Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies suuttui minulle ja vauvalle :(

Vierailija
13.12.2013 |

Vauva oli tosi kiukkuinen, väsynyt muttei vaan saanut unen päästä kiinni ja itki semmoista ärtynyttä itkuväsymystä. Heijasin häntä sylissäni muttei se auttanut. Mies otti hänet minun sylistäni kovakouraisesti, vaikka sanoin ettei hänen pitäisi tehdä niin. Hän sanoi, että näet että teen niin kuitenkin ja kuulosti samalla todella ärtyneeltä. Vauva alkoi itkemään hysteerisesti. Minä menin lämmittämään vauvalle maitoa, koska ajattelin, että saisi syötyä ehkä unen päästä kiinni. Toin pullon ja annoin miehelle, mutta hän vain piti pullosta kiinni, eikä tarjonnut sitä vauvalle, vaikka tämä itki edelleen hysteerisesti. Sanoin miehelle hiukan hädissäni, että anna jo, jolloin hän nousi seisomaan, antou vauvan todella kovakouraisesti minulle (tiputti syliin, päästi siis vauvasta irti vaikkei ollut vielä minun sylissäni) kääntyi ja heitti minua ja vauvaa harsolla ja tutilla jotka olivat vielä hänen käsissään. Ovet paukkuen meni makkariin nukkumaan.

Miehessä on vauvan tulon myötä ilmennyt tuollainen kovempi puoli. Ärtyy helposti ja purkaa sen vauvaan. Ollut tätä ennen oikeasti maailman kiltein mies, vauvan tulo muutti hänet. Olen kuullut tätä ennen että miehen isä oli lyönyt miehen veljeä pyllylle kun tämä oli vauva. Näin se ilmeisesti periytyy...:(

Mitä ihmettä mä teen. En uskalla antaa vauvaa enää ollenkaan miehelle. En luota häneen. Pelkään häntä vauvan kanssa. Mitä jos hänellä olisi ollut kädessään vaikka kaukosäädin tai jotain muuta isompaa. Voiko tätä enää laittaa väsymyksen piikkiin?

Itkettää...:(

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan ap. ylireagoi- peritty käyttäytymismalli miehen kotoa, voi olla että kannattaa erota.

Vierailija
22/34 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sun miehellä on synnytyksen jälkeinen masennus, vaikkei olekaan itse synnyttänyt. Tiedostan itsessäni joskus kiukustumisen lapseen, ajattelen, että hän vain kiusaa mua itkullaan, mutta en tietenkään pura hermostumistani vauvaan, koska tiedostan nämä tuntuut. Sun miehesi ei kuitenkaan tiedosta. Puhu hänelle rauhallisesti, älä syyttele, mutta vaadi kuitenkin, että tilanne käsitellään. Sano, että sua pelotti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun täytyy puhua asiasta vähintään neuvolassa. Vauva ei kestä yhtään ravistelua ja pienikin väkivalta voi olla kohtalokasta vauvalle. Kun mies reagoi kerran noin, hän tulee satavarmasti tekemään sen uudestaan ja otteet kovenee. Tiedän mistä puhun koska olen ollut monta vuotta turvakodissa töissä. 

Hyvä uutinen on se, että tuolle asialle voi tehdä aika paljonkin, kun siihen puututaan ajoissa. Onneksi mitään pahaa ei vielä sattunut, monilla se eka kerta on kohtalokas. Ulkopuolista apua kuitenkin tarvitsette, tuo ei kuulu niihin asioihin, jotka lutviutuvat ajan kanssa itsekseen. Puhu neuvolassa tai ota yhteyttä lastensuojeluun. Voit myös soittaa turvakotiin ja pyytää neuvoja. Googlaa lyömätön linja niin saat käsitystä mitä apua on saatavilla. Älä odota seuraavaa kertaa, vauva on niin hauras ettei tule välttämättä selviämään siitä. 

Vierailija
24/34 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vauvalle saa kostaa omaa väsymystä, tai mitään muutakaan. Ei ole normaalia, vaan lapsellista ja vaarallista.

Isä nukkumaan eri huoneeseen kuin vauva, korvatulpat ym. Isälle vauvan kanssa oleminen voi olla palkitsevampaa sen jälkeen kun vauva on muutaman kuukauden ikäinen jo, 4 tai 5 kk tai ehkä vasta 7-8 kk. Jos isä ei oo vauvan kanssa niin jäävät vieraaksi toisilleen, vaikka sukua onkin. Kuka mitenkin valitsee.

Jos mies on väkivaltainen niin hoida itsesi ja vauva turvaan.

Vierailija
25/34 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 18:43"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 18:37"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 18:27"]

Halusiko mieskin lapsen vai oliko "vahinko"?

[/quote]

oikeuttaako se aiheuttamaan lapselle vaaraa vai mikä pointti kommentissasi on?

[/quote]

Pointti on se, että ihmistä ei voi pakottaa elämään sellaista elämää jota hän ei halua.

Jos mies ei halua elää lapsiperhe-elämää, tämä näkyy turhautumisena.

Joillakin turhautuminen purkautuu väkivaltana ja harkitsemattomana käytöksenä. 

Aloittaja voi sitten vetää omat johtopäätökset haluaako pitää miehen väkisin ja millä seurauksilla.

