mihinkään. On mukiloitu niin huonoon kuntoon, ettei tod.näk. ole kyennyt liikkumaan. :( Lisäksi ollut niin kylmissään.  Miettikääpäs jos teidät hakattais tajuttomaks. Onneksi kyennyt itkemään kuitenkin, jotta löytynyt. 

[/quote]

Vielä kun tajuaisi miten tajuton ihminen (lapsi tai aikuinen) itkee. 

Lapsessa oli naarmuja ja ruhjeita, hän oli kylmettynyt. Missä vaiheessa hänet oli "hakattu tajuttomaksi"? Oliko joku av-mamma tai murhainfo-fanittaja paikalla jo ennenkuin 17-vuotias löysi lapsen, ehkä jopa jo silloin kun lapsi hylättiin vajan taakse? 

Missä on kerrottu että etsitty mies oli narkkari? Entä jos hän oli lapsen masentunut eno tai serkku, jolle äiti oli jättänyt lapsen, koska muuta hoitajaa ei siihen hätään löytynyt?

Miten sana lähipiiri viittaa mamuihin? Mikä lasteni isoisä tai heidän enonsa on heille - jotain kaukopiiriäkö, koska olemme kantasuomalaisia? 

[/quote]

Paikalliset jotka siellä asuvat ja etsintäpartioihin kuuluvat puhuvat. Haluatko nimet ja numerot vai mitä tarkoitit? Mamuista ei kuulemma ollut kyse, isäpuolesta on ollut puhetta.  Mutta ei hätää, kyllä parin viikon sisällä saadaan virallista tietoa asiasta. Hold your horses

[/quote]

I'm holding them, don't worry. :)

Mua vaan ällistytti tää ketju hillittömine spekulaatioineen, haukkumisineen (esim äitiä haukuttiin) ja skenaarioineen, jotka tuntuivat olevan peräisin jostain telkkarisarjasta. Mistä ihmiset repii teoriansa, onko totuutta edes siteeksi vai onko kaikki vain mielikuvitusta, oletusta ja juorupuhetta? 

Ja se, joka kirjoitti, että "lähipiiri" tuo mieleen mamut, niin ... No, se oli varmaan provo.

Tähänkin asiaan saadaan selvyys ja siitä infotaan sen verran kuin voidaan uhrin ja hänen vanhempiensa yksityisyyttä loukkaamatta. 

101

Vierailija
22/110 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat ihmisiä, siis eläimiä huonompia. Sääliä ja häpeää ei tunneta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/110 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole juurikaan seurannut tätä uutisointia, mutta minustakin se että poliisi osasi etsiä sitä miestä oikealta suunnalta ja käytti Vapepaa apuna, viittaa siihen että joku olinpaikan ilmoittava viesti tai muu, vaikka miehen ennen kuolemaansa tekemä hätäkeskukseen soitto, oli olemassa.

Jos pahoinpitelijä ja lapsen heitteillejättänyt lähtisi karkuun, niin miten kellekään tulisi ilman apuja mieleen suunnata haravoimaan jotakin ulkoilualuetta 10 km päässä lapsen löytöpaikasta. Tietysti on voinut joku valpas sauvakävelijä soittaa poliisille outoon paikkaan hylätystä varastetusta autosta, mutta olisiko se tieto yksinään riittänyt siihen että mennäänpä kaikki yhes koos sitten metsään etsimään, en usko. Ja vaikka ainoa vihje olisikin oudosta paikasta löytynyt auto, ei Vapepaa varmastikaan olisi otettu mukaan, jos ei olisi uskottu että etsittävä on jo vaaraton.  Aika varmasti on tiedetty, että ruumista haetaan ja suppealta alueelta.

Jos taas miehen olisi tappanut sinne metsään joku kolmas henkilö, vaikka joku huumevelkoja perinyt diileri, ja sama taho olisi dumpannut lapsen matkalla kentälle, niin ennemmin kai sitä vaarallista kolmatta tahoa etsittäisiin suuretsinnöissä, kuin ruumista.

Olettaisin että lapsi on ollut miehen hoivissa, on varmaan arvailua mitä siellä asunnolla on tapahtunut. Ei minun ole niin vaikea kuvitella, että ihminen mistä tahansa syystä, vaikka aineiden vaikutuksen alaisena tai mielenterveydellisistä ongelmista johtuen tekee sekavana ristiriitaisia asioita, esim. vahingoittaa lasta muttei tapa kuitenkaan. Jättää ilman vaatteita pakkaseen, mutta ottaa kuitenkin viltin mukaan jonka päälle lapsen laittaa. Ei jätä lasta metsään tai hylättyyn autoon, vaan erikseen tien varrelle. Ei silti keskelle tietä josta helpommin löydettäisiin, vaan vähän piiloon. Lähtee pakoon, mutta soittaa hätäkeskukseen tai jättää viestin kotiin, toivoo ehkä että molemmat löydetään ajoissa muttei kuitenkaan aja suoraan poliisiasemalle tai sairaalaan varmistaakseen löytymistä. Jne. Hirveä tapaus.

Vierailija
24/110 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikuttaa narkkareiden touhulta

Vierailija
25/110 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea tapaus kertakaikkiaan.. tarkoituksena ollut lienee myös se, että pieni olisi kuollut.. :(

Vierailija
26/110 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 15:26"]

Kauhea tapaus kertakaikkiaan.. tarkoituksena ollut lienee myös se, että pieni olisi kuollut.. :(

[/quote]

Yäk =(, minä taas ajattelin että tuo kuolleena löydetty on se tekijä ja on tajunnut menneensä liian pitkälle ja sitten tappanut itsensä. Tiennyt jäävänsä kiinni ja tehneensä liian pahan teon. Tosi inhottavaa joka tapauksessa.

Vierailija
27/110 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 15:28"]

[/quote]

Yäk =(, minä taas ajattelin että tuo kuolleena löydetty on se tekijä ja on tajunnut menneensä liian pitkälle ja sitten tappanut itsensä. Tiennyt jäävänsä kiinni ja tehneensä liian pahan teon. Tosi inhottavaa joka tapauksessa.

[/quote]

Tämä on minunkin arvaus.

Vierailija
28/110 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti psyykkisiä ongelmia taustalla.

Vierailija
29/110 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 15:28"]

[/quote]

[/quote]

Näin minäkin ajattelin. Kauheaa ihmissaastaa ja oman hengen poisottaminen oli fiksuinta mitä hän saattoi tehdä ja palvelus meille kaikille.

Vierailija
30/110 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaali suomalainen viinaanmenevä vaimonhakkaaja  varmaan asialla. Eroisä.

Vierailija
31/110 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelin kans ihan ekaks noin.. sit mietin, että jos olisi halunnut säästää vauvan, niin olisi pukenut sille edes lämpimästi päälle ja jättänyt paikkaan mistä varmasti löytyy - ei piilottanut ilman vaatteita jonkun vajan taakse. 

Onneksi lapsi kuitenkin selvisi. 

- 3

Vierailija
32/110 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä nyt harmittaa joitakin, kun kyseessä ei olekaan maahanmuuttaja!

Vierailija
33/110 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siis varmaa tietoa, että lapsi oli jätetty siihen mistä löytyi? On sen ikäinen, että pystyy jo kulkemaankin paikasta toiseen. Minä ajattelin, että lapsi oli ehkä päästetty/heitetty ulos kotoa ja oli itse kävellyt siihen mistä sitten löytyi.

Vierailija
34/110 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 15:49"]

Onko siis varmaa tietoa, että lapsi oli jätetty siihen mistä löytyi? On sen ikäinen, että pystyy jo kulkemaankin paikasta toiseen. Minä ajattelin, että lapsi oli ehkä päästetty/heitetty ulos kotoa ja oli itse kävellyt siihen mistä sitten löytyi.

[/quote]

Sen alla oli viltti joten oletettavaa on että lapsi oli siihen viltin kanssa jätetty.

Vierailija
35/110 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sen lapsen äiti on?

Vierailija
36/110 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi isa teki taman?? E voi olla kyseessa "normaali pariskunta", jos on esim.  mielenterveysongelmia, niin kylla ne nakyy paallepain, ei ne yhdessa paivassa ala. ja outoa oli isan kayttaytyminenkin, kun vaatteitaan riisui metsassa. Ja kun auton varasti, ei ihan joka normi isa osaa autoa varastaa tosta vaan. Onneksi lapsi voi hyvin! Toivon, etta osaa kasitella asioita kun kasvaa isoksi, niin ettei niista tule hanelle ongelmia, ja ettei ajaudu itse mielenterveysongelmiin tai esim.huumeisiin. Toivon, etta lapsi saa kasvaa ihmisten ymparilla jotka rakastavat hanta! 

Vierailija
37/110 |
20.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oiskohan kyse psykoosista tms.? Sellainen voi tulla muuten terveelle ihmiselle, ei välttämättä ole mitenkään oireet näkynyt ulkopuolisille. Mikä muuten selittäisi tuon vaatteiden riisumisen? Psykoosissa usein saattaa kuvitella, että iholla mönkii ötököitä tms. pitää ottaa vaatteet pois. Kaikkea tällaista. Mutta mistä sitä tietää...

Vierailija
38/110 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 16:14"]

Isähän tavoittettiin ensimmäisenä ja hänellä ei ollut asiasta mitään tietoa.

Turha täällä on isää syylliseksi julistaa.Lukisitte uutisia.

[/quote]

Kun ei meille tule paikallislehtiä, olen ihan iltalehtien uutisten varassa ja niissä ei ole mainittu mitään siitä, että isä löytyi aikaisemmin. Jos vielä saisi linkin siitä.

Vierailija
39/110 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on aika huono selitys, että kun lapsi oli viltin päällä, niin joku jättänyt sen sihen. Koska kyseessä on kuitenkin jo 2v lapsi, niin se osaa kyllä itsekin mennä viltin päälle jos hänellä sellainen sattuisi vaikka olemaan mukana. Eli mun mielestä on aivan hyvin voinut hortoillakin jostain muualta sille paikalle.

Mutta aivan hyvin se on mun mielestä siihen voitu viedäkin.

Vierailija
40/110 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tai näin: mies ei raavi noin pahoinpitelyn aikana. Jotain outoa siinä on tapahtunut.

Vahvasti epäilen että mies olisi vaikka sulkenut pikkulapsen ja tai mennyt vessaan päättämään päivänsä. Mutta ei varmasti kukaan lähde alastoman pikkusen kanssa ja ottaisi tälle kuitenkin viltin?!

Joku kiire tuossa on ollut. Ja lapsi on siis dumpattu kesken matkan johonkin syrjälle. Miehen löytöpaikka vaikuttaa sellaiselta että sinne on ajettu, samoin tuo liikuntapaikka on sellainen johon voisi vaan ajaa ja poistua paikalta; sama sitten alastoman lapsen kanssa kävellen? Monikohan sen näkisi? Tuo on niin outoa lähteä kotoaan ja päätyä sitten hylkäämään lapsi johonkin ja jatkaa tekemään itsemurhaa.