Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ryhtymässä yrittäjäksi, mutten halua leimautua "työttömät ovat alinta kastia" -huutelijoiden joukkoon... Onko muita vasemmistolaisesti ajattelevia yrittäjiä?

Vierailija
02.10.2020 |

Olen ryhtymässä yrittäjäksi, mutta päässä kalvaa se, että mulla on väärät, poliittiset mielipiteet siihen enkä sovellu siihen joukkoon. Olen yrittäjähenkinen, mulla on yrittäjäksi paljon sopivia ominaisuuksia ja asiakkaitakin jo on, mutta puolustan vähäosaisten oikeuksia niin kauan kuin elän enkä ajattele, että kaikki tämä on vain mun omaa ansiota. Tiedän, ettei nämä sulje toisiaan pois eikä kaikki yrittäjät ajattele samalla tavalla, mutta silti valloillaan tuntuu olevan käsitys, että moni yrittäjä on oikeistolainen, joka suhtautuu vähäosaisiin vähän alaspäin katsoen. Mä suhtaudun nöyrästi elämään ja muihin ihmisiin enkä ikinä tule halveksimaan heitä, joilla menee huonommin kuin mulla.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi jaottelet ihmisiä meihin ja muihin, ja kammoat leimautumista? Sinulla on liian voimakas katsina-ajattelu.

Vierailija
2/40 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karsina-ajattelu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmistolaisesti ajattelevia yrittäjiä?

Miksi ihmeessä kaikki ei-vasemmistolaisesti ajattelevat pitäisivät työttömiä alimpana kastina?

Hienoja lokeroita sinulla!

Vierailija
4/40 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sitten myös palkkaat ihmisiä vaikka näillä olisi aukko cv:ssä?

Vierailija
5/40 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä kaikki ei-vasemmistolaisesti ajattelevat pitäisivät työttömiä alimpana kastina?

Todella harva yrittäjä palkkaa työttömiä.

Vierailija
6/40 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä tarkoittanut niin, vaan sitä, että moni on oikeistolainen, joka ajattelee työttömiä alempana kastina. En tietenkään ajattele, että KAIKKI oikeistolaiset ajattelee niin. Haluaisin vain kuulla, onko muita yrittäjiä, jotka ajattelee vasemmistohenkisemmin. 

Vierailija
7/40 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÖÖö, joo olen ollut yrittäjä 15 v, en ole vasemmistolainen, enkä ajattele, että työttömät on alinta kastia. Kuka tahansa voi joutua työttömäksi, itsekin olin kertaalleen nuorena muutaman kuukauden työttömänä, silloin suuren laman aikaan. Mutta näistä elämäntapatyöttömistä en kyllä pidä ja heitäkin ikävä kyllä on, mutta suurin osa työttömistä ihan varmasti haluaa töihin. 

Vierailija
8/40 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai sitten myös palkkaat ihmisiä vaikka näillä olisi aukko cv:ssä?

Ehdottomasti, näin olisi tarkoitus. 

Vierailija
9/40 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todella harva yrittäjä palkkaa työttömiä.

Ninpä, 9€/pv on paljon edullisempaa.

Vierailija
10/40 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmistolaisesti ajattelevia yrittäjiä on paljonkin. Roikun Twitterissä aika paljon ja siellä on jopa melkein kommunististen yrittäjien blokki. Muuten yrittäjien poliittiset näkemyksest nyt vaihtelee, mutta harvaa pitäisi todella oikeistolaisena. 

Toisaalta kannattaa muistaa, että vasemmistolaisissa on paljon niitä, jotka eivät pidä yrittäjistä. Osa toki ymmärtään, ettei esim. itsensä työllistäjää nyt voi mitenkään pitää riistokapitalistina, mutta joillekin yrittäjä on terminä kirosana. Eli jos joskus oma toimeentulo tai jaksaminen on tiukilla, ei kannata odottaa turhaan myötätuntoa vasemmistopiireissä. Yrittäjänä olet se tyyppi, joka on vastuussa kaikesta, niin omasta kuin työttömien toimeentulosta. 

Vierailija
11/40 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä sanonut niin, että KAIKKI EI-VASEMMISTOLAISESTI AJATTELEVAT pitävät työttömiä alempana kastina. Sanoin aloituksessa, että kaikki ei ajattele niin eikä kaikki ole samanlaisia, mutta olen törmännyt JOIDENKIN yrittäjien puheissa tähän ajatusmaailmaan, joka tuntuu mulle tosi vieraalta. Ja yleisesti on ajatuksena se, että oikeistolaiset puolustaa yrittäjiä. 

Vierailija
12/40 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä siinävaiheessa kun itse näet valtaisasti vaivaa saadaksesi yrityksen alkuun, ja huomaat kuinka vähän työstäsi jää loppujen lopuksi itsellesi niin alkaa jakamisen riemu vähentyä.

Sitten jos yritys joutuu vaikeuksiin ja huomaat että itse et ole samassa minkäänlaista tukea jos se kippaa, vaan pikemminkin haukkuja, niin usein karsiutuu loputkin punaiset aatteet. 

Tietty jos yritys lähtee kerralla lentoon ilman mitään ylimääräisiä ongelmia ja pystyt pitämään koko ajan järkevän työkuorman ja tulotason niin silloin varmaan tulosten jakaminenkin jaksaa innostaa.

