Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkäsin minäkin vammaisia

Vierailija
19.01.2014 |

Kun ei ennen kouluikää tullut oltua tekemisissä. Vanhemmille välähti jutella asiasta kun olin leikkipuistossa riidellyt erityislapsen kanssa-hänen käytöksensä ei mahtunut maailmaani kun ei kerrottu että joku ei välttämättä osaa leikin sääntöjä opetettaessakaan.

Nyt kymmenettä vuotta hoitoalalla, kehitysvammaisten kanssa.

Meitä mahtuu tänne monen, monenlaista.

Lapset ovat avoimia erilaisuudelle kun heille se selitetään. Myöhemmin leikin k.o.erityislapsen kanssa sopuisasti.

Eikä vedetä tähän käytösongelmia-siitä oli jo ketju. Antakaa lapsille ja itsellenne mahdollisuus ymmärtää.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas en koskaan pelännyt vammaisia, vaikka en ennen lukion ekan luokan kesää ollut tietääkseni tavannut yhtäkään. Tuona kesänä olin pari viikkoa ammatillisesti musiikkiin suuntautuvien  nuorten leirillä ja siellä oli myös yksi cp-vammainen ja yksi näkövammainen muusikko. Molemmat oli ihan hauskoja tyyppejä, vaikka se näkövammainen tyttö ei omaksi kaverikseni koskaan muodostunutkaan. Nämä olivat ensimmäiset kokemukseni vammaisista. Koka mulle oli aina opetettu, että ihmisiä arvioidaan heidän luonteensa, rehellisyytensä ja lahjojensa perusteella, en pitänyt heitä muita kummempina - ja hämmästyin kovasti, kun joku kysyi, miten pystyn, kun halasin heitä niin kuin muitakin. 

Myöhemmin tutuistui myös kehitysvammaisiin, enkä pelkää heitäkään. Minä pelkään rikollisia, en rehellisiä ihmisiä.

Vierailija
2/3 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutteko lapsillenne vammmaisuudesta/erilaisuudesta/kaikkien ei tarvitse olla samanlaisia? (Ei joistain ketjuista nääs uskoisi.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
19.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi