Siis minkä ihmeen takia ihmiset käy yksityisillä lääkäreillä??
En tajua kun aina vauhkotaan tuosta paremmasta palvelusta mutta ihan tasan samanlaista palvelua oon aina saanut niin kunnallisilla kuin yksityisilläkin lääkäreillä? Ihan yhtä kohteliaita ja ystävällisiä ja yhtä päteviä..
Joo ehkä yksityisten odotusaulassa on iso TV ja joku vesikannu mutta en kyllä tajua miksi maksaa siitä niin paljon enemmän? Kertokaa nyt joku joka ei jalallakaan kunnalliselle puolelle astu..
Kommentit (448)
Ehkä aloituksen vuonna 2013 tk on ollut vielä paremmassa kuosissa. Itse olen jonottanut kiireetöntä aikaa terveyskeskukseen muutama vuosi sitten 9 kk. Tällä hetkellä kiireettömiä aikoja ei anneta lainkaan ja nettisivulla kehotetaan välttämään kokonaan asiointia muuten kuin hätätapauksissa ruuhkautumisen ja henkilökuntavajeen takia. Yksityisellä pääsee erikoislääkärillekin usein samana päivänä. Valinta on siis täysi no-brainer.
Valitsen haluamani asiantuntijan ja itselleni sopivan ajan
Siksi koska olen asunut Saksassa ja tottunut tehokkaampaan, ystävällisempään, asiantuntevampaan ja nopeampaan terveydenhuoltoon. Joten Suomessa on käytävä yksityisellä että saisi saman. Toki kalliiksi tulee. Saksassa "ilmaista".
koska yksityisellä pääsee heti lääkäriin ja "laitteisiin" pyörimään. Ei tarvitse odottaa muutamaa kuukautta "pelkopersiissä" oireineen.
Tulokset ja mielenrauha tulee nopeasti.
Maksan mielelläni extraa siitä mielenrauhasta.
Monissa sairauksissa nopea hoitoonpääsy parantaa henkiinjäämisennustetta.
Molemmissa tapauksissa on ollut hyvää ja huonoa palvelua. Tosi paljon kiinni siitä millainen lääkäri/ hoitaja sattuu kohdalle. Julkisessa on vain se ongelma, että sinne ei pääse. Kerran soitin kun selkäkipu yltyi sietämättömäksi ja pissatessa kirveli. Kuulemma labraan olisi päässyt ja sen jälkeen vastausten odotus muutaman päivän ennen lääkärille pääsyä. En jäänyt odottamaan vaan menin yksityiselle jossa labrat heti. Munuaisaltaan tulehdus oli kyseessä. Eli tuo kolmen päivän odotus olisi voinut olla kohtalokas. Myös muita vastaavia tapahtumia on ollut ja esim. Helsingissä diabeetikot pääsee audienssille vain kerran vuodessa.
Ap, tarvitseeko tuota edes kysyä. Julkisella en pääse suoraan erikoislääkärille, yksityisellä voin valita sen huipputekijän. Esim. olkapääleikkauksia tekeviä vain 5 kpl:tta onnistuu leikkauksessa. Näille et pääse suoraan. Maksan palvelusta.
Hirveä ajatus jonottaa tk:ssa. Aina yksityiselle, joka laittaa lähetteen, jos tarvitaan erikoissairaanhoitoa.
Vierailija kirjoitti:
koska yksityisellä pääsee heti lääkäriin ja "laitteisiin" pyörimään. Ei tarvitse odottaa muutamaa kuukautta "pelkopersiissä" oireineen.
Monissa sairauksissa nopea hoitoonpääsy parantaa henkiinjäämisennustetta.
Kyllä, kaikki tutkimukset tehdään mukisematta ja hyvällä aikataululla, kunhan pätäkkää löytyy.
Meidän kuntaan on ostettu terveyspalvelut mukaan lukien terveyskeskuspalveluihin yksityiseltä. Eli pitääkö mun nyt sitten mennä sille kilpaileville yritykselle hoitoon, jos haluan ”yksityiselle”.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monissa sairauksissa nopea hoitoonpääsy parantaa henkiinjäämisennustetta.Kyllä, kaikki tutkimukset tehdään mukisematta ja hyvällä aikataululla, kunhan pätäkkää löytyy.
Minulla ei ole paljon pätäkkää, silti käyn yksityisellä ja olenkin saanut sieltä lähetteen julkiselle tässä tapauksessa erikoissairaanhoitoon. Hyvin on toiminut ja toimii edelleen.
Luojan kiitos on yksityinen. Espoossa julkisella puolella ollaan sitä mieltä, että lääkityksestä huolimatta jatkuvasti pahenevat, normaalia elämistä vaikeuttavat astmaoireet eivät vaadi kiireellistä hoitoa. Aikaa tarjottiin kuukauden päähän. Totaalisen leipiintynyt hoitaja käski vaan nostamaan annostusta, ihan kun en olisi sitä jo itse kokeillut. Hoitajan mukaan ongelman kanssa pitää vaan pärjäillä, ihan sama kulkeeko henki vai ei.
Onneksi on olemassa Mehiläisen digiklinikka. Hintaa jokunen kymppi, koko prosessi kesti noin viisi minuutta, hyvät päivänjatkotkin toivoteltiin. Sitten vaan hakemaan lääkkeet apteekista. Kyllä on mukava on hengitys toimii taas.
Kyllä täällä saa kiireettömiä aikoja ihan parin päivän sisällä.
Helposti saa lähetteen magneettiin, erikoislääkärille tms.
Miksi käyttäisin yksityistä kun julkinen pelaa todella hyvin.
Julkisella ei suostuta uskomaan, että sinulla voisi jolla jotain vikaa. Esim. julkisella gyne sanoi ilman tutkimusta, että ei minulla voi olla endometrioosi koska olen niin nuori(?) eikä tehnyt testejä, yksityisellä yksi vilkaisu ultralla ja selvä diagnoosi. Myös ihotaudit on mielestäni parempi käydä näyttämässä yksityisellä.
Olen saanut julkisella loisavaa hoito tyypin 1 diabetekseen ja hammashuoltoon! Niistä en turhaa maksa.
Ei ole aikaa notkua odottamassa terveyskeskuksen käytävillä. Julkisella ei myöskään haluta tehdä tarvittavia tarkistustoimenpiteitä (esim. röntgen- tai magneettikuvat), kun ne maksavat. Yksityisellä ne otetaan aina varmuuden vuoksi, kun ne lisäävät myyntiä. Siinä pari syytä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä täällä saa kiireettömiä aikoja ihan parin päivän sisällä.
Helposti saa lähetteen magneettiin, erikoislääkärille tms.
Miksi käyttäisin yksityistä kun julkinen pelaa todella hyvin.
Missä päin mahdat asua?
Liikaa rahaa. Siksi. Leikkaukset saa myös yksityisellä. Heh heh.
En puhu äidinkielenäni Ruotsia joten en saa enää julkisella puolella palvelua omalla äidinkielelläni.
Vierailija kirjoitti:
Julkisella ei suostuta uskomaan, että sinulla voisi jolla jotain vikaa. Esim. julkisella gyne sanoi ilman tutkimusta, että ei minulla voi olla endometrioosi koska olen niin nuori(?) eikä tehnyt testejä, yksityisellä yksi vilkaisu ultralla ja selvä diagnoosi. Myös ihotaudit on mielestäni parempi käydä näyttämässä yksityisellä.
Olen saanut julkisella loisavaa hoito tyypin 1 diabetekseen ja hammashuoltoon! Niistä en turhaa maksa.
Okei. Eli eri koulutus yksityisen lääkäreillä vai mitä meinaat? Ihotaudit yksityisellä?
Vierailija kirjoitti:
En puhu äidinkielenäni Ruotsia joten en saa enää julkisella puolella palvelua omalla äidinkielelläni.
Tervetuloa savoon. Täällä saat.
Ei julkisella puolella osata hoitaa toistuvia poskiomteöotulehduksia. Itselläni tauti vaatii joka kerta 3-5 punkteerausta ja antibioottikuurin ennen kuin paranee. Julkisella sanotaan vaan että odotellaan, yleensä nämä paranevat itsekseen ajan kanssa. No minä olen se poikkeus, eivät parane, enkä halua riskeerata työkykyäni ja yleistä elämänlaatua vaan koska julkisella puolella noudatetaan tätä hoitolinjaa.