Ero ulkonäön takia
Vaimoni alkoi lihota pari vuotta sitten, mikä vei hänen viehättävyytensä mennessään. Samalla häntä lakkasi kiinnostamasta seksi, mikä liittynee pitkälti hänen ulkomuotoonsa - hän ei enää pidä itseäänkään viehättävänä.
Painostin häntä aluksi seksiin, mutta lopetin sen, kun tajusin miten naurettavaa touhua se on. Niinpä aloin odottaa hänen aloitettaan. Odotin sitä vuoden. Meillä oli tänä aikana kerran tai pari kuussa seksiä, kun sain hänet siihen houkuteltua.
Toisen vuoden aikana aloin jo katsella muualle. Muut naiset haluavat minua alati. Nyt en enää halua torjua heitä. En halua elää kumppani- ja ystävyysliitossa, jossa saan miehenä nokkiini kerta toisensa jälkeen. Mä olen kuitenkin vasta kolmekymppinen. Ei tämmöisessä elämässä ole mitään järkeä.
Jatkuva puolentoista vuoden torjuminen on myös loukannut miestä minussa. Nyt en enää itsekään halua vaimoani. Ne muut naiset ovat etusijalla.
Tilanne on selvä, mutta eron syy on aivan käsittämätön. Miten tällaisesta sotkusta pääsee kuiville? Olen katsomassa omaa kämppää, mutta olen ihan romuna tästä kuviosta. En ole yhtään kiinnostunut mistään irtoseksistä, haluan rakkaussuhteen. Naiset auttakaa mua.
Kommentit (203)
Olet painostanut seksiin, kertonut vaimollesi suoraan haluavasi muita, kerrot muuten toimivaa arki-elämäänne mummon ja papan elämäksi verrattavaksi.. Mitähän vielä.
Et itsekään ole mikään kultapalanen.
Minä lihoin 20 kg 20 vuoden avioliittoni aikana, koska mieheni ei arvostanut minua, lopetti rakastamisen, solmi sivusuhteita, jätti lapset vastuulleni ja vietti holtitonta elämää milloin ei ollut töissä. Tosin olen aina ollut pyöreä ja pitänyt liikunnan sijaan hyvästä ruuasta, jota söin enemmän kuin kulutin.
Eikä ollut kilpirauhasarvot pielessä eikä masennusta.
Erosin ja sain rinnalleni uuden, ihanan vertaiseni sivistyneen ja viisaan ja koulutetun, minua ihailevan miehen ja kas, 15 kiloa on pudonnut ihan laihduttamatta.
[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 16:14"]
Mä en vaan jaksa käsittää miten se seksi voi olla niin helkkarin tärkeää, niinkuin joku ruokaan verrattava perustarve ihmisellä.
[/quote]
Onko sinusta läheisyys perustarve? Koska seksissä on kyse vähän samasta asiasta. Harva suostuisi liittoon, jossa toinen ei antaisi koskea eikä koskisi itse vapaaehtoisesti. Se tuntuisi jatkuvalta torjutuksi tulemiselta ja rakkauden kieltämiseltä. Siltä se seksittömyyskin tuntuu.
[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 16:37"]
Olet painostanut seksiin, kertonut vaimollesi suoraan haluavasi muita, kerrot muuten toimivaa arki-elämäänne mummon ja papan elämäksi verrattavaksi.. Mitähän vielä.
Et itsekään ole mikään kultapalanen.
[/quote]
Ei siltä tunnukaan, todellakaan.
-ap
[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 16:48"]
[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 16:14"]
Mä en vaan jaksa käsittää miten se seksi voi olla niin helkkarin tärkeää, niinkuin joku ruokaan verrattava perustarve ihmisellä.
[/quote]
Onko sinusta läheisyys perustarve? Koska seksissä on kyse vähän samasta asiasta. Harva suostuisi liittoon, jossa toinen ei antaisi koskea eikä koskisi itse vapaaehtoisesti. Se tuntuisi jatkuvalta torjutuksi tulemiselta ja rakkauden kieltämiseltä. Siltä se seksittömyyskin tuntuu.
[/quote]
Läheisyys ja seksi on kaksi eri asiaa. Voi olla läheinen ilman seksiäkin.
On miljoonia eri tapoja koskettaa, pitää hyvänä ja siihen ei ole pakko liittyä seksuaalisuus millään tavalla.
Mitenhän ihmeessä pärjäisitte jos puolisonne vammautuisi, niin ettei seksiä kykenisi enää harrastamaan..
