Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis minkä ihmeen takia ihmiset käy yksityisillä lääkäreillä??

Vierailija
13.12.2013 |

En tajua kun aina vauhkotaan tuosta paremmasta palvelusta mutta ihan tasan samanlaista palvelua oon aina saanut niin kunnallisilla kuin yksityisilläkin lääkäreillä? Ihan yhtä kohteliaita ja ystävällisiä ja yhtä päteviä..

Joo ehkä yksityisten odotusaulassa on iso TV ja joku vesikannu mutta en kyllä tajua miksi maksaa siitä niin paljon enemmän? Kertokaa nyt joku joka ei jalallakaan kunnalliselle puolelle astu..

Kommentit (448)

Vierailija
301/448 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn yksityisellä siksi, että sinne pääsen heti, jonottamatta.

Vierailija
302/448 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska haluan ajan lääkärille silloin kuin se minulle sopii. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/448 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisella on yleensä ihan yhtä hyvä palvelu, jos lääkäriin pääsee. Sitä ennen pitää käydä läpi se nöyryyttävä puhelinprosessi, saada aika hoitajalle joka ei kuitenkaan asialle mitään voi tehdä, paitsi antaa jonkun 3 min päivystysajan tunnin päähän. Ne tekee uskomattoman paljon työtä tuossa asiakkaan juoksuttamisessa.

Vierailija
304/448 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi yksityistä lääkäriä käyttäessäni sain lääkäriajan noin puolen tunnin päähän. Lääkäri katsoi röntgenkuvat tarpeelliseksi, siihen pääsin kymmenen minuutin sisällä. Sen jälkeen heti perään vielä lääkintävahtimestari paketoi jalkani kunhan lääkäri ensin oli tulkinnut kuvat. Samassa ajassa tuskin olisin vielä päässyt edes puhelimella läpi julkiselle puolelle.

Vierailija
305/448 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan valita lääkärini, erityisesti plastiikkakirurgini. Käsityötaito ratkaisee.

Vierailija
306/448 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska työterveys on yksityisellä. Kävin tosin julkisella leukaleikkauksessa kun sain halvemmalla. Ilman töitä kävisin varmaan julkisella tai sitten hankkisin sairaskuluvakuutuksen ja kävisin yksityisellä.

Vierailija
307/448 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn yksityisellä silloin jos tarviin erikoislääkäriä. Muuten tyydyn kunnalliseen. Saan avun nopeasti yksityiseltä ilman turhaa läheterumbaa. Lisäksi vielä tarkistan, että lääkäri toimii myös kunnallisella puolella (=yliopistosairaalassa). Siellä näkee ja kokee kaikkea maan ja taivaan väliltä. Pelkästään yksityisellä toimivan lääkärin kokemus on kapeaa, varsinkin jos nuorehko lääkäri. Silloin tulee mieleen lähinnä rahastus. Kerran hain antibioottia rintatulehdukseen yksityiseltä. Ei uskaltanut sitä kirjoittaa vaan laittoi lähetteen päivystykseen. Täysin turhaan maksoin tästä ”pääsylipusta” liki satasen.

Vierailija
308/448 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn yksityisellä silloin, kun tarvitsen ajan heti tai jos tarvitsen erikoislääkäriä, jolle on hankala päästä julkisella. Lisäksi käyn yksityisellä erikoislääkärillä yhden vaivani takia, koska haluan käydä saman hyväksi havaitun lääkärin vastaanotolla eli voin valita lääkärini, eikä tämä olisi mahdollista julkisella. 

Kannatan kyllä ehdottomasti julkista terveydenhuoltoa ja nostan sille hattuani ja kumarran syvään. Mieluusti maksan veroni hienolle järjestelmällemme. Maamme yliopistosairaalat ovat maailman huippuja. Rautaista osaamista, joka kehittyy huimaa vauhtia.

Vierailija
309/448 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erikoislääkäreille ei pääse julkisella puolella itse vaaraamalla aikoja. Yksityisellä pääsen vielä samana päivänä.

