Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulla nimi, joka pitää usein/aina tavata?

Vierailija
13.12.2013 |

Mikä nimestäsi tekee hankalan, onko sulla vaikea sukunimi, vaikea etunimi, väliviivallinen nimi, muuten vaan vaikea..?

Miten otat ainaisen tavaamisen ja nimen korjaamisen?

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimeni on Aava. Kysytään aina että onko Aava, Aawa, Ava vai Awa. Sama juttu siskollani Eevalla. Eeva, Eewa, Eva vai Ewa?

Vierailija
62/85 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 15:50"]

Olen venäläinen, ja nimeni Anna lausutaan Anja. Aina pitää sanoa kaikille, ettei sitä kirjoiteta Anja vaan Anna!

[/quote]

Sano Suomessa Anna vaan ja unohda jajjattelut.

Vierailija
64/85 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on erikoinen sukunimi ja osoite. Ei mitään erikoiskirjaimia tai väliviivoja, mutta sellaiset, ettei niitä yleensä vastapuoli ole ennen kuullut. Nimi ei pääty -nen tai -la eikä katuosoite -tie, -kuja tms. Olen tottunut yliartikuloimaan tosi hitaasti nimen ja osoitteen. Sillä se saattaa mennä kerralla putkeen. Aina kuitenkin vastapuoli varmistaa, että oliko se nyt näin vai jotenkin muuten.

Vierailija
65/85 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on maailman vaikein nimi! Sanni Korhonen.

Vierailija
66/85 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukunimeni on lyhyt, mutta lähes pelkkää konsonanttia. Asioinnin laadusta riippuen sanottuani nimeni usein myös tavaan sen perään - pyytämättä.

Ihan ok, ei haittaa tavailu.

Vierailija
67/85 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on norjalainen sukunimi ja AINA tavaan sen. Siitä olen myös kuullut ja lukenut uskomattomia väännöksiä. Tavaamiseen ja toistamiseen olen jo niin tottunut, että se tulee jo täydellä automaatiolla enkä kiinnitä siihen enää huomiota eikä se vaivaa minua.

Vierailija
68/85 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimi on Mia. Äiti oli ajatellut sen olevan helppo nimi. Kirjeitä on tullut nimillä Pia, Tia ja  Ria. 

Vierailija
69/85 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etunimeni on hyvin tavallinen ja yleinen, mutta sen kirjoitusasu pitää aina selventää. Puolisolta saatu sukunimi on sinänsä helppo mutta sen verran pitkä, että se ei aina mene perille ensimmäisellä kerrala. Tyttönimeni oli aivan mahdoton - sen pystyy kirjoittamaan väärin melkein yhtä monella tavalla kuin Zyskowiczin, eikä se yleensä mennytkään oikein, vaikka tavasin sen moneen kertaan. Siihen tottui, ja tavallaan minusta oli kivaa, että oli vähän erikoisempi nimi.

Vierailija
70/85 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen sanoin "Maya Yyllä." Kerran virastossa nainen sitten vastasi että "eli siis Y-M-A-Y-A?"

Eli useimmitten ihan Maija vaan ellei ole kyse jostakin virallisesta paperista.

Vierailija
71/85 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirva. Ja usein kuullaan Mirja tai muistetaan Mirka tai Mervi.. Toiseksi se on itsellenikin vaikea nimi ääntää :)

Vierailija
72/85 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen Tatiana i:llä. Tavallisia väärinkirjoitusmuotoja on Tatjana ja vielä yleisempi Tatjaana.

Vierailija
73/85 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Asumme ulkomailla ja sukunimessäni on ä kirjaimia...

Vierailija
74/85 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nina. Suomessa asuttaessa kirjoitettiin usein Niina. Nykyään asun ulkomailla ja ongelmia ei ole tuon suhteen. Sukunimeä jouduin taasen tavaamaan täällä.

Vierailija
75/85 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukunimeä joutuu aina tavaamaan, poikkeus, jos joku osaa kirjoittaa oikein, vaikka on ihan vaan ruotsinkielinen.

Vierailija
76/85 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukunimi on hankala Suomessa. Hassua tosin kun vain 7 kirjainta, konsonantit ja vokaalit vuorotellen eikä yhtään vierasperäistä kirjainta. Jos joku näkee sen kirjoitettuna niin lausuu hassusti (lausutaan ihan kuten kirjoitetaan, suomen kielen sääntöjen mukaan) ja jos joku kuulee sen niin ei osaa kirjoittaa. 

Vierailija
77/85 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vain. Etunimeni lausutaan eri tavalla kuin kirjoitetaan. Monet ovat kirjoittamassa sitä siten kuin se lausutaan. Myös sukunimi vaatii korjaamisen, että miten se kirjoitetaan. Koen sen välillä rasittavana. Toisaalta rasittavampaa on nähdä oma nimi väärin kirjoitettuna, joten siksikin mieluummin korjaan sen ensi kättelyssä.

Vierailija
78/85 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on suomenruotsalainen etunimi ja sukunimi. Etunimi tavallaan muunnelma suomalaisesta nimestä, sukunimessä mm. n, m, d. Aina saa tavata, erityisesti sukunimen. Kaiken lisäksi kotiosoitteenikin on vielä todella hankala ja senkin saa tavata. :-D Kyllä välillä vähän ärsyttää.

Vierailija
79/85 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan päivittäin tavata nimeäni, joka on normaali suomalainen nimi. Asun ulkomailla. Tämän vuoksi halusin helpottaa lapseni elämää ja antaa hänelle kansainvälisemmän etunimen ja sain heti haukut av:lla kun suomalaisena erikoisjudentavoittelijana annan lapselleni epäsuomalaisperäisen nimen, vaikka vanhemmat ovat suomalaisia ja vaikka emme asukaan Suomessa.

Vierailija
80/85 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukumme huvi on keräillä sukunimeämme väärinkirjoitettuna :-). Menee helposti väärin, ja jotkut ovat todella hassuja.

Itse tavaan ihan suosiolla. Onneksi edes etunimeni on sellainen, että se menee aina 100% oikein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme