Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä jouluvalmisteluja teidän miehet tekee?

Vierailija
15.12.2013 |

Mun mies ei tee mitään. Tai saattaa se ehkä käydä kaupassa jos teen tarkan ostoslistan.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommaa kinkun ja paistaa sen, graavaa ja siivuttaa kalan, hakee kuusen ja koristelee sen lapsen kanssa, käy kaupassa, siivoaa, lämmittää joulusaunan, kuljettaa hautausmaalle, ostaa lahjoja.

Vierailija
22/62 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehittelee itselleen hauskoja jouluisia projekteja. Tämä vuonna suunnitteli hartaasti piparitalon "kaavoja" ja toteutti sen. Teki myös lapsille omat pikku piparitalot jotka koristelivat yhdessä. Hakee lasten kanssa kuusen, ostaa lahjoja ja paketoi ne, etsi juuri oikeanlaisen kinkun ja paistaa sen.

Emme tee kovin ihmeellistä joulusiivousta, eli perus siivous ja se tehdään puokkiinkuten muutenkin. Minä laitan lasten kanssa joulukoristeet, yhdessä koristellaan kuusi. Mies lämmittää joulusaunan, jouluaattona hoidamme yhdessä hevostallin siivouksen,tavallisesti hevosten kuivikkeena on turve, mutta joulun alla laitamme olkia lisäksi koska niistä tulee ihana kahina ja tuoksu :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakee mettästä kuusen ja käynee tarvittaessa kaupassa. Vie kavereilleen viski- tai punkkupullot, mulle ja lapsille ei hommaa lahjoja.

Vierailija
24/62 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua, että ketkä huolii ukon mikä ei tee esim joulun eteen mitään. Eikö ne tee koskaan mitään??

Meillä mies hoitaa jouluvalot, tekee myös jouluruuat ja suunnittelee ne. Yhdessä siivotaan, minä ehkä enempi koska miehellä lumityöt.. Lahjat jää mun suunniteltavaksi omasta tahdostani, mutta yhdessä ostetaan. Oli joulu tai ei, kyllä me yhdessä tehdään kun samaa perhettä ollaan, outoa olisi jos mies lähinnä röhnöttäisi sohvalla! No, onneks tuo on sitä lajia, mitä semmonen laiskuus inhottaa - rentoiluillat on erikseen.

Vierailija
25/62 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoaa, reilusti enemmän kuin minä. Itse saan sitten keskittyä kaikkeen jouluun kuuluvaan ihanaan leipomiseen, koristeluun ja tunnelmanluomiseen. Hoitelee pikkuasioita sitä mukaan kun mä niitä keksin. Hakee joulukuusen. Miettii ja ostaa "oman puolen" perheelleen lahjat, tässä saatan joskus auttaa ja yleensä päädyn paketoijaksi, koska mun mielestä joululahjojen kuuluu näyttää kauniilta :D. Viihdyttää lapsia, jotta mulla olisi vapaat kädet puuhailla joulujuttujani. Pitää huolta siitä, etten haali liikaa hommia eikä paletti karkaa ihan kädestä ;) EI ole mikään erityinen jouluihminen, mutta ymmärtää sen, että mä olen. Se riittää :)

Vierailija
26/62 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me vietettiin joulut erillään ennen lasten syntymää. En mä arvannut että miestä ei kiinnosta pätkääkään mitkään jouluvalmistelut. Jouluvaloistakin vaan mäkättää että lisäävät sähkönkulutusta (vitut noista ledeistä juuri mitään laskua tule). Joulupöytään tulee verkkareissa, huokailee ja tuhisee jos haluan soittaa joululauluja.

Vierailija
27/62 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 12:13"]

Mä en tajua, että ketkä huolii ukon mikä ei tee esim joulun eteen mitään. Eikö ne tee koskaan mitään??

Meillä mies hoitaa jouluvalot, tekee myös jouluruuat ja suunnittelee ne. Yhdessä siivotaan, minä ehkä enempi koska miehellä lumityöt.. Lahjat jää mun suunniteltavaksi omasta tahdostani, mutta yhdessä ostetaan. Oli joulu tai ei, kyllä me yhdessä tehdään kun samaa perhettä ollaan, outoa olisi jos mies lähinnä röhnöttäisi sohvalla! No, onneks tuo on sitä lajia, mitä semmonen laiskuus inhottaa - rentoiluillat on erikseen.

[/quote]

meillä mies ei tee kotitöitä muulloinkaan, ei siis myöskään jouluna. mieheni on tosin venäläinen... en valita, hän pitää huolen että tullaan toimeen rahallisesti ja on kaikinpuolin mitä ihanin mies. ja minä tykkään kyllä siivota, kokata ym! :) t. numero 7

Vierailija
28/62 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 13:06"]

[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 12:13"]

[/quote]

meillä mies ei tee kotitöitä muulloinkaan, ei siis myöskään jouluna. mieheni on tosin venäläinen... en valita, hän pitää huolen että tullaan toimeen rahallisesti ja on kaikinpuolin mitä ihanin mies. ja minä tykkään kyllä siivota, kokata ym! :) t. numero 7

[/quote]

Entä jos olet sairaana? Teet silti kaiken? Mun mielestä tuollainen mies ei mitenkään voi olla ihana vaikka kuinka toisi rahaa, pitää vaimoa kotipiikana.

Vierailija
29/62 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 13:46"]

Entä jos olet sairaana? Teet silti kaiken? Mun mielestä tuollainen mies ei mitenkään voi olla ihana vaikka kuinka toisi rahaa, pitää vaimoa kotipiikana.

[/quote]

meillä onkin erilaiset arvot. minä pidän miestäni ihanana mm. koska hän pitää minusta huolen ja arvostaa minua naisena. jos olen sairaana siivoilen vain isommat sotkut ja siivoan paremmin sitten kun olen tervehtynyt. silloin mies joko kokkailee jotain pientä tai hakee noutoruokaa. meillä menee hyvin juuri näin, vaikka jollekin muulle tällainen elämäntyyli ei sopisikaan. :) t. 7

Vierailija
30/62 |
15.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 14:16"]

[quote author="Vierailija" time="15.12.2013 klo 13:46"]

[/quote]

meillä onkin erilaiset arvot. minä pidän miestäni ihanana mm. koska hän pitää minusta huolen ja arvostaa minua naisena. jos olen sairaana siivoilen vain isommat sotkut ja siivoan paremmin sitten kun olen tervehtynyt. silloin mies joko kokkailee jotain pientä tai hakee noutoruokaa. meillä menee hyvin juuri näin, vaikka jollekin muulle tällainen elämäntyyli ei sopisikaan. :) t. 7

[/quote]

Jos minä olen väsynyt tai sairaana, mies ottaa päävastuun kotitöistä ja minun mielestäni se on juuri sitä huolenpitoa ja arvostusta. Mutta joo, turha näistä kiistellä, minä arvostan tällaista miestä, sinä toisenlaista, kaikki tyytyväisiä.

Vierailija
31/62 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä paljon tehdään molemmat, ja yleensä kaikki yhdessä. Puolisoni ostaa vain lahjat yksin, koska minä en muuten antaisi lahjoja ollenkaan. Yhdessä suunnitellaan, siivotaan, koristellaan asunto, laitetaan ruokaa ym. Ja ollaan molemmat yhtä paljon jouluihmisiä.

Vierailija
32/62 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihana mies, auttaa tosi paljon ja on kova tekemään. Itse hoidan lähinnä tuon organisointi puolen ja mies mun kanssa yhdessä toteuttaa. Yhdessä hoidettiin lahjaostokset ja niin tehdään myös ruokaostosten suhteen. Minä laitan ruuat, mies vahtii lapsi, vie ulos, kylpyyn, nukkumaan jne.. Antaa omaa aikaa ja rauhan tehdä. Se on parasta. Tykkään siivota kaikessa rauhassa kun talo on tyhjä ja tehdä ruokia. Mieskin on kova siivoamaan ja mm. pesemään pyykkiä. En vois kuvitellakaan, että minä hoitaisin kaiken yksin. Kyllä tää on molempien projekti. Koko yhteiselämä. :)

Vierailija
33/62 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoaa, hakee kuusen, tekee jouluostoksia, käy kaupassa... Kaikkea mahdollista! Tosin organisointi ja suunnittelu on mun harteilla eli vähän sellaisella käskytysmeiningillä mennään. Mutta yleensä meillä on ihan hyvä tunnelma!

Vierailija
34/62 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies siivoaa (tänä vuonna enemmän kuin minä, kun on ennen joulua vapaalla), kirjoittaa kanssani joulukortit, hankkii joululahjoja ja suunnittelee niitä, paistaa kinkun, hakee kuusen ja pystyttää sen. Yhdessä käymme kaupassa, silloin kantaa painavat kauppakassit ja juomat. Jouluaterian valmisteluissa auttaa sen, mitä pyydän tekemään, mutta ei itseohjautuvasti. 

Vierailija
35/62 |
18.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joululahja ja -ruokaostokset teemme yhdessä. Mies paistaa kinkun ja tekee rosollin, yms. pilkkomista vaativaa (tykkää pilkkoa ja saa aikaan säntillisiä kuutioita, omistani tulee jokaisesta erikokoinen pala). Auttaa joulusiivouksessa, minulla kuitenkin päävastuu. Virittää jouluvalot ulos. Lahjat paketoimme yhdessä. Ja sitten pyynnöstäni jotain pikku hommia avukseni. Näin meillä, joka joulu :)

Vierailija
36/62 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdään kaikki valmistelut yhdessä.  Tykätään joulusta todella paljon (minä kyllä tykkään enemmän mutta kyllä mieskin tykkää kun on lomaa ja saa syödä paljon hyviä ruokia ja hiippailla aamusta iltaan villasukat jalassa mitään tekemättä :D ) ja nautitaan suuresti yhdessä tekemisestä :)

Vierailija
37/62 |
17.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee yleensä laatikot, graavikalan yms. ruokia. Paistaa kinkun  ja tekee kinkun kastikkeen. Tekee myös piparitalon lasten kanssa. Mä teen osan ruuista ja ostan lapsien lahjat. Minä teen myös joulusiivouksen (2-3 t maks.)

Vierailija
38/62 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me mennään aattoillaksi miehen vanhemmille ja joulupäivän illalliselle mun vanhemmille. Mies tekee yhden ruokalajin aatoksi pöytään ja minä yhden j-päiväksi. Kotona siivotaan, mies imuroi ja järjestelee, mä pesen keittiön ja vessat. Lahjoja ostetaan molemmat se mitä halutaan.

Mä kyllä askartelin lapsen kanssa kortit (myös miehen suvulle) ja leivoin pipareita ja torttuja. Mä laitan myös jouluvalot ja hankin kuusen & koristeet, kun nuo ei miestä kiinnosta. Muuten meillä on erittäin tasa-arvoinen suhde, mutta tuollainen ei-aivan-pakollinen "ekstra" jää mulle...tai siis haluan tehdä sen, mies taas ei.

Vierailija
39/62 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies hakee kuusen, ostaa kinkun ja hoitaa sen paistamisen ja kuorrutuksen ja kuorii kanssani perunalaatikon perunat (niitä on paljon :-)).

Siinä taitaa olla suurimmat. Osallistuu tietysti tarpeen mukaan, jos pyydän. Yleisesti ottaen minä tykkään kovasti jouluvalmisteluista ja mies ei niistä niin perusta, joten minä puuhastelen enemmän jouluasioita. Vapaaehtoista kaikki.

Vierailija
40/62 |
16.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei taida tehdä oikein mitään. Antaa minun hoitaa jouluun liittyvät jutut ja olen tyytyväinen :) Jouluvalmistelut sujuu näin paljon paremmin. Tosin mies on maksumiehenä eli sen verran hän osallistuu ;)