Miten musta tuntuu ettei siihen Koronaan kukaan enää sairastu vakavasti
Tartuntoja on muttei missään kuule tai näe uutisia vakavista tapauksista. Jopa vanhat ihmiset selviytyy ihan vaan aika vähällä.
Oonko väärässä.
Kommentit (65)
Virus on ilmeisesti heikentynyt.
Ja sanoihan se THL:n Salminenkin joitain viikkoja sitten, että korona ei ole niin vaarallinen kuin pelättiin.
Siksi ihmettelinkin näitä älyttömiä maskisuosituksia.
Mietin vaan että jos virus on lieventynyt niin pitäisikö siihen nyt alkaa suhtautua sitten kuitenkin kuin vähän kausi flunssaan kumminkin.
Jos korona on jokaisella yhtä heikko mitä se oli itsellä, niin on vaikea ymmärtää miksi maailma on suljettu tämän vuoksi. Sitä on vaikea käsittää, se tuntuu historian pahimmalta ylireagoinnilta josta aikanaan historiankirjoissa puhutaan aikajanan suurena virheenä.
Toki itse olen nuori ja hyväkuntoinen, mutta silti. Ihan jotain uskomatonta.
Kyllähän aina talvikausina kuolee paljon ihmisiä moniin kausisairauksiin. Pitäisikö nyt van suhtautua samalla tavalla ja lopettaa listaamiset.
Vierailija kirjoitti:
Jos korona on jokaisella yhtä heikko mitä se oli itsellä, niin on vaikea ymmärtää miksi maailma on suljettu tämän vuoksi. Sitä on vaikea käsittää, se tuntuu historian pahimmalta ylireagoinnilta josta aikanaan historiankirjoissa puhutaan aikajanan suurena virheenä.
No sehän ei ole jokaisella yhtä heikko kuin sinulla. Jos sinulla olisi älyä enemmän kuin etanalla, tajuaisit sen.
Muistatteko niitä kevään videoita Kiinasta(?), missä ihmiset tippuivat suorilta jaloiltaan milloin missäkin? Miksei meillä Suomessa tapahtunut vastaavaa?
Kaikki kuolleet taisivat olla jo hengityskoneissa tai muuten intensiivihoidossa, mutta silti menehtyivät jokoperussairauteensa tai koronan aiheuttamiin komplikaatioihin.
Ei tuosta heikentymisestä vielä tiedä, koska nyt virus leviää pääasiassa nuorten keskuudessa. Nuorten kannattaisi nyt ihan ensimmäiseksi käydä tartuttamassa omat vanhempansa ja sen jälkeen isovanhempansa. Sitten vasta nähtäisiin, onko virus heikentynyt.
Niin. Onhan se vähän outoa että meillä on muka vakava pandemiaa ja oikein kukaan ei tunnu tuntevan tai tietävän ketään vakavasti sairastunutta.
Meidän vaari 93 kuoli Noro virukseen. Niin varmaan monet vanhukset vuosittain.
Eli kun valmiiksi heikkoon iskee vatsatauti se vie voimat hyvin nopeasti.
Norovirus on pienille lapsillekin vaarallinen. Nestehukka voi tulla nopeasti ilman hoitoa.
Odottakaa kunhan syksyn ensimmäiset flunssat yhdistyy koronaan sitten alkaa arkkumyynti
Vierailija kirjoitti:
Bergamo. Ja ihan Suomesta: yhdeltä tuttavalta kuoli 2 isovanhempaa (70 & 72 v ) viikon sisällä, toinen parikymppinen perusterve ei kuulemma koskaan ole ollut niin kipeä, joutui hakeutumaan sairaalaankin kun ei henki tahtonut kulkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Bergamo. Ja ihan Suomesta: yhdeltä tuttavalta kuoli 2 isovanhempaa (70 & 72 v ) viikon sisällä, toinen parikymppinen perusterve ei kuulemma koskaan ole ollut niin kipeä, joutui hakeutumaan sairaalaankin kun ei henki tahtonut kulkea.
Lisään että nuo isovanhemmat asuivat kotonaan ja olivat tutun mukaan ihan virkeitä eivätkä mitään raihanaisia haudan partaalla roikkujia.
Toivottavasti mutatoituu taas ja sitten on menoa! Tartuttaa helposti ja tappaa tehokkaasti. Tämä on minun toiveeni. On jo aikakin evoluution korjata pahin virheensä, eli ihminen, pois tältä planeetalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ranskassa kuoli eilen (?) 63.
Ranskassa kuolee kymmeniä tuhansia päivittäin. Se että vainajalla on kys.virus, ei tarkoita että tämä olisi kuollut sen aiheuttamaan tautiin
Coronavirus Deaths Pass One Million Worldwide
Over the past 10 months, the virus has taken more lives than H.I.V., malaria, influenza and cholera.
https://www.google.com/amp/s/www.nytimes.com/2020/09/28/world/covid-1-m…
Nythän tuo nähdään oranssimiehen tapauksessa.