Vierailija
13/40 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei viitsi menestyä ettei pidettäisi leuhkana. Eikä kirjoittaa oikein.

Vierailija
14/40 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasemmistolaisesti ajattelevia yrittäjiä on paljonkin. Roikun Twitterissä aika paljon ja siellä on jopa melkein kommunististen yrittäjien blokki. Muuten yrittäjien poliittiset näkemyksest nyt vaihtelee, mutta harvaa pitäisi todella oikeistolaisena. 

Toisaalta kannattaa muistaa, että vasemmistolaisissa on paljon niitä, jotka eivät pidä yrittäjistä. Osa toki ymmärtään, ettei esim. itsensä työllistäjää nyt voi mitenkään pitää riistokapitalistina, mutta joillekin yrittäjä on terminä kirosana. Eli jos joskus oma toimeentulo tai jaksaminen on tiukilla, ei kannata odottaa turhaan myötätuntoa vasemmistopiireissä. Yrittäjänä olet se tyyppi, joka on vastuussa kaikesta, niin omasta kuin työttömien toimeentulosta. 

Työttömien toimeentulosta on vastuussa kaikki, jotka tässä maassa maksaa veroja. Ei vain yrittäjät. -ap

Vierailija
15/40 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että meillä on kaltaisiasi yrittäjiä, jotka eivät kerää itselleen ja yritykselle maallista hyvää, vaan jakavat sen työntekijöille. Mutta miten ajattelit kehittää yritystäsi ja investoida siihen, kun omaa pääomaa ei ole lainkaan?

Vierailija
16/40 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjät vs. työttömät on aika turha vääntö. Olen itse ollut kouluttajana työvoimapoliittisessa koulutuksessa ja kursilla oli aika monta henkilöä, jotka olivat olleet joskus yrittäjiä. Moni näistä oli aikoinaan perustanut yriytksen juuri työllistääkseen itsenä eli työttömyyttä oli ollut ennen ja jälkeen yrittäjyyden. 

Tätä taustaa vasten netin vasemmiston piruilu siitä, että yrittäjät valittivat työttömyysturvan hitautta tuntui täysin älyttömältä. Ihan kuin ihmiset jakautusivat työttömiin ja yrittäjieen ja työttömyyden mahdollisuus olisi yrittäjille tullut yllätyksenä. Moni on sen kokenut ja moni on sitä pelännyt. 

Vierailija
17/40 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit ihan omilla toimillasi ja sanomisillasi vaikuttaa siihen, mihin joukkoon leimaudut, esim. palkkaamalla pitkäaikaistyöttömän. Pidä kiinni arvoistasi, ne eivät ole yrittäjälle "vääriä". Miksi edes pitäisi "soveltua joukkoon"? Senkun kuljet omia polkujasi omine arvoinesi.

Vierailija
18/40 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä siinävaiheessa kun itse näet valtaisasti vaivaa saadaksesi yrityksen alkuun, ja huomaat kuinka vähän työstäsi jää loppujen lopuksi itsellesi niin alkaa jakamisen riemu vähentyä.

Sitten jos yritys joutuu vaikeuksiin ja huomaat että itse et ole samassa minkäänlaista tukea jos se kippaa, vaan pikemminkin haukkuja, niin usein karsiutuu loputkin punaiset aatteet. 

Tietty jos yritys lähtee kerralla lentoon ilman mitään ylimääräisiä ongelmia ja pystyt pitämään koko ajan järkevän työkuorman ja tulotason niin silloin varmaan tulosten jakaminenkin jaksaa innostaa.

Niitä mun veroja maksetaan paljon kaikkeen oikeasti turhaan kuin niiden ah niin hirveiden työttömien tukemiseen. -ap

Vierailija
19/40 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa, että meillä on kaltaisiasi yrittäjiä, jotka eivät kerää itselleen ja yritykselle maallista hyvää, vaan jakavat sen työntekijöille. Mutta miten ajattelit kehittää yritystäsi ja investoida siihen, kun omaa pääomaa ei ole lainkaan?

Missä sanoin niin, että aion toimia näin ja jakaa kaiken työntekijöille? Eihän se ole taloudellisesti järkevää. -ap

Vierailija
20/40 |
02.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan meitä, osa pakkoyrittäjiä, osa siksi koska se sopii meille. Sanoisin, että tässä maassa on iso joukko esim. sosialidemokraatteja äänestäviä yrittäjiä, eli siis vasemmistolaisia.

Itse kuulun Vasemmistoliiton äänestäjiin, ja yritykseni työllistää lisäkseni yhden puolipäiväisen. Jos maksaisin vain minimipalkkaa ja puljaisin esim. työterveyden kanssa, voisin palkata hänet täysipäiväiseksi. Näin en kuitenkaan tee, sillä haluan että työntekijälläni on turvattu asema, jos firma menee nurin.

Korona koettelee nyt monella tapaa, itse en aio lähteä mukaan polarisaation vahvistamiseen vanhakantaisella luokkavihalla. Riskit on aivan liian suuret sille, että lopulta mustapaidat ottaa vallan. Silloin tulee tiukat paikat sivistysporvareillekin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän