Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko pakko tunkea bussiin niiden auton kokoisten lastenrattaiden kanssa???

Vierailija
12.12.2013 |

Näyttää yleistyneen todella paljon nämä suuret lastenvaunut, jotka parkkeerataan siihen bussin keskiosaan niin, että koko kulkuväylä on tukossa eikä kukaan pääse ohi. Todella mukavaa varsinkin ruuhka-aikoina.

Jos ette osaa kuskata niitä kersojanne pienemmissä rattaissa, niin jumalauta kävelkää!!!

Kommentit (178)

Vierailija
81/178 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua henkilökohtaisesti vitutttaa se huutaminen. Vauvan itku käy hermoilleni. Ja ne rattaat. Saatte ne kasaankin. Ette vain jaksa kasata niitä pienempään tilaan!

Vierailija
82/178 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ne rattaat. Saatte ne kasaankin. Ette vain jaksa kasata niitä pienempään tilaan!

Totta kait matkarattaat saa kasaan, mutta vaunujen laita onkin jo vähän hankalampi. Mietipä minkä shown mammat saisi aikaan, kun alkaisivat kasailemaan rattaitaan kahden pysäkin takia...:)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/178 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 10:49"]

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 10:17"]

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 21:59"]

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 20:01"]

Oon ihan samaa mieltä että jos lastenrattaat noin paljon ärsyttää niin kuule kävele ihan ite vaan!

[/quote]

Vanhemmat ovat niin paljon empaattisempia ja välittävämpiä kuin lapsettomat. Lapsettomat ovat itsekkäitä ja ajattelevat vain omaa etuaan. Vanhemmat osaavat ottaa muiden tarpeet huomioon, koska he joutuvat harjoittelemaan sitä joka päivä.

[/quote]

Vanhemmat ajattelevat itsensä lisäksi omien lastensa etua, ei todellakaan muiden. Saattavat jopa sulkea silmänsä ympäröivältä maailmalta.

[/quote]

No just näin. Ei mulla ole mitään äitejä, lapsia tai lastenvaunuja vastaan, mutta ihmetyttää vaan joidenkin asenne, että kun vankkureiden kanssa on liikkeellä niin on kuin Mooses ja muut ihmiset ovat sitä Punaistamerta jonka pitää jakautua mamman edessä. Yhtään ei tarvitsisi väistää tai huomioida muita.

[/quote]

Äläpä muuta sano: olin talvella kaupungin keskustassa koiran kanssa, lunta oli tullut reippaasti. Kävelytiellä tuli kahdet sotavankkurit rinnakkain vastaan. Koira toki menee hankeen, mutta näiden sotavankkureiden työntäjien mielestä minunkin olisi ilmneisesti pitänyt sinne hankeen mennä, eikä niin, että sen ohitustilanteen ajan olisivat menneet peräkkäin. Siihen sitten pysähdyttiin, ja toinen mamma tuhisten siirtyi toisen taakse. Hymyilin kauniisti ja sanoin kiitos, vastauksena oli mulkaisu..

Ja tottakai äitien pitää saada mennä vauvan ja rattaiden kanssa ilmaiseksi ja tottakai vaunut on saatava bussiin: siltikin mammatkin voivat ottaa toiset huomioon ja kulkea ruuka-aikojen ulkopuolella, jos se vain on mahdollista.

Vierailija
84/178 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se bussietuus koskee kaikkia, joilla on rattaat ja ratasikäinen lapsi. Ihan vapaasti kateelliset siis hommatkaa penska ja rattaat ja käyttäkää sitä etuutta. Koska kateus tässä nyt läpi kuultaa.

Oletteko ajatelleet, että kaikilla ei ole varaa käyttää niitä supermegaslimmejä viiden tonnin kolmen sentin tilaan meneviä rattaita, vaikka joku äiti olikin mainostanut että kapeammatkin löytyy? Ne voi olla lahjana saadut tai kirpparilta ostetut tai ANOPIN antamat ja niitä on käytettävä, myös bussissa. 

Minulla on toinen lapsi tulossa, eka ratasiän ohittanut, enkä ole kertaakaan käyttänyt ko. oikeutta. Mikä menetys! Taidan nyt tulla molempien kanssa ihan vaan sen oikeuden takia ajelemaan koko päiväksi Helsinkiä ympäri, pistän kolmevuotiaankin rattaisiin ja lainaan isoimmat rattaat mitä löydän, ihan vaan jotta kateelliset saavat panetella.

Vierailija
85/178 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän lastenvaunut, mutta en ymmärrä vanhempia, jotka eivät tajua taittaa vaunujen aisoja. Heikot vanhukset ja huonosti liikkuvat vammaiset yrittävät tunkea käytävän tukkivien vaunujen ohi ovelle.

Huomaavaisuutta toimintaan, kiitos.

Vierailija
86/178 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 10:59"]

Se bussietuus koskee kaikkia, joilla on rattaat ja ratasikäinen lapsi. Ihan vapaasti kateelliset siis hommatkaa penska ja rattaat ja käyttäkää sitä etuutta. Koska kateus tässä nyt läpi kuultaa.

Oletteko ajatelleet, että kaikilla ei ole varaa käyttää niitä supermegaslimmejä viiden tonnin kolmen sentin tilaan meneviä rattaita, vaikka joku äiti olikin mainostanut että kapeammatkin löytyy? Ne voi olla lahjana saadut tai kirpparilta ostetut tai ANOPIN antamat ja niitä on käytettävä, myös bussissa. 

Minulla on toinen lapsi tulossa, eka ratasiän ohittanut, enkä ole kertaakaan käyttänyt ko. oikeutta. Mikä menetys! Taidan nyt tulla molempien kanssa ihan vaan sen oikeuden takia ajelemaan koko päiväksi Helsinkiä ympäri, pistän kolmevuotiaankin rattaisiin ja lainaan isoimmat rattaat mitä löydän, ihan vaan jotta kateelliset saavat panetella.

[/quote]

Tässä kuvailet mainiosti sitä toisten huomioonottamattomuutta, jota useat kaipaisivat. Saat toki matkustaa ilmaiseksi lapsesti kanssa bussissa. Onko kuitenkin liikaa vaadittu, että ottaisit muutkin huomioon (jotka maksavat sinunkin matkasi).

Vierailija
87/178 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuljen bussilla kun vien yhtä lapsista kerhoon, jonne on useamman kilometrin matka. Ajokorttia minulla ei ole. Nuorimmainen nukkuu päikkäreitä vaunuissa samaan aikaan. Minun on siis pakko tunkea bussiin vaunujen kanssa monta kertaa viikossa. Monet kerrat olen myös joutunut odottamaan usean bussivuoron, kun kyytiin ei ole mahtunut. Kerhopäiviäkin on siksi jäänyt välistä. Kuitenkin olen samaa mieltä ap:n kanssa,että vaunut on turhan isoja. Itse hankin vaunut, joissa työntöaisan saa pois edestä, koska tiesin sen tukkivan bussissa kulkuväylän. Harmi vain, että aisa tulee silti niin pitkälle, että se on edessä. Kai sitä olisi pitänyt lähteä vaunukaupasta erikseen kokeilemaan, että miten mahtuu bussin kyytiin.

Vierailija
88/178 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 11:06"]

[/quote]

Tässä kuvailet mainiosti sitä toisten huomioonottamattomuutta, jota useat kaipaisivat. Saat toki matkustaa ilmaiseksi lapsesti kanssa bussissa. Onko kuitenkin liikaa vaadittu, että ottaisit muutkin huomioon (jotka maksavat sinunkin matkasi).

[/quote]

Sinä et nyt vissiin mun viestiä ihan lukenut ajatuksella.  En ole kertaakaan matkustanut lasteni kanssa bussilla. Tuo loppukaneetti oli ihan sarkasmia, katso sanakirjasta, jos et hokannut.

Ja jos sä haluat keskittyä tuohon muiden huomioonottamiseen, vaikka mun mielestä tämän aloituksen oikea aito pointti oli se kateus, niinkuin ilmaisin tuossa edellisessä viestissä, niin joo, munkin mielestä voisi IHAN KAIKKI vähän ottaa toisiaan huomioon, sekä äidit että ne muut bussissa matkustajat.

Ja vielä, ettei jäisi epäselväksi, ei siis olla tulossa lasten kanssa päiväjksä sinne Helsinkiin hengailemaan, edes tuon etuuden takia, katos kun se ei oikeesti ollut se mun pointti.

Vierailija
89/178 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 11:19"]

[/quote]

[/quote]

Sinä et nyt vissiin mun viestiä ihan lukenut ajatuksella.  En ole kertaakaan matkustanut lasteni kanssa bussilla. Tuo loppukaneetti oli ihan sarkasmia, katso sanakirjasta, jos et hokannut.

Ja jos sä haluat keskittyä tuohon muiden huomioonottamiseen, vaikka mun mielestä tämän aloituksen oikea aito pointti oli se kateus, niinkuin ilmaisin tuossa edellisessä viestissä, niin joo, munkin mielestä voisi IHAN KAIKKI vähän ottaa toisiaan huomioon, sekä äidit että ne muut bussissa matkustajat.

Ja vielä, ettei jäisi epäselväksi, ei siis olla tulossa lasten kanssa päiväjksä sinne Helsinkiin hengailemaan, edes tuon etuuden takia, katos kun se ei oikeesti ollut se mun pointti.

[/quote]

Ihan sama tuletko vai et. Kuvailemasi kaltaisia on kuitenkin useita. Samaa toivon minäkin, toisten huomioonottamista puolin ja toisin.

En ole tietääkseni lainkaan kateellinen. Mistähän syystä minun pitäisi olla?

Vierailija
90/178 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 11:19"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ihan sama tuletko vai et. Kuvailemasi kaltaisia on kuitenkin useita. Samaa toivon minäkin, toisten huomioonottamista puolin ja toisin.

En ole tietääkseni lainkaan kateellinen. Mistähän syystä minun pitäisi olla?

Vierailija
91/178 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2013 klo 21:17"]

Siellä vaunuissa makaa yksi niistä tulevista veronmaksajista, jotka hoitaa sua kun makaat vanhainkodissa höpertyneenä ja kuseksit allesi. Se tuleva veronmaksaja on ehkä menossa äitinsä kanssa neuvolaan saamaan rokotuksia, ettei täällä kotimaassasi alkaisi lavantauti-epidemia jyllätä. Vaunut on ehkä isot siksi että joskus pitää isoveikankin mahtua kyytiin, kun hän ei jaksa kävellä päiväkodista kotiin, kun lähipäiväkotiin ei mahtunut.

Jos vituttaa niin paljon kiertää vaunuja bussissa(joka on KAIKKIEN palveluksessa), osta oma auto ja kulje sillä.

[/quote]

Vai pötköttelisikö siellä kuitenkin tuleva syrjäytynyt nuori, jonka mielenterveysongelmat yhteiskunta joutuu kustantamaan...

Vierailija
92/178 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi kerralla kun saan mulkaisuja bussissa, tiedän kyseessä olevan vain kateellisen lapsettoman. Otan osaa. Kehotan hankkimaan elämän.

Itselläni on lenkkeilyyn sopivat rattaat. Usein hyppään rattailla johonkin bussiin ja ajan jonnekin 10 km päähän. Sitten juoksen rattailla kotiin. On kivaa saada vaihtelua lenkkeilyreitteihin. Edistän omaa terveyttäni näin, jotta en mm. rasittaisi yhteiskuntaa ylipainosta johtuvilla kuluilla tulevaisuudessa. Ja teen näin, koska minulla siihen HSL:n puolesta oikeus on :). Valittakaa siis HSL:lle, ei vaunumammoille.

Lapset on muuten hyvä totuttaa julkisten käyttöön jo pienestä pitäen. Lapsille voi myös opettaa, että julkisilla liikkuu erilaisia ihmisiä ja opettaa suvaitsevaisuutta. Muuten voi käydä niin, että aikuisena esim. vaunuja työntävä äiti ärsyttää ;). Ja jos joku jotain valittaa, sanon lapselle, että "tuo täti/setä on varmaan maalta muuttanut, kun ei ole tottunut". Toinen vaihtoehto on sanoa: "tätiä varmaan harmittaa, kun hänellä ei ole varaa hankkia omaa autoa". Joka tapauksessa valittaja nolaa itsensä ja sekös meitä naurattaa :D!

Vierailija
93/178 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 11:30"]

Ensi kerralla kun saan mulkaisuja bussissa, tiedän kyseessä olevan vain kateellisen lapsettoman. Otan osaa. Kehotan hankkimaan elämän.

Itselläni on lenkkeilyyn sopivat rattaat. Usein hyppään rattailla johonkin bussiin ja ajan jonnekin 10 km päähän. Sitten juoksen rattailla kotiin. On kivaa saada vaihtelua lenkkeilyreitteihin. Edistän omaa terveyttäni näin, jotta en mm. rasittaisi yhteiskuntaa ylipainosta johtuvilla kuluilla tulevaisuudessa. Ja teen näin, koska minulla siihen HSL:n puolesta oikeus on :). Valittakaa siis HSL:lle, ei vaunumammoille.

Lapset on muuten hyvä totuttaa julkisten käyttöön jo pienestä pitäen. Lapsille voi myös opettaa, että julkisilla liikkuu erilaisia ihmisiä ja opettaa suvaitsevaisuutta. Muuten voi käydä niin, että aikuisena esim. vaunuja työntävä äiti ärsyttää ;). Ja jos joku jotain valittaa, sanon lapselle, että "tuo täti/setä on varmaan maalta muuttanut, kun ei ole tottunut". Toinen vaihtoehto on sanoa: "tätiä varmaan harmittaa, kun hänellä ei ole varaa hankkia omaa autoa". Joka tapauksessa valittaja nolaa itsensä ja sekös meitä naurattaa :D!

[/quote]

Senkus nauratte. Väärin meni jokaisessa kohdassa. Tädillä on omia lapsia ja monipuolinen elämä. Täti on paljasjalkainen stadilainen. Tädillä on myös oma auto. Eikä täti ole pätkääkään kateellinen teille. (Mistä ihmeestä pitäisi olla)?? Eikä se täti edes mulkoile, jos otatte tädinkin huomioon mahdollisuuksien mukaan.

Vierailija
94/178 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.12.2013 klo 11:30"]

[/quote]

Hah hah hauskaa. Opettaisit sille lapsellesi myös muiden huomioimista, jookos. Siitähän tässä ketjussa on kyse, siksi valitus on osoitettu vaunumammoille.

Vierailija
95/178 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä on siis supervaunut? Jos nyt puhutaan tavallisista yhdistelmävaunuista niin eiköhän ne ole kutakuinkin samankokoisia lukukunottamatta cityvaunuja pienillä pyörillä mutta eihän sellaisia pieniä vaunuja taas voi hyvin kuljettaa ainakaan lumessa joten ainakin pienellä vauvalla joka lähinnä makaa vaunuissa on pakko käyttää yhdistelmärattaita jotka ovat aina yleensä isommat kun esim. pienet istumarattaat. Minä inhosin kulkea bussilla kun aina sai miettiä onko siellä tilaa vai ei, vai pitääkö odottaa seuraavaa ja muutenkin epämukavaa seisoa rattaiden kanssa heiluvassa bussissa mutta minkä sille voi. Kyllä äidin ja vauvankin on joskus päästävä bussilla liikkumaan. Se kauppa tai neuvola voi olla juuri bussimatkan päässä.

Onneksi nyt kuljetaan metrolla ja mitään ongelmia ei ole. Aina mahtuu kyytiin kun vaan monet tajuaisi siirtyä pois juuri siltä paikalta mihin vaunut menee. Ei sinne käytäville voi mennä vaunujen kanssa mutta ihminen voi mennä sinne seisoskelemaan.

Vierailija
96/178 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Josko palattaisiin siihen ap:n alkuperäiseen ajatukseen, että uudisraivaajavankkureilla tulpataan ruuhkabussi niin, etteivät muut pääse ohi. Pahimmassa tapauksessa kolmet kärryt pitkin poikin, kun kaikilla on niin valtaisa kiire himaan, eikä nössö tai ulkomaalaistaustainen kuski osaa tai halua sanoa, että  niin ei saa tehdä. Miten tästä taas kerran saatiinkin kateuskisa, jossa ylpeetä äitiä kadehditaan sekä kullista kärryissä että ilmaisista bussimatkoista?

Vierailija
97/178 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin vasta bussissa jossa oli jo kaksi äitiä vaunujensa kanssa ja kyytiin änkesi kolmaskin. Ei suostunut jäämään pois joten joutui sitten taittelemaan kärrynsä kasaan ja nostamaan penkille. Ja loppumatkan seisoi itse vieressä käytävällä vauva rintarepussa ja piti kiinni vaunuista ettei ne lennä mihinkään. :D  Voi jeesus mitä toimintaa.

Vierailija
98/178 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se täti yrittää itselleen uskotella. Jos elämässä kaikki olisi hyvin, niin vaunumammat ei ärsyttäisi niin, että siitä pitää av-palstalle kirjoitella ;). Tiesitkö, että toisissa ihmisissä ärsyttävät joka a) jokin piirre, joka on myös itsellä mutta jota ei hyväksy  b) hänellä on jotain, mitä kadehdit. Usein ihminen itsekään ei tajua tätä, ennen kuin syvällisesti miettii.

Vierailija
99/178 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin eipä kovin monessa kaupungissa taida päästä ilmaiseksi rattaiden kanssa..

Vierailija
100/178 |
13.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa ihmisistä ottaa huomioon toiset aina kun se om mahdollista. Aika harva äiti sinne bussiin menee sillä tarkoituksella, että saisi ihan juuri niitä vaunumammoja ärsyttääkseen siellä jättirattailla leveillä. Ihminen joka näin ajattelee, on tosi pikkumainen minäminäja minun oikeudet tyyppi, josta syystä tuo kateus ilmaisesta lipusta on minun tulkinnan mukaan se oikea syy tässä ketjussa remuta sitä kuinka jjuuri ne ratasmammat on niitä suvaitsemattomia. Aitoa Suvaitsevaisuutta olisi itse ajatella itsensä siihen ratasmamman paikalle, ja koettaa miettiä että ihanko oikeasti se siihen tahalleen tulee leveilemään vai olisiko sillä joku muu syy a. Olla siinä kohtaa, b. Matkustaa ilmaiseksi.

t. 60, 64