Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sinulla nimi, joka pitää usein/aina tavata?

Vierailija
13.12.2013 |

Mikä nimestäsi tekee hankalan, onko sulla vaikea sukunimi, vaikea etunimi, väliviivallinen nimi, muuten vaan vaikea..?

Miten otat ainaisen tavaamisen ja nimen korjaamisen?

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun myös ulkomailla. Nimeni on Ptronjella. Olin kerran vuoden Suomessa, ja aina olin Petronella. Pitäsi kai vaihtaa se pysyvästi...

Vierailija
42/85 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ruotsinkielinen sukunimi, jonka automaattisesti tavaan kirjain kirjaimelta. Siitäkin huolimatta vastapuoli ei heti saa nimestä kiinni. Onneksi sukunimi on sentään lyhyt, että sen vaivautuu tavaamaan vaikka useampaan kertaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkomaalais taustainen nimi ja saan tavata aina. ja se ei riitä yleensä todetaan että ompa kaunis nimi ja mistä se on kotoisin ym? ei huvita kuule jokaiselle kysyjälle sukupuuta alkaa selittämään.. ottaa päähän, kaivan henkkarit esiin yleensä ennen kuin kysytään ja puhelimessa sanon mieluummin sotun..

Vierailija
44/85 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimeni on Merituuli, ja aina kuvitellaan, että se kirjoitetaan Meri-Tuuli.

Vierailija
45/85 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Ensin sanon nimen ja heti perään tavaan.

Vierailija
46/85 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi vaikee on, Anna Virtanen

Vierailija
47/85 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Uusi sukunimeni on hakala, mutta helppo tavata. En vielä ainakaan ole kokenut kiusallisena tai ärsyttävänä tavailla sitä.

Vierailija
48/85 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Minulla on ulkomaalainen nimi jossa on mm. sukunimessä 2 c-kirjainta. En koe asiasta mitään vaikeuksia. Harvoin sitä nyt tavaamaan joutuu, yleensä nykyisin asiat hoidetaan sähköisesti ja nimensä voi ihan kirjoittaa. Ja jos livenä on, voin näyttää ajokortista nimen ja voi siitä kirjoittaa. Mutta eipä se nyt niin kauhea vaiva ole jos tavaamaan joutuukin, en ole kyllä moniin vuosiin tainnut joutua. 

Vierailija
49/85 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rebecca, luullaan usein Rebekaksi K:lla.

Vierailija
50/85 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitan kanssa tavaamisen suoraan nimen sanomisen perään. Jos olen kasvotusten näytän henkkareita ja sanon että tosta saat sen helpoten kirjoitettua. Siihen tottuu.

Vierailija
51/85 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fia, kaikki kuulevat aina "Pia".

Vierailija
52/85 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Argillander, muutamaan otteeseen on pitänyt tavata esim. puhelimen kautta asioidessa.

Vierailija
53/85 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 15:45"]

On. Minulla on ulkomaalainen nimi jossa on mm. sukunimessä 2 c-kirjainta. En koe asiasta mitään vaikeuksia. Harvoin sitä nyt tavaamaan joutuu, yleensä nykyisin asiat hoidetaan sähköisesti ja nimensä voi ihan kirjoittaa. Ja jos livenä on, voin näyttää ajokortista nimen ja voi siitä kirjoittaa. Mutta eipä se nyt niin kauhea vaiva ole jos tavaamaan joutuukin, en ole kyllä moniin vuosiin tainnut joutua. 

[/quote]

Ai niin se sukunimi on vielä ihanasti kolmiosainen, ilman väliviivoja ;-) Lisäksi nimeni on ilman toista etunimeäkin jo pitkä: etunimessä 9 kirjainta ja sukunimessä 13 kirjainta + 2 välilyöntiä. Siitä voi repiä huumoria :D

Vierailija
54/85 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Josephina, kaikki kuvittelevat että olen Josefiina.

Vierailija
55/85 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimeni on Luna, ja kaikki kuulevat ensin, että se on Lumi.

Vierailija
56/85 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen venäläinen, ja nimeni Anna lausutaan Anja. Aina pitää sanoa kaikille, ettei sitä kirjoiteta Anja vaan Anna!

Vierailija
57/85 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma nimeni on niinkin tavallinen kuin Karoliina ja muutaman kerran on tullut kyselyä, että kirjoitetaanko c:llä, yhdellä vai kahdella i:llä.

Vierailija
58/85 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 15:46"]

Aloitan kanssa tavaamisen suoraan nimen sanomisen perään. Jos olen kasvotusten näytän henkkareita ja sanon että tosta saat sen helpoten kirjoitettua. Siihen tottuu.

[/quote]

Mulla sama taktiikka. Sukunimi on erikoinen, usein saan myös vastata kysymyksiin sen alkuperästä olenko syntynyt jossain muualla kuin suomessa. Sukuni on nimestä huolimatta ihan suomalainen.

Vierailija
59/85 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsinkielinen, harvinaisempi sukunimi. (Suomessa alle 50 "meikäläistä".) Siinähän sitä sitten tavataan harva se päivä. :) Avioliiton myötä vasta joukkoon olen liittynyt, joten montaa vuotta harjoitusta ei ole alla, mutta eihän tuo isommin ärsytä. Lapsille on kyllä yritetty valita sellaiset etunimet, etteivät joudu sitten niitäkin tavaamaan.

Vierailija
60/85 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sillälailla hankala, että minua kutsutaan kolmannella nimelläni. Kutsumanimeni on Emilia ja etunimeni Aada. Kerran minulle soitettiin, ja puhelimessa kysyttiin että on siellä Aada. Kysyin vahingossa "Kuka Aada?" :'D