Aika heppoisesti nykyään erotaan... No eipä siinä nokankoputtamista, itse olen lähdössä huonosti toimivasta suhteesta miltei saman asian takia. Onneksi ei lapsia ja jos olisi ( yritettiin jo, mutta ei onnistunut) niin en silloin lähtisi. Minäkin olen pari kiloa ylipainoinen enkä pidä itseäni enää seksikkäänä ja syy siihen: mieheni on minua lyhyempi ja vähemmän mukava nykyään kuin aluksi, lisäksi kaljuuntumisen merkkejä alkanut ilmaantua ja ainakin 5 elli 10kg tullut lisää painoakin tälle. Seksin hiipumisen myötä ( en halua enää miestä tai tämän strioja ja lyhyenläntää pönäkkää kroppaa muutenkaan) olen alkanut napostelemaan jonkinlaiseksi korvikkeeksi. Luulen, että on paljon helpompaa tehdä musta uudelleen nätti ja hoikka kuin alkaa muuttaa miestä uudelleen mieleisekseni. Vientiä löytyy myös ja useampi kysellytkin jo. Sääli ap:n lasta tämän tapauksessa, mutta mielestäni on jotain ulkonäöllisiä vaatimuksia myös miehille ( kuten naisillekin jo näistä riittämiin toitotetaan). Asia on vaan vaikea ottaa puheeksi, yhtä lailla olen aiemmin jättänyt pienikaluisen miehen ( haluan saada orgasmin yhdynnässä ja prinssinakilla tämä ei hoidu) ja antanut pakit monille alle 180cm pitkille. Avokkini on nyt siinä kipurajoilla ulkonäön puolesta ( n.90-100kg/180cm) eli paksu ja pätkä ja epämiellyttävä muutenkin ja tämähän asian ratkaisee. Aivan samalla lailla naisen voi jättää lihavuuden takia kuin miehenkin, mutta lasta ei jätetä toisen painolastiksi tälläisen syyn takia. Ota ap lapsi itsellesi huolehdittavaksi, niin exäsi saa aikaa itselleen ja aivan varmasti laihtuu!
[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 16:57"]
Aika heppoisesti nykyään erotaan... No eipä siinä nokankoputtamista, itse olen lähdössä huonosti toimivasta suhteesta miltei saman asian takia. Onneksi ei lapsia ja jos olisi ( yritettiin jo, mutta ei onnistunut) niin en silloin lähtisi. Minäkin olen pari kiloa ylipainoinen enkä pidä itseäni enää seksikkäänä ja syy siihen: mieheni on minua lyhyempi ja vähemmän mukava nykyään kuin aluksi, lisäksi kaljuuntumisen merkkejä alkanut ilmaantua ja ainakin 5 elli 10kg tullut lisää painoakin tälle. Seksin hiipumisen myötä ( en halua enää miestä tai tämän strioja ja lyhyenläntää pönäkkää kroppaa muutenkaan) olen alkanut napostelemaan jonkinlaiseksi korvikkeeksi. Luulen, että on paljon helpompaa tehdä musta uudelleen nätti ja hoikka kuin alkaa muuttaa miestä uudelleen mieleisekseni. Vientiä löytyy myös ja useampi kysellytkin jo. Sääli ap:n lasta tämän tapauksessa, mutta mielestäni on jotain ulkonäöllisiä vaatimuksia myös miehille ( kuten naisillekin jo näistä riittämiin toitotetaan). Asia on vaan vaikea ottaa puheeksi, yhtä lailla olen aiemmin jättänyt pienikaluisen miehen ( haluan saada orgasmin yhdynnässä ja prinssinakilla tämä ei hoidu) ja antanut pakit monille alle 180cm pitkille. Avokkini on nyt siinä kipurajoilla ulkonäön puolesta ( n.90-100kg/180cm) eli paksu ja pätkä ja epämiellyttävä muutenkin ja tämähän asian ratkaisee. Aivan samalla lailla naisen voi jättää lihavuuden takia kuin miehenkin, mutta lasta ei jätetä toisen painolastiksi tälläisen syyn takia. Ota ap lapsi itsellesi huolehdittavaksi, niin exäsi saa aikaa itselleen ja aivan varmasti laihtuu!
[/quote
Voi yäk.
Toivottavasti tuo pinnallisuus ei joskus iske päin kasvoja.
Kertakäyttökulttuuri..
Mielestäni vaimosi kannattaa erota kaltaisestasi miehestä. Hän löytää takuuvarmasti paremman miehen elämäänsä.
Sen lisäksi, että olet ilmeisesti tavattoman ruma, olet myös erittäin inhottava ja moukkamainen ihminen. Jos et muuten usko, niin lue tekstisi!
[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 16:17"]
Ei tärkeää ole seksi sinänsä. En mä tarvi mitään rutiininomaista seksiä. Sen sijaan tarvitsen välttämättä sitä, että olen halun kohde. Minun täytyy voida kokea olevani haluttava. En usko että on ihmistä, joka ei ajattele samoin. Tekeekö se minusta narsistin, että sanon tämän ääneen? En haluaisi haluta muita naisia, mutta aika vaikea sitä on sulkea poiskaan.
-ap
[/quote]
Tehän olette varsin tiukassa kierteessä. Et koe olevasi haluttava ja vaimosi ei koe olevansa haluttava, todennäköisesti sanojesi ja asenteesi takia. Mitä tässä kehässä voisi muuttaa? Sehän pyörii loputtomiin, resonoitte samaa haluttomuutta toisiinne.
[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 16:54"]
On miljoonia eri tapoja koskettaa, pitää hyvänä ja siihen ei ole pakko liittyä seksuaalisuus millään tavalla.
[/quote]
Sulla on luki-vaikeus?
Sehän se pointti olikin, että ne ovat eri asioita, ja yhdelle on seksi yhtä tärkeää kuin seksi toiselle.
Jos tätä ei oikeasti kykene ymmärtämään, niin ei kyllä minusta kannata asiaa mitenkään kommentoidakaan.
[/quote]
Sulla on luki-vaikeus?
Sehän se pointti olikin, että ne ovat eri asioita, ja yhdelle on seksi yhtä tärkeää kuin seksi toiselle.
Jos tätä ei oikeasti kykene ymmärtämään, niin ei kyllä minusta kannata asiaa mitenkään kommentoidakaan.
Otsikko paljastaa tekstin provoksi.
Kumpiko se syy nyt olikaan; läheisyyden (seksin) puute vai ulkonäkö (lihominen)?
[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 17:33"]
[/quote]
Sulla on luki-vaikeus?
[/quote]
Se on lukivaikeus, ei luki-vaikeus. Ja ei, minulla ei ole siinä ongelmaa.
"Yhdelle seksi yhtä tärkeää kuin seksi toiselle" Heh.. Siinähän se tulikin. Seksi, seksi, seksi!
Ja sinä heität toiselle lukihäiriöstä, kun itse et osaa edes kirjoittaa.
[quote author="Vierailija" time="17.12.2013 klo 17:34"]
Otsikko paljastaa tekstin provoksi.
Kumpiko se syy nyt olikaan; läheisyyden (seksin) puute vai ulkonäkö (lihominen)?
[/quote]
Jep ja varsinkin kun ap mainitsi sen klassisen "mussuttaa suklaata sohvalla"-fraasin. Porvoossa tuulee.
Vastaapa nyt siihen mitä tekisit jos puolisosi vammautuisi ja seksi ei onnistuisi?
Jättäisit tietenkin?
Lihominen-seksi-läheisyys-kuvio ei ole ihan niin yksinkertainen kuin päällepäin näyttää. Läheisyyttä ja kumppanuutta on, se on kaikkein tärkeintä. Osaan antaa ja ottaa vastaan kosketuksen, joka ei tarkoita seksiä, vaan välittämistä. Ihan samalla lailla kuin lapsia pitää halata ja välitää myös parisuhteessa pitää olla fyyistä läheisyyttä, joka ei johda mihinkään nakuiluun.
Tästä erillään on haluttavuus ja viehättävyys, mikä taas on parisuhteessa hirveän olennainen asia. Ja vielä tästäkin erillään on sitten seksi, joka tosin vaatii tuota edellistä.
Haluttavuus ja viehättävyys taas liittyvät siihen, että ihmisessä ei ole mitään leimaavaa epämiellyttävää piirrettä. Hän on peseytynyt, hänen henkensä ei haise jne. Tähän kuuluu minulla jossain määrin lihavuus, ja se tietenkin heijastuu myös vaimooni. Läskeistä huolimatta rakastan häntä. Meillä on vain ollut niin vähän himoja suhteessa, että liekki on sammumassa kokonaan. Olen tästä vihjaillut ja sanonut tahdikkaasti ja syyllistämättä, mutta koska vaimollani ei ole ilmeisesti kovinkaan pinnalla seksuaaliset tarpeet, hän on hyväksynyt jossain määrin tankkeriolemuksensa, tyyliin "tällaista tää elämä nyt on".
Mä olen komea ja elämmännälkäinen kolmekymppinen mies, ja yritin odotaa pari vuotta että tämä vaihe menisi vaimoltani ohi. Ei se ole mennyt. Nyt en pysty enää kunnolla perustelemaan itselleni, miksi torjun muut naiset. Haluan heitä, he haluavat minut. He antavat minulle sitä huomiota, jota tarvitsen kaikkein kipeiten.'
En ole sotkenut suhdettamme muilla naisilla, mutta haluan sotkea. Ennen kuin tein sen, kerroin tästä vaimolleni. Haluan olla rehellinen. Ja voi olla että olen täysi sika ja pinnallinen, mutta tällaista on elämäni tällä hetkellä. En mä vaan taida olla tän parempi ihminen.
Teiltä, jotka haukutte mua, saan sellaisen viestin, että mun pitäisi vaan hyväksyä kohtaloni. Elää vaimolleni, elää rakkaudelle. Kuohita himoni ja torjua kaikki naiset. Voin tehdä sen ihan hyvin, mutta mitä elämää se sellainen on?
-ap
Ja lisäys tohon loppuun, että en ole metsästämässä vapaita naisia monikossa. Haluan sen sijaan rakkaussuhteen, jossa on intohimoa. Yhden ainoan suhteen.
-ap
Ja siis luinko omiani, että AP kirjoitti, että hänen vaimonsa oli joitain vuosia sitten meinannut kuolla johonkin sairauteen? Ja että lihomisen alkamisesta on muutamia vuosia? Eikö tässä nyt ole aika traaginen aikajana vaimolla... lähellä kuolemaakäynti + masennus. Mahdollisesti joku muukin sairaus. Ei ehkä mikään ihme jos seksi ei kiinnosta eikä oma ulkonäkökään.