Vierailija
310/448 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tyytyväisenä ja mukisematta maksatte lääkäripalvelunne kahteen kertaan? Ensin veroina julkisen puolen terveydenhuollon ja sitten vakuutusmaksuina ja yksityislääkäripalkkioina toiseen kertaan? Naurettavaa touhua. Mä käytän aina julkista puolta: säästän rahaa ja koska olen aina ystävällinen ja nöyrä, saan joka kerta myös hyvää palvelua ja nopeaa toimintaa.

Vierailija
311/448 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinkertainen vastaus: koska haluamme säilyä hengissä.

Julkinen terveydenhuolto olisi tappanut meidät jo moneen kertaan. Harvinaisen yksinkertaiset lääkärit ja hoitajat ajautuvat juurikin terveyskeskuksiin. Ei mielenkiintoa, ei kehittymistarvetta, ei tuloksiin liittyviä palkkioita, vain ankeaa antibioottien ja sairasloman määräämistä. Eikä ammattitaito muuhun riittäisikään.

Länsirannikon pikkukaupunkilainen kertoo: meidän terkkariin pääsee helposti, jos on vaivaa; ei takaisinsoittaja-hoitaja lainkaan tyrmää. Meidän lääkäreissä on vanhempia ja nuoria, miehiä ja naisia; kaikki osaavat asiansa ja jos eivät tiedä, ottavat heti selvää. Toimivat ystävällisen ammattimaisesti ja älykkäästi. Kiirettä ei väkisin pidetä. Hoitajat ystävällisä ja osaavia. Fysioterapeutit (kahdesta oma kokemus) tosi taitavia. Labra pelaa, lähetteet pelaa, hammashuolto pelaa. Koko terkkari on hyvä tiimi, asiakas keskiössä. Napakymppi!

Vierailija
312/448 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskan en halua ensin tapella puhelimessa hoitsun kanssa  joka koettaa kaikin tavoin vähätellä vaivaani, sitten kuulla ettei aikoja tk:hon ole mutta mene päivystykseen, istua juoppojen seassa 8h ja kuulla lopulta  lääkäriltä haukut ettei vaivani ole kyllä päivystyksellinen.

Missä kauheessa paikassa kaikki on juoppoja ja hulluja, asiakkaista henkilökuntaan?

Vierailija
313/448 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska täällä päin tutkimuksia pitää vaatia. Jos ei osaa vaatia, niin ei saa. Itsellä kävi niin, että löysin 30veenä kyhmyn rintakehän yläosasta ja lääkäri totesi sen olevan muutos rintalihaksessa, todennäköisesti urheiluperäinen. Halusin kuitenkin ehdottomasti parempiin tutkimuksiin, ja hän sitten pitkin hampain laittoi minut kiireettömään jonoon.

Odotellessa pieni kyhmy vielä kasvoi 3x isommaksi. Oli agressiivinen rintasyöpä.

Jos ei olisi ollut ”kiltti” lääkäri vaan tympeä venakko, joita täällä kyllä riittää, olisin kävellyt suoraan yksityiselle tutkimuksiin.

Vierailija
314/448 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli tyytyväisenä ja mukisematta maksatte lääkäripalvelunne kahteen kertaan? Ensin veroina julkisen puolen terveydenhuollon ja sitten vakuutusmaksuina ja yksityislääkäripalkkioina toiseen kertaan? Naurettavaa touhua. Mä käytän aina julkista puolta: säästän rahaa ja koska olen aina ystävällinen ja nöyrä, saan joka kerta myös hyvää palvelua ja nopeaa toimintaa.

Jos rahalla saa vastinetta, mä maksan mielelläni vaikka viisi kertaa.

Se että käyn julkisella puolella kolme kertaa saamatta muuta hoitoa kuin "ota tulehduskipulääkettä ja jos pahenee tule takasin" - Ehkä neljännellä kerralla saan sitten lähetteen erikoislääkärille ja sitä kautta polven leikkaukseen.

Tai sitten menen samantien ortopedille ja pääsen leikkaukseen kuukausia aikaisemmin kuin tuo julkisen puolen pelleily.

Näin säästän myös työnantajan aikaa, etten ole saikulla niin paljon kuin tuossa julkisenpuolen pelleilyssä.

