Kilpirauhasen vajaatoiminta ja hiustenlähtö.
Mulla on vuosia lähtenyt hiuksia päästä. Niitä kasvaa lisääkin koko ajan, mutta hitaasti. Nyt olen aloittanut Thyroxinin ja hiuksia lähtee käsittämättömän paljon. Mulla on oikeasti varmaan tosi paksut hiukset, kun miettiii sitä määrää mitä multa koko ajan lähtee päästä hiuksia.
Nyt alkaa olemaan tuossa edessä päälaella hiuksia niin vähän, että eilen tietyssä valossa lapseni sanoi mulle, että näytän kaljulta. Mun hiukset ovat juuri ja juuri kynän paksuiset ponnarilla.
Aloittaessani lääkekuurin kävin myös luontaistuotekaupassa, jossa kerroin ongelmastani ja hän antoi mulle vitamiinipurkin, jossa on kuulemma tarvittavat aineet. Syön myös kalkkia ja d-vitamiinia.
Alan olemaan todella epätoivoinen!
Kommentit (11)
Ei se haittaa, vaikka tulokset näkyvät hitaammin, pääasia, että tämä hiustenlähtö loppuisi. Nytkin sänki päässä, mutta mun hiukset kasvaa älyttömän hitaasti ja näytän oikeasti kamalallta. Mulla on vielä karhea luonnonkihara, joka on nyt kummallisesti suoristunut ja ja nyt kun hiukset ovat tässä kunnossa, niin mun pää näyttää koko ajan KAMALALTA. Suoristaminen saa ne näyttämään siedetteviltä, mutta ohkaisuus näkyy tietysti tosi hyvin eikä sitäkään voi tehdä kuin harvoin, koska sehän huonontaa vielä enemmän hiuslaatua.
ap
mulla oli hetken aikaa kilpirauhasen vajaatoiminta eikä hiuksia lähtenyt. ei myöskään thyroxinin aloitettuani. en muutenkaan ole koskaan kärsinyt mistään vajaatoiminnan ongelmista kun on lääkitys kohdallaan. ihmettelen kun täällä lähes päivittäin joku valittaa vajaatoiminnan aiheuttamasta lihavuudesta, jne.
ei tajuu.
kestää jonkin aikaa ennen kuin lääkitys alkaa tehota, kuukausiakun voi mennä. koita kestää, tiedän kokemuksesta, että ei ole kiva kun hiukset lähtee. mulla on auttanut priorin-kapselit, ota niitä. kamapaajakin sanoi, että vauvahiuksia on tullut lisää. tsemppiä!
Kaikilla on erilaiset oireet. Mä olin tietämättäni kärsinyt vuosia kilpirauhasen vajaatoiminnasta ja kerran vahingossa törmäsin juttuun missä listattiin kilpirauhasen oireita ja mulla oli melkein ne kaikki. Lääkärikin ihmetteli, että miksi hän ei ole aikaisemmin testannut mua, kun olen ravannut hänellä oireitteni kanssa.
Mulla on vasta vähän aikaa ollut lääkitys päällä, mutta olen käsittänyt, että monilla kestää kauan löytää sopiva lääkitys. Useat tarvitsee siihen lisäksi vielä oikean ruokavalion.
Jos tämä mun hiustenlähtö johtuu jostan muusta kuin kilpirauhasesta, niin sitten mä vasta huolestuisin.
Miksi sulta edes testattiin kilpirauhasta, jos ei ollut edes oireita? Suurin osahan valittaa, että vaikka pyytää testiin, niin sinne ei saa lähetettä millään.
Saanko mä kysyä millainen sun ruokavalio on ?
mulla oli ensin liikatoiminta, basedowin tauti. koitettiin hoitaa lääkkeillä vähän aikaa, mutta sitten lääkäri lähetti leikkaukseen, missä otettiin molemmista rauhasista osa pois. sen jälkeen meni vajaatoiminnan puolelle ja lääkkeitä olen siihen syönyt kohta 30 v ja oikea annostus löytyi heti. vain kerran on annostusta lisätty. ei ole koskaan onneks haitannut mun elämää mitenkään. vajaatoiminta on mun elinikäinen ystävä :) ja korkea verenpaine kans.
Hei ap,
ethän ota kalkkia ja muita vitamiineja samanaikaisesti Thyroxinin kanssa? Välissä oltava vähintään 4 tuntia rakoa Thyroxinin->vitamiinit. Lue se Thyroxinin lääkeseloste..
voi veee sanon ku tästä kilpparista on tehty niin monta alotusta että luulis jo sellasienki tietävän sen oireista keillä ei edes sairautta ole!!!
PIdän vähintään sen 4 tuntia väliä lääkkeellä ja vitamiineilla. En myöskään syö vähintään tuntiin aamupalaa lääkkenoton jälkeen. Välillä menee vielä pidemmäksi tuo väli, vaikka sen kai pitäisi olla vain 15 min. mutta pelaan mieluummin varman päälle.
Mulla on vielä aika hakusessa tuo ruokavalio. Olen yrittänyt saada sitä kasaan, lisätä salaattia, vähentää vehnää, mutta vielä en ole kovin hyvin onnistunut. Mahtaiskohan tuo hiusten lähteminen loppua, jos vain pääsisin viljatuotteista eroon?
10. Kaikki eivät päivystä tällä palstalla lukemassa avauksia.
ap
Syö seleeniä. Itsellä auttoi, mutta rupea vasta puolen vuoden jälkeen näkymään tulokset.