Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis minkä ihmeen takia ihmiset käy yksityisillä lääkäreillä??

Vierailija
13.12.2013 |

En tajua kun aina vauhkotaan tuosta paremmasta palvelusta mutta ihan tasan samanlaista palvelua oon aina saanut niin kunnallisilla kuin yksityisilläkin lääkäreillä? Ihan yhtä kohteliaita ja ystävällisiä ja yhtä päteviä..

Joo ehkä yksityisten odotusaulassa on iso TV ja joku vesikannu mutta en kyllä tajua miksi maksaa siitä niin paljon enemmän? Kertokaa nyt joku joka ei jalallakaan kunnalliselle puolelle astu..

Kommentit (448)

Vierailija
381/448 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole varakas enkä todellakaan isotuloinen. Elän yhden hengen ja yhden palkan taloudessa. Minulla on käytössä julkinen terveydenhuolto, työterveys sekä opiskelijaterveydenhuolto. Pääsääntöisesti käytän yksityisiä lääkäripalveluja.

Syyt:

-ajan saa nopeasti netistä. Joissain tilanteissa voi jopa chat-palvelua käyttää ja lääkäriin pääsee todella nopeasti. On myös halvempaa kuin varsinainen käynti.

-gynekologi ym. erikoisaloilla on ammattitaitoinen tutkimus ja hoito.

-asiakkaan kohtelu on parempaa.

Minulla ei ole edes sairausvakuutusta kattamaan menoja, mutta käytän yksityisiä silti.

Vierailija
382/448 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua noita chattilääkäreitä. Jos asian voi hoitaa etänä, se kuuluu itsehoidon piiriin.

Saako etänä edes reseptiä (uuteen vaivaan)?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/448 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi ettei tarvi jonottaa ja pääsee erikoislääkärille heti.

Vierailija
384/448 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Julkisella ei suostuta uskomaan, että sinulla voisi jolla jotain vikaa. Esim. julkisella gyne sanoi ilman tutkimusta, että ei minulla voi olla endometrioosi koska olen niin nuori(?) eikä tehnyt testejä, yksityisellä yksi vilkaisu ultralla ja selvä diagnoosi. Myös ihotaudit on mielestäni parempi käydä näyttämässä yksityisellä.

Olen saanut julkisella loisavaa hoito tyypin 1 diabetekseen ja hammashuoltoon! Niistä en turhaa maksa.

Okei. Eli eri koulutus yksityisen lääkäreillä vai mitä meinaat? Ihotaudit yksityisellä?

Ei, vaan julkisella on selkeästi korkeampi kynnys tehdä tutkimuksia, koska ne maksavat. Yksityisellä taas tehdään tutkimuksia juuri siitä syystä, että niistä voi laskuttaa lisää. Ei se ole julkisen puolen lääkärin vika, että budjetti on rajallinen ja sen takia pitää tarkkaan valikoida, kenen vaivat tutkitaan.

Varmasti monella on kokemuksia, joissa julkisella on ilman tutkimuksia sanottu, että ei sinua mikään vaivaa. Sitten on mennyt yksityiselle, on tutkittu varmuuden vuoksi ja tutkimuksissa on löytynyt vaivan syy, joka on sitten voitu hoitaa.

Vierailija
385/448 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä täällä saa kiireettömiä aikoja ihan parin päivän sisällä.

Helposti saa lähetteen magneettiin, erikoislääkärille tms.

Miksi käyttäisin yksityistä kun julkinen pelaa todella hyvin.

Missä päin mahdat asua?

Pohjois-Suomessa.

Vierailija
386/448 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän kuntaan on ostettu terveyspalvelut mukaan lukien terveyskeskuspalveluihin yksityiseltä. Eli pitääkö mun nyt sitten mennä sille kilpaileville yritykselle hoitoon, jos haluan ”yksityiselle”.

Jos käyt siellä ostopalvelupuolella, huomaat kyllä, että palvelun laatu ja sisältö on ihan toista kuin yksityisenä, itsemaksavana asiakkaana.

Vierailija
387/448 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajua noita chattilääkäreitä. Jos asian voi hoitaa etänä, se kuuluu itsehoidon piiriin.

Monet reseptilääkehoitoa vaativat ongelmat voi aivan hyvin hoitaa etänä, ja ainakin Mehiläisen sivuilla on lueteltu vaivat jotka voidaan tuolla menetelmällä hoitaa. Lääkärihän siellä chatissa vastaa, hän osaa kyllä arvioida tilanteen.

Vierailija
388/448 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisella puolella ei hoideta eikä ketään kiinnosta ottaa hoidosta vastuuta. Olen käyttänyt julkista vain pari kertaa onnettomuustilanteessa. Viimeksi meinasin kuolla kun tekivät hoitamatta jättämisen julkisella. Julkinen sopii sosialisteille. Onneksi on työterveyshoito ja omat yksityiset vakuutukset.

Vierailija
389/448 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisellä puolella otetaan kaikki näytteet ja tehdään kaikki tutkimukset. Asiakas saa sen tunteen, että hoito on perusteellista ja lääkärifirma saa asiakkaan rahat.

Julkisella panostetaan vain oikeasti sairaisiin. Tämän huomasin kun jouduin influenssan vuoksi sairaalaan. Kyllä Suomessa saa nopeasti todella hyvää hoitoa, kun on oikeasti sairas (ei siis vain omasta mielestä.)

