Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis minkä ihmeen takia ihmiset käy yksityisillä lääkäreillä??

Vierailija
13.12.2013 |

En tajua kun aina vauhkotaan tuosta paremmasta palvelusta mutta ihan tasan samanlaista palvelua oon aina saanut niin kunnallisilla kuin yksityisilläkin lääkäreillä? Ihan yhtä kohteliaita ja ystävällisiä ja yhtä päteviä..

Joo ehkä yksityisten odotusaulassa on iso TV ja joku vesikannu mutta en kyllä tajua miksi maksaa siitä niin paljon enemmän? Kertokaa nyt joku joka ei jalallakaan kunnalliselle puolelle astu..

Kommentit (448)

Vierailija
361/448 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei julkisella puolella osata hoitaa toistuvia poskiomteöotulehduksia. Itselläni tauti vaatii joka kerta 3-5 punkteerausta ja antibioottikuurin ennen kuin paranee. Julkisella sanotaan vaan että odotellaan, yleensä nämä paranevat itsekseen ajan kanssa. No minä olen se poikkeus, eivät parane, enkä halua riskeerata työkykyäni ja yleistä elämänlaatua vaan koska julkisella puolella noudatetaan tätä hoitolinjaa.

Vierailija
362/448 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä aloituksen vuonna 2013 tk on ollut vielä paremmassa kuosissa. Itse olen jonottanut kiireetöntä aikaa terveyskeskukseen muutama vuosi sitten 9 kk. Tällä hetkellä kiireettömiä aikoja ei anneta lainkaan ja nettisivulla kehotetaan välttämään kokonaan asiointia muuten kuin hätätapauksissa ruuhkautumisen ja henkilökuntavajeen takia. Yksityisellä pääsee erikoislääkärillekin usein samana päivänä. Valinta on siis täysi no-brainer.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/448 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitsen haluamani asiantuntijan ja itselleni sopivan ajan

Vierailija
364/448 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi koska olen asunut Saksassa ja tottunut tehokkaampaan, ystävällisempään, asiantuntevampaan ja nopeampaan terveydenhuoltoon. Joten Suomessa on käytävä yksityisellä että saisi saman. Toki kalliiksi tulee. Saksassa "ilmaista".

Vierailija
365/448 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska yksityisellä pääsee heti lääkäriin ja "laitteisiin" pyörimään. Ei tarvitse odottaa muutamaa kuukautta "pelkopersiissä" oireineen.

Tulokset ja mielenrauha tulee nopeasti.

Maksan mielelläni extraa siitä mielenrauhasta.

Monissa sairauksissa nopea hoitoonpääsy parantaa henkiinjäämisennustetta.

Vierailija
366/448 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmissa tapauksissa on ollut hyvää ja huonoa palvelua. Tosi paljon kiinni siitä millainen lääkäri/ hoitaja sattuu kohdalle. Julkisessa on vain se ongelma, että sinne ei pääse. Kerran soitin kun selkäkipu yltyi sietämättömäksi ja pissatessa kirveli. Kuulemma labraan olisi päässyt ja sen jälkeen vastausten odotus muutaman päivän ennen lääkärille pääsyä. En jäänyt odottamaan vaan menin yksityiselle jossa labrat heti. Munuaisaltaan tulehdus oli kyseessä. Eli tuo kolmen päivän odotus olisi voinut olla kohtalokas. Myös muita vastaavia tapahtumia on ollut ja esim. Helsingissä diabeetikot pääsee audienssille vain kerran vuodessa.

Vierailija
367/448 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tarvitseeko tuota edes kysyä. Julkisella en pääse suoraan erikoislääkärille, yksityisellä voin valita sen huipputekijän. Esim. olkapääleikkauksia tekeviä vain 5 kpl:tta onnistuu leikkauksessa. Näille et pääse suoraan. Maksan palvelusta. 

Vierailija
368/448 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveä ajatus jonottaa tk:ssa. Aina yksityiselle, joka laittaa lähetteen, jos tarvitaan erikoissairaanhoitoa.

Vierailija
369/448 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

koska yksityisellä pääsee heti lääkäriin ja "laitteisiin" pyörimään. Ei tarvitse odottaa muutamaa kuukautta "pelkopersiissä" oireineen.

Kyllä, kaikki tutkimukset tehdään mukisematta ja hyvällä aikataululla, kunhan pätäkkää löytyy.

Vierailija
370/448 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän kuntaan on ostettu terveyspalvelut mukaan lukien terveyskeskuspalveluihin yksityiseltä. Eli pitääkö mun nyt sitten mennä sille kilpaileville yritykselle hoitoon, jos haluan ”yksityiselle”.

Vierailija
371/448 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, kaikki tutkimukset tehdään mukisematta ja hyvällä aikataululla, kunhan pätäkkää löytyy.

Minulla ei ole paljon pätäkkää, silti käyn yksityisellä ja olenkin saanut sieltä lähetteen julkiselle tässä tapauksessa erikoissairaanhoitoon. Hyvin on toiminut ja toimii edelleen.

Vierailija
372/448 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojan kiitos on yksityinen. Espoossa julkisella puolella ollaan sitä mieltä, että lääkityksestä huolimatta jatkuvasti pahenevat, normaalia elämistä vaikeuttavat astmaoireet eivät vaadi kiireellistä hoitoa. Aikaa tarjottiin kuukauden päähän. Totaalisen leipiintynyt hoitaja käski vaan nostamaan annostusta, ihan kun en olisi sitä jo itse kokeillut. Hoitajan mukaan ongelman kanssa pitää vaan pärjäillä, ihan sama kulkeeko henki vai ei.

Onneksi on olemassa Mehiläisen digiklinikka. Hintaa jokunen kymppi, koko prosessi kesti noin viisi minuutta, hyvät päivänjatkotkin toivoteltiin. Sitten vaan hakemaan lääkkeet apteekista. Kyllä on mukava on hengitys toimii taas.

Vierailija
373/448 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä täällä saa kiireettömiä aikoja ihan parin päivän sisällä.

Helposti saa lähetteen magneettiin, erikoislääkärille tms.

Miksi käyttäisin yksityistä kun julkinen pelaa todella hyvin.

Vierailija
374/448 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisella ei suostuta uskomaan, että sinulla voisi jolla jotain vikaa. Esim. julkisella gyne sanoi ilman tutkimusta, että ei minulla voi olla endometrioosi koska olen niin nuori(?) eikä tehnyt testejä, yksityisellä yksi vilkaisu ultralla ja selvä diagnoosi. Myös ihotaudit on mielestäni parempi käydä näyttämässä yksityisellä.

Olen saanut julkisella loisavaa hoito tyypin 1 diabetekseen ja hammashuoltoon! Niistä en turhaa maksa.

Vierailija
375/448 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole aikaa notkua odottamassa terveyskeskuksen käytävillä. Julkisella ei myöskään haluta tehdä tarvittavia tarkistustoimenpiteitä (esim. röntgen- tai magneettikuvat), kun ne maksavat. Yksityisellä ne otetaan aina varmuuden vuoksi, kun ne lisäävät myyntiä. Siinä pari syytä.

Vierailija
376/448 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä täällä saa kiireettömiä aikoja ihan parin päivän sisällä.

Helposti saa lähetteen magneettiin, erikoislääkärille tms.

Miksi käyttäisin yksityistä kun julkinen pelaa todella hyvin.

Missä päin mahdat asua?

Vierailija
377/448 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikaa rahaa. Siksi. Leikkaukset saa myös yksityisellä. Heh heh.

Vierailija
378/448 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En puhu äidinkielenäni Ruotsia joten en saa enää julkisella puolella palvelua omalla äidinkielelläni. 

Vierailija
379/448 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Julkisella ei suostuta uskomaan, että sinulla voisi jolla jotain vikaa. Esim. julkisella gyne sanoi ilman tutkimusta, että ei minulla voi olla endometrioosi koska olen niin nuori(?) eikä tehnyt testejä, yksityisellä yksi vilkaisu ultralla ja selvä diagnoosi. Myös ihotaudit on mielestäni parempi käydä näyttämässä yksityisellä.

Olen saanut julkisella loisavaa hoito tyypin 1 diabetekseen ja hammashuoltoon! Niistä en turhaa maksa.

Okei. Eli eri koulutus yksityisen lääkäreillä vai mitä meinaat? Ihotaudit yksityisellä?

Vierailija
380/448 |
12.05.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En puhu äidinkielenäni Ruotsia joten en saa enää julkisella puolella palvelua omalla äidinkielelläni. 

Tervetuloa savoon. Täällä saat.