Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten musta tuntuu ettei siihen Koronaan kukaan enää sairastu vakavasti

Vierailija
02.10.2020 |

Tartuntoja on muttei missään kuule tai näe uutisia vakavista tapauksista. Jopa vanhat ihmiset selviytyy ihan vaan aika vähällä.
Oonko väärässä.

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin. Onhan se vähän outoa että meillä on muka vakava pandemiaa ja oikein kukaan ei tunnu tuntevan tai tietävän ketään vakavasti sairastunutta.

Miten niin kukaan ei tunne vakavasti sairastuneita? Missä oikein asut? Minä tunnen monta.

T. Helsinkiläinen

Mäkin asun Helsingissä, enkä tunne ketään edes lievästi sairastunutta, vakavista tapauksista puhumattakaan. Mulla ei tosin ole kovin suuret sosiaaliset ympyrät.

Vierailija
62/65 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti mutatoituu taas ja sitten on menoa! Tartuttaa helposti ja tappaa tehokkaasti. Tämä on minun toiveeni. On jo aikakin evoluution korjata pahin virheensä, eli ihminen, pois tältä planeetalta.

Jos olet edes koulussa biologiaa lukenut, saatat tietää, että yleensä virukset mutatoituvat kiltimmiksi, koska ei ole niiden elämän kannalta fiksua tapaa isäntiään vaan jatkaa leviämistä.

Kysykää jpltain proffalta, jos ette usko.

T.tutkija

Mutatoituvat kiltimmiksi - voi ziisus. Ethän vain  ole luonnontieteiden tutkija. Varmaan isorokkoviruskin mutatoitui kiltiksi kun saivat sen nujerrettua. Käy ihmeessä kertomassa tietosi ebola- ja zikavirustutkijolle etteivät tee turhaa työtä kiltteytyvien virusten kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin vaan että jos virus on lieventynyt niin pitäisikö siihen nyt alkaa suhtautua sitten kuitenkin kuin vähän kausi flunssaan kumminkin.

Mikä on kausiflunssa? Flunssia on ympäri vuoden. Kausi-influenssa eri sairaus ja siihen on rokote.

Vierailija
64/65 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

5000-6000 kuollutta päivässä tällä hetkellä tahti, kyllä se aika vakavalta ainakin heidän kohdallaan kuullostaa. Lisäksi tuo vain jäävuoren huippu, päivittäin tulee lisää tietoa millaisia elinvaurioita "parantuneillakin".

Maskit nyt vaan naamalle, rokotetta odotellessa.  Ei se sen vaikeampaa ole.

https://maskiset.fi/fi/tuote/huipputyylikas-100-mulperisilkkinen-maski/

Vierailija
65/65 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ranskassa kuoli eilen (?) 63.

Ja ihan vaan tiedoksi että se on vähän. Keväällähän kuoli tyyliin tuhat päivässä.

Tottakai se on vähän verrattuna kevääseen. Se ei silti tarkoita että tauti olisi _kaikilla_ lievä ja vaaraton.

No mutta mihinkään rajoitustoimiin ei ole mitään perusteita. On paljon muitakin tauteja jotka ovat joillain lieviä ja joillain vaarallisia.

Juuri näin. Riskiryhmillä milloin mikäkin tauti voi olla riski, jopa ihan tavan flunssa voi pahimmillaan olla kohtalokas. Mutta se nyt vain on asia joka pitää hyväksyä, sille ei voi tehdä ihmeitä. Miksi korona olisi nyt eri asia?

Riskiryhmäläiset eivät ole mikään yhtenäinen ryhmä heiveröisiä mummeleita toinen jalka haudassa. Mun mies on riskiryhmää, koska ykköstyypin diabetes on ehtinyt aiheuttaa silmiin vaurioita. Hän on kuitenkin ihan pirtsakka töissäkäyvä (tai nyt etätöissä tietysti) veronmaksaja, jolla on kaikella todennäköisyydellä useampia vuosikymmeniä hyvää elämää jäljellä. Koskaan ei ole erityisemmin tarvinnut pelätä arkipäiväisiä tartuntatauteja, normaalia käsihygieniaa tietysti noudatettu mutta flunssa ei todellakaan ole eikä ole ollut kohtalokas. Itse asiassa mies selviää räkätaudeista monesti mua vähemmällä, mulla on enemmän taipumusta tulla kunnolla kipeäksi ja nostaa kuumetta, ja mies on vain pikkukipeä. Nyt koronan yhteydessä joudutaankin yhtäkkiä olemaan supertarkkoja, ja tämä on kyllä ihan uutta.