Vierailija
390/448 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisen puolen perusterveydenhoito on syvältä. Ensin soitat ajanvarauseen, josta takaisin soitetaan ehkä seuraavana päivänä, aina ei takaisin soittoa kuulu ollenkaan. Kun lopulta pääset puhelimitse kontaktiin hoitajan kanssa, niin hän arvioi onko tarvetta lääkärille, vaikka itse varsin hyvin tiedät että kyseinen ongelma vaatii lääkäriä. En tiedä kenelle ne lääkäriajat oikein menevät, mikään asia ei koskaan tunnu olevan kiirellinen, ihan sama mistä vaivasta kärsit. Aikaa tarjotaan ehkä kuukauden päähän. Näin pk-seudulla.

Niinpä käytän nykyään yksityistä. Avun saa samana päivänä, ei tarvitse miltään hoitajalta anella aikaa vaan pääsee suoraan lääkärin kanssa juttusille. Asiakas saa myös itse valita mieluisan asiantuntijan mikäli niin haluaa.

Vierailija
391/448 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli ns. näärännäppy silmässä. Sain chat-ajan lääkärille heti omalta kotisohvaltani, lähetin valokuvat silmästä, lääkäri teki diagnoosin ja kirjoitti sähköisen reseptin apteekkiin. Kaikkiaan aikaa meni tähän 5 minuuttia eikä tarvinnut varata aikaa, kulkea lääkäriin, istua odotusaulassa jne. Maksoi noin puolet vähemmän kuin varsinainen lääkäriaika.

Vierailija
392/448 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkisen puolen perusterveydenhoito on syvältä. Ensin soitat ajanvarauseen, josta takaisin soitetaan ehkä seuraavana päivänä, aina ei takaisin soittoa kuulu ollenkaan. Kun lopulta pääset puhelimitse kontaktiin hoitajan kanssa, niin hän arvioi onko tarvetta lääkärille, vaikka itse varsin hyvin tiedät että kyseinen ongelma vaatii lääkäriä. En tiedä kenelle ne lääkäriajat oikein menevät, mikään asia ei koskaan tunnu olevan kiirellinen, ihan sama mistä vaivasta kärsit. Aikaa tarjotaan ehkä kuukauden päähän. Näin pk-seudulla.

Niinpä käytän nykyään yksityistä. Avun saa samana päivänä, ei tarvitse miltään hoitajalta anella aikaa vaan pääsee suoraan lääkärin kanssa juttusille. Asiakas saa myös itse valita mieluisan asiantuntijan mikäli niin haluaa.

Savossa sama tilanne.

Vierailija
393/448 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä pakkomielle teillä on hakea ja pyytää antibioottia poskiontelotulehduksiinne? Ettekö osaa paria päivää levätä ja hoitaa itseänne?

Vierailija
394/448 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on kolme terveydenhoitojärjestelmää

1.. Työterveyshuoto työssäkävijöille

2. Yksityinen terveydenhuolto yksityisesti vakuutetuille

3. Julkinen terveydenhuolto vähävaraisille ja ulkomaalaisille.

Vierailija
395/448 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, kun en ole ikinä yksityisellä käynyt. Julkisella puolella olen saanut kaiken tarvitsemani hoidon ongelmitta.

Vierailija
396/448 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkisella puolella ei hoideta eikä ketään kiinnosta ottaa hoidosta vastuuta. Olen käyttänyt julkista vain pari kertaa onnettomuustilanteessa. Viimeksi meinasin kuolla kun tekivät hoitamatta jättämisen julkisella. Julkinen sopii sosialisteille. Onneksi on työterveyshoito ja omat yksityiset vakuutukset.

Itse käytän yksityisiä, mutta arvoihini kuuluu se, että kaikilla on oikeus hyvään terveydenhuoltoon. Ei ole kenekään etu se, että ihmisten sairauksia ei hoideta. Monella ei ole vara yksityiseen. Niin monta kohtaloa olen yli 20 vuoden työkokemuksella nähnyt missä sairaus voi romuttaa koko ihmisen elämän vieden työkyvyn ja toimintakyvyn sekä talouden ja jopa perhetilanteen kurjaan kuntoon.

Moni kuvittelee olevansa ”iskunkestävä” . Väitän, että kukaan meistä ei ole.

Vierailija
397/448 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan käynyt julkisella. Lapsena, opiskelijana, töissä ja vapaa-ajalla aina yksityisellä.

Vierailija
398/448 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oikea vaiva niin yksityinen erikoislääkärille tulee sama hinta kun tk. Jää ainakin yksi poliklinikka maksu pois ja leikkaukseen/hoitoon pääsee nopeammin. On omakohtaista kokemusta. En toki "turhan" sairauden vuoksi mene

Vierailija
399/448 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammassäryssä yrittivät tyrkyttää Helsingoissä ensimmäistä vapaata aikaa loppuviikolla. Nostin metelin ja uhkailemalla sain palvelusetelin yksityiselle. Niitä palvelusetelinpaikkoja vaan ei ollut kotikulmilla. Lisäksi yksityiset suhtautuvat palvelusetelillä tuleviin kuin toisen luokan kansalaisiin. Nöyryyttävää. Loppujen lopuksi palveluseteli jäi käyttämättä ja menin omilla rahoilla yksityiselle.

Niin hyvin se julkinen toimii. Oli ensimmäinen ja viimeinen kerta kun edes kokeilin.

Vierailija
400/448 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään kaikkia reseptejä saa. Mutta "löysemmät" kyllä