[/quote]

en pidä erityisemmin lapsista ja ollessani koditon ja ystäväni tarjosi minulle yöpaikkaa jossa hänellä oli koliikkivauva en silti ikimaailmassa olisi lapselle pahaa tehnyt?? 

sinunlaisesi ihmiset oikeuttavat väkivallan ja ulkoistavat oman typeryyden ja mielenvikaisuuden muiden syyksi. Ei kukaan täyspäinen aikuinen heitä vauvaa toisen syliin. Ota tekemisistäsi vastuu tuskin sitä teet jos voit tässä tapauksessakin naista syyttää. Mies voi ottaa kamat ja lähteä ei mikään suomessa estä sellaista. Lapsiin ei kuitenkaan kosketa joten keittiöpsykologiteoriasi kusee !

Vierailija
26/34 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin pullamössö isienkö ei tarvitse kantaa tekojensa seurauksia nro 16 :) ?

äidinkö vika se on että mies hermostui kun viaton vauva itki? mitä äidin olisi pitänyt tehdä? Abortti on huono vastaus

Tiedät kai että aikuinen ihminen voi käyttää järkeä ja hillitä itsensä pienen vauvan edessä. Ajatustapasi on kummallinen mielestäsi ei varmaan tarvitse antaa tuomiota muslimille joka raiskaa suomalaisnaisen metsässä, koska kotimaassaan hän saisi tehdä niin ja on joutunut sodan aikaan muuttamaan suomeen jostain päin maailmaa missä hunnuttoman naisen "saa" raiskata eli on siis vain olosuhteiden uhri ja pakotettu elämään maassa jossa ei halua?

Vierailija
27/34 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen käytöksen syy voi hyvinkin olla tuo ettei hän halua elää elämäänsä huutavan lapsen kanssa. Se selittää käytöksen (ei tietenkään oikeuta sitä). Ero olisi kaikkien etu.

Vierailija
29/34 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tilanne on nyt täysin sinun käsissäsi, kukaan muu ei pysty tekemään asialle mitään kuin sinä. Eli juttele miehen kanssa. Jos mieleesi tulee vähänkin olo, että nyt ei ole kaikki täysin kunnossa, että sinulla on epävarma olo vielä keskustelun jälkeenkin, niin ottaisin etäisyyttä mieheen vaikka yön yli.

Kerroit, että miehesi on maailman kiltein ihminen ja toivon todella, että tämä kohtaus oli vain hetkellinen turhautuminen väsyneenä, tosin sekään ei tee siitä mitenkään hyväksyttävää. Katsoisin siis tarkkaan millä mielellä mies on. Anna vaikka hänen aloittaa keskustelu, mutta jos hän ei aloita, pitää sinun aloittaa se. Anna miehen koota sanansa ja itsensä rauhassa.

Vierailija
30/34 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisessä, joka käsittele vauvaa kovakouraisesti, on jotain todella pahasti vialla. Valitettavasti. Itkettää sun pienen puolesta. Toivottavasti sillä on edes äiti, joka pystyy sitä suojelemaan.

Vierailija
31/34 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja taas tääl porukka huutelee kui on vaimon vika ja jos ei vaimosta löydy vikaa niin se on tietty miehen äidin vika.

Onko kellään enää vastuuta itsestään ja teoistaan?

ohops voinkin vastata tähän itse EI ja se näkyy rikosten tuomioissa.

Vierailija
32/34 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä asia on niin että jos isä tuollaisesta suuttuu vauvalle niin kaikki ei ole kohdallaan. Älä nyt hyvä ihminen jää odottamaan sattuuko pahempaa..jos yhtään välität itsestäsi ja vauvastasi erityisesti. Vauvaa pitää suojella, ei melkein pudottaa, tai heitellä harsoilla sen enempää kuin millään muullakaan, jotain on vialla ja pahasti. En jättäisi vauvaani tuollaisen miehen hoiviin hetkeksikään. Jos jotain pahempaa sattuu, sinä olet osasyyllinen jos et toimi ajoissa, mieti nyt tarkkaan!

Vierailija
33/34 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies käyttäytyy kuin kakara eli toimi sinä kuin vanhempi: vauva kainaloon ja mummolaa, kavereille, minne tahansa. Ensi viikolla soitat miehelle ja sovit tapaamisen keskellä päivää ilman vauvaa ja teet miehelle selväksi, että hän saa nyt kokeilla yksin elämistä ensi vuoden puolelle, sinä ja vauva vietättä joulun muualla. Sen jälkeen sinä päätät, jatkuuko liitto vai ei, miehellä ei ole siihen mitään sanomista.  Seuraavaksi se on sinun lapsesi, joka löytyy murjottuna jostain pusikosta, jos mies jää lapsen kanssa kahden.

Vierailija
34/34 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 18:43"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 18:37"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 18:27"]

Halusiko mieskin lapsen vai oliko "vahinko"?

[/quote]

oikeuttaako se aiheuttamaan lapselle vaaraa vai mikä pointti kommentissasi on?

[/quote]

Pointti on se, että ihmistä ei voi pakottaa elämään sellaista elämää jota hän ei halua.

Jos mies ei halua elää lapsiperhe-elämää, tämä näkyy turhautumisena.

Joillakin turhautuminen purkautuu väkivaltana ja harkitsemattomana käytöksenä. 

Aloittaja voi sitten vetää omat johtopäätökset haluaako pitää miehen väkisin ja millä seurauksilla.

[/quote]

Ok, nyt siis päästään tähän, mikä oli tarkoitus alunperinkin: julma nainen on pakottanut miehen isäksi vastoin tämän todellista tahtoa. Sillä ei ole merkitystä, että mies on sekä sanallaisesti että teoin (= ehkäisyn poisjättäminen) hyväksynyt perheenlisäyksen. Ja jos mies olisi todella tarkkaan harkinnut, hän ei olisi lapsia oikeasti halunnutkaan. Aamen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kahdeksan