Vierailija
315/448 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

- pääsee lääkäriin heti samana päivänä

- pääsee suoraan erikoislääkärille

- pääsee suoraan tai heti parin seuraavan päivän aikana kaikkiin tarvittaviin tutkimuksiin

- pääsee viikon sisällä tarvitsemaansa leikkaukseen, joskus jopa samana päivänä

Vierailija
316/448 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi meillä Helsingissä kiireettömään hoitoon on usean viikon jono, jos aikaa saa lainkaan. Jos astmani on heikommassa jamassa, kävelen ihan mielelläni silloin kuin sopii läheiselle yksityisklinikalle ja maksan 59euroa asiantuntevasta palvelusta. Lapsellani on vakuutus, hän käy Mehiläisellä silloin kuin käy. 

Vierailija
317/448 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 01:12"] Ja yksityisellä saa parempaa palvelua

No tätä palvelu-kysymystä juuri ihmettelen, millä tavalla parempaa palvelua?

Esimerkiksi sillä tavalla että lääkäri ottaa vastaan just silloin kuin aika on varattuna. Ei jopa tuntien odotusta josko lääkäri ehtisi muilta hommiltaan. Terkkarissa on käynyt ainakin minulle niin että aamun eka aika ja lääkäri heti melkein tunnin myöhässä.

Vastaanoton aikana tiloissa ei pyöri satunnaisia kulkijoita.

Lääkärin kanssa voi keskustella muistakin asioista kuin juuri siitä minkä takia aika on varattu. 

Nämä nyt ekaksi tuli mieleen.

Vierailija
318/448 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun soitan julkiselle puolelle, minulle kerrotan, koska heille sopii, että tulen sinne. Yleensä heille sopii ehkä aikaisintaan viikon päästä. Aluuteissakin asioissa aikaisintaan huomenna aamulla. Ja siitä ei ole hajuakaan, kuka siellä on vastaanottamassa ja tutkimassa.

Kun soitan yksityiselle, minulta kysytään, koska haluan tulla ja kenen vastaanotolle haluan tulla. Jos soitan neljän aikaan iltapäivällä, saan pääsääntöisesti ajan vielä samalle illalle.

Kun lapsella on korva kipeä, julkisella puolella mennään ensin yleislääkärille. Jos on liimakorva ja tarve putkitukselle, yleislääkäri laittaa lähettee erikoislääkärille, joka ottaa minuun yhteyttä ehkä viikon päästä ja ilmoittaa, koska hänelle sopii tulla. jos korvalääkäri toteaa putkituksen tarpeelliseksi, taas lähete ja odottelua ... jne.

Yksityisellä menen suoraan korvalääkärille. Jos on tarve putkitukselle, sama lääkäri tekee sen tarvittaessa ja kysyy heti, tuletteko tiistai vai keskiviikkoiltana. Ilta-ajoista on turha julkisella puolella puhuakaan. Operaation jälkeen yksityinen lääkäri antaa minulle kännykkänumeronsa ja sanoo, että soita tähän, jso tulee komplikaatioita. Julkisella puolella et ikinä missään ososuhteissa saa suoraa numeroa lääkärille.

Minulle soitettiin julkiselta illalla, hoitaja kysyi vointiani, kun en halunnut osastolle.

Vierailija
319/448 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä yksityisiä lääkäripalveluita, oikeastaan en kunnallisiakaan koska olen ollut aina terve. En koe tarvetta esim. flunssan takia käydä lääkärissä.

Sukulainen sen sijaan kayttaa yksityistä koska hakee sieltä antibioottikuurin joka flunssaan ja pienimpäänkin köhään. Lisäksi sieltä kuulemma saa saikkua lähes mistä syystä hyvänsä.

Vierailija
320/448 |
03.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun se on niin paljon hienompaa maksaa paskasta enemmän, kuin julkisella puolella.

Nähty on. se, kun sama lääkefirmojen trokari palveli ensin kuntapuolen lääkärinä, ja sitten, kun "parempaa palvelua" saadaksemme, varasimme ajan yksityiselle lääkäriasemalle, ja siellähän tuo sama k-pää oli taas vastassa, nyt vain kolminkertaisella hinnalla!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan