Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis minkä ihmeen takia ihmiset käy yksityisillä lääkäreillä??

Vierailija
13.12.2013 |

En tajua kun aina vauhkotaan tuosta paremmasta palvelusta mutta ihan tasan samanlaista palvelua oon aina saanut niin kunnallisilla kuin yksityisilläkin lääkäreillä? Ihan yhtä kohteliaita ja ystävällisiä ja yhtä päteviä..

Joo ehkä yksityisten odotusaulassa on iso TV ja joku vesikannu mutta en kyllä tajua miksi maksaa siitä niin paljon enemmän? Kertokaa nyt joku joka ei jalallakaan kunnalliselle puolelle astu..

Kommentit (448)

Vierailija
341/448 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi yksityistä lääkäriä käyttäessäni sain lääkäriajan noin puolen tunnin päähän. Lääkäri katsoi röntgenkuvat tarpeelliseksi, siihen pääsin kymmenen minuutin sisällä. Sen jälkeen heti perään vielä lääkintävahtimestari paketoi jalkani kunhan lääkäri ensin oli tulkinnut kuvat. Samassa ajassa tuskin olisin vielä päässyt edes puhelimella läpi julkiselle puolelle.

Jaa, mut lähetettiin yksityiseltä julkiselle kipsattavaksi kun oli ensin rahastettu röntgenit ym. Missä yksityisellä on kipsimestari?

Vierailija
342/448 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn lääkärissä harvoin ja sillon kun käyn, niin haluan saada ajan heti. Kunnalliselle joutuu jonottamaan eikä se loppujenlopuksi ole kovin paljoa halvempi täälläpäin

Kävin terveyskeskuksessa ja parinkympin käyntimaksulla lääkäri otti ison kasan verikokeita. En jotenkin usko, että parillakympillä saa mitään yksityisellä ja hinnat lähentelee satasta ennenkuin sormeaan liikauttavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/448 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät edes kuvanneet julkisella.

Minulla on kuvattu jopa pikkuvarvas, kun itse  epäilin murtumaa. (jota ei ollut)

Julkisella siis pikkuvarvas kuvattu.

Minulla sellaisia kokemuksia että eivät tee varvasvammoille mitään, esim. isovarvas jäykistyi, turposi ja vääntyi vähän vinoon, kipuilee joskus vielä 10 vuoden päästäkin. Käskettiin käyttää kovapohjaisia kenkiä, ei löytynyt sopivia koko kaupungista sellaiseen hintaan johon olisi rahat riittänyt.

Vierailija
344/448 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi yksityistä lääkäriä käyttäessäni sain lääkäriajan noin puolen tunnin päähän. Lääkäri katsoi röntgenkuvat tarpeelliseksi, siihen pääsin kymmenen minuutin sisällä. Sen jälkeen heti perään vielä lääkintävahtimestari paketoi jalkani kunhan lääkäri ensin oli tulkinnut kuvat. Samassa ajassa tuskin olisin vielä päässyt edes puhelimella läpi julkiselle puolelle.

Jaa, mut lähetettiin yksityiseltä julkiselle kipsattavaksi kun oli ensin rahastettu röntgenit ym. Missä yksityisellä on kipsimestari?

Ainakin Pohjola Sairaalassa.

Kyllä yksityisellä asiointi on vaan sujuvampaa ja niin kauan kun asiani voidaan yksityisellä hoitaa, niitä käytän.

Vierailija
345/448 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitapa kaupungin terveyskeskukseen: takaisinsoitto soittelee joskus, siellä joku lähes pätevä hoitsu vastaa kysymyksiin, hyväosaisille antaa ajan toiselle hoitajalle, sitten saatat hyvällä tuurilla nähdä vilaisun lääkärin takista kun käy myötäilemässä hoitsun diagnoosia.

Vierailija
346/448 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveydeksi kirjoitti:

En käytä yksityisiä lääkäripalveluita, oikeastaan en kunnallisiakaan koska olen ollut aina terve. En koe tarvetta esim. flunssan takia käydä lääkärissä.

Sukulainen sen sijaan kayttaa yksityistä koska hakee sieltä antibioottikuurin joka flunssaan ja pienimpäänkin köhään. Lisäksi sieltä kuulemma saa saikkua lähes mistä syystä hyvänsä.

Näinhän moni on tässäkin kertonut että käy yksityisellä koska saa sieltä antibiootit jos katsoo itse sairautensa kuurin vaativan.

Vierailija
347/448 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen kolmiolääkkeet yksityiseltä, ei tarvitse juuri perustella tarvetta.

Vierailija
348/448 |
11.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisella joutuu ensin hyppäämään aivan turhaa hoitajan arvioitavana. Yksityisellä on videovastaanotto ja lääkäriltä saa tarvitsemansa hoidon 5 min kotisohvalla.

Vierailija
349/448 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi toisen tutun iäkkään lonkkamurtumaa ei jostain syystä havaittu julkisella puolella, vaikka hän kävi siellä valittamassa muutaman kerran. Kai siellä ajateltiin, että kun vanhus vielä jotenkin pystyy kävelemään...yksityisellä asemalla se murtuma sitten huomattiin ja ihminen pääsi leikkaukseen.

Ja yksityisellähän leikataan mieluusti. Arvaatko miksi?

Aina leikkaus ei ole paras vaihtoehto varsinkaan iäkkäälle!! Julkisella puolella palkka on kiinteä, ei vaikuta leikkaukset joten siellä pystytään arvioimaan tilanne oikeasti potilaan parhaaksi. Turha ottaa leikkausriskejä, jos asia hoituu ilmankin. Mutta jos leikkauksesta saa lisää liksaa niin...

Eiköhän julkisella puolella ole ohjeistettu lekureita niin, että pihistellään niin maan perkuleesti ja vältetään kalliita toimenpiteitä viimeiseen saakka. Vaikka potilaalta henki lähtisi.

Julkisella jos joku kuolee niin "onpahan pois syömästä" ja säästyy pitkä penni, kun ei tarvitse tehdä mitään.

Yksityisellä taas muistetaan periaate että tyytyväinen asiakas tulee takaisin, joten potilaan hyvä hoito on tärkeintä.

Vierailija
350/448 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vi8erailija kirjoitti:

En tosiaankaan ikinä lähtisi tuon muksun kanssa mihinkään tk-päivystykseen esim yömyöhällä vaikka korvatulehduksessa. Jonottaa siellä tunti tolkulla elukkana korvaansa karjuvan taaperon kanssa, juu ei! Siitä ilosta, että voin mennä yksityiselle tai jopa soittaa lääkörin kotiin maksan ihan ilomielin lapsivakuutusta vakuytusyhtiölle. Se on maksanut itse itsensä × miljoona.

No ei korvatulehduksen takia tarvitse muutenkaan lähteä lääkärille samalla sekunnilla. Anna herranjestas särkylääkettä sille lapselle niin ei tarvitse karjua kipeää korvaansa! Tän takia ne julkiset on ylikuormittuneita kun sinne ollaan änkemässä sellaistenkin vaivojen kanssa mille se lääkäri/hoitaja ei oikeasti voi mitään muuta kuin sanoa että kipulääkettä ja lepoa ja tarvittaessa varataan kontrolliaika.

Vierailija
351/448 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisellä voin esittää asiani suomeksi ja lääkärikin sen ymmärtää.

Vierailija
352/448 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan ajan silloin, kun haluan, juuri siltä lääkäriltä, kuin haluan ja ainakin minä olen aina saanut asiantuntevaa ja loistavaa palvelua nimenomaan yksityiseltä. Sairauskassa löytyy. Miksi ihmeessä menisin johonkin tk:hon jonottamaan ja miettimään mahtaakohan joku soittaa minulle takaisin ja millainenkohan epäpätevä lääkäri siellä on tällä kertaa vastassa...

Vierailija
353/448 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin täällä julkinen terveydenhuolto on ajettu surkea alas ja terveyskeskukset ulkoistettu Mehiläiselle. Vaihtoehtoja ei siis ole kuin mennä yksityiselle lähiterveyskeskukseen tai 10 kilometrin päähän Novan keskussairaalaan.

Vierailija
354/448 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkisella joutuu ensin hyppäämään aivan turhaa hoitajan arvioitavana. Yksityisellä on videovastaanotto ja lääkäriltä saa tarvitsemansa hoidon 5 min kotisohvalla.

Kyllä tavallisessa terveyskeskuksessakin on tällainen video-palvelu. 

Vierailija
355/448 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kipsimestari löytyy Terveystalosta ainakin Kampissa otetaan vastaan 24/7. Nytkin aika varattuna yksityiselle.

Vierailija
356/448 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi yksityiselle, koska julkisella en pääse esim. erikoislääkärin vastaanotolle ilman lähetettä ilman jonotusta. Asioin samalla yksityislääkärillä jo kymmenen vuoden ajan. Vaivani on parantumaton.

Vierailija
357/448 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
358/448 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityiselle saa ajan nopeammin. Koska olen rahaa tuova asiakas, olen tervetullut. Jos menen julkiselle olen heidän rahojaan vievä kuluerä. Julkisella joudun nauttimaan odotustiloissa kansainvälisestä ilmapiiristä.

Vierailija
359/448 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tainnut käydä yksityisellä lääkärillä koskaan, mutta ymmärrän kyllä siellä käyviä. Yritin kerran kokonaisen päivän roikkua terveyskeskuksen puhelinjonossa. En päässyt läpi. Menin seuraavana päivänä aamulla paikalle ja otin jonotuslapun. Kahdeksan tunnin aikana kukaan aulassa istuvista ei päässyt vastaanotolle. Lopulta lähdin paikalta, siellä ne samat naamat jonottavat varmaan vieläkin. 

Tämä tapahtui Joensuussa, vuosia ennen koronaa, jos paikkakunta kiinnostaa.

Vierailija
360/448 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vi8erailija kirjoitti:

En tosiaankaan ikinä lähtisi tuon muksun kanssa mihinkään tk-päivystykseen esim yömyöhällä vaikka korvatulehduksessa. Jonottaa siellä tunti tolkulla elukkana korvaansa karjuvan taaperon kanssa, juu ei! Siitä ilosta, että voin mennä yksityiselle tai jopa soittaa lääkörin kotiin maksan ihan ilomielin lapsivakuutusta vakuytusyhtiölle. Se on maksanut itse itsensä × miljoona.

No ei korvatulehduksen takia tarvitse muutenkaan lähteä lääkärille samalla sekunnilla. Anna herranjestas särkylääkettä sille lapselle niin ei tarvitse karjua kipeää korvaansa! Tän takia ne julkiset on ylikuormittuneita kun sinne ollaan änkemässä sellaistenkin vaivojen kanssa mille se lääkäri/hoitaja ei oikeasti voi mitään muuta kuin sanoa että kipulääkettä ja lepoa ja tarvittaessa varataan kontrolliaika.

Minä valvoin koko yön korvaa itkevän lapsen kanssa ja annoin varmaan jo yliannostuksen särkylääkettä, auttoi yhtä paljon kuin vitamiinipilleri! En voinut viedä päivystykseen kun mies oli reissussa ja asunnossa oli lisäksi nukkuva hoitolapsi. Kun lopulta iltapäivällä pääsimme lääkärille, totesi ettei se perusburana kipuun mitään autakaan ja kirjoitti pronaxia tms.

Luuletko oikeasti, ettei vanhemmat ihan ensin anna särkylääkettä?!